Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Auto importeren uit UK?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe Auto importeren uit UK?

Beste forumleden,

ik weet weinig tot niets af van het importeren van auto´s uit het buitenland, maar het viel mij op dat de GBP ontzettend goedkoop staat. Is het mss interessant om een left hand drive nieuw te bestellen bij een Britse dealer?

bv de 500 Abarth in Belgie

Basisprijs :18.759 (Jaarlijkse) verkeersbelasting :204,60 Belasting op inverkeerstelling :495 Gemiddeld normverbruik (l/100 km) :6,50Cil. inh. (cm³) :1368

of in de UK

Abarth 500

Basic Price: £11,278.36 x 1,10 = 12,405 EUR

VAT @ 15%: £1,691.75 = 1860 EUR

OTR Charges: £629.89 (On the road?? = BIV ??) = 700 EUR (als ge die al moet betalen?)

Total OTR: £13,600.00 = 14,960 EUR

VRAAG 1 : Dus indien deze berekening klopt win ik 3800 EUR op wisselkoersen??

VRAAG 2: Klopt het dat de Britse dealers verplicht linksgestuurde wagens moeten leveren?

VRAAG 3: Vergeet ik hier nog verborgen kosten?

VRAAG 3: Stel ik importeer hem aan 135 PK en laat de SS kit na inschrijving in België monteren? Win ik dan op BIV? Is dit legaal?

VRAAG 4: Moet ik dan later melden dat mijn vermogen verhoogd is (voor wegentaks en verzekeringen)??

VRAAG 5: Ik ben trouwens aan het twijfelen tussen 500 Abarth SS en de nieuwe Clio Sport... Jullie voorkeur? Kan 1 van deze twee als lichte vracht ingeschreven worden, zou weer mooi centje besparen, zeker op Clio.

Zo dat is een begin, verdere vragen later nog wel.

Groeten

Mr Rallycross

Als de wagen minder als 6000km en jonger is als 6 maand moet je de Belgische belasting betalen, en niet de Britse voor zo ver ik weet.
    Dus moet je aan 21% rekenen, geen idee of die Britse dan vervalt maar ik denk van NIET!

Comment

Ik ken de regels voor een nieuwe wagen niet perfect uit het hoofd, maar ik hb een maand geleden een 2de hands wagen gekocht in de UK en daarbij is het iig een stuk goedkoper.

Dingen waar je inderdaad rekening moet meehouden is dat een wagen onder de 6000km idd als nieuw gezien word en dan betaal je zeker 21% belastingen bij het importeren. Je zou eens moeten uitzoeken of je daarbij de 15% in de UK kan laten vallen, maar ik vrees er eigenlijk ook voor. (Bij een 2de hands is er hiermee geen probleem).

Linkje die ik nog staan heb waar zeker info over jou vraag te vinden is : http://www.autogids.be/artikel/budge...eren-11714.htm

Veel suc6 ermee.

Oja ik kan ook nog bevestigen dat de meeste merken LHD wagens kunnen leveren in de UK zonder problemen. Dus das ook geen probleem. Zeker Mitsubishi doet dat en daar heb ik de Export manager aan de phone gehad. Probeer alvast eens de Export site van Fiat te vinden en gewoon ff bellen kan veel ophelderen

Comment

nog iemand info hierover? de Pond verliest nog steeds terrein op de euro dus de wagen opzich wordt goedkoper en goedkoper, hoe zit het nu met de BTW??

groeten

Comment

Volgens mij moet je geen BTW betalen in de UK, maar in België. Dit is toch zo als het een bedrijfswagen is. Moest je in de UK BTW betalen, ben je die kwijt en kan je ze dus niet aftrekken.

Ik denk dat je als particulier ook sowieso BTW in België moet betalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
            Volgens mij moet je geen BTW betalen in de UK, maar in België. Dit is toch zo als het een bedrijfswagen is. Moest je in de UK BTW betalen, ben je die kwijt en kan je ze dus niet aftrekken.

Ik denk dat je als particulier ook sowieso BTW in België moet betalen.
            Dus moet ik in principe 2 x BTW betalen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr Rallycross Bekijk Berichten
              Dus moet ik in principe 2 x BTW betalen?
              Juist niet. Enkel BTW betalen in België als je hem invoert. Alé dat DENK ik

Zoek het anders eens op ?

Comment

nevermind, had het antwoord al

Gaat het om een nieuwe wagen, dan betaalt u in het land van aankoop de prijs zonder btw. Op het moment dat u de auto in België invoert, betaalt u hier de 21 procent Belgische btw.

Comment

Ik zou eerst en vooral al geen nieuwe gaan halen. Daar win je volgens mij niet veel op en je moet dan nog eens de volle pot aan de belastingen betalen in Belgie.

Verder mag je niet vergeten dat een Engelse wagen ook nog moet worden aangepast. Je lichten zullen veranderd moetten worden.
                  En dan heb je ook nog de kosten om de wagen te verschepen. Al valt dat al bij al nog wel mee.

Dan vraag 3: Als je hem importeert aan 135PK betaal je natuurlijk op die 135PK. Zet je er nadien dan die kit op en je geeft dit niet aan, is dit natuurlijk illegaal. Maar niemand komt dit nrml te weten volgens mij, maar officieel mag het niet.

Vraag 4: Ja, vanaf dat jeje vermogen verhoogd ben je verplicht om het aan te geven en dan word er een nieuw gelijkvormigheidsattest gemaakt en zul je vanaf dan meer BIV en wrs ook meer verzekering betalen.

Dus als je legaal met die kit wilt rijden zo ik hem met kit en al importeren maar dat kost je natuurlijk meer.

Je kan ze ook niet aangeven en dan is er niets aan de hand zolang je niets voor hebt. Maar bij een groot accident (met zwaar gewonden of doden) en ze gaan je wagen volledig controleren omdat ze vermoeden dat hij meer vermogen heeft, dan ben je erbij en de verzekering trekt zich dan ook terug. En dat wil je niet meemaken.

Vraag 5: Ik zou persoonlijk voor die clio gaan, die heeft volgens mij een hoger fun gehalte.
                  Of je daar een lichte vracht van kan maken durf ik niet zeggen, maar volgens mij is dat wel mogelijk.

Conclussie: Koop geen nieuwe wagen in UK want volgens mij ga je daar niet veel winst uit halen. (don't shoot me if i'am wrong he) maar ga voor een wagen met meer dan 6000KM op de teller, en dan ga je wel goedkoper uitkomen.
                  Je zal dan wrs wel een RHD hebben, maar dat is kwestie van gewenning.

Als je hem dan koopt, ga direct voor die kit ook dan, dan ben je altijd zeker dat je wettig in orde bent, dat is volgens mij het veiligste.

Veel succes nog!

Comment

is het mogelijk om de verzekeringen wel op de hoogte te brengen van een gewijzigd vermogen en de staat niet, als je bijvoorbeeld de kit pas een maand na in Belgie laat monteren ? in dit geval spaar ik een mooi centje uit terwijl ik verzekeringstechnisch wel in orde ben... Of gaat de verzekering dit controleren en doorgeven bij de belastingen?

ik wil wel een mooie auto maar wil natuurlijk niet geknipt en geschoren worden door de staat. Als werkende mens moet ik al veel te veel betalen imo...

anyway, Op de auto alleen win je al 4000 euro omwille van een zwakke pond. Met de 21 percent BTW ipv 15 in de UK verlies je daarentegen wel een 500 tal euro´s. maar 3500 euro discount vind ik de moeite voor een identieke wagen, met wat pingelen doe ik er mss nog eens 500 pond vanaf, wie weet?

En 2de hands uit UK kopen is zeker interessant maar ik zie mijzelf niet rondrijden in een rechtsgestuurde auto...

Comment

en nog een andere vraag, heeft iemand een idee wat het verschil gaat zijn in prijs van een verzekering voor mij, of meerbepaald het verschil in prijs tussen de Abarth met 160 PK en de Clio met 200 PK? Eventueel als ik een Focus ST als LV kan inschrijven wil ik dat ook nog overwegen. maar met 225 PK zal die weer duurder uitvallen. Ik zoek enkel BA, bijkomende verzekering kan ik in Nederland nog afsluiten.

Ik ben 25 jaar ou en rijd 3 jaar ongevalvrij, weliswaar als eerste chauffeur op ons ma haar verzekering.

Groeten

Comment

is het mogelijk om de verzekeringen wel op de hoogte te brengen van een gewijzigd vermogen en de staat niet, als je bijvoorbeeld de kit pas een maand na in Belgie laat monteren ? in dit geval spaar ik een mooi centje uit terwijl ik verzekeringstechnisch wel in orde ben... Of gaat de verzekering dit controleren en doorgeven bij de belastingen?
                        Dat hangt van verzekering tot verzekering af denk ik. Niet vergeten dat de verzekeringsmaatschappijen ook zulke gangsters zijn zoals de banken en de staat en het zou kunnen dat de verzekering het goedkeurd maar bij een ongeval zich terug trekt, zou niet de eerste keer zijn.

Ik weet niet wat vermogenwinst zo'n kit opleverd en hoe ze aan dat vermogen komen, maar als het niet onmiddellijk zichtbaar is, ga je daar nooit veel probs mee hebben denk ik.
                        Ik wil maar zeggen als je nu een turbo op een n/a gaat vijzen en je zet er een intercooler die zo groot is als je wagen op, en je maakt dan iets mee ben je genaaid.
                        Maar als het gaat om ander pistons, krukas of chiptuning ofzo, dan gaan ze daar volgens mij nooit niet achterkomen.

En 2de hands uit UK kopen is zeker interessant maar ik zie mijzelf niet rondrijden in een rechtsgestuurde auto...
                        Dat rechts sturen heb je vlug onde de knie hoor. Ik heb ook een RHD en ondervind er zeer weinig nadeel van tov. een LHD.
                        En degene die al met een RHD gereden hebben kunnen dit bevestigen.
                        Maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen ding natuurlijk.

en nog een andere vraag, heeft iemand een idee wat het verschil gaat zijn in prijs van een verzekering voor mij, of meerbepaald het verschil in prijs tussen de Abarth met 160 PK en de Clio met 200 PK? Eventueel als ik een Focus ST als LV kan inschrijven wil ik dat ook nog overwegen. maar met 225 PK zal die weer duurder uitvallen. Ik zoek enkel BA, bijkomende verzekering kan ik in Nederland nog afsluiten.

Ik ben 25 jaar ou en rijd 3 jaar ongevalvrij, weliswaar als eerste chauffeur op ons ma haar verzekering.

Groeten
                        Dat durf ik niet exact zeggen, daar zul je eens naar he verzekeringsagent voor moeten gaan denk ik.
                        Ik ben 21 jaar en 2 jaar ongevalvrij, sta op onze pa zijn verzekering als hoofdbestuurder en mijn MR2 heeft 200PK. Ik betaal daar een goede 700€ verzekering per jaar voor.

Comment

Working...
                        X