Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda, Toyota en Honda ‘meest betrouwbare’ wagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    een voorstel van aangename bezigheid voor een vakantie dag : boek een testrit op dezelfde halve dag met een Honda Accord en een Audi A4, en vergelijk op alle gebieden (rijgedrag, uitrusting, afwerking, design, ... en prijs)
    dan zich eerlijk afvragen of er een hemelbreed verschil is, en of dat verschil tussen 5 en 10.000 euros waard is afhankelijk van de opties.
    beide wagens kwamen bijna simultaan is de showrooms, veel hebben de Honda-jongens niet kunnen copieren
    het verschil zit meestal tussen onze horen...
    Je bent een autoliefhebber of je bent het niet hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
      Denk je nu echt dat ze daar vroeger niets hadden ?
      Ze hadden daar ook alles hoor, net zoals hier, maar dan hun produkten, op hun mannier. ( We hebben zelfs al vroeger hun produkten / now-how, zelf naar hier gehaald, nog in de tijd van de zeilschepen - Columbus zijn tijd. De Nederlandse rederijen. )
      Wilden ze die hier ook kunnen verkopen, moesten ze wel eerst zien waar hier vraag achter was, en dat is hun dan toch mooi gelukt om de gekopieërde produkten hier aan de man te brengen, zelfs beter en vernieuwend, anders was hier deze discutie niet aan de gang !
      Toen in de tijd kwamen ze wel van aan de andere kant van de wereld, en nu hebben ze heel de wereld !
      Ze staan zelfs op de nr. 1, op alle gebied, ze hebben heel onze wereld veranderd met hun ( heel goede ) produkten.
      Dit is het westen nooit gelukt !
      Ik weet niet of je ooit in Japan geweest bent, maar daar vind je ook wel Westerse produkten, als je wat zoekt, zoals een MB, BMW, Chrysler, enz ... maar daar moet je achter zoeken, net zoals in Africa ze deze produkten ook wel hebben, maar zeker niet zoals je hier hun produkten vind, in elke winkel hier vind je wel iets van Japan, zelfs in een MB, BMW, ... garage vind je hun produkten terug, en dat is daar wel niet het geval. Zelfs in een MB, BMW -garage staan Japanse-computers om deze Duitse wagens te controleren !
      Hier vind je ook in elke huiskamer wel iets uit Japan, radio, TV, ..... noem maar op, of kijk zelf eens in jou eigen huiskamer rond, waarom heb je dit gekocht ? Inderdaad ..... omdat het iets goeds is ! Misschien gekopieërd maar in elk geval beter dan het origineel, anders had je het niet gekocht en bleef je bij het ( Westers- ) origineel. Of niet ?

En die gekopieërde produkten, zoals reeds hierboven werd uitgelegd, dat is al 30 jaar geleden, nu zetten ze zelf hun stempel.
      Het zit hem vooral in hun ingesteldheid om perfekt te willen zijn en te leven voor hun produkt.
      Ik weet niet of je de reklame nog herinnerd van Mazda, OK - OK - OK ?
      Wel, hier lachen ze met die reklame, maar zo is het wel echt daar in hun fabrieken. Ze leven ervoor. Wat zeggen ze bij jou op de fabriek / kantoor ? Is het nog geen 5 uur dat we naar huis kunnen, steek het maar snel in elkaar dat we naar huis kunnen. Ginder dus niet, daar zal zowel het eerste als het laatste in elkaar gestoken worden zoals het hoord.

Beelden zeggen meer dan woorden :

.
      Ah nee? Die fototoestellen zijn allemaal van het westen overgewaait

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
        Je bent een autoliefhebber of je bent het niet hé
        ik had nu juist geen vergelijking voorgesteld met een BMW om je even onpartijtig te laten oordelen van de deugden van twee andere merken
        het is dus mislukt

Comment

• Doe geen moeite GUYGUY, hij snapt het niet.
          Ook wat hier nu plots fotostoestellen komen doen ???? Joost mag het weten !

Ook in Japan hadden ze reeds in 1913 al wagens, dus dat kopieëren om iets te maken ?????
          In die tijd was er niet veel te kopieëren denk ik.
          Dan spreken we nog niet over de Japanse hybride wagens welke de Duitsers "ook" proberen "na" te maken maar toch niet wil lukken, terwijl de Japanse wagens er reeds jaar en dag mee rondrijden. Kopieêren zeggen ze dan.
          Een paar merken die "iets" probeerden te maken maar ze geraakten toch maar niet van de grond, en ondertussen hoor je er niets meer van, zal misschien komen met die fotostoestellen die zo goed zijn ? Ze zullen niet duidelijk / scherp genoeg geweest zijn
          Tja, BMW met een waterstof motor, maar dit is bijna hetzelfde systeem als LPG.
          Maar ook weeral veel te duur en je ziet ze nergens rijden.
          Japan had deze waterstofmotoren natuurlijk al veel langer.

Toyota is al jaren marktleider in Japan, met een marktaandeel van 45 procent in 2004. In Europa heeft Toyota een marktaandeel van 5 procent. In het eerste kwartaal van 2007 is Toyota de grootste autofabrikant ter wereld geworden en heeft General Motors naar de 2de plaats geduwd. General Motors was 76 jaar lang de grootste. Wereldwijd mikt het bedrijf op een marktaandeel van 15 procent.

Comment

• Als ik zijn wagen, BMW 325 ci bekijk, welke wel een mooie wagen is, maar welke bij BMW toch als sportwagen aanzien word ( 2500 cc ) .......... daar heeft hij reeds moeite mee om de kleinste Civic bij te houden !!!!

Sportwagen !

Comment

Als ik zijn wagen, BMW 325 ci bekijk, welke wel een mooie wagen is, maar welke bij BMW toch als sportwagen aanzien word ( 2500 cc ) .......... daar heeft hij reeds moeite mee om de kleinste Civic bij te houden !!!!

Sportwagen !
              BMW 325Ci Sportwagen?

En ik heel diene tijd gedacht dat dit een terreinwagen was

PS: Laat diene Civic maar komen

Comment

Dan spreken we nog niet over de Japanse hybride wagens welke de Duitsers "ook" proberen "na" te maken maar toch niet wil lukken, terwijl de Japanse wagens er reeds jaar en dag mee rondrijden. Kopieêren zeggen ze dan.
                Een paar merken die "iets" probeerden te maken maar ze geraakten toch maar niet van de grond, en ondertussen hoor je er niets meer van, zal misschien komen met die fotostoestellen die zo goed zijn ? Ze zullen niet duidelijk / scherp genoeg geweest zijn
                Tja, BMW met een waterstof motor, maar dit is bijna hetzelfde systeem als LPG.
                Maar ook weeral veel te duur en je ziet ze nergens rijden.
                Japan had deze waterstofmotoren natuurlijk al veel langer.
                http://nl.wikipedia.org/wiki/Hybride_auto

Hybride Japans?

Comment

Hybride Japans?

Dat staat er niet hé !!!!! Eerst goed lezen !!!!!

"terwijl de Japanse wagens er reeds jaar en dag mee rondrijden" --- dat staat er !

En ja ..... we zien veel Duitse hybrides rondrijden, je hebt gelijk !

Comment

Dat staat er niet hé !!!!! Eerst goed lezen !!!!!

"terwijl de Japanse wagens er reeds jaar en dag mee rondrijden" --- dat staat er !

En ja ..... we zien veel Duitse hybrides rondrijden, je hebt gelijk !

Hot Rod, je zegt mij onrechtreeks dat ik beter afhaak, maar jij doet verder aan deze steriele uitwisseling

Comment

• @ GUYGUY

Je hebt volkomen gelijk.

Als hij hier maar enkel zit om Japanse wagens af te breken, dat hij dan maar op het BMW topic gaat zeveren. Hij moet toch de dikste hebben, met zijn BMW 325 ci die maar optrekt in 9.5 sec. want het is een automaat.
                      Ik zou in zijn plaats maar niet te hard roepen op een Civic

Comment

@ GUYGUY

Je hebt volkomen gelijk.

Als hij hier maar enkel zit om Japanse wagens af te breken, dat hij dan maar op het BMW topic gaat zeveren. Hij moet toch de dikste hebben, met zijn BMW 325 ci die maar optrekt in 9.5 sec. want het is een automaat.
                        ik ben zelf eigenlijk geen fan van Japan, maar ik probeer wel de positieve kanten van alle merken te identificeren, ook uit Japan
                        ik vind hun design niet altijs even smaakvol (kwestie van smaak, uiteraard... van kleuren en geuren ...)
                        ik moet ook wel vastellen dat ik jarenlang de wagens die mijn zuster kocht (Toyotas en Hondas) openlijk gedenigreerd heb. Dan heeft ze ook even een Duister gekocht, maar dat was geen sukses. Dan terug naar haar Legend die een tijdje door mijn vader gebruikt werd, tot ze onlangs schakelde naar een Scenic (nog te vroeg om te oordelen)
                        Na twee Saabs en een A4 zou ik niet beschaamd zijn in een Acord Tourer te rijden
                        het laatste model is vrij discreet, enkel het dashbord vind ik niet erg geslaagd (evenmin als deze van de nieuwe A4, die ook de klasse niet meer heeft van de vorige modellen; ik hou niet van aluminium-decor..)

Comment

• Inderdaad GUY, daar zit het hem allemaal, iedereen heeft zowat zijn eigen voorkeur, van alles. Maar een ander zijn wagen of merk, gewoon omdat dit merk uit Japan komt, constant zitten afbreken ............. en dan nog zonder ondervinding.
                          Iemand die hard heeft moeten werken om zijn wagen, die hij graag ziet, in de grond te zien boren, doet mij toch wel wat. Zeker door iemand die blijkbaar nog maar weinig of geen ondervinding heeft, 70.000 km op 6 jaar ! Hij heeft een uitleg net alsof hij nog maar net in het leven staat.
                          Alles heeft wel zijn na- en voordelen, al zijn de nadelen bij een Japanner soms ver te zoeken.

Over iets meepraten van " ik heb horen zeggen" trekt op gene zak ! Dat is toog-praat.
                          Over iets meepraten wat jezelf hebt meegemaakt, of je zus, of je broer, of je vader, dat is iets helemaal anders, dan weet je al veel meer waarover je praat.
                          Geef mij het beste Duits of ander merk, en ik heb die ook wel stuk na een week als ik wil zenne, moet ik dan dat merk of een heel land afbreken ?

Ik heb in elk geval veel bewondering voor wat ze al op zo een korte tijd gerealiseerd hebben, en waar ze nu al staan, na pakweg 40 jaar, aan de top van de wereld ! En dat is niet met prullen, maar met degelijke en goede produkten, anders stonden ze daar niet.
                          Dat heeft nog nooit iemand ze voorgedaan.

Mijn mening :
                          Gun iemand anders ook iets, de zon gaat voor iedereen op.
                          Sommigen hebben veel harder en meer moeten werken dan iemand anders om een wagen te kunnen kopen, heb daar respekt voor, vind ik.
                          We weten allemaal hoeveel een wagen tegenwoordig kost, en wat we daarvoor hebben moeten doen.
                          Een kleine wagen kost meestal wat minder dan een grote wagen, met de overschot van dat geld alleen al kan je al meer doen voor iets anders, BV je kinderen de opleiding geven welke ze graag doen, niet constant moeten zeggen van het lukt ons deze maand weeral niet, enz ...

See you.

Comment

Inderdaad GUY, daar zit het hem allemaal, iedereen heeft zowat zijn eigen voorkeur, van alles. Maar een ander zijn wagen of merk, gewoon omdat dit merk uit Japan komt, constant zitten afbreken ............. en dan nog zonder ondervinding.
                            Iemand die hard heeft moeten werken om zijn wagen, die hij graag ziet, in de grond te zien boren, doet mij toch wel wat. Zeker door iemand die blijkbaar nog maar weinig of geen ondervinding heeft, 70.000 km op 6 jaar ! Hij heeft een uitleg net alsof hij nog maar net in het leven staat.
                            Alles heeft wel zijn na- en voordelen, al zijn de nadelen bij een Japanner soms ver te zoeken.

Over iets meepraten van " ik heb horen zeggen" trekt op gene zak ! Dat is toog-praat.
                            Over iets meepraten wat jezelf hebt meegemaakt, of je zus, of je broer, of je vader, dat is iets helemaal anders, dan weet je al veel meer waarover je praat.
                            Geef mij het beste Duits of ander merk, en ik heb die ook wel stuk na een week als ik wil zenne, moet ik dan dat merk of een heel land afbreken ?

Ik heb in elk geval veel bewondering voor wat ze al op zo een korte tijd gerealiseerd hebben, en waar ze nu al staan, na pakweg 40 jaar, aan de top van de wereld ! En dat is niet met prullen, maar met degelijke en goede produkten, anders stonden ze daar niet.
                            Dat heeft nog nooit iemand ze voorgedaan.

Mijn mening :
                            Gun iemand anders ook iets, de zon gaat voor iedereen op.
                            Sommigen hebben veel harder en meer moeten werken dan iemand anders om een wagen te kunnen kopen, heb daar respekt voor, vind ik.
                            We weten allemaal hoeveel een wagen tegenwoordig kost, en wat we daarvoor hebben moeten doen.
                            Een kleine wagen kost meestal wat minder dan een grote wagen, met de overschot van dat geld alleen al kan je al meer doen voor iets anders, BV je kinderen de opleiding geven welke ze graag doen, niet constant moeten zeggen van het lukt ons deze maand weeral niet, enz ...

See you.
                            dat is toch wel het hoofddoel van de forums : rustig van gedachten uitwisselen, zonder altijd te denken dat wat wij denken en verkiezen heilig is, en moet verdedigd worden
                            in de forums leert men vooral veel op het valk van menselijke psychologie....

Comment

Eerlijk ?

Ik van 1978, en zelfs met een nieuwe wagen, bij gietende regen water op de delco gekregen, na opdroging hiervan, na 5 minuten, kon ik verder rijden, was een fabrieksfoutje in de delco. De delco was zelfs niet van het merk als mijn wagen, maar van een ander Duits merk - BOSCH -
                              Toch had ik toen de pechdienst opgebeld, wist ik veel wat er aan de hand was.
                              Dus 1-maal "pech" langs de weg gehad op 30 jaar.

Dus toen is mijn wagen opgenomen geweest in de tabellen van pech-wagen, maar het was de fout van een ander onderdeel ( BOSCH ) dan van het merk van de wagen !
                              Dus het merk van de wagen kon er niet aan doen.
                              Had ik toen dan een slechte wagen ? Ha ja, want een nieuwe wagen had al na 2 dagen pech !!!!!
                              Nee toch !!!!!!!!!!!!! Hij heeft me daarna voor de volgende 230.000 km nooit meer in de steek gelaten !
                              Dit is eigenlijk zo waar hé. Een auto kan je enkel beoordelen na veel km. Daarom zeg ik ook dat mijne Rover na 270d Km met enkel een koppelingspompje te vervangen heel goed geweest is. Nochtans stond ik met dat pompje wel s'avonds in panne op een donker baantje tussen Herenthout en Heist en ik heb het daar op mijn buik wat moeten ontluchten om thuis te geraken. Hij had dan wel 250d km op de klok.
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

@ GUYGUY

Je hebt volkomen gelijk.

Als hij hier maar enkel zit om Japanse wagens af te breken, dat hij dan maar op het BMW topic gaat zeveren. Hij moet toch de dikste hebben, met zijn *BMW 325 ci die maar optrekt in 9.5 sec. want het is een automaat.
                                Proficiat met je 69ste post
                                Ik weet niet in welke boekjes je die cijfers haalt, maar bon deze is *8,3 sec--->

Zelfs een handgeschakeld die in theorie 1.1 sec sneller is mag gerust eens tonen of hij wel sneller zal zijn

Last edited by ; 12/09/2008, 00:04.

Comment

Proficiat met je 69ste post
                                  Ik weet niet in welke boekjes je die cijfers haalt, maar bon deze is *8,3 sec--->

Zelfs een handgeschakeld die in theorie 1.1 sec sneller is mag gerust eens tonen of hij wel sneller zal zijn

En dan heb ik hier nog een 120d staan(ook in automaat ) die 7.7sec(0.2 sec trager dan een handgeschakeld ) snel is(zonder vitamine kuur!) daar wil ik ook eens eender welke standaard 2 liter diesel naast zetten

Comment

En dan heb ik hier nog een 120d staan(ook in automaat ) die 7.7sec(0.2 sec trager dan een handgeschakeld ) snel is(zonder vitamine kuur!) daar wil ik ook eens eender welke standaard 2 liter diesel naast zetten

Ook in vebruik wil ik er eender welke naast zetten

Comment

• Het is hier plots zo stil geworden

Comment

Het is hier plots zo stil geworden
                                        Ok ik wil mijn standaard 2 liter naast uwe 120well eens zetten.
                                        Nissan QQ driver.

Comment

• Als Toyota saai is welk merk dan niet?
                                          Nissan QQ driver.

Comment

Working...
                                          X