Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Je kan géén patent nemen en er niets mee uitvoeren... zo werkt intellectueel recht niet
Zegt wie?
Je hebt heelder firmas in de VS die niks anders doen dan patenten opkopen en er dan "onschuldige slachtoffers" mee aan te vallen met hun legertje advocaten.
De Belgische transporteursunie UPTR gaat op 18 juni in Brussel actie voeren tegen de hoge brandstofprijzen. "Het gaat wel degelijk over een manifestatie, niet over een blokkade", verduidelijkt de woordvoerder.
Hoewel de hele sector onder de hoge brandstofprijzen te lijden heeft, voert enkel de UPTR actie. Het initiatief wordt niet gesteund door Febetra, de andere federatie van Belgische transporteurs. Ook de Belgische Transportarbeiders Bond ABVV-BTB bekritiseert de actie.
"We vinden dat er geen enkele reden is om over te gaan tot een harde staking", zegt Philippe Degraef, directeur van Febetra. Volgens een rondvraag van de federatie bij haar leden is 80 procent van hen nog in staat om de bijkomende kosten die gelieerd zijn aan de hoge brandstofprijzen door te rekenen aan de klanten. (belga/bdr)
Waarom post je eigenlijk een foto van een blokkade als ze geen blokkade gaan voeren maar een manifestatie?
Waarom post je eigenlijk een foto van een blokkade als ze geen blokkade gaan voeren maar een manifestatie?
Omdat die foto bij dat artikel stond waarschijnlijk?
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Misschien hoeven ze dat patent zelfs niet te nemen als ze het onderzoek naar die alternatieve energieën zelf financieren...
Wie kan weten waar het geld voor zo'n onderzoek vandaan komt?
En louter omwille van interesse; hoe werkt dat eigenlijk, intellectueel recht, en het patent nemen op uitvindingen enzo? (liefst in mensentaal )
Je hebt heelder firmas in de VS die niks anders doen dan patenten opkopen en er dan "onschuldige slachtoffers" mee aan te vallen met hun legertje advocaten.
Maar die bieden deee tchnologie ook aan op de markt en daarna ...
Velen rijden er op
Aan een aantal pompen kan je het gewoon tanken
Die rooie vloeistof dat eraan toegevoegd is, is gewoon om het onderscheid te kunnen maken tussen degene voor voertuigen oof degene voor andere.
Jep, maar als ze u snappen met uw truck.
Paar jaar geleden deed dit verhaal hier de ronde onder de truckers (ken er nl een pak).
Gast had tank op maat laten maken met een verborgen vulopening voor de rooien en een conische buis van aan de zichtbare vulopening tot beneden. Douane had toch de randen onderaan gevoeld en heeft de boete gerekend adhv het aantal km's dat zijn truck had (op dat moment een dikke 700k).
Of het een cowboyverhaal is of niet, weet het niet, maar als je dan gepakt wordt . Want als professioneel vervoerder ben je niet de onschuldige particulier hé.
Nu ja, de prijzen van de transport gaan omhoog moeten, duurdere brandstof, duurdere trucks, ... Maar eerst gaat er nog een grote schifting moeten gebeuren, nl een pak kleintjes gaan het noodgedwongen stoppen, wat de positie van de groten (genre Giraud, Dentressangle, Fixemer, VOS, ...) alleen maar sterker gaat maken.
Kleintjes kunnen eigenlijk enkel nog overleven door ofwel te foefelen (brandstof, rij en rusttijden, ...) ofwel zich sterk te specialiseren (uitzonderlijk transport, speciaal gekoeld transport zoals bv Heiploeg met de garnalen, ...).
Ik moet zeggen dat ik het toch allemaal niet zo goed begrijp. Alsof de overheden er iets aan kunnen doen dat de prijs voor een vat ruwe olie zo de hoogte in gaat. 't Is bijna even belachelijk als protesteren omdat het slecht weer is.
Het enigste wat men kan eisen is een verlaging van de accijnzen maar dat is dan weer iets dat waarschijnlijk op Europees vlak geregeld moet worden. En dan nog, als de brandstofprijzen stijgen moeten ze het maar doorrekenen. Ik val in herhaling, maar die prijzen stijgen voor iedereen. 't Is niet zo dat de Portugese regering beslist heeft om de accijnzen in Portugal flink op te slaan terwijl het in de rest van Europa even veel blijft kosten. Van valse concurrentie is dus geen sprake, de transportsector kan alleen zichzelf dood concurreren door zich niet aan te passen aan de nieuwe duurdere brandstoffen.
Ik moet zeggen dat ik het toch allemaal niet zo goed begrijp. Alsof de overheden er iets aan kunnen doen dat de prijs voor een vat ruwe olie zo de hoogte in gaat. 't Is bijna even belachelijk als protesteren omdat het slecht weer is.
Het enigste wat men kan eisen is een verlaging van de accijnzen maar dat is dan weer iets dat waarschijnlijk op Europees vlak geregeld moet worden. En dan nog, als de brandstofprijzen stijgen moeten ze het maar doorrekenen. Ik val in herhaling, maar die prijzen stijgen voor iedereen. 't Is niet zo dat de Portugese regering beslist heeft om de accijnzen in Portugal flink op te slaan terwijl het in de rest van Europa even veel blijft kosten. Van valse concurrentie is dus geen sprake, de transportsector kan alleen zichzelf dood concurreren door zich niet aan te passen aan de nieuwe duurdere brandstoffen.
Als ik het goed heb verdienen de overheden procentueel op de olieprijs, en is dat vooral een doorn in het oog van de chauffeurs.
Wat ik dan niet snap is dat die Paljas van Leterme, één jaar lang heeft kunnen spelen op ons kosten.
één jaar lang heeft hij bijna 10 miljoen Belgen voorgelogen, valse belfotes gemaakt enz... Enige dat die gast en zijn "clubke" daar in Brussel gedaan hebben is liggen lullemannen over BHV...
Echte problemen zijn voor hem niet dringend,..
Geld nodig ? : sla de naft, sigaretten en wa belastingen op, dan komen we er wel...
Ons wegennet ligt er erger bij dan tijdens de oorlog, en zowat alle producten zijn stillaan aan het stijgen in prijs, maar dat valt niet op hee, dat een pakske chips nu 2 cent duurder is dan vorige maand.
Die benzine en diesel zijn maar een klein deeltje ervan...
Het wordt tijd dat die Brusselse klucht stopt. Ze zijn nu al een gans jaar een het bakkeleien over iets wat enkele 100000'en mensen aangaat; BHV, wat die andere allemaal stoort daar wordt niets aan gedaan. BHV kan voor mijn part de boom in, net als nachtvluchten over Zaventem en andere zaken die alleen het brussels gewest aangaan. Het wordt tijd dat er terug verkiezingen komen want nog 3 jaar deze klucht ondergaan zal voor vele net te veel zijn.
Wat ik dan niet snap is dat die Paljas van Leterme, één jaar lang heeft kunnen spelen op ons kosten.
één jaar lang heeft hij bijna 10 miljoen Belgen voorgelogen, valse belfotes gemaakt enz... Enige dat die gast en zijn "clubke" daar in Brussel gedaan hebben is liggen lullemannen over BHV...
Echte problemen zijn voor hem niet dringend,..
Geld nodig ? : sla de naft, sigaretten en wa belastingen op, dan komen we er wel...
Ons wegennet ligt er erger bij dan tijdens de oorlog, en zowat alle producten zijn stillaan aan het stijgen in prijs, maar dat valt niet op hee, dat een pakske chips nu 2 cent duurder is dan vorige maand.
Die benzine en diesel zijn maar een klein deeltje ervan...
De accijnzen op benzine liggen op een zeer laag peil (geloof niet dat ze nog lager mogen gaan), ons wegennet ligt er zo bij omdat verhofstadt samen met zijn bende idioten de begroting al die jaren heeft gemanipuleerd (op een slechte manier) en er nu drastisch moet bespaard worden.
En natuurlijk moet Leterme zich nu bezighouden met BHV, de liberalen hebben al die jaren gedaan alsof hun neus bloede.
Gelukkig houdt Febetra er wel zijn verstand bij itt de Spaanse collegas:
"Wegblokkades zijn de oplossing niet"
(Belga)
wo 11/06/08 10:54 - Febetra, de grootste transportfederatie van ons land, is tegen wegblokkades van vrachtwagenchauffeurs.
In het zuiden van Europa protesteren vrachtwagenchauffeurs tegen de hoge brandstofprijzen. Ze hebben blokkades opgeworpen en die veroorzaken veel verkeersproblemen.
Op 18 juni plant ook de Belgische transportunie UPTR een manifestatie in Brussel om te protesteren tegen de hoge brandstofprijzen.
Volgens Febetra zullen dergelijke acties niks oplossen omdat de nationale regeringen geen invloed hebben op de stijging van de brandstofprijzen.
"Gaan de oliesjeiks meer vaten naar boven pompen omdat een aantal heethoofden hun woede op straat uiten? Wie dat gelooft, komt duidelijk van een andere planeet of is een regelrechte demagoog", klinkt het scherp in een mededeling.
Het enige verstandige wat transportbedrijven kunnen doen, is de meerkost van de diesel gewoon doorrekenen aan de klant, zegt Febetra.
De organisatie pleit wel voor een aantal maatregelen die de transportsector kunnen helpen, zoals een afschaffing van de energiebijdrage en lastenverlagingen op arbeid.
Ga betogen in de OPEC landen! Zij zijn verantwoordelijk voor de hoge brandstofpijzen onder meer omdat china en india zulke grote hoeveelheden opslorpen in vergelijking met een aantal jaren geleden! Hun economie kent een enorme boost en het westen wordt beetje bij beetje armer. Als enige oplossing zie ik effectieve alternatieve energiebronnen! Maarja wie ben ik
Comment