Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 kopen , 1 gratis

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Inderdaad, een ongelooflijk goede reclame-stunt, die vrijwel niets met de economische crisis te maken heeft.

Klant: "Goeiemiddag meneer, wij komen voor die speciale actie met die gratis wagens"

Verkoper: "Helaas, deze zijn reeds allemaal de deur uit, maar ik ben er van overtuigd dat deze ***** ook aan uw wensen zal voldoen."
    I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

Wat me wel verbaasd is dat je zelfs geen btw moet betalen op de 2de wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
        Wat me wel verbaasd is dat je zelfs geen btw moet betalen op de 2de wagen.
        btw betaal je op een bepaald bedrag, als de wagen "gratis" is, dan kan je ook geen btw moeten betalen he
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          btw betaal je op een bepaald bedrag, als de wagen "gratis" is, dan kan je ook geen btw moeten betalen he
          ik vraag mij af hoe ze dat qua fakturatie regelen

Comment

Twas gisteren op het VTM nieuws dacht ik. Ze maakten een simulatie met een Range Rover

Nieuwprijs Cardoen: 57.000 €
            Nieuwprijs Range Rover: 50.000 €
            Nieuwprijs van de gratis Citroen C2: 7950 €

Al bij al zou het dan bij Cardoen 950 € goedkoper zijn. Ik vertel enkel wat ik gezien heb op TV gisteren. Ik las in dit topic dat het vanaf auto's van 22.000 € is. Dat is toch veel moeilijk dan om een gratis auto weg te geven... Of geven ze dan een Tata (of hoe noemen die dingen) weg ?

Comment

De prijs van de Citroen was 7850,-, dus 850 "voordeliger" bij Cardoen.

Maar gezien de crisis, kunnen de kortingen bij de dealer hoog oplopen. Waardoor je binnenkort bv. op een Range Rover 8-9.000 korting krijgt (én één die bovendien aan jouw wensen voldoet !) en waardoor je eveneens budget uitspaart voor een 2e wagen.

Weinig "grote merken" bij Cardoen, veel Kia's, Hyundai's ... met basisuitrusting. Er was ook een Kia Carnival te koop voor 37.000 euro (!) rode bol. Wie dat geld neertelt, is echt wel verblind door de "gratis auto'. Gelezen in Het Nieuwsblad

Geef mij maar een goede dealerkorting na flink onderhandelen, over een auto naar je EIGEN wensen en een tweede recente auto in tweedehands. Even voordelig en zelfs beter dan bij Cardoen.

Bovendien waren al 20 auto's verkocht, 1 dag vóór de officiele actie ... !!! De mooiste waren dus al verdwenen.... Illegaal, lijkt me.

Comment

mét gele bol.. 't zullen nogal wagens zijn. of niet ?
                2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Hoe je't draait of keert, het blijft een slimme zet van meneer cardoen en zijn team.
                  • Een hoopje brolkarren die je anders toch nooit kwijtgeraakt een gele sticker geven.
                  • Een hoopje zeer populaire of dure karren een rode sticker geven.
                  • De boel omkaderen met wat hippe slogans en aantrekkelijk beeldmateriaal.
                  • Zorgen dat heel het gebeuren niet in strijd is met de wetgeving.
                  • En dan maar hopen dat het verhaaltje in de media komt.

Resultaat: Al de auto's die ze anders toch gingen verkopen geraken verkocht. Al de auto's die ze anders misschien nooit gingen verkopen zijn ze ook van verlost (een gekregen paard....). Door sterk doordachte prijszetting kost het hen al bij al niet zo gek veel. Èn ze komen gratis (zonder het te vragen) in èlk tijdschrift, èlk tv-journaal en iedereen spreekt erover.

Mission accomplished.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door H_Tim Bekijk Berichten
                    Weinig "grote merken" bij Cardoen, veel Kia's, Hyundai's ... met basisuitrusting. Er was ook een Kia Carnival te koop voor 37.000 euro (!) rode bol. Wie dat geld neertelt, is echt wel verblind door de "gratis auto'. Gelezen in Het Nieuwsblad

Geef mij maar een goede dealerkorting na flink onderhandelen, over een auto naar je EIGEN wensen en een tweede recente auto in tweedehands. Even voordelig en zelfs beter dan bij Cardoen.
                    Het zijn vooral autos van Kia, Hyundai, Citroen en Fiat geloof ik. Dus best ook wel grote merken.

Een tweede auto gratis of een tweede auto kopen, het is en blijft toch een groot verschil.

Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300 Bekijk Berichten
                    mét gele bol.. 't zullen nogal wagens zijn. of niet ?
                    Voornamelijk Kia, Hyundai, Citroën en Fiat geloof ik. Dus voor mensen die heel goedkoop 2 bijna nieuwe wagens willen zal dat toch interessant genoeg zijn. Zo slecht zijn die gratis wagens niet zijn.

Comment

Er is toch ook al een merk (ik dacht Chevrolet) dat 2 auto's weggeeft voor de prijs van één?

Veel beter dan 1 wagen kopen en een tweede krijgen die maar de helft of minder kost.

Comment

Gratis auto-actie is succes

Uit het archief

WILRIJK - De actie van autohandelaar Cardoen, die vanaf dit weekend startte en waarbij je bij aankoop van bepaalde wagens er een tweede bijkreeg, is een succes. Meer dan de helft van de auto-duo's ging op twee dagen de deur uit. Dat meldt zaakvoerder Karel Cardoen. Van de 100 duo's werden er 62 verkocht. 'Dit is het beste verkoopweekend ooit voor Cardoen', luidde het.

De stunt loopt tot 15 december en dus gaat de autoverdeler zijn voorraad versneld aanvullen om de actie te kunnen voortzetten.

Zaterdagochtend stonden al een 20-tal mensen aan de winkel op de Boomsesteenweg in Wilrijk voor een gesloten deur te dringen. Daarop werd besloten om de zaak vroeger dan voorzien te openen.

Cardoen beraadt zich momenteel of er nog een vervolg komt op de actie. Dat zal in de komende weken duidelijk worden.
                        llc

Comment

'Zet u die Jeep alvast opzij? Mijn vrouw komt straks de kleine kiezen'
                          'Eén auto kopen, tweede gratis' blijkt groot succes
                          ANTWERPEN - Het ging er beschaafd maar bijwijlen paniekerig aan toe, gisteren in de Antwerpse Cardoenvestiging. De autohandelaar kon 'dankzij de crisis in de autosector' uitpakken met een unieke stunt: één auto kopen, een tweede gratis. Het was dan ook zaak van er snel bij te zijn.
                          Halftien 's morgens op een zaterdag en het vriest stenen uit de grond. Voor de deuren van de Antwerpse Cardoenvestiging staat een tiental ongeduldigen te schuifelen. Een halfuur vroeger dan gepland komt Karel Cardoen, directeur van Cardoen België, persoonlijk de deuren opendoen. De verkleumde klanten wandelen ordentelijk naar binnen en beginnen te zoeken naar de modellen met een grote rode bol. Wie zo'n auto koopt - er staan er honderd, verspreid over alle acht vestigingen van Cardoen - mag meteen verder shoppen en gratis een van de stadsautootjes met een gele bol meenemen - er zijn gloednieuwe modellen en jonge occasies, met een waarde tussen 7.499 en 13.999 euro.

De opkomst lijkt wat mager en van hysterische taferelen zoals je die zou verwachten bij een 'één auto kopen, tweede gratis'-actie, is geen sprake. 'Je had het hier gisteren (vrijdag, nvdr.) moeten zien', zegt Cardoen. 'We werden overspoeld. En iedereen maar zeuren of ze toch al geen verkoop konden sluiten (officieel ging de actie pas zaterdag om 10 uur van start, nvdr.) . Uiteindelijk hebben we maar toegegeven. Ik schat dat we gisteren al ruim 20 wagens - minstens tien koppels dus - verkocht hebben.'

Ondertussen is het bijna tien uur, maar vandaag lijkt het met de verkoop nog niet erg te vlotten. Indra en haar man Barry zijn zelfs al op weg naar de uitgang. 'We zijn een beetje verrast door de hoge prijzen. We hebben alle twee redelijk dringend een nieuwe wagen nodig, maar wat we hier vinden, overstijgt toch ons budget.' De rode modellen zitten inderdaad allemaal in de duurdere prijsklasse. Van de honderd beschikbare wagens zijn er vijftig Hyundais H200, een grote maar weinig aantrekkelijke gezinswagen. Die mogen de deur uit voor 22.800 euro. Voor de andere wagens - genre Mercedes, Volvo, Land Rover... - moet je toch al snel minstens 30.000 euro neertellen.

Ze worden bovendien allemaal verkocht tegen catalogusprijs, terwijl Cardoen normaal gezien flink onder die officiële prijzen verkoopt. 'Anders kan je bij ons inderdaad een paar duizend euro besparen, maar een gratis wagen is toch al promotie genoeg, niet?' lacht Cardoen. De familie Van Leemput denkt in ieder geval van wel. Vader Marc (57) zit bewonderend achter het stuur van een Kia Carnival, een grote monovolume ter waarde van 37.040 euro. Moeder Sonia (55) heeft de pancarte met de prijs en de rode bol al weggeplukt, zodat niemand hen voor kan zijn. Alleen zoon Bart (23) en dochter Lynn (22) twijfelen nog. Zij lonken voorzichtig naar de iets 'blinkerder' modellen.

'Ik moest de komende maanden toch op zoek naar een nieuwe auto', vertelt Marc. 'Deze actie is ideaal om meteen ook die van mijn vrouw mee te vervangen.' Het is ondertussen elf uur en de sfeer wordt stilaan koortsiger. Het wordt almaar drukker en het vijftal Cardoenverkopers zit continu achter zijn bureau contracten af te sluiten. 'Kunnen jullie die Jeep alvast opzijzetten', klinkt het ietwat paniekerig. 'Voor de kleine auto moet ik nog wachten op mijn vrouw. Die moet zij maar kiezen.'

'We beginnen op toeren te komen', grijnst Cardoen. 'Ik had in totaal 11 Peugeots 407 in aanbieding en heb net de melding gekregen dat de laatste verkocht is. Geloof me: dit wordt toch nog een topdag.' Even later rondt hij persoonlijk de verkoop af van de duurste auto van deze actie: een glanzend zwarte Range Rover Sport full option. Prijskaartje: 57.640 eur.

Ondertussen zien we ook de familie Van Leemput fanatiek rondhossen. 'Het is dan toch niet de Kia geworden, we hebben zo'n blauwe Jeep gekozen. Die is wat compacter en parkeert beter. Maar als je ons nu wil excuseren: we zijn op zoek naar een goeie gele bol. Straks zijn er geen meer over', klinkt het gestrest.

Dieter Stynen

Comment

37k voor zo een kia

WTF

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                              ...
                              De opkomst lijkt wat mager en van hysterische taferelen zoals je die zou verwachten bij een 'één auto kopen, tweede gratis'-actie, is geen sprake. 'Je had het hier gisteren (vrijdag, nvdr.) moeten zien', zegt Cardoen. 'We werden overspoeld. En iedereen maar zeuren of ze toch al geen verkoop konden sluiten (officieel ging de actie pas zaterdag om 10 uur van start, nvdr.) . Uiteindelijk hebben we maar toegegeven. Ik schat dat we gisteren al ruim 20 wagens - minstens tien koppels dus - verkocht hebben.'
                              ...
                              Eerlijk?

Uiteindelijk heeft Cardoen toch zwaar winst gemaakt. Oké, als je net twee auto's nodig hebt kan het misschien voordelig uitkomen, maar zoals gezegd wordt in het artikel dat de meeste wagens met rode bol al minstens €30.000 kosten, dan zijn er toch wel enkele mensen die zich laten vangen hebben, volgens mij.

Comment

Vooral dat al die wagens catalogusprijs werden verkocht. Dus duurder dan bij de gewone garage.

Maar ach, als je echt 2 autos nodig hebt denk ik da je er wel je voordeel uit kan doen, als je niet kieskeurig bent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                  Vooral dat al die wagens catalogusprijs werden verkocht. Dus duurder dan bij de gewone garage.

Maar ach, als je echt 2 autos nodig hebt denk ik da je er wel je voordeel uit kan doen, als je niet kieskeurig bent.
                                  Idd, als je er niets mee inzit om een stinkende, half afgebroken wagen te kopen die eigenlijk duurder is dan gepland, kan je een goede zaak gedaan hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                    37k voor zo een kia

WTF
                                    Gewoon de prijs als bij de dealer dus.

Comment

Kunt ge daar geen rode bol Insignia's bestellen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                                        Kunt ge daar geen rode bol Insignia's bestellen?
                                        Opel is altijd gele bol.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                          Opel is altijd gele bol.
                                          en ik ben de oranje bol

Comment

Working...
                                          X