Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag over auto keuring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vraag over auto keuring

Stel, ik koop mezelf een auto waar werk aan is. Deze is dus niet door de vorige eigenaar gekeurd voor verkoop. Als ik dan, nadat ikzelf de werkzaamheden eraan heb gedaan en hij is klaar voor de keuring (voor dagelijks gebruik), kan ik dan gewoon met bv. de nummerplaat van men moeder haar auto naar de keuring gaan, en dan achteraf mijn eigen platen ervoor aanvragen, of kan/moet ik dat ineens met eigen nummerplaat doen? of kan dit dan enkel via garageplaten?
    En wat is de kostprijs zo ongeveer voor zelf te keuren? Want ik ga er vanuit dat dat dan toch wat duurder zou uitvallen voor mij tov dat ik 1 koop die gekeurd is voor verkoop.

mvg Jeroen.

Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.

Comment

Je kan dit niet met de platen van je moeder en ook niet met garageplaten. Enkel een garagist of één van zijn werknemers kan jou wagen met zijn garageplaten laten keuren.

Comment

Moet je niet eerst de wagen laten inschrijven? je kan toch niet naar de controle met een voertuig dat niet geregistreerd staat?

En ik dacht (ben niet zeker) dat sinds kort als je verkoopt van particulier naar particulier je sowieso je roze keuringsformulier van de verkoper moet krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fyro Bekijk Berichten
          Moet je niet eerst de wagen laten inschrijven? je kan toch niet naar de controle met een voertuig dat niet geregistreerd staat?

En ik dacht (ben niet zeker) dat sinds kort als je verkoopt van particulier naar particulier je sowieso je roze keuringsformulier van de verkoper moet krijgen.
          Eerste: nee, de inschrijving kan pas gedaan worden, als het voertuig gekeurd is en de verzekering in orde is.

En over de verplichting van de keuring, tja, veel autos zouden zo niet meer in het verkeer gebracht worden, aangezien de eigenaar soms geen geld meer in hun afgedankte voertuig wil steken, dus het gebeurd nog altijd hoor

Comment

OK, dus het kan dan enkel met garageplaten. Kan iemand ongeveer zeggen wat dat zou kosten dan, en/of iemand een garagist weet die dat aan een redelijk prijs doet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten
              OK, dus het kan dan enkel met garageplaten. Kan iemand ongeveer zeggen wat dat zou kosten dan, en/of iemand een garagist weet die dat aan een redelijk prijs doet.
              100 euro is daar een gangbare prijs voor (keuring inbegrepen)
              Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Ik heb een tijdje geleden een ongekeurde Opel Kadett van 1978 gekocht. Daar ik deze wou keuren voor dagelijks gebruik, kon ik hem enkel laten keuren met garageplaten. Als ik hem als oldtimer wou inschrijven, kon ik de nummerplaat van mijn "goede" wagen erop schroeven.
                Via kapaza heb ik iemand gevonden met garageplaten, dit kostte 105 euro. 60 euro huur en 45 euro keuringskosten.
                btw, wagen is afgekeurd, maar herkeuring volgt snel (hoop ik)
                2012 Opel Astra ST Ecoflex
                2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

OK bedankt allemaal, ik weet genoeg dan.

Comment

Working...
                  X