Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jullie CarConfigurator dromen/verwezenlijkingen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 5500 euro voor dat aeropakket?
    Dat zijn enkel gekleurde koetswerkdelen, die je via exclusive ook kan krijgen voor 1500 euro, en een grotere spoiler.

Veel geld voor een spoiler lijkt me.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      En 'k heb nog wat wensen voor Porsche Exclusive.
      Zijn er soms richtprijzen hiervoor?

Dus je kan evengoed alles in carbon krijgen, ook dat paneel rond het navigatisysteem

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo Bekijk Berichten
        5500 euro voor dat aeropakket?
        Dat zijn enkel gekleurde koetswerkdelen, die je via exclusive ook kan krijgen voor 1500 euro, en een grotere spoiler.

Veel geld voor een spoiler lijkt me.
        't Is Porsche, hè. De achterspoiler is inderdaad anders, net als de voorspoilerlip. Als je de gewone via Porsche Exclusive laat spuiten, kom je op 1.987,30 EUR (bestaande uit 1.368,50 EUR voor de "kit in koetswerkkleur", maar de nozems rekenen ook nog 'es de "schorten in koetswerkkleur" aan daarvoor, aan 618,80 EUR).

Voor die 3.357,7 EUR extra heb je dus 'n iets volumineuzer voorspoilerlipje en een ferm grotere en sportievere achtervleugel. Call me nuts, maar als je 'n sportief ogende turbo wil, is dat op de totaalprijs van de auto eigenlijk peanuts (zo'n 2%).

Kijk 'es naar de prijs van de Aero Kit voor de Cayman, da's nog zotter. Da's 4.165 EUR voor lichtjes grotere hoeken vooraan op de spoilerlip, en een vaststaand spoilertje achteraan. Dan krijg je nog niet eens de superknappe Boxster Aero achterschort, of meegespoten zijdelingse schorten daarvoor...

Porsche, ze weten wel hoe 't geld uit de zakken van de liefhebbers te kloppen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
          Zijn er soms richtprijzen hiervoor?

Dus je kan evengoed alles in carbon krijgen, ook dat paneel rond het navigatisysteem
          Geen idee wat de prijzen betreft. En betreffende het PCM-paneel in carbon, ik mis dat ook keihard, zou 't prachtig maken (dan heb je quasi geen alu-look meer in de auto). Maar 'k heb dat nog nooit gezien, en eerlijk gezegd, zo'n paneel met carbon bekleden en zorgen dat de uitsparingen voor de knoppekes nog groot genoeg zijn (want je kan er moeilijk nadien de gaten in boren of frezen want dan zitten de doorgesneden koolstofmatvezels bloot ), dat lijkt me geen kattenpis.

Nu, als ze daar zin hebben om 't te doen, dan zullen ze 't wel doen zeker, tegen een zotte meerprijs?

Comment

• ]

Akkoord, die spoiler maakt hem af!

Maar je kan ook de zijschorten via optie en de voor- en achterlip via exclusive laten meespuiten. Kost zo'n 1500 euro en dan heb je niet die lelijke meegespoten luchtinlaten van die kit in exterieurkleur.

Het blijft veel geld, vooral omdat het aftermarket maar een peulschil kost.

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

Amen to that

Comment

't Is Porsche, hè. De achterspoiler is inderdaad anders, net als de voorspoilerlip. Als je de gewone via Porsche Exclusive laat spuiten, kom je op 1.987,30 EUR (bestaande uit 1.368,50 EUR voor de "kit in koetswerkkleur", maar de nozems rekenen ook nog 'es de "schorten in koetswerkkleur" aan daarvoor, aan 618,80 EUR).

Voor die 3.357,7 EUR extra heb je dus 'n iets volumineuzer voorspoilerlipje en een ferm grotere en sportievere achtervleugel. Call me nuts, maar als je 'n sportief ogende turbo wil, is dat op de totaalprijs van de auto eigenlijk peanuts (zo'n 2%).

Kijk 'es naar de prijs van de Aero Kit voor de Cayman, da's nog zotter. Da's 4.165 EUR voor lichtjes grotere hoeken vooraan op de spoilerlip, en een vaststaand spoilertje achteraan. Dan krijg je nog niet eens de superknappe Boxster Aero achterschort, of meegespoten zijdelingse schorten daarvoor...

€12.500 voor het motorpakket, zegt genoeg.
              Als je dat en PCCB wil, ben je €20.000 kwijt.

Maar liever dat, dan €5.000 voor spoilertjes. Spoilertjes zorgt trouwens voor extra 'drag' dus lagere topsnelheid.

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Geen idee wat de prijzen betreft. En betreffende het PCM-paneel in carbon, ik mis dat ook keihard, zou 't prachtig maken (dan heb je quasi geen alu-look meer in de auto). Maar 'k heb dat nog nooit gezien, en eerlijk gezegd, zo'n paneel met carbon bekleden en zorgen dat de uitsparingen voor de knoppekes nog groot genoeg zijn (want je kan er moeilijk nadien de gaten in boren of frezen want dan zitten de doorgesneden koolstofmatvezels bloot ), dat lijkt me geen kattenpis.

Nu, als ze daar zin hebben om 't te doen, dan zullen ze 't wel doen zeker, tegen een zotte meerprijs?
              Als je smeekt, via exclusive, kan je dat wel krijgen denk ik.

Als je het geld hebt, wel leuk. Mijn droom 997 S kost + €200.000 denk ik. Maar dan heb ik een bom op wielen

Comment

Naar mijn weten is dat 't enige dat ze hebben, ja.

Er zijn maar weinig merken die 'n optie-CC hebben. Porsche spant (al lang) de kroon, BMW heeft ondertussen ook al 'n redelijk deftige CC die de verschillende opties (niet allemaal, maar toch veel) toont, bij Audi beperkt 't zich tot de interieurlijsten, de zetels en de interieurhemel (icm de binnenbekleding) binnenin en langs buiten vaak ook sportpack, chrome pack, velgen en dakrails.

Dat zijn zo ongeveer de enige waarvan 'k weet dat ze de individueel gekozen opties geheel of gedeeltelijk weergeven.

thx

Waar kan je de 1 coupe configureren?

Comment

Om maar te zeggen hoe "lelijk" de CC 'm maakt, en hoe knap 'ie IRL is.
                  Ik erger mij daar vaak aan, de kleuren komen helemaal niet mooi over en zo krijg je een vertekend beeld.

De kleuren van de BMW CC zijn veel meer waarheidsgetrouw.

Comment

• Jammer dat je op configurator van porsche geen prijzen van de opties meegedeeld krijgt. Benieuwd hoe duur mijn porsche uiteindelijk wordt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                      €12.500 voor het motorpakket, zegt genoeg.
                      Als je dat en PCCB wil, ben je €20.000 kwijt.

Maar liever dat, dan €5.000 voor spoilertjes. Spoilertjes zorgt trouwens voor extra 'drag' dus lagere topsnelheid.
                      Mij interesseert 't veel meer om met een enkele extra percentjes veiligheid (door de downforce) een bocht knalhard te kunnen nemen aan 130 km/u, dan 309 km/u te kunnen rijden in plaats van 307 km/u.

Dat eerste doe ik (bij wijze van spreken) zeer vaak, dat laatste doe ik (omzeggens) nooit.

Plus: ik vind 't knap, 't maakt 'm 'n stuk agressiever van looks, en dat mag de turbo wel. Met de spoilerkit en de GT3-velgen wordt 'ie écht 'n knapperd. (vind ik) En laat ons wel wezen : ik configureerde daar voor minstens 30.000 EUR spullen die de auto enkel "knapper" maken (in the eye of the beholder) zonder dat 'ie er beter/sneller door wordt. Dus het mag er nog wel effe bij, dacht ik zo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nikolaswinne Bekijk Berichten
                        Jammer dat je op configurator van porsche geen prijzen van de opties meegedeeld krijgt. Benieuwd hoe duur mijn porsche uiteindelijk wordt?
                        Da's bij de Belgische CC. Check de Duitse CC op www.porsche.de -> dan weet je 't meteen.

Comment

Jammer dat je op configurator van porsche geen prijzen van de opties meegedeeld krijgt. Benieuwd hoe duur mijn porsche uiteindelijk wordt?
                          Op de Duitse configurator wel

Comment

Euhm dat is toch wel het geval ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                              Ik erger mij daar vaak aan, de kleuren komen helemaal niet mooi over en zo krijg je een vertekend beeld.

De kleuren van de BMW CC zijn veel meer waarheidsgetrouw.
                              Mjah, 't is ook maar om een idee te geven, hè.

En geef toe: zo'n sublieme CC als bij Porsche vind je nergens anders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                                thx

Waar kan je de 1 coupe configureren?
                                www.bmw.de -> Direktabnehmer (rechtsboven) -> Grosskunden (menu links) -> Konfigurator (uitschuifmenu) -> Konfigurator -> BMW Konfigurator für Grosskunden starten (hoofdscherm)

Comment

Maserati

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                                    Euhm dat is toch wel het geval ?
                                    Dan moet je me toch eens zeggen waar ik deze kan terugvinden?

Comment

Dat is waar! Maserati is ook wel cool.

Comment

• [quote=reVel;2079680Als je smeekt, via exclusive, kan je dat wel krijgen denk ik.[/quote]
                                        Mjah, ik denk dat ook. En toch: soms hoor je dat ze bepaalde zaken niet willen doen. Zoals 'n 911 GT3 in 't kleur van de RS stoppen, of zelfs een 997 met Aero Pack in dat oranje b.v. En een Cayman dan weer wel. Of het interieur van de GT3 in anderskleurig leder stoppen, gaat ook niet. Enzovoort.

Vreemde gasten, die Porschisten.

Comment

Dan moet je me toch eens zeggen waar ik deze kan terugvinden?
                                          Zoals 'k al zei, www.porsche.de.

Comment

Working...
                                          X