Ik ben momenteel op zoek naar een tweede wagen voor in het weekend. Nu zou ik graag online uitrekenen wat mij dat zou kosten op gebied van verzekering, maar je moet overal je bonus/malus graad opgeven. De voorbije 10 jaar heb ik echter enkel met lease- en firmawagens gereden en ik heb dus geen verzekering op eigen naam gehad, en ik heb dan ook geen flauw idee wat ik zou moeten opgeven als bonus/malus. Enkel aan het begin van mijn carrière heb ik een jaartje met een eigen auto gereden. Iemand een idee hoe dat dan gaat?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bonus/malus leaserijder
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenIk ben momenteel op zoek naar een tweede wagen voor in het weekend. Nu zou ik graag online uitrekenen wat mij dat zou kosten op gebied van verzekering, maar je moet overal je bonus/malus graad opgeven. De voorbije 10 jaar heb ik echter enkel met lease- en firmawagens gereden en ik heb dus geen verzekering op eigen naam gehad, en ik heb dan ook geen flauw idee wat ik zou moeten opgeven als bonus/malus. Enkel aan het begin van mijn carrière heb ik een jaartje met een eigen auto gereden. Iemand een idee hoe dat dan gaat?
Het is namelijk zeker zo als je vele malen een ongeval waarbij jij in fout bent veroorzaakt met een leasingwagen. Je later wanneer je bijvoorbeeld geen leasing meer hebt en je een eigen wagen dient te verzkeren dat je dan problemen hebt.
Dus andersom moet zeker ook gaan. Densoots contact opnemen met je leasingmaaschapij zodat ze kunnen aan de verzekering de nodige info opvragen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichtenin principe is er wel historiek van jouw bij de verzekering waar de leasingmaatschapij de verzekeringen afsluit.Last edited by janvkn; 26/02/2009, 12:29.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenGoh ja die historiek is er wel, maar dat is elke keer een andere maatschappij geweest. Ik heb zo de voorbije 10 jaar met 7 verschillende wagens gereden (meer als je de aanloopwagens meetelt), verdeeld over 3 leasemaatschappijen, en twee eigendomsfirmawagens. Ga dat nu nog maar eens traceren allemaal
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gef Bekijk Berichtensommige maatschappijen werken met 'n verklaring op eer. Vorig jaar heeft m'n vrouw uiteindelijk 'n verzekering op haar naam genomen, ze heeft gewoon moeten tekenen dat ze sinds haar 18 al rijdt zonder schade, dat was 't dan...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenGoh ja die historiek is er wel, maar dat is elke keer een andere maatschappij geweest. Ik heb zo de voorbije 10 jaar met 7 verschillende wagens gereden (meer als je de aanloopwagens meetelt), verdeeld over 3 leasemaatschappijen, en twee eigendomsfirmawagens. Ga dat nu nog maar eens traceren allemaal
Als dat te veel werk is voor jou, gewoon dokken dan op BM 11.
Comment
-
Het hangt ook af van de verzekeraar hoor. Mijn moeder heeft ook bonus malus 0 gekregen terwijl ze al altijd met een bedrijfswagen reed.
Comment
-
Ik heb ondertussen de leasemaatschappijen aangeschreven (per mail). Ik ben eens benieuwd of ik er iets van ga terughoren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenMja, ik ben niet echt schadevrij ... bij leasing moet je bij wijze van spreken elk kraske en blutske aangeven he. Ik heb wel nog geen schade veroorzaakt bij anderen...
In 't omgekeerde geval van firmawagen naar privé zal dat ook niets uitmaken denk 'k...
Stap 1: Informeren bij makelaar/maatschappij hoe ze 't kunnen of willen "arrangeren"
Stap 2: als er attesten nodig zijn, de verschillende leasingmaatschappijen aanporren!
Edit: de laatste posts kwamen niet op m'n scherm, bizar
Comment
Comment