Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verkeersvriendelijkheid ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
    Ik geef gas bij, bumper tegen bumper en dan zien wie de sterkte is
    Tegen een lijnbus??? Weinig tot geen kans op succes lol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
      Wa voor kutflik is da nu weer. Die kan toch ook perfect zien dat jij in je recht bent? Een bus heeft enkel voorrang op zijn achterliggers, als hij met zijn richtingsaanwijzer aan een bushalte verlaat, meer niet...

hmmm,

voorganger rijdt aantal geparkeerde wagens voorbij die aan zijn kant staan, ondertussen komt die bus uit tegenovergestelde richting en wacht omdat je voorganger zijn maneuvre al uitvoert. Jij besluit nog snel mee voorbij te gaan terwijl je ziet dat die bus al aan het wachten is. Denk dat jij moet blijven staan, die geparkeerde wagens staan niet aan de zijde van de bus maar aan jou kant. Jij moet wachten en die bus laten passeren + alle andere auto's achter die bus.

Velen vergeten dat al eens en vlammen nog maar snel mee door, want die voorganger is toch nog niet aan het einde. En dan krijg je zulk een situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
        Ik geef gas bij, bumper tegen bumper en dan zien wie de sterkte is
        Aan het aantal beschadigde lijnbussen te zien, maak je wel een goede kans om te winnen.

Comment

Ik vind dus ook dat die buschauffeur gelijk heeft Heb zo in Leest (denk dat het Leest was, anders al Battel ofzo) ook eens gestaan. Is een kleine brug waar je maar in 1 richting tegelijk overkan. Mijn rijrichting had voorrang, en toen ik er aankwam was er al 1 wagen die op de brug was. Ineens begint de rest ook te volgen. Ik heb er nog 2 doorgelaten maar dan had ik er genoeg van, we hebben daar ook een tijdje gestaan En de vriendin ambetant

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
            Ik vind dus ook dat die buschauffeur gelijk heeft Heb zo in Leest (denk dat het Leest was, anders al Battel ofzo) ook eens gestaan. Is een kleine brug waar je maar in 1 richting tegelijk overkan. Mijn rijrichting had voorrang, en toen ik er aankwam was er al 1 wagen die op de brug was. Ineens begint de rest ook te volgen. Ik heb er nog 2 doorgelaten maar dan had ik er genoeg van, we hebben daar ook een tijdje gestaan En de vriendin ambetant
            de anderen moeten voorrang verlenen en dus stoppen als dit aangegeven is door de bijhorende borden.

Comment

I know, waarom denkte dat ik doorgereden ben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                hmmm,

voorganger rijdt aantal geparkeerde wagens voorbij die aan zijn kant staan, ondertussen komt die bus uit tegenovergestelde richting en wacht omdat je voorganger zijn maneuvre al uitvoert. Jij besluit nog snel mee voorbij te gaan terwijl je ziet dat die bus al aan het wachten is. Denk dat jij moet blijven staan, die geparkeerde wagens staan niet aan de zijde van de bus maar aan jou kant. Jij moet wachten en die bus laten passeren + alle andere auto's achter die bus.

Velen vergeten dat al eens en vlammen nog maar snel mee door, want die voorganger is toch nog niet aan het einde. En dan krijg je zulk een situaties.
                holapola, 't is nog vroeg op de morgen precies...

ff mezelf citeren: "ik rij +- 15 meter achter 'n voorligger, links 'n rij geparkeerde wagens, ongeveer 'n 40 meter".

Dus: auto's stonden links (voor mij) maw aan de bus zijn kant (we zijn nog niet in het VK aanbeland bij mijn weten) => bus had geen reet voorrang eenderhoegroot de reet van 'n lijnbus ook moge zijn (en dat is groot), had 'm 1 seconde gewacht was ik 'm al gepasseerd maar zo groot was 't geduld nimeer precies.

de situaties waarover jij spreekt vermijd ik zelf te doen en ik krijg er 'n punthoofd van als anderen mij dat lappen, ik geef de andere kant voorrang als die voorrang heeft maar ik neem ook voorrang als ik kan wanneer ik 'm heb. de regeltjes zijn er voor iedereen zoals 'k al zei...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                  hmmm,

Lees eerst eens het verhaal deftig voordat je zo'n uitleg geeft.

Lijnbuschauffeur misschien?

Comment

Ik rij in de graskant ( woon aan een boerenbaantje, ervaringen genoeg ) en rijd langzaam door. Als ze niet willen opzij gaan stop ik en wacht ik.
                    AutoMinded.be

Comment

Is een kleine brug waar je maar in 1 richting tegelijk overkan. Mijn rijrichting had voorrang, en toen ik er aankwam was er al 1 wagen die op de brug was. Ineens begint de rest ook te volgen. Ik heb er nog 2 doorgelaten maar dan had ik er genoeg van, we hebben daar ook een tijdje gestaan En de vriendin ambetant
                      Eigenlijk had je ongelijk.

De borden met witte en rode pijl die er staan, zijn geen voorrangsborden. Ze geven enkel aan wie er eerst de brug mag oprijden, gesteld dat er van elke kant tegelijkertijd een wagen aankomt.

Op het moment dat iemand op de brug rijdt, heeft deze voorrang.
                      1963 Land Rover Series IIa
                      1994 Mercedes SL320
                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten

De borden met witte en rode pijl die er staan, zijn geen voorrangsborden. Ze geven enkel aan wie er eerst de brug mag oprijden, gesteld dat er van elke kant tegelijkertijd een wagen aankomt.

Dan is dat een idioot bord.

Comment

YOU FAIL !!

Smalle doorgang.
                          Voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen.

Comment

En, om ff de situatie te verduidelijken, die eerste wagen heb ik effectief doorgelaten (want die was al op de brug). Het is maar toen de rest ook maar begon door te rijden ipv mij eerst te laten gaan (want op hen had ik voorrang) dat ik mijn actie ondernomen heb. Compleet in m'n recht dus.

Comment

YOU FAIL !!

Smalle doorgang.
                              Voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen.
                              Alex heeft gelijk.

Voorrang betekent vanuit een gelijkaardige situatie, zoals bvb. twee wagens die een kruispunt op willen rijden. Dan heeft diegene die van rechts komt voorrang, tenzij de ander uiteraard al op het kruispunt wàs. Op de brug idem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
                                Alex heeft gelijk.

Voorrang betekent vanuit een gelijkaardige situatie, zoals bvb. twee wagens die een kruispunt op willen rijden. Dan heeft diegene die van rechts komt voorrang, tenzij de ander uiteraard al op het kruispunt wàs. Op de brug idem.
                                Lezen jullie wel wat ik zeg? Dat die eerste auto voorrang had klopt idd, maar al de rest toch niet zeker? Die zijn pas op de brug gekomen toen ik al aan het wachten was omdat die eerste wagen over de brug reed.

Comment

Zolang dat die eerste wagen nog op de brug reed, hadden zij eigenlijk het recht om er ook nog op te rijden.

Leuk is anders en ik moet bekennen dat ik dan ook doe wat jij doet: er toch op rijden. Je kan anders eeuwig staan wachten op sommige plaatsen.
                                  1963 Land Rover Series IIa
                                  1994 Mercedes SL320
                                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Zolang dat die eerste wagen nog op de brug reed, hadden zij eigenlijk het recht om er ook nog op te rijden.

Leuk is anders en ik moet bekennen dat ik dan ook doe wat jij doet: er toch op rijden. Je kan anders eeuwig staan wachten op sommige plaatsen.
                                    Waarom zouden zij voorrang hebben? Op een kruispunt met voorrang van rechts, heeft diegene die al op het kruispunt is ook voorrang, maar dat wil niet zeggen dat al de rest die erachter komt die voorrang heeft hé als jij daar al staat (en voor hun van rechts komt). Ik zou het echt bullshit vinden moest het effectief zo zijn dat die anderen op de brug ook in hun recht zijn, en ga er mij zeker eens op bevragen.

Comment

Dat is helaas het nadeel van die wetgeving ja.

Comment

Zijn jullie -die optie 5 nemen- dan niet bang dat de tegenligger wel eens een echte driftkikker kan zijn, die je bedreigt of het koetswerk van je wagen beetje wil bijwerken?

Comment

Moet de tegenligger niet bang zijn dat wij grotere driftkikkers zijn?

Comment

Working...
                                          X