Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto ruikt verbrand

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe auto ruikt verbrand

Hallo,

Ik heb sinds 1 maand een nieuwe auto, Citroën C4 Picasso. En die ruikt verbrand nadat ik ermee gereden heb. Ik maak er geen lange ritten mee en enkel over secundaire wegen.
    Ligt dit gewoon aan het "nieuw zijn" of kan dit iets anders zijn?

Alvast bedankt

benzine/diesel?
    hoeveel km's?
    airco of gewoon verwarming?

al langs dealer geweest?

Comment

Mss koppel je slecht en moet je nog wennen ? Kan gerust de geur van een verbrande koppeling zijn.
      Last edited by Wouter; 27/02/2009, 18:30.

Comment

En de katalysator kan dit?

Comment

'k Ga toch eens naar de garage bellen dan ...

Comment

Rij je vaak met je voet op de koppeling of met de koppeling half ingedrukt (bijv in file of als je aanschuift aan een rood licht?) Dan is het waarsfchijnlijk een verbrande koppeling en moet je dringend anders leren koppelen (enkel wanneer nodig en voor de rest voet van het pedaal).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Don Bekijk Berichten
              Rij je vaak met je voet op de koppeling of met de koppeling half ingedrukt (bijv in file of als je aanschuift aan een rood licht?) Dan is het waarsfchijnlijk een verbrande koppeling en moet je dringend anders leren koppelen (enkel wanneer nodig en voor de rest voet van het pedaal).
              ik doe dit ook vaak als ik aanschuif bij een file , maar nog nooit iets geroken....

Comment

Ruikt die verbrandt binnen in de wagen of als je uitstapt ?
                Ik heb datzelfde voor bij de mijne, maar enkel als ik wat vinnig heb gereden en er hangt dan een verbrande/gesmolten plastic geur aan de buitenkant. Ik heb geen idee wat het is en ik vergeet het telkens te vragen als ik in de garage kom....
                btw : diesel, automatische VB

Comment

dat is normaal hoor.
                  alles moet nog inbranden en dergelijke.
                  mijn mondeo stonk als de hell naar verbrand en er kwam zelfs rook vanonder de motorkap, de eerste 1000km. (ik stond direct klaar met men brandblusser toen. ) gaat wel over eens hij eens goed warm gestaan hebt en je dus eens een langere afstand gedaan hebt.
                  wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunther112 Bekijk Berichten
                    Ruikt die verbrandt binnen in de wagen of als je uitstapt ?
                    Ik heb datzelfde voor bij de mijne, maar enkel als ik wat vinnig heb gereden en er hangt dan een verbrande/gesmolten plastic geur aan de buitenkant. Ik heb geen idee wat het is en ik vergeet het telkens te vragen als ik in de garage kom....
                    btw : diesel, automatische VB
                    zalig toch zo'n geurtje, samen met het tikken van de uitlaat.
                    wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                      zalig toch zo'n geurtje, samen met het tikken van de uitlaat.
                      Gij hebt precies hetzelfde probleem...lol
                      Die geur stoort mij eigenlijk niet, t' is meer van ; ja, ik heb het hier precies weer geforceerd...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunther112 Bekijk Berichten
                        Gij hebt precies hetzelfde probleem...lol
                        Die geur stoort mij eigenlijk niet, t' is meer van ; ja, ik heb het hier precies weer geforceerd...
                        ahja da's wel normaal denk ik dat tikken van de uitlaat en de geur van rubber
                        gedoeme ik hou van dat tikken na een ritje met de wagen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rientje Bekijk Berichten
                          Hallo,

Ik heb sinds 1 maand een nieuwe auto, Citroën C4 Picasso. En die ruikt verbrand nadat ik ermee gereden heb. Ik maak er geen lange ritten mee en enkel over secundaire wegen.
                          Ligt dit gewoon aan het "nieuw zijn" of kan dit iets anders zijn?

Alvast bedankt

Wij hadden da ook, uiteindelijk bleek dit een plastieken zak te zijn die tegen de uitlaat aant smelten was.
                          Kweet het is iets doms, ma ge weet nooit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stephane Bekijk Berichten
                            benzine/diesel?
                            hoeveel km's?
                            airco of gewoon verwarming?

al langs dealer geweest?
                            Rientje als je een mogelijk antwoord wil (en niet alleen maar wilde gokken) lijkt't me handig om deze dingen te verduidelijken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                              ahja da's wel normaal denk ik dat tikken van de uitlaat en de geur van rubber
                              gedoeme ik hou van dat tikken na een ritje met de wagen
                              hier tikt de auto altijd, ook bij normale rijstijl

Comment

Met de auto van thuis (Corolla Verso 1.6 van 2001) ook gehad, een jaar of 2 terug tijdens een warme zomer. Was denk ik in Oostenrijk, en als ik het me goed herinner was het iets met de airco of de olie.
                                2018 BMW X1 18d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                                  ik doe dit ook vaak als ik aanschuif bij een file , maar nog nooit iets geroken....
                                  Bmw hè

Comment

mss verkeerde olie?

ale ik lul maar wat eh

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                      hier tikt de auto altijd, ook bij normale rijstijl
                                      Haalt dan die wekker uit uwen auto he
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Mijn grasmachien tikt ook altijd na een zware maaibeurt.

Comment

Working...
                                        X