Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ja, inderdaad:

vmware of virtual pc installeren. Dit is een virtueel computerzaaltje.
    In dat computerzaaltje maak je nieuwe pc's, lege dozen zoals ze uit 't fabriek komen. Een nieuw virtueel toestel. Met reeds een aantal virtueel intern geheugen en een deel virtuele harde schijf. Hoeveel machines? Zo veel als jouw intern geheugen en harde schijfruimte van je pc toelaat. Maar jij zal al voldoende hebben met 1
    Op die lege dozen druk je op de power knop, dus start die virtuele machine op. Dan komt die zoals een echte pc zonder operating system zagen dat hij wat ontbreekt. Hoppa, cd'tje in jouw eigen pc, die virtuele pc ziet dat en je kan er een operating system opzetten.
    Als dit klaar is, kan je er de software op zetten die je maar wil.

De oplossing, toch? Niet?

Die virtuele pc is eigenlijk een verzameling van een paar bestanden, als je die dan nog eens op dvd zet, kan je om het even waar die 'computerzaal' geinstalleerd wordt, die virtuele pc opgestart worden. En die 'computerzaal' is echt niet veel werk. 't Langste werk is wachten tot de installatie van je operating system klaar is

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Tis idd gelukt! Merci Nikske!

Maar het resultaat ontbrak. Ik was op zoek naar gegevens van een Nisssan Patrol maar die zijn niet opgenomen in de Kluwer blijkbaar

Achja, toch bedankt.
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• nu je dit hebt, kan je even goed eens een dos, een linux, een windows 95, server 2003, ... installeren
        En in die dos kan je dan de old fashion games van toen spelen ...

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Nieuwste aanwinst

Comment

• Knappe muis...
            I wish dat er eentje mét draad bij m'n pc geleverd was...

Comment

• Ik heb jaren met een draadloze gewerkt wegens het grote gemak.
              Eerst eentje waarvan je zelf de batterijen moest opladen, daarna snel overgestapt naar eentje met lader erbij, die een jaar of 2 gebruikt en die is nu compleet op zowat, roller werkt niet meer, werkt soms slecht, glijdt niet meer, en batterijen laden niet altijd.
              Wou dus sowieso een nieuwe draadloze, maar enkel mét lader, maar die vind je blijkbaar moeilijk...
              Heb dan deze gevonden en aangezien 'ie maar €30 kostte ipv €50 ofzo, hem meegenomen.
              Tot nu toe geen hinder van de kabel en tis een superprecieze, knappe en lekkere muis

Comment

• Ik heb een draadloze met AAA zonder lader, dus ja. Voor zover ik weet bestaan er geen oplaadbara batterijen van dat type of wel?

Comment

• Tuurlijk wel
                  GP heeft bijvoorbeeld zéér goede

Comment

• Ah, oeps...
                    Eens achter gaan zien dan, thx!

Comment

• Ik blijf zweren bij een muis met een kabel. Veel lichter en werkt altijd perfect

Moet niks hebben van die draadloze brol.
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Ja ik ook niet maar ik ga geen met draad kopen als deze bij m'n pc zat...

Comment

• Ik ben ernstig een upgrade van m'n pc aan't overwegen, omdat ik voornamelijk een stillere pc wil verkrijgen, gaat het enkel om de cruciale onderdelen. Dit heb ik tot nu toe samengesteld:

Antec Sonata III 500W Black
                          Intel Core 2 DUO E6750 2.66 Socket 775
                          MSI NX8600GT-T2D256EZ 256MB PCI Express Nforce 8600GT
                          Premium 1024MB DDR2 PC6400 800MHZ Value Series
                          MSI P35 Platinum Socket 775 Intel® P35

Allemaal bij Tones.be gekozen.

De keuze voor die grafische kaart noopt mij ook aan tot aankoop van nieuw mobo (AGP => PCI-E) en dan maar ineens een nieuwe cpu met wat geheugen. Die graka is volledig passief gekoeld dus da's al 1 ventilator minder.

Ik ben hoofdzakelijk internetgebruiker, soms wat photosoep en office. Dus een doorsnee pc-user, gaming doe ik al een tijd niet meer, deels wegens geen interesse, deels wegens te oude graka (Geforce 4 )

Alle tips of opmerkingen welkom...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
                            Ik ben ernstig een upgrade van m'n pc aan't overwegen, omdat ik voornamelijk een stillere pc wil verkrijgen, gaat het enkel om de cruciale onderdelen. Dit heb ik tot nu toe samengesteld:

De keuze voor die grafische kaart noopt mij ook aan tot aankoop van nieuw mobo (AGP => PCI-E) en dan maar ineens een nieuwe cpu met wat geheugen. Die graka is volledig passief gekoeld dus da's al 1 ventilator minder.

Ik ben hoofdzakelijk internetgebruiker, soms wat photosoep en office. Dus een doorsnee pc-user, gaming doe ik al een tijd niet meer, deels wegens geen interesse, deels wegens te oude graka (Geforce 4 )

geen gaming? dan vind ik een 8600GT eigenlijk overkill... een 8400 of 8500GT Silent zal dan wel al volstaan, bespaart je +/- €45
                            2015 BMW F11 520dA
                            1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                              geen gaming? dan vind ik een 8600GT eigenlijk overkill... een 8400 of 8500GT Silent zal dan wel al volstaan, bespaart je +/- €45
                              Hmm...true, maar ik koop liever wat toekomstgericht, zodat ik toch al niet weer meteen met een oud kaartje zit. Een upgrade moet voor mij enkele jaren volstaan.

Thx for the tip.

Comment

Hmm...true, maar ik koop liever wat toekomstgericht, zodat ik toch al niet weer meteen met een oud kaartje zit. Een upgrade moet voor mij enkele jaren volstaan.

Thx for the tip.
                                feit, maar Vista komt wel toe met zo'n "budgetkaartje". ze verkopen zelfs Vista-pc's met geïntegreerde Intel-graphics, go figure...
                                2015 BMW F11 520dA
                                1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Ik ben ernstig een upgrade van m'n pc aan't overwegen, omdat ik voornamelijk een stillere pc wil verkrijgen, gaat het enkel om de cruciale onderdelen. Dit heb ik tot nu toe samengesteld:

Heb een Antec P182, en die maakt relatief weinig geluid .... voordeel is dat je de snelheid van de verschillende standaard coolers kan instellen. En de kast ziet er stukken beter uit als de standaard Antec's. Bekijk de specs ervan eens op de site van Antec zelf. Die hebben bij elke kast zo een filmpje dat je kan bekijken, natuurlijk van de kopers zelf, maar je hebt toch al een veel beter idee dan bij zo een stukje tekst. Flashy kast zene, blauwe leds enzo, deurtje ...
                                  Last edited by ; 15/09/2007, 10:16.

Comment

'k heb ni naar het budget gekeken en een 8600GTS gekocht, voor een kast die ik heel occasioneel als gamer's kast gebruik.

Voordeel is dat die games perfect draaien, nadeel is dat die kaart 200+ euro koste, nuja ...

Die kaart dan er nu ook ff tegen, tegen dat die traag is voor gewone grafische toepassingen, zullen er een koppel jaar verlopen

Comment

feit, maar Vista komt wel toe met zo'n "budgetkaartje". ze verkopen zelfs Vista-pc's met geïntegreerde Intel-graphics, go figure...
                                      Ge bedoelt een graka in het moederbord ?

Comment

MS office heeft geheugen nodig

En geheugen hebde nooit genoeg,
                                        2 gig als ge een 32-bits OS hebt
                                        meer als ge voor 64-bit gaat

Geheugenprijzen schommelen veel, 'k weet niet of ze nu hoog of laag staan, maar die kunt ge daarna nog makkelijk kopen en infloepen

Comment

Ik ben hoofdzakelijk internetgebruiker, soms wat photosoep en office.
                                          Sorry, maar wat een overkill.
                                          Ik werk hier nog met een oude AMD Athlon XP 2000+, doe hetzelfde als jij (met redelijk wat video-encodering erbij) en dat is meer dan voldoende daarvoor.

Comment

Working...
                                          X