Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volledig herspoten auto minder waard?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volledig herspoten auto minder waard?

Hi,

Ik ben naar een wagen gaan kijken die momenteel rood is maar bij productie 20 jaar geleden blijkbaar donkergroen is geweest.

Het spuitwerk lijkt zeer vakkundig gedaan te zijn en er zijn geen aanwijzingen dat het hier om een schadewagen zou gaan. Eerder een geval van "rood past beter op de wagen dan groen".

Is deze wagen nu minder waard of doet deze kleurverandering er eigenlijk niet toe.

Alx

Oorspronkelijk geplaatst door 328ALX Bekijk Berichten
    Hi,

Ik ben naar een wagen gaan kijken die momenteel rood is maar bij productie 20 jaar geleden blijkbaar donkergroen is geweest.

Het spuitwerk lijkt zeer vakkundig gedaan te zijn en er zijn geen aanwijzingen dat het hier om een schadewagen zou gaan. Eerder een geval van "rood past beter op de wagen dan groen".

Is deze wagen nu minder waard of doet deze kleurverandering er eigenlijk niet toe.

Alx
    Een Italiaan Alex?

Comment

Hi,

Alx
      niemand zal zijn wagen zonder enige reden laten herspuiten
      aan jou te onderzoeken welke die reden was !
      ik zou bijzonder voorzichtig blijven, zoniet argwaanend
      er is duidelijk een waardevermindering voor dergelijke wagens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
        Een Italiaan Alex?
        Yes... Je kan wss al raden welke

Maar, door die niet-originele kleur, twijfel ik dus aan deze...

Comment

Ik denk dat het er een beetje vanaf hangt of het een waardevolle wagen is...

Een herspoten VW Golf diesel... mja...

Een herspoten Ferrari Dino... mja...

Zie je...

Comment

Yes... Je kan wss al raden welke

Maar, door die niet-originele kleur, twijfel ik dus aan deze...
            Allé, je bent er ook vroeg bij! Proficiat

Persoonlijk zou ik niet twijfelen als hij technisch in orde staat. Maar je kan het wel gebruiken als argument om de prijs te drukken natuurlijk

Comment

Thx.

't Is dus een Ferrari 328 GTS.

Als ik 'm ooit opnieuw zou willen verkopen zal dat wss wel minder makkelijk worden...

Nog eens bekijken...

Comment

Ola!

Da's dus inderdaad minder waard !

Zeker als argument gebruiken om de prijs te drukken !

Comment

Thx.

't Is dus een Ferrari 328 GTS.

Als ik 'm ooit opnieuw zou willen verkopen zal dat wss wel minder makkelijk worden...

Nog eens bekijken...
                  een donkergroene 328 GTS ?
                  wie zou dat in godsname in dat kleur besteld hebben ? Een Amerikaan ?
                  en is dat groen wel de originele kleur ?
                  een goede raad : steek wat tijd in de verifikatie van de opeenvolging van de vroegere eigenaars en de inspekties aan de hand van het onderhoudsboekje
                  valt het niet op te sporen, dan zou ik akhaken wegens te hoog risiko van gesjoemel
                  een dergelijke auto zou ik enkel kopen al alle indikatoren op groen staan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    niemand zal zijn wagen zonder enige reden laten herspuiten
                    aan jou te onderzoeken welke die reden was !
                    ik zou bijzonder voorzichtig blijven, zoniet argwaanend
                    er is duidelijk een waardevermindering voor dergelijke wagens
                    wie zegt dat ?

Comment

een goede raad : steek wat tijd in de verifikatie van de opeenvolging van de vroegere eigenaars en de inspekties aan de hand van het onderhoudsboekje
                      valt het niet op te sporen, dan zou ik akhaken wegens te hoog risiko van gesjoemel
                      een dergelijke auto zou ik enkel kopen al alle indikatoren op groen staan
                      Inderdaad!

Als het niet 100% is... Fikken af!

Die karren zijn niets waard (niet te letterlijk opvatten). Ze zullen in elk geval geen echt collectiestukken worden.

Als je het enkel koopt voor de fun en hoef je na enige tijd je geld er niet van terug... Da's wat anders. Doe al op dan.

Comment

als die wagen perfect herspoten is, geen enkel plekje roest, geen builtje, mooi in de epoxyprimer is gezet, en er zijn foto's van de werken aanwezig. Dan zal de waarde van die wagen zeker in de buurt blijven van een origineel exemplaar.

Comment

nog dit : ik heb ooit de kans gehad een paar uren te mogen rijden met de 328 van een kennis (was een perfekt onderhouden 2-jarige auto)
                          ik vond het wel boeiend maar ik zou er geen kopen voor de vogende redenen :
                          de versnellingsbak is een nachtmerrie en (zelfs op temperatuur) vereist een ijzeren pols
                          ook de koppeling veronderstelt een goede kuit
                          om de zoweel weken begeeft de spoiler op een drempel
                          om de zoveel maanden gaat de wagen de garage binnen voor olieverlies
                          het onderhoudsbudget is astronomisch als de wagen altijd 100% moet zijn

Comment

Origineel in Duitsland afgeleverd... zegt ook al veel...
                            Verde Scuro is op basis van het chasisnummer door Ferrari Italië bevestigd als afgeleverde kleur voor deze auto. Is natuurlijk zeer zeldzaam voor een Ferrari.
                            Hier een voorbeeld van een 328 in die kleur.

al alle indikatoren op groen staan
                            Op groen ja...
                            Last edited by ; 04/11/2008, 19:45.

Comment

Ik zou hem terug in het groen zetten eigenlijk

Comment

ik vond het wel boeiend maar ik zou er geen kopen voor de vogende redenen
                                Mja, ik ben altijd al een grote liefhebber geweest van Italiaanse wagens (ben dus al wat gewend ) en heb ook altijd al een Ferrari gewild. Natuurlijk heb ik ook al verschillende keren met diverse Ferrari's gereden en ondanks de "minpunten" blijven het voor mij persoonlijk schitterende wagens.
                                Er komt er dus ZEKER één en een 328 blijft gewoon een erg goede keuze.

Comment

Die is vet in het groen...!

Als de wagen echt goed gedaan is... Waarom niet hé ?

Is hij volledig gespoten... Dus de gehele kast vanbinnen ook? Of is het enkel de stukken die zichtbaar zijn ?

Comment

Moeilijk geval.

Als het écht goed herspoten is geweest, en het was een geval van "rood staat mooier" is de waarde van deze wagen voor de modale persoon gestegen.

Velen redeneren: Een ferrari moet rood zijn. Een rode 328GTS is in principe meer waard dan een witte/oranje/blauwe/... omdat een ferrari zogezegd rood moet zijn.

Voor de echte verzamelaar echter, is de waarde serieus gedaald. Als dat groen inderdaad zeldzaam was op een 328GTS, zou een 328GTS in dat zeldzame groen voor de verzamelaar over een x-aantal jaren een hogere waarde hebben, door zijn zeldzaamheid. Maar dat geldt enkel en alleen indien hij volledig origineel staat. Omdat hij al eens herspoten geweest is, is dat nu dus ook verleden tijd.

Natuurlijk, mocht nu blijken dat 328GTS'en ineens gigántisch in prijs gaan stijgen, loont het wel om hem opnieuw in originele staat te laten zetten.

Als het een professionele respray is zonder echte reden, denk ik niet dat de wagen daardoor minder waard is omdat hij van groen naar (ik veronderstel ferrari-)rood gegaan is. Mocht het andersom zijn, zou ik wel durven zeggen dat hij minder waard is.

Je kan natuurlijk altijd proberen de niet-originele kleur als reden te gebruiken om de prijs wat te drukken (alle redenen zijn goed om als koper te proberen de prijs te drukken), maar of dat gaat werken is nog een andere vraag, want misschien is er een andere geïnteresseerde die liever een rode 328 ziet, en zich dus niets aantrekt van de respray.

Persoonlijk zou ik mij door de respray niet laten afleiden om deze wagen te kopen. Tenminste, als je 100% zeker bent dat hij niet herspoten is wegens een ongeluk ofzo.

Comment

Er komt er dus ZEKER één en een 328 blijft gewoon een erg goede keuze.
                                      Vanwege de huidige prijzen, of vanwege de toekomstperspectief?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                                        Ik zou hem terug in het groen zetten eigenlijk
                                        Heb ik eerlijk gezegd ook al aan gedacht... terug naar de originele kleur.
                                        Maar ja, als je de wagen DAN weer wil verkopen moet je al op zoek naar een koper die specifiek op zoek is naar een Ferrari in een bijzondere of zeldzame kleur... begin er maar aan...
                                        Zo zijn er natuurlijk wel... maar het blijft een feit dat de meesten op zoek gaan naar een rode...
                                        Da's hoogstwaarschijnlijk ook de reden waarom deze ooit naar rood gespoten is.

Zelf wou ik in eerste instantie zwart... maar ook die kleur is minder makkelijk te vinden op een 328.

Comment

Working...
                                        X