Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
    Zo'n moederbord:
    - Kan dat in eender welke toren ingebouwd worden?
    - Is dat compatible met de Harddisk, CD en DVD-drive van die toren?

Of kan ik beter da spel op het stort zwieren (wel eerst HD eruit halen) en een nieuwe of occasie kopen?
    Kunde ni beter voor een paar 100€ ne netbook kopen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
      Vriend van mij wil foto's toevoegen op facebook maar het lukt niet , zou het kunnen dat zijn anti-virus dit tegen houd ?
      Je hebt anti-virussen die ook firewall enzo zijn, dus ... ja.

Mij lijkt het meer een browser plugin die niet mag draaien ofzo : security op browser niveau

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Kunde ni beter voor een paar 100€ ne netbook kopen?
        Ik zal de vraag vertalen : wat is het doel van de computer(gebruiker) ?

Comment

Windows is geen probleem, die kan ik allemaal krijgen.
          Wat betreft de gebruiker: 't Is voor de kinderen. Dus als die niet blij zijn, da's dan pech.
          Ah OK ... 't zijn toch die kinderen niet van die Belgacom commercial he, want die hebben nen helen groten mond.

Anyway, ik heb het zelf nog nooit gevraagd, maar ik zie bij ons bij het containerpark altijd materiaal staan waarvan ik denk : hier moeten dingen tussenzitten die wel werken. Mogelijks mag dat niet (wettelijk gezien), maar je zou kunnen proberen. Zeker bij zo een tweedehandswinkel staan er ALTIJD oude computers. Je zal wel wat moeten puzzelen ... Die oude HD kan je desnoods als tweede disk zetten, dan kan je zelfs nog data recoveren !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gebruiker67982 Bekijk Berichten
            Lokatie-gerelateerd ? Heb je goede ontvangst in bepaalde kamers, slechte ontvangst in sommige ?

Zijn er misschien andere netwerken die u storen ? (Je kan kijken welke andere netwerken actief zijn, niet dat je kan inloggen, maar je kan zie hoe sterk die zijn, en welke. En tegelijk, kijk maar hoe sterk uw netwerk is.

Zijn er misschien mensen op uw netwerk actief ? (Maw, is uw netwerk beveiligd ?)

Is uw VPN misschien voorzien van een timer ? Is deconnectie altijd na een bepaalde tijd ? Heb je soms problemen bij het initieel opstarten, of is het altijd na een tijd ?
            Ik heb 100% connectie, dus da's geen probleem blijkbaar. Ook met de kabel doet het probleem zich voor, dus niet gerelateerd aan wireless durf ik besluiten.

En andere werken met verschillende sterkte zie ik ook.

Er zijn geen andere mensen actief op m'n netwerk, ik zit met een beveiligd netwerk en heb al op m'n dhcp-server op de router gekeken wie geconnecteerd is en 't zijn alledrie de vertrouwde toestellen (pc van m'n vrouw, pc van mij, en laptop).

Of VPN voorzien is van een timer -> server-zijde? Ik denk het niet want andere collega's hebben dat niet denk ik. Client-zijde? Heb ik al veel naar zitten zoeken, maar vind niet echt iets.

Ik heb inderdaad wel af en toe problemen met initieel opstarten van de vpn-verbinding (krijg dan IKE-error).

al bedankt voor dit meedenken!

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Heel soms verlies ik ook connectie met VPN (maar tegelijk loopt mijn internet connectie vrolijk verder). Misschien is het de VPN-server zelf die tijdelijk een connectieprobleem heeft met uw computer specifiek ?

Kan je eens continu blijven pingen naar de VPN-server, ex. met fictieve IP :

C:\>ping -t 124.256.235.142
              Ping request could not find host 124.256.235.142. Please check the name and try
              again.

C:\>

Comment

• Sommige sites die normaal in het nederlands worden weergegeven (hotmail, live etc) komen hier in het frans. Nederlands staat toch al standaardtaal ingesteld.
                Iemand een idee ?
                Database error.
                The database has encountered a problem.

Comment

• IE - Tools - Internet Options - Languages
                  Zorg ervoor dat Nederlands bovenaan de lijst staat indien er meerdere talen staan.

Comment

• Thanks, gebruik wel Chrome maar heb het gevonden.
                    Database error.
                    The database has encountered a problem.

Comment

Die kleine zit in de klas van mijn dochter
                      (die van de franstalige recame).

Ik zal wel zien. PC-tje kost ook niet zoveel he (monitor, keyboard, muis, boxen heb ik hier allemaal liggen).
                      Ik heb hier nog wel wat oude(re) pc's staan, welke weg mogen voor €50 fzo.

Perfect werkend & getest, eventueel voorgeïnstalleerd.

Comment

• Ik heb ooit al mijn mails apart kunnen opslaan als databestand met specifieke bestandsachterfix. Niet zomaar exporteren, maar apart in een map elk als bestand.

Weet iemand hoe ik die kan vinden op de PC. Ik herinner me nog dat dat verborgen bestanden zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gebruiker67982 Bekijk Berichten
                          Heel soms verlies ik ook connectie met VPN (maar tegelijk loopt mijn internet connectie vrolijk verder). Misschien is het de VPN-server zelf die tijdelijk een connectieprobleem heeft met uw computer specifiek ?

Kan je eens continu blijven pingen naar de VPN-server, ex. met fictieve IP :

C:\>ping -t 124.256.235.142
                          Ping request could not find host 124.256.235.142. Please check the name and try
                          again.

C:\>
                          ik zal dat dit weekend eens proberen, thx voor de tip

2015 Volvo V60 D2 aut.
                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                            Ik heb ooit al mijn mails apart kunnen opslaan als databestand met specifieke bestandsachterfix. Niet zomaar exporteren, maar apart in een map elk als bestand.

Weet iemand hoe ik die kan vinden op de PC. Ik herinner me nog dat dat verborgen bestanden zijn...
                            *.eml normaalgezien voor aparte mailbestanden.

Welk mailprogramma gebruik je? Office outlook, outlook express (standaard win XP client), windows mail (standaard Vista), windows live mail (windows live zever & "standaard" windows 7)
                            Last edited by BlueSkyraider; 17/06/2010, 01:15.
                            1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                            2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                            2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                            -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                              *.eml normaalgezien voor aparte mailbestanden.

Welk mailprogramma gebruik je? Office outlook, outlook express (standaard win XP client), windows mail (standaard Vista), windows live mail (windows live zever & "standaard" windows 7)
                              Windows Live Mail.

Comment

= .eml
                                En Windows Mail blijft lastig doen.
                                Loopt plots vast en mail die ik aan het lezen was, is niet meer beschikbaar. Geeft nu deze foutmelding.

Qué pasa???

Het bericht kan niet worden weergegeven.

Windows Mail heeft een onverwacht probleem ontdekt bij het weergeven van dit bericht. Controleer of er voldoende geheugen en schijfruimte op de computer vrij is en probeer het opnieuw

Comment

• gevonden
                                  Last edited by wisali; 24/06/2010, 11:28.
                                  wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                                    En Windows Mail blijft lastig doen.
                                    Loopt plots vast en mail die ik aan het lezen was, is niet meer beschikbaar. Geeft nu deze foutmelding.

Qué pasa???

Het bericht kan niet worden weergegeven.

Windows Mail heeft een onverwacht probleem ontdekt bij het weergeven van dit bericht. Controleer of er voldoende geheugen en schijfruimte op de computer vrij is en probeer het opnieuw
                                    Heb da probleem ook regelmatig. ge moet die mail is afsluiten terug opstarten. als het dan niet lukt een paar van uw oude mails verwijderen en dan werkt het terug.
                                    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                      Heb da probleem ook regelmatig. ge moet die mail is afsluiten terug opstarten. als het dan niet lukt een paar van uw oude mails verwijderen en dan werkt het terug.
                                      Komt nu meer en meer voor, nu nog twee mails met zelfde probleem.
                                      Afsluiten werkt niet, oude mails verwijderen helpt ook niet... Al chance dat het geen belangrijke mails zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                      Heeft er ooit een spaanse versie van Windows op uw PC gestaan?
                                      Nope, niet dat ik weet. En ik heb hem nieuw gekocht. Porqué?

Comment

• Ook even mijn probleem proberen uitleggen.

Wij zijn sinds begin april overgeschakeld naar Scarlet one(digitale tv van belgacom+telefoon belgacom+internet van scarlet) Pack

We hebben heel wat problemen gehad nadat we hiervoor gekozen hadden(o.a haperingen digitale tv en constant wegvallen , telefoon die niet werkte, internet die soms wegviel, etc)

Nu dat laatste is echt niet meer te doen nu.

Telkens wanneer ik mijn laptop(draadloos internet) opstart heb ik verbinding met 'lokaal en internet' en kan ik perfect praten via MSN, en daar blijft het dan ook bij... voor soms anderhalf uur of langer.(kan nadien nog meerdere keren terug wegvallen voor onbepaalde tijd)
                                        Firefox en Internet Explorer weigeren hun sites weer te geven, telkens word de pagina niet weergegeven en schijnt er een probleem te zijn met de verbinding.

Via IE kan je probleemoplossing zoeken als je zo'n melding krijgt, nadat gedaan te hebben zegt hij het volgende.

Hostnaam Google.be is niet gevonden met DNS(DomeinNaamServer)

Aangezien ik niet veel van informatica ken ik dit gebied weet ik dus niet meer hoe ik dit kan oplossen.
                                        Op onze vaste pc in de living die rechstreeks verbonden is met de router is hetzelfde probleem van kracht.

Ik vind het behoorlijk raar dat ik verbinding heb met internet en op msn kan praten terwijl ik geen websites kan weergeven.

Hopelijk heeft iemand een oplossing voor mijn wel heel vervelend probleem.

ps. we hebben al talloze keren gebeld naar de helpdesk en gemailed maar geen reactie daarop...
                                        2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Router eens resetten, gebeurd hier twee wekelijks ook. Gelukkig hebben we ook nog een telenet verbinding

Comment

Working...
                                          X