Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
    Mijn laptop is ook dringend aan vervanging toe. Binnen de 2 maand koop ik een nieuwe. Voornaamste voorwaarden: nummerbord, vlotte werking wanneer 5 standaard programma's open staan, niet te veel blingbling.

Worden die nog gemaakt met een mat scherm?
    Aan wat voor budget moet ik denken en zijn er aanradertjes?
    Waar koop ik die best? Ik heb een nare ervaring gehad met de klantendienst van Vandenborre voor mijn huidige brol-pc.
    Voor een mat scherm kan je best bij een professioneel toestel gaan kijken.
    Denk aan de HP reeksen, Fujitsu ofwel sommige Acer modellen.

Bij die HP en Fujitsu toestellen kan je ook handige garantieuitbreidingen nemen die wel de moeite kunnen zijn. Een Next Business Day garantie zorgt er bv voor dat de fabrikant een technieker ter plaatse stuurt, dus dan moet je je laptop nergens binnen doen. De hersteldienst komt naar jou

Voor meer informatie over de huidige Intel cpu's kan je hier terecht:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joris818 Bekijk Berichten
      Voor een mat scherm kan je best bij een professioneel toestel gaan kijken.
      Denk aan de HP reeksen, Fujitsu ofwel sommige Acer modellen.

Bij die HP en Fujitsu toestellen kan je ook handige garantieuitbreidingen nemen die wel de moeite kunnen zijn. Een Next Business Day garantie zorgt er bv voor dat de fabrikant een technieker ter plaatse stuurt, dus dan moet je je laptop nergens binnen doen. De hersteldienst komt naar jou

Voor meer informatie over de huidige Intel cpu's kan je hier terecht:
      http://ark.intel.com/
      Matte schermen vind je idd op bv HP EliteBook series.
      Niets tegen vandenborre hé, wij leveren topservice

Comment

• Wat voor fout kreeg je bij Word?
        Van zo'n dingen heb ik geen verstand, maar als je zegt dat je Word niet meer kon opstarten nadat je het geïnstalleerd hebt zal het volgens mij wel iets met de harde schijf zijn.

Hoewel: als het de eerste keer wel opstartte...
        Toen mijn harde schijf kapot was kreeg ik ook altijd foutmeldingen, maar die waren altijd op dezelfde sectoren/clusters/whatever, dus altijd in een bepaalde map. En als het de eerste keer niet ging, dan ging het de tweede keer ook niet..

Comment

• Je kan het ook inzetten dat je pc na een BSOD (blue screen of death) niet automatisch opnieuw opstart.
          Dan krijg je onderaan het scherm een foutcode te zien, die kan je dan opzoeken en dan weet je soms al wat meer wat je probleem kan zijn.

Om te zorgen dat hij niet automatisch opnieuw opstart doe je voor Windows XP het volgende:
          Ga naar configuratiescherm - systeem, tabblad Geavanceerd. Klik dan op Instellingen onder Opstart- en herstelinstellingen. Het vakje voor De computer automatisch opnieuw opstarten moet je dan uitvinken.

Bij andere Windows versies ga je dat ook kunnen instellen, maar de te volgen methode kan dan iets afwijken.

Comment

• ik denk toch ook in de richting van de harde schijf...

Anders nieuw schijfke kopen, misstaat nooit als extra.

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
              ik denk toch ook in de richting van de harde schijf...

Eerst een memtest draaien voor een 12 uur lang, als die geen problemen toont, zou ik de HDD vervangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                Ik begin lichtjes aan zot te komen...

Ik heb dus nu al een goeie dag of 2 mega veel miserie met de pc. Het is begonnen met het plots niet meer opstarten van SQL Server Management Studio omdat er een fout zat in MSCORLIB of zoiets. Vanaf dat moment zat mijne pc eigenlijk redelijk goed vast waardoor ik wat op onderzoek gegaan ben. Een aantal updates raakten blijkbaar al een tijd niet meer geïnstalleerd en in de win7 betrouwbaarheidstool zag de staat van de pc er belabberd uit.

Een aantal pogingen om de updates toch geïnstalleerd te krijgen liepen fataal af, en gezien een systeemherstel blijkbaar geen optie was dus maar besloten om de boel opnieuw te installeren.

Op een clean install proberen de updates te installeren, maar zonder succes en zelfs zover dat de boel al weer om zeep was . Gezien enig herstel opnieuw niet mogelijk was dan maar opnieuw een install gedaan en duidelijk gezegd dat er geen updates mochten binnenkomen. Op die nieuw install dan een aantal progs beginnen installeren om na toch weer slen voor dezelfde problemen te staan.

Opnieuw install en dan het aantal install's beperkt en zo toch een kleine dag kunnen werken ermee. Maar toen begon het weer slecht te gaan en was de boel weer om zeep. Opnieuw install en enkel office erop gezet en geen updates. Na wat werken bleek plots Word niet meer op te starten wegens opnieuw een fout in één of ander bestand. Dan geprobeerd om te rebooten en tijdens het opstarten kwam hij in een loop die telkens een bleu screen toonde. Gezien opnieuw systeemherstel geen optie was een nieuw install gedaan.

De problemen waren onder andere dat hij bij een reboot gewoon bleef hangen ergens halverwege, of plots een blue screen toonde om dan snel terug te rebooten en zo in loops te komen en dergelijke.

Tijdens de laatste install had ik ook de indruk dat hij meer miserie had na het laden van de bestanden om de schijven te tonen. En uiteindelijk na lang wachten (lees de volgende morgen) stond het klaar om te selecteren. Maar opnieuw gingen de bewerkingen daar heel traag terwijl die daar anders heel snel gaan.

Mijn vermoeden is dus niet meer software maar hardware. En dan denk ik nu in eerste instantie aan de harde schijf. PC is een Dell Studio XPS 1640 die natuurlijk net 1 jaar en een 3 maand is.

Iemand een idee of tips wat ik eens kan proberen om het probleem te vinden?
                ik denk eerder in de richting van een corrupte boot sector. gebeurt wel vaker. je kan eens proberen te booten dmv windows cd en repair tool laten runnen, indien dat niet werkt, volledige format doen. handmatig alle partities van de 'hoofdschijf' wissen, formatten en opnieuw installen. heb het zelf deze week nog aan de hand gehad, 2x reinstalled. 1x zonder partities manueel te verwijderen waardoor 'ie héél buggy liep. 2e x alle partities gewist, met succes. hoopt dat het iets helpt.

edith: long shot, maar ook altijd es het proberen waard. reparatie opstarten, command prompt openen en
                /FixMbr
                /FixBoot
                /ScanOs
                /RebuildBcd
                invoeren, daarna opnieuw rebooten, en nogmaals reparatie laten runnen
                Last edited by ; 12/12/2010, 01:36.

Comment

• plse

of koop gewoon een nieuwe hdisk, plse

Cheers

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten
                    of koop gewoon een nieuwe hdisk, plse

Cheers
                    en de point daarvan is ? als er hardwarematig niks aan die schijf scheelt is't wa weggesmeten geld om een nieuwe te steken, imo

Comment

• De wegwerpgeneratie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
                        De wegwerpgeneratie
                        't is bekan lijk de wegwerpkodakskes in den tijd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                          Ja, dat is het wat ik toch dacht, dat voor dezelfde prestaties de desktop goedkoper zal uitvallen, dus voor hetzelfde budget kan men dan een stapje hoger of meer zetten ? Ik had die desktop gekocht met het idee van die na gebruik uit het zicht in een schuif of zo te plaatsen, maar irl is dat er nooit van gekomen, hij staat nu nog altijd open en bloot op den bureau in de living, dus.... (de modem staat IN den bureau en de printer staat in de dressoirkast van de living, beiden uit het zicht, met nen desktop zou natuurlijk die toren, met scherm, toetsenbord en muis in het zicht staan.)
                          Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
                          Mijn laptop is ook dringend aan vervanging toe. Binnen de 2 maand koop ik een nieuwe. Voornaamste voorwaarden: nummerbord, vlotte werking wanneer 5 standaard programma's open staan, niet te veel blingbling.
                          Worden die nog gemaakt met een mat scherm?
                          Aan wat voor budget moet ik denken en zijn er aanradertjes?
                          Waar koop ik die best? Ik heb een nare ervaring gehad met de klantendienst van Vandenborre voor mijn huidige brol-pc.
                          Je kan ook opteren voor een Apple Mac. Een iMac (desktop met alles in het scherm ingebouwd) of een MacBook (laptop met 8h batterijautonomie) vind ik uitstekende toestellen. Ze hebben allemaal een loepzuiver scherm, supergebruiksvriendelijke bediening en draaien een veilig MacOS X systeem (nauwelijks virussen of andere malware). Dat systeem is gebaseerd op UNIX, vandaar de stabiliteit.
                          Twee jaar geleden een G5 Quadcore high-end Mac gekocht in tweedehands via een vriend en dat is een bijouke. Het heeft me welgeteld 30' gekost om hem compleet naar mijn zin te configureren (fresh install was gebeurd) en mijn WindowsXP documenten over te zetten. Dat heb ik nog nooit gepresteerd tussen twee Windows computers (ging eerder richting 2 à 3 dagen). Als'k ne laptop zou kopen zou'k een MacBook Pro aanschaffen, hoewel ne MacBook in feite genoeg is.
                          Ze kosten wat, maar uiteindelijk win je dat terug. Hetzij in herverkoop, hetzij in haar dat je niet uitgetrokken hebt of grijs geworden is.

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                          Mijn vermoeden is dus niet meer software maar hardware. En dan denk ik nu in eerste instantie aan de harde schijf. PC is een Dell Studio XPS 1640 die natuurlijk net 1 jaar en een 3 maand is.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                          ik denk toch ook in de richting van de harde schijf...
                          Ik dacht ook aan defect in schijf, maar dan zou'k ze eerder inwisselen. Daar zit minstens 2j garantie op en meestal - in mijn geval - 3 (Maxtor/Seagate) en 5 jaar (Western Digital). Ik zou beginnen met een checkdisk te doen als je boot vanaf Windows dvd. Goeie uitleg hier:

Oorspronkelijk geplaatst door Dice Bekijk Berichten
                          ik denk eerder in de richting van een corrupte boot sector. gebeurt wel vaker. je kan eens proberen te booten dmv windows cd en repair tool laten runnen, indien dat niet werkt, volledige format doen. handmatig alle partities van de 'hoofdschijf' wissen, formatten en opnieuw installen. heb het zelf deze week nog aan de hand gehad, 2x reinstalled. 1x zonder partities manueel te verwijderen waardoor 'ie héél buggy liep. 2e x alle partities gewist, met succes. hoopt dat het iets helpt.

edith: long shot, maar ook altijd es het proberen waard. reparatie opstarten, command prompt openen en
                          /FixMbr
                          /FixBoot
                          /ScanOs
                          /RebuildBcd
                          invoeren, daarna opnieuw rebooten, en nogmaals reparatie laten runnen
                          Lees ook eens dit: http://support.microsoft.com/?kbid=302686. Misschien dat dat ook een en ander verklaart van de problemen met herinstallatie.

En voor meer info over troubleshooting: http://technet.microsoft.com/en-us/l...47(WS.10).aspx Completer kan niet, maar wel effe zoeken...

Ge zou ook bijna denken dat het den tijd is van de kapotte schijven. Deze week pc van mijn schoonbroer moeten 'kuisen' van bad sectors (hdd van eind 200, twee weken geleden mijn eigen schijf die niet meer spontaan mount en bad sectors vertoont en ik heb al twee schijven die eraan zijn gegaan. Ze maken ze toch niet meer zoals vroeger zulle...

Comment

• er bestaan voor seagate/maxtor tools om de harde schijf grondig te testen.
                            Heb dat onlangs gebruikt.

En inderdaad, één van de schijven was nog in garantie. Gewoon opsturen naar NL, en een paar weken later krijg je een andere (gereviseerde) schijf terug. Zonder vragen.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                              er bestaan voor seagate/maxtor tools om de harde schijf grondig te testen.
                              Heb dat onlangs gebruikt.

En inderdaad, één van de schijven was nog in garantie. Gewoon opsturen naar NL, en een paar weken later krijg je een andere (gereviseerde) schijf terug. Zonder vragen.
                              Inderdaad, die heb ik destijds ook gebruikt om mijn Maxtor na te kijken. Heeft heeeel lang gelopen (meer dan 12h op een schijf van 80G), maar het foutrapport daarna was wel duidelijk: hardware error. RMA ingediend op website, opgestuurd naar NL (zitten bij Schiphol) en twee dagen later kon ik pakje gaan ophalen.

Goed te lezen dat het opgelost is! Hopelijk heb je garantie genoten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                Hier geen garantie...

Zakelijke aankoop valt niet onder consumenten wetgeving... Dus maar 1 jaar garantie.
                                Serienummer gecheckt op de website constructeur? Ik had als consument 2j wettelijke garantie, maar constructeurs trachten elkaar af te troeven met hoge garantietermijnen op schijven. En die is onafhankelijk van of je privé of zakelijke klant bent.

Comment

• 't verschil is een extra schijf of niet

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Hier ook efkes ons probleem proberen uit te leggen.

Om draadloos internet te gebruiken werd hier een d-link modem geinstalleerd. Hierop werkt een desktop en een laptop + een laserprinter.

Sinds enkele dagen raak ik niet meer op het internet, als ik dan de foutmelding kreeg op mijn desktop kon ik een knop 'herstellen' selecteren en verving hij het ip adres en was het probleem opgelost en konden we naar hartelust surfen.

"u hebt mogelijk geen toegang tot het internet. Dit probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen"

Klik op herstellen als u de verbinding ....

Als ik nu op herstellen klik krijg ik het volgende "het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid: het ip-adres vernieuwen"

Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen? D-link is een jaar oud, is deze kapot?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 4rings Bekijk Berichten
                                      Hier ook efkes ons probleem proberen uit te leggen.

Om draadloos internet te gebruiken werd hier een d-link modem geinstalleerd. Hierop werkt een desktop en een laptop + een laserprinter.

Sinds enkele dagen raak ik niet meer op het internet, als ik dan de foutmelding kreeg op mijn desktop kon ik een knop 'herstellen' selecteren en verving hij het ip adres en was het probleem opgelost en konden we naar hartelust surfen.

"u hebt mogelijk geen toegang tot het internet. Dit probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen"

Klik op herstellen als u de verbinding ....

Als ik nu op herstellen klik krijg ik het volgende "het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid: het ip-adres vernieuwen"

Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen? D-link is een jaar oud, is deze kapot?
                                      ding al eens gereboot?

(lees stekker uittrekken, tot 10 tellen en opnieuw insteken)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                        ding al eens gereboot?

(lees stekker uittrekken, tot 10 tellen en opnieuw insteken)
                                        Meestal helpt dit wel!
                                        Heb je gekeken of je op internet kon als je een draad gebruikt? Of zit er geen poort in je D-link om een bedraad netwerk aan te leggen?

Comment

• Thanks Folk's, de stekker deed het hem !!!

Bedankt voor de gouden tip ! Zou tante Kaat deze al kennen

Comment

Working...
                                          X