Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik begin daarstraks iets verbrand te ruiken aan de pc.

Het ventilatortje draaide niet meer... één tik tegen geven en het was terug vertrokken.
    'k Heb nu de kast opengevezen en een echte ventilator is nu voor wat afkoeling aan het zorgen.

Ik zie hier ook dat het onderste van de twee ventilatorjes niet was aangesloten, die aansluiting zat niet in... (is afgedekt met een roosterje naar de buitenkant toe, dus het is onmogelijk om van buitenaf te zien of het draait of niet )
    't Is de eerste keer dat ik die kast open doe dus ik veronderstel dat die nog nooit was aangesloten...
    Soit, nu dus wel.

Kan het veel kwaad dat het boeltje een beetje verbrand is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SuperRace Bekijk Berichten
      Ik begin daarstraks iets verbrand te ruiken aan de pc.

Het ventilatortje draaide niet meer... één tik tegen geven en het was terug vertrokken.
      'k Heb nu de kast opengevezen en een echte ventilator is nu voor wat afkoeling aan het zorgen.

Ik zie hier ook dat het onderste van de twee ventilatorjes niet was aangesloten, die aansluiting zat niet in... (is afgedekt met een roosterje naar de buitenkant toe, dus het is onmogelijk om van buitenaf te zien of het draait of niet )
      't Is de eerste keer dat ik die kast open doe dus ik veronderstel dat die nog nooit was aangesloten...
      Soit, nu dus wel.

Kan het veel kwaad dat het boeltje een beetje verbrand is?
      welk ventilatortje was het? Van de voeding of de processor?
      Tegenwoordig zitten er veel beveiligingen in, zodat de pc zijn eigen uitschakelt als een bepaalde temperatuur boven zijn limiet komt. Vroeger stookten AMD's hun eigen op als ze geen koeling hadden, ik weet niet als dat nog altijd is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tiso Bekijk Berichten
        welk ventilatortje was het? Van de voeding of de processor?
        Tegenwoordig zitten er veel beveiligingen in, zodat de pc zijn eigen uitschakelt als een bepaalde temperatuur boven zijn limiet komt. Vroeger stookten AMD's hun eigen op als ze geen koeling hadden, ik weet niet als dat nog altijd is

't Zal wel van de voeding zijn, want op het "omhulsel" staat het voltage enz op
        Die van de processor draait nog op volle toeren.

Die tweede ventilator die niet was aangesloten dient enkel als extra koeling, denk ik.

Volgende keer als hij opstart toch maar in het oog houden of hij niet terug vasthangt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SuperRace Bekijk Berichten
          't Zal wel van de voeding zijn, want op het "omhulsel" staat het voltage enz op
          Die van de processor draait nog op volle toeren.

Die tweede ventilator die niet was aangesloten dient enkel als extra koeling, denk ik.

Volgende keer als hij opstart toch maar in het oog houden of hij niet terug vasthangt.
          als er 2 ventilatorkes op uw voeding zitten, zal wsl altijd eentje draaien, en de 2de alleen gebruikt worden als deze te warm wordt

Comment

• Ik probeer dus om vanuit mijn HTML-pagina een programma te starten en direct de file mee te geven als parameter.

In de registry (My Computer\HKEY_CLASSES\ROOT) heb ik dus een aantal keys toegevoegd zoals op de afbeelding.

String values van progname:
            • (Default) REG_SZ URL:Run Prog
            • URL Protocol REG_SZ
            String value van shell:
            • (Default) REG_SZ open
            String value van open:
            • (Default) REG_SZ
            String value van command:
            • (Default) REG_SZ "C:\blabla\run.exe" /OPEN "%1"

In de HTML krijg je dan volgende hyperlink <a href=progname:file_die_geopend_moet_worden>Open</a>

Helaas
            "Attempt to open file failed" gevolgd door "Internal application error".

Nu dacht ik van de cmd.exe op te roepen ipv rechtstreeks dat programma en zowel het programma als de te openen file ineens via die dosbox op te roepen.
            Dosbox op zich krijg ik wel geopend, maar ik krijg die parameters niet meegegeven

Iemand???
            Bijgevoegde Bestanden

Comment

• ok, je wil dus in een html-pagina een link zetten naar een specifiek document dat dan in een specifiek programma moet geopend worden ?

En het programma moet mee gespecifieerd worden omdat de extensie niet gelinkt (mag worden) is met dat programma ?

Comment

• 't Schijnt dat ik hier nodig ben? Shauni riep ergens dat alle top-ICT'ers naar hier moesten komen.

----- I'm here, no worries. All will be settled. -----

*kijkt 'es rond*

Shauni, wat is 't, schatteken, werkt uw muizeken ni meer?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                  ok, je wil dus in een html-pagina een link zetten naar een specifiek document dat dan in een specifiek programma moet geopend worden ?

En het programma moet mee gespecifieerd worden omdat de extensie niet gelinkt (mag worden) is met dat programma ?
                  Het gaat over het programma Discoverer en de bijbehorende .dis rapportjes.
                  We hebben momenteel een simpele HTML pagina met links naar die .dis rapportjes. Het probleem is dat je altijd eerst zelf het programma moet openen vooraleer je die rapportjes kan openen via zo'n link.
                  Indien je toch op zo'n link klikt zonder dat het programma al open staat, komt ie eerst braaf vragen of ie het programma moeten openen maar zelfs als je dan op "yes" klikt, komt ie vlak daarna zeggen dat je het rapportje eerst moet saven.

Op zich werkt dit dus wel, maar het feit dat je er moet aan denken om eerst dat programma open te zetten is niet echt proper (ik heb dat niet bedacht ) en vooral teveel gevraagd omdat iedereen dit uiteraard vergeet.

De gewone <a href="rapport1.dis">Rapport1</a> is bijgevolg niet goed genoeg.

Met mijn oplossing via de registry van hierboven opent ie Discoverer wél, maar op het ogenblik dat ie eigenlijk achter je credentials moet komen vragen, komen die errormeldingen.

Comment

• Hmm, en bijkomend probleem is dat je in html geen programma kan laten openen. 'ie zal altijd eerst vragen of je wil runnen of saven.

Probeer eens op tweakers.net

Comment

• Ik goor get al. Mijn gulp is weer niet gewenst.

Comment

• Ik heb een HP pc met HP draadloze muis en draadloos toetsenbord

Nu heb ik gemerkt dat die batterijen van m'n muis echt serieus rap plat worden, en zeker om de 3 dagen in de lader moeten. En het contact is ook niet echt optimaal

Kan ik gewoon een andere draadloze muis aanschaffen met zo'n 'docking station' van eender welk merk ? Gaat dat geen probs geven voor m'n toetsenbord?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk Berichten
                          Ik heb een HP pc met HP draadloze muis en draadloos toetsenbord

Nu heb ik gemerkt dat die batterijen van m'n muis echt serieus rap plat worden, en zeker om de 3 dagen in de lader moeten. En het contact is ook niet echt optimaal

Kan ik gewoon een andere draadloze muis aanschaffen met zo'n 'docking station' van eender welk merk ? Gaat dat geen probs geven voor m'n toetsenbord?
                          is zo'n muis met herlaadbare li-onbatterijen zeker? die je in een dockingstation moet steken? brol toch hé

om op je vraag te antwoorden: ga eens na of je (in garantie?) een nieuwe kunt krijgen voor je een nieuwe gaat kopen...

als je een nieuwe koopt mag dit normaal geen problemen geven. ik zou eigenlijk dan wel direct zo'n set (toetsenbord + muis dus) kopen en niet alleen een nieuwe muis... je zit anders dan met 2 zenders/ontvangers en de bedoeling van draadloze dingen is juist zo weinig mogelijk kabels te hebben
                          2015 BMW F11 520dA
                          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                            is zo'n muis met herlaadbare li-onbatterijen zeker? die je in een dockingstation moet steken? brol toch hé

om op je vraag te antwoorden: ga eens na of je (in garantie?) een nieuwe kunt krijgen voor je een nieuwe gaat kopen...

als je een nieuwe koopt mag dit normaal geen problemen geven. ik zou eigenlijk dan wel direct zo'n set (toetsenbord + muis dus) kopen en niet alleen een nieuwe muis... je zit anders dan met 2 zenders/ontvangers en de bedoeling van draadloze dingen is juist zo weinig mogelijk kabels te hebben
                            Dan heb ik al 2 draadloze toetsenborden liggen

Ik heb nu een gewone draadloze muis waarvan, ook als de pc uitstaat, er om de 3 seonden of zo een rood lichtje brandt (doorzichtige onderkant), waarschijnlijk daardoor dat die zo snel leeg worden....

Comment

Dan heb ik al 2 draadloze toetsenborden liggen

Ik heb nu een gewone draadloze muis waarvan, ook als de pc uitstaat, er om de 3 seonden of zo een rood lichtje brandt (doorzichtige onderkant), waarschijnlijk daardoor dat die zo snel leeg worden....
                              als uw pc uitstaat, moet ge die ver genoeg wegleggen zodat die geen contact meer heeft, of de batterijen eruit halen, dat zal al wat helpen
                              Last edited by ; 22/05/2007, 20:43.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tiso Bekijk Berichten
                                als uw pc uitstaat, moet ge die ver genoeg wegleggen zodat die geen contact meer heeft, of de baterijen eruit halen, dat zal al wat helpen
                                ja, maar als ik de batterijen erin stop, dan moet ik al paar minuten echt zitten duwen en trekken en sleuren opdat ie contact zou maken Soms steek ik opgeladen batterijen in, en em reageert er ni op

Comment

ja, maar als ik de batterijen erin stop, dan moet ik al paar minuten echt zitten duwen en trekken en sleuren opdat ie contact zou maken Soms steek ik opgeladen batterijen in, en em reageert er ni op
                                  dan is het idd geen slecht idee om een nieuwe muis te kopen
                                  koop anders terug eentje met een kabel aan, dan hebt ge er niet meer zoveel problemen mee

Comment

aap, en jij lachte me uit met mijn keyboard!
                                    t'zal je leren!

Comment

Ik heb een draadloze muis van logitech

Wanneer ik stop op de pc trek ik dat USB ding uit en klik ik dat onderaan mijn muis en die schakelt zichzelf dan uit

Al een jaar op dezelfde 2 baterijen ( gewone AA )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                                        Hmm, en bijkomend probleem is dat je in html geen programma kan laten openen. 'ie zal altijd eerst vragen of je wil runnen of saven.

Probeer eens op tweakers.net
                                        Zal ik doen...

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Ik goor get al. Mijn gulp is weer niet gewenst.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                          Ik heb een draadloze muis van logitech

Wanneer ik stop op de pc trek ik dat USB ding uit en klik ik dat onderaan mijn muis en die schakelt zichzelf dan uit

Al een jaar op dezelfde 2 baterijen ( gewone AA )

ik snap niet waarom alle draagbare multimedia-dingen tegenwoordig op van die dwaze li-onbattijeren moeten werken. AA(A) Ni-MH's is nog altijd de zoveel betere keuze hé! zeker voor in een muis, digicam...
                                          2015 BMW F11 520dA
                                          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Working...
                                          X