Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kosten Amerikaanse V8 Muscle Car

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kosten Amerikaanse V8 Muscle Car

Hoi, ik heb een vraagje, ik ben namelijk zot van die Amerikaanse Muscle Cars, en ik vraag me af hoeveel belastingen je moet betalen voor zo een auto?

Ik d8 ook dat oldtimers goedkoper waren in belastingen?
    Nog iets, hoeveel verbruikt zo een type auto?

Alvast bedankt

Oude Amerikanen vind ik ook superknap! De kosten hangen een beetje af van welke motor er in zit... Meestal schommelt het verbruik tussen de 15 en de 30 liter, denk ik. 15 liter voor een "kleinere" cilinderinhoud van pakweg 3liter ofzo en 30l voor de 'big blocks' met gigantische paardenhoeveelheden... 5.7 liter met 300 à 400PK ofzo...
    Is maar met de natte vinger dat ik dat hier neerpen.
    Er bestaan boekjes in de handel zoals Chroom&Vlammen waar ze veel reviews geven over oude american muscle cars. Daarin staan meestal ook projecten van oude wrakken die opnieuw zijn opgewaardeerd. Ze geven meestal ook vrij veel technische info en af en toe ook eens een workshop. Zo leer je zelf je oldtimer te customizen

Oldtimers zijn idd goedkoper in belasting, maar je mag er dan ook maar beperkt mee rijden. In de orde van: van bij u thuis naar de meeting en terug, de garage en terug, in een straal van zoveel km rond uw huis,... Als je dicht bij je werk woont kan dat. Anders moet je toch je muscles laten homologeren voor op de baan te mogen rijden zoals met een gewone wagen.
    Maar dat is meestal niet echt simpel omdat de wagens niet voldoen aan de huidige veiligheidsnormen enzo...
    Last edited by ; 17/02/2008, 14:45.

Comment

Wat verstaat ge onder muscle-car? Corvette, Mustang, 300C Hemi,.....
      Ge moogt dan toch rekenen op minstens een 5L motor met zeker een dikke 300 pk. Dan zit ge qua verkeersbelasting al over de 2000€ en de biv 5000€ (bij een nieuwe dan toch). Wat zoiets verbruikt bepaalt ge zelf. Een corvette bijv. heeft een 6.2 V8 en die verbruikt bij een normale rijstijl amper 12-13 liter. Dit komt vnl door zijn lange versnellingsbakverhoudingen. Bij 120 zit ge daar amper aan 2000 t/min in zesde versnelling. Ik zou toch rekenen op 13-18L naargelang het type wagen. Bij oldtimers is het zowat onmogelijk onder de 15L te komen omdat die uiteraard niet uitgerust zijn met moderne injectiesystemen. Er zijn tevens twee verschillende manieren om een oldtimer in te schrijven. Een echte oldtimertoelating waarmee ge maar een bepaalde afstand rond uw woonplaats moogt rijden (50 km als ik me niet vergis) en naar oldtimersmeetings. De tweede optie is een normale inschrijving en dan betaald ge de volle pot. Vadertje staat had namelijk schrik inkomsten te verliezen en heeft zo een fiscaal achterpoortje gesloten om goedkoop te kunnen rijden.

Comment

Op onderstaande link klikken voor info over inschrijving.

“OLD-TIMER” Verklaring
        Voor de inschrijving van een voertuig als old-timer dient u een « verklaring OLD-TIMER » bij het aanvraagformulier om inschrijving te voegen.
        Betrokken voertuigen :
        personenauto’s, auto’s voor dubbel gebruik en minibussen die meer dan 25 jaar oud zijn,
        Model van « verklaring » :
        Titularisnaam en voornaam
        straat en straatnummer :
        postnummer en gemeente :
        Voertuigaard :merk en type :
        Chassisnummer :
        Datum van eerste ingebruikname :

Ik verklaar dat bovenvermeld voertuig, sedert meer dan vijfentwintig jaar in gebruik (personenauto’s, auto’s dubbel gebruik en minibussen) of sedert meer dan dertig jaar in gebruik (andere voertuigen, uitgezonderd de motorfietsen), slechts bij uitzondering op de openbare weg wordt aangewend, ter gelegenheid van toegelaten manifestaties ofwel voor proefritten met het oog op die manifestaties, uitgevoerd tussen zonsopgang en zonsondergang en binnen een straal van 25 km, ofwel om zich naar die manifestaties te begeven.

In toepassing van de bepalingen van artikel 2, § 2, 7°, van het koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto’s, hun aanhangwagens, hun onderdelen en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen, zal dit voertuig dan ook niet meer aan de technische controle onderworpen worden.

Letter "O"
        De oldtimers die van eigenaar en/of van kentekenplaat veranderen, zullen verplicht een plaat toegewezen krijgen die begint met de letter “O”. Het betekent dat het aanvraagformulier om inschrijving moet ofwel een aanvraag van plaat aanduiden ofwel een kentekenplaat beginnend met de letter “O” vermelden.

Eigenlijk zou je bijv. een moderne diesel in zo'n oude knar moeten kunnen knallen. Dan heb je de looks én de zuinigheid en economische voordelen van een kleinere modernere motor.
        Maar velen zullen dat als heiligenschennis ervaren.
        Last edited by ; 17/02/2008, 14:55.

Comment

Het verbruik varieert énorm, zeg anders eens welke auto je op 't oog hebt.

Er zijn musclecars met de Slant 6 die gemakkelijk 14 liter hebben met een kalme rijstijl, wil je een Cammer of Hemi -> minstens 18 à 30 liter

Comment

Het gaat dus vooral over Amerikaanse oldtimers met een V8 motor, maakt nie veel uit hoeveel PK enzo.

Zoals ik hier lees mag je niet alle dagen met zo een auto rijden of ben ik verkeerd?
            En kosten die oldtimers nog zoveel qua belastingen, ik lees hier 2000 tot 5000 €?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KnackyBall Bekijk Berichten
              Het gaat dus vooral over Amerikaanse oldtimers met een V8 motor, maakt nie veel uit hoeveel PK enzo.

Zoals ik hier lees mag je niet alle dagen met zo een auto rijden of ben ik verkeerd?
              En kosten die oldtimers nog zoveel qua belastingen, ik lees hier 2000 tot 5000 €?
              Nee, dat is alleen voor nieuwe wagens.

Comment

In Retie bij Stef cars staat er een gele (tweedehandse) Hemicuda te koop, mischien iets voor jou ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Nee, dat is alleen voor nieuwe wagens.
                  ook voor oude wagens (als ze niet ingeschreven zijn als oldtimer tenminste)
                  rijtaks wordt nml berekend op fiscaal en effectief vermogen (kw/pk en fiscale pk)
                  naar ik meen kan je hem ook inschrijven als classic car ipv oldtimer.
                  dan is de verzekering en rijtaks hetzelfde als bij oldtimers ,maar mag je rijden wanneer en waar je wil (d8 ik toch) enig nadeel is dan wel dat je jaarlijks naar de keuring moet.
                  2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                  2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                  2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
                    In Retie bij Stef cars staat er een gele (tweedehandse) Hemicuda te koop, mischien iets voor jou ?
                    Da's toch 'n Mustang Mach 1?
                    ----------------------------------------------------------------------------------
                    2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                    2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                    Pictures here: BMW 7 Series
                    1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                    Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                    It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                    It might need half a starsystem to turn around,
                    but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                    Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                      De tweede optie is een normale inschrijving en dan betaald ge de volle pot. Vadertje staat had namelijk schrik inkomsten te verliezen en heeft zo een fiscaal achterpoortje gesloten om goedkoop te kunnen rijden.

klik.

puntje 6. vanaf 25 jaar is het forfaitair tarief van toepassing.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                        Da's toch 'n Mustang Mach 1?
                        Jep.

Allé, gisteren toch. Geen Hemi 'Cuda te zien

Ik schrok ook ff toen ik het las van Hemi 'Cuda. was al bijna terug in auto gesprongen om eens te gaan kijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                          Jep.

Allé, gisteren toch. Geen Hemi 'Cuda te zien

Ik schrok ook ff toen ik het las van Hemi 'Cuda. was al bijna terug in auto gesprongen om eens te gaan kijken.
                          Bedoel je zoiets??

Comment

Qua verbruik kunnen we eigenlijk kort zijn:

Veel hangt af van je rijstijl. Maar als je gaat voor een Amerikaan van voor de oliecrisis mag je rekenen op minimum meer dan 5l inhoud. Dus als je daarmee voor 15l kan rijden, dan wil dat zeggen dat je veel zelfdiscipline hebt.

Een Amerikaan van na de oliecrisis halen loont niet op verbruiksvlak. Het zijn immers grotendeels dezelfde blokken alleen werden ze zowel bij de in-als de uitlaat doodgeknepen. Er werden kleinere carburateurs end geplaatst. Het vermogen ging wel spectaculair naar beneden, maar het verbruik volgde niet evenredig.

Maar, zeg eerst even waar je voorkeur naar uit gaat.