Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onderhoud Audi bij niet-officiële garagist

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

'Voor dikke bakken moet je naar Coox gaan.'
    Kan kloppen, maar zeker voor of afgeblaft of net straal genegeerd te worden aan de balie om vervolgens een factuur in uwe nek gedraaid te krijgen waardat ge drie maand mottig van zijt
    (Heb het over Hasselt hé, over Rekem spreek ik mij niet uit)

Comment

Tot 4j geleden ging ik naar niet-officiele met m'n auto's, maar ik begon te merken dat die er even lang over deed en soms zelfs langer wegens niet de nodige kennis. ZO goedkoop zijn ze ook niet meer, gaat mss 10euro per uur schelen. En voor stukken of serieuze problemen moet je toch altijd naar een audi garage.

Maar het is een feit dat 51euro per uur ex btw er wat over is als je ziet wat ze met je wagen uitsteken. Moeilijke keuze...

Comment

ik ga al jaren niet meer bij een officiële Audi/VW garage. De auto is ondertussen 8 jaar oud (met meer dan 180.000 km op de teller)
        Het extra verschil in verkoopprijs dat ik zou krijgen met de Audi-stempels op het onderhoudsboekje is peanuts vergeleken met het geld dat ik heb uitgespaard door het onderhoud ergens anders te laten uitvoeren.
        Als je je auto om de 2 à 3 jaar wisselt heeft het zin, anders is het weggesmeten geld.

Comment

Vroeger hadde wij zo'n Mitsubishi L300 (cammionette), en wij gingen daarmee altijd naar een officiële dealer. We waren altijd tevreden over het werk ze er daar deden, we betaalde misschien iets meer, maar kom. Tot op ne keer dat dien voor een onderhoud binnen moest. Alle filter moesten vervangen worden, nieuwe olie erop enzo.

Na het onderhoud, ons ma dien terug gaan halen uit de garage, maar onderwege merkte ons ma dat het erg warm werd onder de bestuurderszetel. Voor mensen die niet weten hoe zo'n L300 ineen zit, onder de bestuurderszetel zit de batterij. Thuis aangekomen, auto een paar uur laten afkoelen, maar die batterij stond nog steeds zo heet. wij gebeld naar die garage, den big chief zelfs aan de telefoon gehad, dien constant zitten beweren dat dat onmogelijk was.

Uiteindelijk ons ma er terug mee naar den dealer. Zij zien die batterij na, en gaven dan toe dat er iets met die batterij was, dus nieuwe batterij erin, en weer mogen betalen natuurlijk.

Dien avond kwam mijn stiefvader thuis vant werk, ons ma verteld hem da alles over zen cammionette, en begint dan te zeggen da het aan die garagisten moet liggen.

Achteraf bleek dus dat een of ander staigairke remolie in de batterij had gekapt, maar toch bleef dien big chief bij hoog en laag beweren dat dat hun schuld niet was, en onze stiefpa stond erop da hij zijn fout moest toegeven en het geld van die batterij moest terugbetalen. Dien baas wou da maar nie doen, dus sindsdien altijd bij een niet-officiële garage voor onderhooud.

Comment

Soms begrijp ik garagisten niet. Ze geven zich te kennen voor een stomme batterij. Ze spelen er wel een klant door kwijt...

Ik had een gelijkaardig avontuur bij BMW Juma. Ik heb mijn 520d er in occassie gekocht. Ik vroeg of ik nog een korting kon krijgen maar dat ging niet zei men mij daar. Ik zei tegen die verkoper, awel... geef mij om het even wat... al lachende zei ik, weet je geef mij maar een sleutelhanger in de vorm van het cijfer 5... Ging eigenlijk puur om het principe dan om de waarde van een sleutelhangerke. Die verkoper ging akkoord, wij vullen de papieren in... Op de dag dat ik de auto kwam ophalen moest ik echter +/- 25 euro betalen... Ik zei toen, mannen dat meen je toch niet... Ik koop net een auto en men belooft dat ik een sleutelhangerke erbij krijg... Men wilde toen niet plooien... De verkoper die dit beloofd had, had net zijn ontslag gekregen... De verkoper van de occassies zei toen: Luister, ik kan die sleutelhanger niet geven want ik heb al geen marge op deze auto... (ben er uiteindelijk achter gekomen dat er maar liefst 4000 euro zat tussen de man die zijn bmw aan de garage overliet en de prijs die ik betaald had) Ik maak er mij verder niet druk om want de essentie was uiteraard mijn "nieuwe" auto.

2 weken later had ik een band die in stukken van één vloog op de snelweg. Volgens de bandencentrale had mijn auto te lang ergens gestaan met te platte banden waardoor de karkas van alle 4 de banden stuk was.

Ik al kokend terug naar Juma. Ik had daar een gesprek met de verkoper van de nieuwe wagens. Een liefhebber net zoals ik van nieuwe en vooral oudere BMW's. Ik heb lang (mss wel 2 uur) met die man in zijn kantoor gezeten. Ben uiteindelijk met een goed gevoel terug in de garage vertrokken met een berg Alpina folders en andere hebbedingetjes. De verkoper had mij beloofd dit aan te kaarten bij de directie. Na opnieuw veel gezever met de verkoper van de occassies bij juma ben ik terug naar de verkoper gestapt van de nieuwe wagens. Ben dan in contact gekomen met de directie van Juma en heb hen meegedeeld dat de service schandalig was. Ik heb bijkomend laten vallen dat ik Autoscoops op de hoogte zou brengen van deze feiten. Heb benadrukt dat Juma mij met levensgevaarlijke banden op de weg stuurt met een mogelijk ongeval als gevolg. Mits enige wachttijd heb ik dan 4 nieuwe banden gekregen.

Zo zie je maar... De garage gaf zich te kennen voor een stomme sleutelhanger... Nadien het bandenprobleem... Juma trok zich compleet terug... Mits de juiste contacten en de juiste push heb ik 4 nieuwe banden gekregen.

Nadien moet ik zeggen, niks dan lof over Juma.
            1. dame aan de balie is supervriendelijk (is mede eigenaar van de garage denk ik??)
            2. prijzen worden altijd op voorhand vastgelegd en zijn erg schappelijk
            3. de verkoper van de nieuwe wagens komt nog steeds elke keer vriendelijk even goededag zeggen

4. de verkoper van de occassies kan me nog altijd niet in de ogen kijken... Volgens mij is die kerel gefrustreerd omdat hij enkel maar occassies mag verkopen.
            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
            BMW F10 520da 2012
            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deferme Bekijk Berichten
              Bedankt voor jullie bijdrage hier. De Audi is nu 2j oud en heeft 24.000 km op de teller. Dus ik heb nog 6.000 km om te beslissen voor het groot onderhoud.

Gezien de vorige eigenaar een rustige chaufeur was die zijn voertuig goed onderhield heb ik vertrouwen. Maar gezien de Audi op die 2j nog nooit op onderhoud is geweest, stap ik warschijnelijk op 30.000km toch best eens bij een officiële concessiehouder binnen. Nadien kan ik nog zien waar ik hem voor klein onderhoud binnen doe.

Autoliefhebbers hier uit Limburg die een Audi garage aanraden qua kwaliteit/prijs?

Geen verkoop meer, maar wel onderhoud aan correcte prijs
              Jaspers Bree
              2012 Opel Astra ST Ecoflex
              2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fons De Turbospons Bekijk Berichten
                Helaas lezen we telkens op facturen belachelijke zaken zoals betalen voor het losdraaien van wielbouten bij het vervangen van remmen. Werkelijk elke handeling kost geld daar.
                Tja, officiële dealers voor Volkswagen, Seat, Skoda & Audi zijn verplicht de arbeidstijden te gebruiken voor werkzaamheden uit het Elsa-programma.

Remblokken vervangen (46 36 20 50 op de factuur) wordt nu eenmaal voorafgegaan door 44 05 20 00 (wielen uit- en ingebouwd 20TE / 13,26€).

Dit systeem van arbeidsrubrieken (en vaste tijden zodat je eigenlijk exact evenveel betaalt voor het vervangen van een set remblokken bij elke dealer in België) is er eigenlijk om ervoor te zorgen dat een bepaalde handeling geen twee keer wordt gefactureerd.
                A Twist of the Wrist

Comment

ja oke, maar dat zijn de maximumtijden
                  dealer mag sneller werken

ik herinner me hier nog een situatie, niet meer wie...die op zijn auto bleef wachten tijdens de service
                  factuur sturen we wel op, een gebruikelijke toestand ondertussen (en ook om de klant niet omver te laten vallen voor de balie denk ik)
                  member moest ik denk 1 uurtje zitten wachten >>>> factuur wordt opgestuurd en er stonden 3 werkuren op...

Comment

En wat te zeggen van 1 technieker die 's morgens de werksheet van 4 (ja, 4) wagens tegelijk aantikt en dan beurtelings aan ieder van die wagens wat gaat werken, ondertussen binnenkomende klanten voor een vlug nazichtje ook verderhelpend ? (Vroeger kon men bij z'n wagen blijven tijdens een onderhoud, nu is dat niet meer mogelijk, het is "verboden" wegens "veiligheidsvoorschriften" ....., om zo'n feiten niet in de kijker te laten lopen ja).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      ja oke, maar dat zijn de maximumtijden
                      dealer mag sneller werken

ik herinner me hier nog een situatie, niet meer wie...die op zijn auto bleef wachten tijdens de service
                      factuur sturen we wel op, een gebruikelijke toestand ondertussen (en ook om de klant niet omver te laten vallen voor de balie denk ik)
                      member moest ik denk 1 uurtje zitten wachten >>>> factuur wordt opgestuurd en er stonden 3 werkuren op...

Bij Volkswagen geen maximumtijden maar vaste tijden, in de praktijk heb je soms overschot en soms veel tijd tekort. Sommige tijden zijn bijna onmogelijk om te halen (enkel door de beste mechaniekers) en sommige tijden zijn niet logisch of belachelijk lang bvb 20 TE (dus 0,2 uur of 12 minuten) voor het vervangen van een achterste ruitenwisser. Ook onlogisch is dat 1 of 2 wielen losdraaien en terug vastzetten exact evenveel tijd kost volgens Elsa.
                      A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        Maal 3 is inderdaad niet realistisch, maar vergeet niet dat er soms 2 mechaniekers op 1 auto worden gezet als het om een goede (wachtende) klant gaat. bvb: 1 voor onderhoud en de andere voor de remblokken.
                        A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                          Ik zei tegen die verkoper, awel... geef mij om het even wat... al lachende zei ik, weet je geef mij maar een sleutelhanger in de vorm van het cijfer 5... Ging eigenlijk puur om het principe dan om de waarde van een sleutelhangerke. Die verkoper ging akkoord, wij vullen de papieren in... Op de dag dat ik de auto kwam ophalen moest ik echter +/- 25 euro betalen... Ik zei toen, mannen dat meen je toch niet... Ik koop net een auto en men belooft dat ik een sleutelhangerke erbij krijg... Men wilde toen niet plooien...
                          OMFG, of hoe je een mens een slecht gevoel geeft om een simpele sleutelhanger.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                            Maal 3 is inderdaad niet realistisch, maar vergeet niet dat er soms 2 mechaniekers op 1 auto worden gezet als het om een goede (wachtende) klant gaat. bvb: 1 voor onderhoud en de andere voor de remblokken.

dat weet ik, heb zo eens een koplamp laten veravngen

blijft raar

Comment

Een merkdealership hebben is blijkbaar in veel gevallen een vrijgeleide om mensen te bedriegen. Iets wat ik al lang wist maar het wordt hier nog maar eens bevestigd. Ze maken gewoon systemen om meer te vragen dan wat ze doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deferme Bekijk Berichten
                                Autoliefhebbers hier uit Limburg die een Audi garage aanraden qua kwaliteit/prijs?
                                Ik heb na Willems, Coox in Lanaken, Meijers in Hasselt, d'Ieteren in Zaventem en Smet in Bilzen het opgegeven en mijn Audi kreeg zijn laatste beurt bij http://www.boschautoservice.nl/ in Meerssen. Vroeger een VAG-garage, maar dan Bosch servicepunt geworden maar de technici zijn nog altijd vooral VAG-mensen en een paar dingen vielen mij op...
                                • Redelijke prijzen van onderdelen en werkuren
                                • Garagechef die na het onderhoud samen met mij doorheen alle vervangen delen en werken ging
                                • Alle gedemonteerde zaken (oude waterpomp, filters, riemen, ...) netjes bijeen gestapeld
                                • Gratis Golf IV vervangwagen
                                En waarachtig: de wagen was gerepareerd .

Bij Willems bracht men beschadigingen aan in de New Beetle van de buren, en in mijn wagen. Coox was eigenlijk nog niet zo slecht maar naderhand geleerd dat de verkoper mij blaasjes aan het wijsmaken was. Bij Meijers was ik lucht, d'Ieteren dacht dat diefstal gefactureerd kon worden en Smet hoort wel maar luistert niet.

Nu al voor de derde keer klant van Davo in Tongeren. Goede afspraken, geen gezever.

Ik omring me meer en meer met mensen die begrijpen dat een leugen achteraf wel achterhaald wordt door de klant, en dat een quick win niet opweegt tegen een klant die terugkomt omdat ie weet dat ie niet keihard genaaid wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                  Bij een officiële merkverdeler beschikken ze niet altijd over de nodige kennis ook al zou je dat verwachten. Dikwijls vertrouwen ze bij het opsporen van defecten te veel op een computer en trekken ze dan verkeerde conclusies. Het probleem is dan meestal een gebrek aan ervaring en scholing.
                                  Bij elke garage zal het wel eens voorvallen dat er een probleem voorkomt waar ze de kennis niet voor hebben om het op te lossen, maar je gaat me toch niet vertellen dat de werknemers van een officiële garage slechter geschoold gaan zijn dan een niet-officiële garage. De officiële dealers worden automatisch uitgenodigd voor cursussen van nieuwe modellen en bij veel merken is het een verplichting dat vaste mechaniekers allemaal de cursussen elektriciteit/elektronica en canbus gevolgd hebben.
                                  A Twist of the Wrist

Comment

Working...
                                  X