Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
GESTOLEN !!! Porsche 993 4S .
Collapse
X
-
Oplichter verblindt slachtoffers met Maserati
LINTER - Een 25-jarige man uit Linter waarschuwt voor een oplichter die autoverkopers verblindt met zijn eigen Maserati. 'Ik ben erin gelopen. Die man speelde het perfect.' Het parket van Leuven onderzoekt al zeker twee gelijkaardige oplichtingszaken.
'Ik ben gefrustreerd', zegt Dominique Meureau (25) uit Linter. Twee maanden geleden zette hij zijn Subaru te koop op het internet. 'Twee weken geleden belde een man. Hij vroeg of hij de wagen eens mocht komen bekijken. Woensdag stond hij hier voor de deur. Mét een blitse Maserati', vertelt Meureau.
Volgens Dominique Meureau kwam de man supervlot over. 'Hij kon het goed uitleggen. Hij wond er ook niet veel doekjes om. Je vraagt 21.900 euro voor je Subaru. Hoeveel kan er nog van de prijs af?' vroeg hij. Ik zei dat ik 21.000 wilde krijgen. Verkocht!, antwoordde hij.'
'Om te klinken op de verkoop vroeg hij of ik geen zin had in een ritje met zijn Maserati. 'In de wagen vertelde hij dat hij bedrijfsrevisor is. En dat de auto een geschenk was voor zijn jarige broer. Hij deed of hij pakken geld had. Aan het einde van de rit vroeg hij me hoe de betaling moest gebeuren. Hij stelde zelf cash voor. De betaling zou vrijdag gebeuren.'
De man, die zich uitgaf voor Philippe Van Bael uit Turnhout, belde in de loop van vrijdag op. 'Hij zat in een vergadering en zou wat later zijn. Uiteindelijk liet hij weten dat de vergadering helemaal was uitgelopen, maar dat hij toch nog langs zou komen met een cheque.' Het vervolg laat zich al raden: de cheque bleek vals. 'Toen ik de bank belde dat ik een cheque had gekregen van die man, zeiden ze: Het is toch geen waar, die vent heeft afgelopen weekend vijf auto's gekocht.'
De identiteitskaart die Dominique Meureau overschreef, moet vervalst zijn geweest. 'Het was nog geen elektronische kaart, maar er leek helemaal niets mis mee. Ik ben echt in zijn val gelopen.'
Het parket van Leuven bevestigt dat er een onderzoek loopt naar de flamboyante auto-opkoper. Volgens hun informatie zouden er al zeker twee gelijkaardige gevallen zijn.
Dominique Meureau zegt dat hij denkt te weten hoe de oplichter snel kan worden ontmaskerd. 'Tijdens dat fameuze autoritje heb ik enkele foto's gemaakt van zijn Italiaanse sportwagen. Op één foto staat hij gedeeltelijk op. Misschien herkent iemand hem.'
Comment
-
Juist op het VTM nieuws geweest, ne oudere vent met een grijs ringbaardje en hij was met een zwarte maserati.
Hij had ook al die kerel opgelicht en hij had per toeval met zijn gsm een foto gemaakt van die kerel.
Ik denk dat het nu wel vlug zal gaan. ( hoop ik toch voor de gedupeerden )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door targaboy Bekijk Berichten'In de wagen vertelde hij dat hij bedrijfsrevisor is.
Want op het misbruik van deze titel staan er ook leuke straffen (zou eens moeten opzoeken welke).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk BerichtenAls hij zich ook heeft voorgedaan bij u als bedrijfsrevisor, neem dan ook eens contact op met het IBR (instituut van de bedrijfsrevisoren) om na te vragen of hij werkelijk revisor is, eenmaal zijn werkelijke identiteit bekend is.
Want op het misbruik van deze titel staan er ook leuke straffen (zou eens moeten opzoeken welke).
enfin, pics van die gozer!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stieglitz Bekijk BerichtenZeer jammere zaak om zo iets tegen te komen. Ik hoop dat iedereen zijn ogen open houd en ik hoop dat deze zaak toch opgehelderd kan worden.
Stieglitz
Edit: zie hierboven...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SPEEDMAN Bekijk Berichtenhe's probably shitting his pants right now.
zal wel gepakt worden als ik da hier zo hoor.
Of hij zit al lang in t buitenland
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichtenja dat zal hem zeker afschrikken
enfin, pics van die gozer!. Alle beetjes helpen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk BerichtenFaust, gaat niet over afschrikken, tis dat ze hem nog een beke meer kunnen kl*ten dan. Alle beetjes helpen.
Comment
-
Comment
-
Dit is erg als je hier het slachtoffer voor bent, maar alles zit in stroomversnelling neem ik aan aangezien er meerdere slachtoffers zijn. Ik hoop echt dat ze de schuldige vinden en dat gij uwe porsche- of schadevergoeding terugkrijgt!
Veel succes en houd ons op de hoogte!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenOf hij zit al lang in t buitenland
Als hij dacht zulke stoten uit te halen en er voor de rest nooit meer iets van te horen en rustig in het land te kunnen blijven, dan zou het pas een idioot zijn. Dus de kans dat ze hem in ons landje terugvinden, lijkt mij persoonlijk redelijk klein. Mss dat ze hem kunnen laten uitleveren eens hij (in het buitenland) gevonden is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door takke Bekijk BerichtenDit is erg als je hier het slachtoffer voor bent, maar alles zit in stroomversnelling neem ik aan aangezien er meerdere slachtoffers zijn. Ik hoop echt dat ze de schuldige vinden en dat gij uwe porsche- of schadevergoeding terugkrijgt!
Veel succes en houd ons op de hoogte!!
Toen ik dit topic een paar uur had aangemaakt , kreeg ik al een mail van iemand die een A6 Avant op dezelfde manier was kwijtgespeeld .
Comment
Comment