Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw duur in onderhoud? Check mazda...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bmw duur in onderhoud? Check mazda...

Vandaag mijn vriendin haar mazda 2 terug gaan afhalen na een klein onderhoudje...
    Van de factuur vielen we haast achterover...
    En dikke 190 euro... Dat is evenveel als mijn 120d bij BMW?
    Wat de factuur vooral zo duur maakte was het uurloon... 55 eur (ex btw) (bij BMW 33 euro ex BTW)) per begonnen uur... en ze hebben, jawel 1 uur en 40 min nodig gehad om
    1) olie te wisselen 2) ruitensproeistof te wisselen 3) pollenfilter te wisselen...
    Is dit normaal...?
    Indertijd betaalde ik voor mijn fiatje punto ocharme 50 eur voor een klein onderhoud .. ik vind dit extreem duur voor zo een klein wagentje?
    Btw het was bij Permeke in A'pen ...
    Mijn vriendin houdt haar hart vast ivm een groot onderhoud....

Voor mijn mx-5ke betaalde ik bij garage Lemmens te Elen tss de 60-100€ voor een klein onderhoud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
      Vandaag mijn vriendin haar mazda 2 terug gaan afhalen na een klein onderhoudje...
      Wat de factuur vooral zo duur maakte was het uurloon... 55 eur (ex btw) (bij BMW 33 euro ex BTW)) per begonnen uur... en ze hebben, jawel 1 uur en 40 min nodig gehad om
      1) olie te wisselen 2) ruitensproeistof te wisselen 3) pollenfilter te wisselen...
      Is dit normaal...?
      Indertijd betaalde ik voor mijn fiatje punto ocharme 50 eur voor een klein onderhoud .. ik vind dit extreem duur voor zo een klein wagentje?
      Waarom zou het goedkoper moeten zijn?

Ik hoop ook dat ze de oliefilter vervangen hebben? Een een pollenfilter kan al eens oplopen, wat kostte dat ding?
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
        Waarom zou het goedkoper moeten zijn?

Ik hoop ook dat ze de oliefilter vervangen hebben? Een een pollenfilter kan al eens oplopen, wat kostte dat ding?

Ik zal het anders stellen...
        Wat het klein onderhoud bij Mijn 120d zo duur maakt , is die gouden olie die ze er in kappen .
        Stukprijs 17 eur/l

Op de factuur van mijn vriendin verbaas ik mij vooral over het stevige uurloon...

Btw pollenfilter is 22 euro en de oliefilter 6 euro ( allen ex BTW off course)

Comment

ik heb hier onlangs ook gezet wat men klein onderhoud kostte.
          was ook een 190€ dacht ik.

edit 132€

wimoptiek.be op

Comment

Inderdaad vrij duur als ze enkel hetgene gedaan hebben wat jij hier vernoemt...

Maar ik versta niet dat het maatschappelijk meer aanvaard is dat BMW veel mag vragen voor een onderhoud en Mazda niet....

Alhoewel ik €55 inderdaad té veel vind... Maarja, dat is puur afhankelijk van garage...
            I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

Dat uurloon is idd aan de stevige kant. Maar ik heb ook al prijzen van +65€ gehoord dus...

Bij een onderhoud zijn er twee dingen duur: olie en werkuren
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

190€ voor een klein onderhoud
                Zoek dan maar snel een andere garage.

Ik heb vandaag ook een klein onderhoud laten uitvoeren met de MX-5 = € 73.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Is toch wel vrij duur.
                  Uurloon is echt wel hoog, en 1u40 werk vind ik er ook wel over voor hetgeen ze gedaan hebben. Misschien 1u40 dat de auto op de brug heeft gestaan maar dat er tussentijds aan andere wagens is gewerkt kan ik nog begrijpen. Maar dat mag jij dan niet betalen he.
                  Als daar 45minuten echt werk aan is is het veel. (alhoewel ik het type wagen niet ken dus ik kan niet met zekerheid zeggen dat er geen tijdrovende handelingen moeten gebeuren om ergens aan te geraken)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                    190€ voor een klein onderhoud
                    Zoek dan maar snel een andere garage.

Ik heb vandaag ook een klein onderhoud laten uitvoeren met de MX-5 = € 73.
                    Hier van 't zelfde. Een klein onderhoud kost ons echt niet veel, bij een erkende Mazda-garage.

Comment

Nja, ik ga met de factuur denk ik wel eens terug gaan...
                      Ik vind 1uur en 40 min werk voor een oliefilterje en pollenfiter enorm veel...
                      zeker als je weet dat deze zaken bijna altijd "click en go" zijn...

Comment

€ 190 voor een klein onderhoud betaalden wij ook bij Renault hoor.

Comment

hier 110 zonder de werkuren

maar uiteindelijk was het rond de 700, service remmen voor, service motorolie, microfilter, etc

en de vervangwagens tellen ook aardig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                            € 190 voor een klein onderhoud betaalden wij ook bij Renault hoor.
                            Ik betaalde vroeger ook rond de 160€ voor een kleine smering met de 9-3

Nja, ik ga met de factuur denk ik wel eens terug gaan...
                            Ik vind 1uur en 40 min werk voor een oliefilterje en pollenfiter enorm veel...
                            zeker als je weet dat deze zaken bijna altijd "click en go" zijn...
                            Ja het is idd lang, maar het kan goed zijn dat die oliefilter o peen onmogelijke plek hangt. Dat je bvb heel de wielkast uit mekaar moet halen om erbij te kunnen... Idem voor de pollenfilter. Bij mijn pa zijn 9-5 moet je het handschoenkastje uitbouwen om eraan te kunnen...

Ik bedoel maar. Maar je kan gerust teruggaan en eens vragen waarom het zolang gedrrud heeft!
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Dat was ik van plan,
                              maar ik ga eerst zelf eens piepen waar die oliefilter zit.. zodat ze niets in men nek kunnen draaien...

Comment

Het is niet omdat het een grote merkgarage is met een mooie showroom dat ze er geen bedenkelijke praktijken of prijzen op nahouden.

Comment

Eens bellen naar een andere Mazda-garage om prijs te weten ?
                                  Als het daar ook zoveel is dan zal het wel kloppen indien niet ,dan heb je iets in je handen om voor te leggen .
                                  - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                  - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

Is dit normaal...?
                                    Werken die niet in tijdseenheden van 10 minuten?

Comment

Klein onderhoudje voor mijn bmw was 69 euro ofzo . Dat is de enige dat ik eigenlijk weet de rest is factuur hier thuis.

Comment

Veel te dure garage, sowieso op een ander gaan.
                                        Maar over het feit dat jij vindt dat BMW duurder zou mogen zijn.
                                        Naja ik zou je daar in kunnen volgen moest BMW ook degelijk betere kwaliteit zijn.
                                        Maar hoe je het ook draait of keert, Mazda's zitten gewoon veel beter in elkaar geschroefd.

Comment

Working...
                                        X