Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fleetmarkt: durven Duitse merken kleinere motoren in hun wagens lepelen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Fleetmarkt: durven Duitse merken kleinere motoren in hun wagens lepelen?

Velen onder ons kennen het wel: er moet een firmawagen gekozen worden. Een prettig moment maar met de huidige fiscaliteit en taxen krijgen de 2 liter diesel motoren het steeds harder te verduren.
    Franse merken profiteren hier enorm van gezien hun kleine pallet dat ze ook in grote berlines leggen 1.6Hdi (Peogeot), 1.7 CDTi (Opel), 1.5 dCI (Renault).

Helaas volgen Duitse berlines als een VW Passat, Audi A4, BMW 3, etc deze tendens niet en stopt alles bij een 2 of 1.9 liter motor. Met de toenemende milieubelasting zal dus de druk ook hier oplopen maar mijn vraag is:

Wanneer zullen de Duitse merken ook eens kleinere motoren in hun modellen (durven) lepelen al ware het maar om de fleet markt te plezieren. Want ze worden hoe langer hoe meer belast en dus duurder en dus steeds moeilijker bereikbaar voor de handelsreiziger die veel op de baan moet voor het werk.

Op mijn werk valt het nog net mee maar bij mijn partner moet je sinds dit jaar geen duitse merken meer zoeken...fransmannen zijn er daarentegen in overvloed.

Uiteraard zal de kleine zelfstandige met een vet spaarvarkentje nog steeds een dikke mercedes kopen, belastingen of niet. Maar ik vrees dat de Duitse middenklasse merken zullen moeten gaan downsizen om concurrentieel te blijven op de fleetmarkt.

Wat denken jullie ervan?

er zijn plannen bij benz om een s180 met ik dacht 280pk en een s220 cdi met 235 pk uit te brengen
    en de rest zal er ook wel mee bezig zijn

voor mijn part allemaal geen probleem

alleen denk ik dat grote zware wagens, met welke we nu rijden...mss vervangen gaan worden door lichtere uit kunstof gemaakte karren

maar das dromerij

Comment

Tjah, kleinere motoren in grote Duitsers... 516d of E140CDI, dat staat niet echt hé

Maar het zal stilletjes aan wel gaan moeten vrees ik.

Comment

VW biedt al de 1.4 benzine aan in de Passat. Dit zal voor de diesels ook wel komen zeker...

Comment

baja VAG is daar toch een voorbeeld van hé
          1.4tfsi
          1.8tfsi

Comment

Concreet ligt voor velen de situatie als volgt.
            Een 320d, C220CDI, A4 2.) TDi ligt buiten leasebudget, niet omwille van de aankoopprijs maar omwille van de zwaarder belaste motor.
            Vandaar dat velen elders toevlucht moeten zoeken.

Moest er een 316d, C180CDi, A4 1.8 Tdi dan kunnen veel meer mensen terug met een degelijke duitser rondkarren.
            En wie poen genoeg heeft legt er toch de dikste motor in maar er zijn op heden nog veel meer fleetklanten dan mensen die zich financieel niets moeten aantrekken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              voor mijn part allemaal geen probleem
              'k vind van wel. voor mij ligt de grens bij normaal gebruik op 100 pk/liter. 't is misschien omdat ik gewoon ben van met ouwe motoren te spelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RoboFlup Bekijk Berichten
                Velen onder ons kennen het wel: er moet een firmawagen gekozen worden. Een prettig moment maar met de huidige fiscaliteit en taxen krijgen de 2 liter diesel motoren het steeds harder te verduren.
                Franse merken profiteren hier enorm van gezien hun kleine pallet dat ze ook in grote berlines leggen 1.6Hdi (Peogeot), 1.7 CDTi (Opel), 1.5 dCI (Renault).

Helaas volgen Duitse berlines als een VW Passat, Audi A4, BMW 3, etc deze tendens niet en stopt alles bij een 2 of 1.9 liter motor. Met de toenemende milieubelasting zal dus de druk ook hier oplopen maar mijn vraag is:

Wanneer zullen de Duitse merken ook eens kleinere motoren in hun modellen (durven) lepelen al ware het maar om de fleet markt te plezieren. Want ze worden hoe langer hoe meer belast en dus duurder en dus steeds moeilijker bereikbaar voor de handelsreiziger die veel op de baan moet voor het werk.

Op mijn werk valt het nog net mee maar bij mijn partner moet je sinds dit jaar geen duitse merken meer zoeken...fransmannen zijn er daarentegen in overvloed.

Uiteraard zal de kleine zelfstandige met een vet spaarvarkentje nog steeds een dikke mercedes kopen, belastingen of niet. Maar ik vrees dat de Duitse middenklasse merken zullen moeten gaan downsizen om concurrentieel te blijven op de fleetmarkt.

Wat denken jullie ervan?
                Opel is Duits
                www.opelklassiek.be

Comment

Co2 uitstoot zal veel veranderen voor de bedrijfswagens,zie volgende

Gewijzigde fiscale aftrek voor kosten van bedrijfswagens: Bezin eer ge … aankoopt?

Gepubliceerd door Guy De Backer, op 22/05/2007
                  De Programmawet van 27 april 2007 (B.S., 8 mei 2007) introduceert een progressieve verlaging van de kostenaftrek voor bedrijfswagens in functie van hun CO2-uitstoot. Meer CO2-uitstoot wordt fiscaal gestraft met een lagere kostenaftrek voor de onderneming.
                  Dit deel in de Programmawet veroorzaakt echter verstrekkende gevolgen, niet enkel op zuiver kosten-, maar ook op administratief vlak. De CO2-boekhouding voor bedrijfswagens is geboren…
                  Laat ons vooral duidelijk wezen, ook wij komen op voor het milieu en steunen de maatregelen die erop gericht zijn de komende generaties voldoende zuurstof te bewaren. Wat echter niet kan getolereerd worden is dat men deze nobele gedachte aangrijpt om budgettaire problemen op te lossen. Laat ons dromen van de bloemetjes en de bijtjes…

Last edited by ; 05/03/2008, 21:47.

Comment

CO2-uitstoot diesel

CO2-uitstoot benzineAftrek%< 105 g< 120 g90 %tussen 105 en 115 gtussen 120 en 130 g80 %tussen 115 en 145 gtussen 130 en 160 g75 %tussen 145 en 175 gtussen 160 en 190 g70 %> 175 g> 190 g60 %

Sorry,maar moest dat een mooi tabel zijn ?
                    Zie volgende links voor tabel
                    Last edited by ; 05/03/2008, 22:00.

Comment

Wat denken jullie ervan?
                      Ik denk dat er een crisis aankomt, en wagens is maar een deel van het probleem

Comment

vwala het tabelletje:

En met die wet, ze gaan daar nog veel plezier mee beleven in de administratie van de bedrijven (of de resp. boekhouders die het mogen bijhouden )

En wrm op de CO2 uitstoot? Hadden ze het niet beter afhankelijk gemaakt van de euronormen?
                        Aan wat zitten we nu? Euro 4?
                        Wagens die aan euro 3 of lager voldoen => 60%
                        Wagens die aan euro 4 voldoen => 70%
                        Wagens die aan euro 5 voldoen => 80%
                        Wagens die aan euro 6 voldoen => 90%
                        En ieder belastbaar tijdperk dat er een nieuwe euro norm geldig wordt, schuift heel dat boeltje eentje op.

Dan hadden ze toch meer recht om te zeggen dat ze het bedrijfswagenpark "groener" willen maken.

Comment

....

...
                          Kleinere motoren?? Waarom??
                          Neem nu de 118d van BMW: Een 2 liter die teruggeschroeft is wegens fiscale overwegingen (136pk ipv 143) en slechts 119g/km CO2 uitstoot. Dus vlgs het tabelletje van Corneel zit deze in de laagste schaal, samen met de Prius!!

En dan spreken we nog niet over het rijcomfort van een 2 liter tov een 1.6. Meer koppel, reeds in lagere toerentallen, etc

Comment

Tabel goed lezen Bert (no offence intented).

Er is een kolom voor de diesels en een voor benzine (die minder andere vuiligheid uitstoten, dus meer co2 mogen doen).

De 118d zit in de 75% rij (116 tot 145g).

Voor zover ik weet zijn het enkel de Polo Bluemotion, Mini Cooper D en de Smart ForTwo diesel, die als diesel de hoogste aftrekregeling genieten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
                              Tabel goed lezen Bert (no offence intented).

Er is een kolom voor de diesels en een voor benzine (die minder andere vuiligheid uitstoten, dus meer co2 mogen doen).

De 118d zit in de 75% rij (116 tot 145g).

Voor zover ik weet zijn het enkel de Polo Bluemotion, Mini Cooper D en de Smart ForTwo diesel, die als diesel de hoogste aftrekregeling genieten.
                              Hmm, ik heb idd een beetje scheel gekeken. Nochtans zoveel duveltjes heb ik gisteren nu ook weer niet binnengegoten

Punt blijft dat deze 2 liter niet veel slechter presteert op gebied van mileutax en verbruik dan die kleine 1.6 litertjes en dus ook niet zoveel duurder is in leasing.

Bijkomend behoudt een Duitser beter zijn restwaarde, wat de leasingprijs alleen maar ten goede komt.

Comment

Bluemotion

Ik was blij te lezen dat de sharan in Bleumotion versie uitkwam. Maar was al snel ontgoocheld toen ik de details las. Als ik de Bluemotion versie vergelijk met 'oude getrouwe' 1.9tdi dan blijft de bedrijfsaftrekbaarheid in dezelfde category. Het minderverbruik en lagere CO2 tax zorgen ervoor dat ik jaarlijks en 250 euro win. Maar doordat ze hem 140pk meegeven is de rijtaks 110 euro meer per jaar en de BIV 740euro (éénmalig) meer. Daarenboven zal de Bluemotion ook wel een paar duizend euro meer kosten. Waarom wil men toch een 'groenere' moter koppelen aan een hoger vermogen? De fiscale winst gaat volledig verloren door te kiezen voor en tweeliter en voor veel pk's. Als ik een Bluemotion kies zal het dus uit principe moeten zijn .

Comment

Wat denken jullie ervan?
                                  BMW 135d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                    BMW 135d

Zou ik niet moeten. Schijnt te zwaar op te zijn op de neus, maar dat was te verwachten.

On topic: ik zie BMW nog wel kleinere motoren bouwen. Ik ben er in feite wel benieuwd naar. In de volgende 1-reeks een dieselmotor die kleiner is dan 2000 cc? Waarom niet. Een 118d moet toch perfect kunnen met hetzelfde vermogen, hetzelfde koppel en een motor van hooguit 1800 cc? In theorie zou hij dan ook nog eens minder verbruiken.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                      Zou ik niet moeten. Schijnt te zwaar op te zijn op de neus, maar dat was te verwachten.
                                      No shit.

Misschien ben ik nog blij met met een 320d, echt licht is die ook niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                        On topic: ik zie BMW nog wel kleinere motoren bouwen. Ik ben er in feite wel benieuwd naar. In de volgende 1-reeks een dieselmotor die kleiner is dan 2000 cc? Waarom niet. Een 118d moet toch perfect kunnen met hetzelfde vermogen, hetzelfde koppel en een motor van hooguit 1800 cc? In theorie zou hij dan ook nog eens minder verbruiken.
                                        Komt er 100% zeker, ze kunnen nu geen 2-liter met 140PK afleveren (als topmodel), dus wordt het interessant om dat te doen met, 1.8, 1.6, 1.4, whatever

Comment

Working...
                                        X