Als na onderzoek bleek dat de Nederlander ter goeder trouw de auto kocht (dus zonder dat hij wist dat dit om een gestolen auto ging), dan wordt hij de nieuwe rechtmatige eigenaar. Bij mij was dat onderzoek wel héél beperkt. Niemand van Belgie is naar daar gegaan om onderzoek te voeren en de Nederlander heeft maar 1 verklaring moeten afleggen bij zijn lokale politie. Hij had mijn auto voor 13.500 euro kunnen kopen van vdb, maar dat vond blijkbaar niemand verdacht. (nieuwprijs was 30.000 euro en was een jaar oud – van een koopje gesproken..). Mijn auto heeft toen in Duitsland (nadat hij weer doorverkocht was) meer dan 4 maand stil gestaan bij de politie omdat de nieuwe koper bij inschrijven van de auto te horen kreeg dat hij gestolen was. De Nederlander had dit er uiteraard niet bij verteld, want wilde er rap vanaf en dus moest de Duitser hem afgeven. In Duitsland (daar nam de politie dit wel serieus!) hebben ze maanden gewacht op een bevelschrift van Antwerpse onderzoeksrechter om de auto terug naar Belgie te laten komen, maar de onderzoeksrechter heeft dit niet gedaan en dus heeft de rechtbank van Hamburg beslist om de auto toch aan de nieuwe eigenaar te geven omdat zij vonden dat hij “onterecht” vast stond.
Vdb is bij het vonnis veroordeeld tot 3 jaar cel en moet eigenlijk voor die zaak, samen met zijn compaan van toen, meer dan 400.000 euro shadevergoeding aan die 30 mensen uitbetalen (dit is de som van alle prijzen waaraan de auto’s te koop aangeboden werden), maar niemand heeft daar al een euro van gezien. Het geld is idd “verdwenen”, als je dit bedenkt is het idd gemakkelijk verdiend hé, vooral dat hij weer al vrij was.
Voordat hij de feiten pleegde in 2005, was hij voorwaardelijk vrij voor gelijkaardige zaken. Het wordt dus idd tijd dat ze die es goed vaststeken, want die zal blijven slachtoffers zoeken. Ik denk dat ik es naar mijn advocaat ga om te vragen of ik de maserati nie mag hebben.
Vdb is bij het vonnis veroordeeld tot 3 jaar cel en moet eigenlijk voor die zaak, samen met zijn compaan van toen, meer dan 400.000 euro shadevergoeding aan die 30 mensen uitbetalen (dit is de som van alle prijzen waaraan de auto’s te koop aangeboden werden), maar niemand heeft daar al een euro van gezien. Het geld is idd “verdwenen”, als je dit bedenkt is het idd gemakkelijk verdiend hé, vooral dat hij weer al vrij was.
Voordat hij de feiten pleegde in 2005, was hij voorwaardelijk vrij voor gelijkaardige zaken. Het wordt dus idd tijd dat ze die es goed vaststeken, want die zal blijven slachtoffers zoeken. Ik denk dat ik es naar mijn advocaat ga om te vragen of ik de maserati nie mag hebben.

Comment