Beste forumleden,
ik weet weinig tot niets af van het importeren van auto´s uit het buitenland, maar het viel mij op dat de GBP ontzettend goedkoop staat. Is het mss interessant om een left hand drive nieuw te bestellen bij een Britse dealer?
bv de 500 Abarth in Belgie
Basisprijs :18.759
(Jaarlijkse) verkeersbelasting :204,60 
Belasting op inverkeerstelling :495 
Gemiddeld normverbruik (l/100 km) :6,50
Cil. inh. (cm³) :1368
of in de UK
Abarth 500
Basic Price: £11,278.36 x 1,10 = 12,405 EUR
VAT @ 15%: £1,691.75 = 1860 EUR
OTR Charges: £629.89 (On the road?? = BIV ??) = 700 EUR (als ge die al moet betalen?)
Total OTR: £13,600.00 = 14,960 EUR
VRAAG 1 : Dus indien deze berekening klopt win ik 3800 EUR op wisselkoersen??
VRAAG 2: Klopt het dat de Britse dealers verplicht linksgestuurde wagens moeten leveren?
VRAAG 3: Vergeet ik hier nog verborgen kosten?
VRAAG 3: Stel ik importeer hem aan 135 PK en laat de SS kit na inschrijving in België monteren? Win ik dan op BIV? Is dit legaal?
VRAAG 4: Moet ik dan later melden dat mijn vermogen verhoogd is (voor wegentaks en verzekeringen)??
VRAAG 5: Ik ben trouwens aan het twijfelen tussen 500 Abarth SS en de nieuwe Clio Sport... Jullie voorkeur? Kan 1 van deze twee als lichte vracht ingeschreven worden, zou weer mooi centje besparen, zeker op Clio.
Zo dat is een begin, verdere vragen later nog wel.
Groeten
Mr Rallycross
ik weet weinig tot niets af van het importeren van auto´s uit het buitenland, maar het viel mij op dat de GBP ontzettend goedkoop staat. Is het mss interessant om een left hand drive nieuw te bestellen bij een Britse dealer?
bv de 500 Abarth in Belgie
Basisprijs :18.759







of in de UK
Abarth 500
Basic Price: £11,278.36 x 1,10 = 12,405 EUR
VAT @ 15%: £1,691.75 = 1860 EUR
OTR Charges: £629.89 (On the road?? = BIV ??) = 700 EUR (als ge die al moet betalen?)
Total OTR: £13,600.00 = 14,960 EUR
VRAAG 1 : Dus indien deze berekening klopt win ik 3800 EUR op wisselkoersen??
VRAAG 2: Klopt het dat de Britse dealers verplicht linksgestuurde wagens moeten leveren?
VRAAG 3: Vergeet ik hier nog verborgen kosten?
VRAAG 3: Stel ik importeer hem aan 135 PK en laat de SS kit na inschrijving in België monteren? Win ik dan op BIV? Is dit legaal?
VRAAG 4: Moet ik dan later melden dat mijn vermogen verhoogd is (voor wegentaks en verzekeringen)??
VRAAG 5: Ik ben trouwens aan het twijfelen tussen 500 Abarth SS en de nieuwe Clio Sport... Jullie voorkeur? Kan 1 van deze twee als lichte vracht ingeschreven worden, zou weer mooi centje besparen, zeker op Clio.
Zo dat is een begin, verdere vragen later nog wel.
Groeten
Mr Rallycross
Comment