Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GESTOLEN !!! Porsche 993 4S .

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

zoveel maseratis met een nummerplaat eindigend op 005 zijn er toch niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mila Bekijk Berichten
      Een cheque is een betalingsbelofte, geen gegarandeerd betaalmiddel, tenzij met bankgarantie. De 'truc' met ongedekte cheques wordt heel veel toegepast door oplichters. Ik dacht dat iedereen nu wel op de hoogte was van dit fenomeen...

Nooit gehoord van het verhaal van buitenlandse 'kopers' die je vragen de auto op transport te zetten en de transportkosten te betalen in ruil voor een betaling met cheque? De bank betaalt je de cheque ogv (onder gewoon voorbehoud) op je rekening. Auto weg, transportkosten betaald en vervolgens wordt het bedrag door de bank terug van je rekening gehaald, omdat de cheque vals of ongedekt bleek te zijn... De bank heeft dit recht bij uitbetaling ogv. Alternatief is de bank laten afrekenen 'na incasso', maar in dat geval wordt het bedrag pas bijgeschreven op je rekening nadat de bank het heeft ontvangen van de tegenpartij. Helaas weten veel mensen niet wat ogv betekent...
      gewone cheque ok, maar een bankcheque?
      een bankcheque is toch uitgereikt door de bank.
      gewone cheque's aanvaard ik nooit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
        zoveel maseratis met een nummerplaat eindigend op 005 zijn er toch niet?
        Het zullen er idd niet zoveel zijn. Maar de kans is zeer groot dat deze nummerplaat en/of wagen ook wel eens gestolen zouden zijn en de combinatie van voertuig en nummerplaat in het DIV bestand niet voorkomt.
        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
          Het zullen er idd niet zoveel zijn. Maar de kans is zeer groot dat deze nummerplaat en/of wagen ook wel eens gestolen zouden zijn en de combinatie van voertuig en nummerplaat in het DIV bestand niet voorkomt.
          idd zo reed er gisteren voor mij een busje waarvan ik zeker weet dat de achterste nummerplaat vals was. ze was niet retroreflecterend en had geen stempel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
            idd zo reed er gisteren voor mij een busje waarvan ik zeker weet dat de achterste nummerplaat vals was. ze was niet retroreflecterend en had geen stempel.
            Politie gebeld?
            1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
              Politie gebeld?
              neen, twas een werfcamionette. en men gsm was plat. (tomski kent dat )
              wist ook niet wat ik dan moet zeggen, en of de politie dan iets zou doen.

leg eens uit.

Comment

neen, twas een werfcamionette. en men gsm was plat. (tomski kent dat )
                wist ook niet wat ik dan moet zeggen, en of de politie dan iets zou doen.

leg eens uit.
                let op, bel handsfree

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
                  let op, bel handsfree
                  ik ben aan het sparen voor een gsm met blauwe tand.
                  Sally haar gsm heeft dat, en dat is ferm gemakkelijk op de mondeo.

maar dat is off-topic.
                  ik vraag me gewoon af hoe de politie zou reageren, mocht je daarvoor bellen.

Comment

gewone cheque ok, maar een bankcheque?
                    een bankcheque is toch uitgereikt door de bank.
                    gewone cheque's aanvaard ik nooit.
                    bankcheque = met bankgarantie. Die is natuurlijk wel veilig.
                    2013 BMW F31 330d Touring M-Sportpakket

Comment

Zeer jammere zaak om zo iets tegen te komen. Ik hoop dat iedereen zijn ogen open houd en ik hoop dat deze zaak toch opgehelderd kan worden.

Stieglitz

Comment

zal het verder sturen.

maar valse bankcheque's? die op de rekening komen en nadien weer weg gaan? Lijkt me eerder een fout van de bank.
                        Neen, ze betalen vooruit, en ondertussen checken ze de betaling. En als die niet klopt : geld eraf.

De slechten misbruiken dit systeem, uiteraard. Waan wekken van rijk te zijn, een geldige cheque .. nuja, op het eerste gezicht toch. En daarna, uw geld weg, en uw goederen ook ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk Berichten
                          Ik hou alleszins mijn ogen open
                          's nachts wel daarmee stoppen he
                          Last edited by ; 26/02/2008, 21:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                            Altijd op veilig spelen, cheques zijn niet al te veilig
                            En dat is een understatement

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mila Bekijk Berichten
                              bankcheque = met bankgarantie. Die is natuurlijk wel veilig.
                              dacht ik ook.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                              Neen, ze betalen vooruit, en ondertussen checken ze de betaling. En als die niet klopt : geld eraf.

De slechten misbruiken dit systeem, uiteraard. Waan wekken van rijk te zijn, een geldige cheque .. nuja, op het eerste gezicht toch. En daarna, uw geld weg, en uw goederen ook ...
                              bij bankcheque's?

gewone cheque's ok. Maar bankcheque's zijn toch safe?
                              of is de porsche betaald met gewone cheque's ipv bankvodden.

Comment

't Is niet omdat het cheques 'van de bank' zijn dat het daarom bankcheques zijn hé. Vandaar waarschijnlijk de verwarring van diegene die de oorspronkelijke boodschap heeft samengesteld.

Een bankcheque krijg je pas mee van de bank wanneer ze het geld effectief van je rekening gehaald hebben. De bank stelt zich daarop garant voor de cheque. Het enige wat dus nog kan fout lopen is dat men de bankcheque zelf vervalst, maar ook dat kan je denk ik simpelweg checken door contact met je bank op te nemen (gewoon het serienummer doorgeven volstaat wel vermoed ik).

Sowieso nog twee bedenkingen:
                                • Die wagen is al lang niet meer in België, als hij nog in één stuk ergens rondrijdt zal het al veel zijn. Kans om terug te vinden = 0,000001%, en dan zal het een gestripte zijn.
                                • De eigenaar is toch wel niet de slimste van de klas - ieder klein kind weet toch dat je je niet laat betalen met 'gewone' cheques in zo'n geval?

Comment

Hij werkt dus met vervalste bankcheque's!!!

Iemand met een Subaru is ook zo opgelicht,was zelfs op het nieuws.
                                  De "koper" reed ook met een zwarte Maserati 3200gt.

Hij is een eind in de 30 en heeft een antwaarps accent en een ringbaardje.

Comment

Als je met bankcheques werkt, met de koper naar jouw bank gaan en vragen dat ze daar naar zijn bank bellen om te checken (pun intended ) of die cheque wel in orde is. Dat lijkt me de veiligste manier. Met 50.000€ cash geld rondlopen om een auto te kopen of als verkoper te ontvangen lijkt me veel minder veilig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
                                      't Is niet omdat het cheques 'van de bank' zijn dat het daarom bankcheques zijn hé. Vandaar waarschijnlijk de verwarring van diegene die de oorspronkelijke boodschap heeft samengesteld.

Een bankcheque krijg je pas mee van de bank wanneer ze het geld effectief van je rekening gehaald hebben. De bank stelt zich daarop garant voor de cheque. Het enige wat dus nog kan fout lopen is dat men de bankcheque zelf vervalst, maar ook dat kan je denk ik simpelweg checken door contact met je bank op te nemen (gewoon het serienummer doorgeven volstaat wel vermoed ik).
                                      Ik heb in het verleden al meerdere wagens verkocht waarbij betaald werd met een bankcheque. Effe de bank bellen is voldoende om de cheques te controleren op echtheid...
                                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Beste AUTO vrienden

ik bedank SPIDERVELOCE1750 voor de mail die hij van mij hier heeft geplaats
                                        ondertussen zit de oplichtingszaak in stroomversnelling

deze avond kreeg ik nog een mail dat de masserati is opgemerkt in Lendelede

Ik kan u al zeggen dat hij verschillende namen gebruikt zoals zijnde

- Philippe Beal
                                        - Van Houdt Peter
                                        - maar volgens de informatie zou zijn echt naam Patrick Van den Berghe zijn

De nummerplaat zijn ook vals hij gebruikt wel telkens 005:

YK-005 de nummerplaathouder van de wagen kwam van “Maserati Antwerpen” hetgeen een belangrijk detail is.

PAT-005

Goede opletten volgens mijn informant gebruikt hij telkens gepersonaliseerde platen

want destijds gebruikte hij PAT : Patrick Van den Berghe

het is een amteur want hij laat constant steken vallen en is al reeds veroordeeld geweest voor dergelijke fijten maar blijkbaar lukt het hem nu nog om heel veel mensen slachtoffer te maken van een zwendel die hij in luxe wagens voert

een pittig detail is dat hij nog maar onlangs op vrije voeten is

Morgen zal een robotfoto worden verspreid door de politie
                                        hou dus alles goed in de gaten vooral 000 platen

groeten

targaboy

zondag, verklaarde zich akkkoord met de
                                        koop.
                                        SMS-te heel de week naar mijn vriend.
                                        Kwam ter plaatste op vrijdag 15 februari samen met een blonde vrouw, hij gaf zich uit onder de naam van Philip Bael.
                                        Ze verplaatsten zich met een zwarte MASERATI 3200GT met bruin interieur.

Nr-plaat eindigend op 005.

De factuur werd betaald met 2 bankcheques.
                                        Het geld kwam op mijn vriends rekening, maar na een week was het er
                                        terug af... De bank ontdekte dat de cheques vals waren.
                                        GSM-nr is afgesloten...
                                        Alles was in detail voorbereid: De 993 moest nieuwe schijven hebben
                                        vooraan en de dader zei deze bij Verellen dadelijk te laten vervangen.
                                        Bij controle bleek dat ie er een afspraak had op dinsdag, maar
                                        natuurlijk niet opdook.

KIjk uit naar deze ZWARTE Maserati met bruin interieur aub !!!

De 993 zal vermoedelijk het land uit zijn, toch nog de gegevens:

porsche 993 4S
                                        zwart metallic
                                        grijs lederen inter.
                                        tech art uitlaat
                                        verlaagd
                                        spoorverbreders
                                        en: NIET ORIGINELE GRIJZE RINGEN ROND DE KLOKKEN OP HET DASHBOARD !!!
                                        07 1996
                                        chasisnr: WP0ZZZ99ZTS316515

laat de tamtam werken en verzend dit bericht naar zoveel mogelijk
                                        contactpersonen en sites!

Bedankt om mee de ogen open te houden .

Mod edit : foto's toegevoegd.

[/quote]

Comment

Er staat vandaag een artikel in Het Nieuwsblad over de auto-opkoper met zijn Maserati. In het artikel klaagt een jongeman (25, dacht ik) die zijn Impreza aan de man doorverkocht. Eerst wou de opkoper met cash geld betalen, beweerde hij, maar door een uitgelopen vergadering, bracht hij een cheque mee. Ongedekt.
                                          Enfin, ik heb het artikel hier nu niet bij mij.

@ Targaboy: Sterkte!
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X