Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda, Toyota en Honda ‘meest betrouwbare’ wagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
    Gaan ze nu hier weer de Peugeot diesels kraken?

Nu versta ik jou reactie ....... BMW gaat PSA motoren gebruiken
    Daarom is plots een Peugeot hoog in aanzien bij jou .......

PS
    Zit Toyota ook niet in de PSA-group ?
    Dus in feite gaat BMW motoren gebruiken van Toyota ?
    Al voor de tweede maal ( Mini ) , het zullen dus goeie zijn

In februari vorig jaar gingen de geruchten al dat BMW de motoren die ze samen met PSA (Peugeot, Citroën) ontwikkeld hebben voor onder andere de MINI en 207 ook gebruik zouden gaan worden in de 1 Serie. Toen leverde dit al een storm van protest op. Want dat zou betekenen dat BMW van een heel belangrijk principe af zou stappen. Namelijk dat alle motoren zelf ontwikkeld moeten zijn. Maar nu heeft CEO Norbert Reithofer zich in een interview met de Frankfurter Allgemeine Zeitung zich toch laten ontvallen dat de volgende generatie 1 Serie gebruik zal maken van deze samen met PSA ontwikkelde motoren.
    En ik kan me voorstellen dat dit als een shock komt voor de ware BMW freak.
    Last edited by ; 27/06/2008, 13:27.

Comment

• Bijna 3 jaar geleden schreven we dat Toyota het meest waardevolle automerk ter wereld was, een recent onderzoek toont aan dat die positie nog steeds staat. Het Japanse bedrijf is niet alleen het grootste automerk maar heeft ook de meest waardevolle naam tussen de andere merken. Het Amerikaanse Google is overall het meest waardevolle merk.
      Het onderzoek is afkomstig van de BrandZ 2008 Ranking (PDF). De Top 3 bestaat uit Google, GE (General Electric) en Microsoft. Het eerste automerk staat op nummer 12 (Toyota), gevolgd door BMW op de 17e plek, Porsche op de 28e plek en Mercedes op de 36e positie.
      1. Toyota (12)
      2. BMW (17)
      3. Porsche (2
      4. Mercedes (36)
      5. Honda (37)

Het gezaghebbende Consumer Reports magazine heeft wederom een jaarlijks terugkerende special uitgebracht over auto’s. De lijst met “Top Picks 2007” wordt gedomineerd door de Japanners. Geen echte verrassing, maar toch leuk om even te melden. Zeker als je ziet dat er GEEN ENKELE Amerikaan in de lijst staat.
      Terwijl de Duitsers zich enigszins druk beginnen te maken over de aanwezigheid van Japanse auto’s, lijken merken als Honda en Toyota gewoon zeer goed bezig. De lijst met Top Picks is als volgt:
      Fun to drive - Mazda MX-5 Miata
      Small SUV - Toyota RAV4
      Small sedan - Honda Civic
      Family sedan - Honda Accord
      Minivan - Toyota Sienna
      Luxury sedan - Infiniti M35
      Midsized SUV - Toyota Highlander Hybrid
      Budget cars - Honda Fit
      Green car - Toyota Prius
      Upscale sedan - Infiniti G35
      Last edited by ; 27/06/2008, 10:07.

Comment

• Ik moet eerlijk toegeven dat ik dit topic maar heel diagonaal gelezen heb en ga dus geen uitspraken doen over de inhoud ervan.

Enkel mijn eigen ervaring even posten.

Onze 1ste auto (auto van mijn vrouw) is een 2002 Toyota Yaris T-sport (dus de TTE versie met de 1.5 VVTI motor).
        Hierover niets dan goed:
        - zalige wegligging
        - heeeel vinnig
        - absoluut betrouwbaar
        - heel lage onderhoudskosten

Dus een absolute aanrader

Onde 2de auto is een 2008 Honda Civic Type R:
        Hierover maar 1 ding:
        - absolute TOP!

Comment

• De minister-president van de Duitse deelstaat Baden-Württemberg heeft een subtiele manier gevonden om duidelijk te maken waarom je geen Japanse auto moet kopen. Hij wist te melden dat ‘wie Japans rijdt, eigenlijk Baden-Württemberg verraadt’. CDU-partijbobo Thomas Strobl gooide nog wat olie op het vuur door te stellen dat ‘niemand wil dat de minister-president zich per Japanse rijstschotel laat vervoeren’.
          De Duitse minister-president van Baden-Württemberg ging los nadat de oberbürgermeister van Tübingen de hybride Toyota Prius uitkoos als dienstauto.
          De Duitse politici lijken doodsbang voor de toenemende populariteit van milieuvriendelijke modellen uit Japan. De Duitsers worden letterlijk links en rechts ingehaald door de Aziatische markt. Dit gaat weer ten koste van arbeidsplaatsen van de autofabrieken van Audi en DaimlerChrysler, die in de deelstaat gevestigd zijn. Markus Schrick, zegsman van Toyota Deutschland: ´Het is bedenkelijk om berijders van een Japanse auto als verrader te betitelen. Er rijden zo’n 145.000 inwoners van Baden-Württemberg in een Toyota of Lexus en er werken 1.500 mensen bij een Toyota-dealer.’ (bron: bovagkrant.nl).

Daarnaast schreven we al eens dat Duitsers het meest tevreden zijn met Japanse merken. Dit bleek uit een tevredenheidsonderzoek van J.D. Power gehouden in Duitsland. Op het top-3 erepodium vinden we enkel Japanners: 1e Toyota, 2e Honda, 3e Mazda.

Wat nou Duitse degelijkheid? Bij de keuze voor een Duitse auto, is “Duitse degelijkheid” een vaak gehoorde kreet. Toch zou je beter kunnen spreken van “Japanse degelijkheid”. Het Japanse Toyota heeft de beste reputatie als het gaat om de kwaliteit van z’n auto’s. Ondanks dat vorig jaar duidelijk werd dat dit imago zich niet vanzelf in stand houdt, is het met Toyota en zustermerk Lexus in de ogen van de consument nog altijd dik in orde. Occasions van de Japanse autobouwer zijn over het algemeen zeer waardevast.

En als ik nu nog eens moest kiezen over een nieuwe wagen .... nu met de stijgende olieprijzen, ik zou misschien gaan voor een van de goedkoopste Japanse wagens.
          Neem nu 7000 € voor dergelijke wagen, 5 jaar garantie, betrouwbaar, enz ... laat de luxe maar weg dit kost zo al genoeg, hard rijden en sprintjes trekken moet hij ook niet kunnen, je mag toch maar 30 - 50 - 70 - 120 km/hr. rijden of het kost je nog eens wat extra om de boetes te betalen.
          Na 5 jaar krijg ik er nog minstens 2000 € voor, dan heb ik 5 jaar gereden voor 5000 €, dit is 1000 € per jaar !!!!!!!!!!!!!
          Ik heb het dan zelfs niet nodig om een overname, aan die prijs kan ik hem evengoed wegsmijten na 5 jaar, maar alles wat ik er nog voor krijg is gewoon zuivere winst. Kan ik eens een paar dagen/weken goed zat van zijn of lekker op vakantie gaan.
          Kan ik nog goedkoper zijn en toch overal geraken ?
          Welke Duitse wagen geeft mij dit ook ?
          Last edited by ; 27/06/2008, 13:30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
            De minister-president van de Duitse deelstaat Baden-Württemberg heeft een subtiele manier gevonden om duidelijk te maken waarom je geen Japanse auto moet kopen. Hij wist te melden dat ‘wie Japans rijdt, eigenlijk Baden-Württemberg verraadt’. CDU-partijbobo Thomas Strobl gooide nog wat olie op het vuur door te stellen dat ‘niemand wil dat de minister-president zich per Japanse rijstschotel laat vervoeren’.
            De Duitse minister-president van Baden-Württemberg ging los nadat de oberbürgermeister van Tübingen de hybride Toyota Prius uitkoos als dienstauto.
            De Duitse politici lijken doodsbang voor de toenemende populariteit van milieuvriendelijke modellen uit Japan. De Duitsers worden letterlijk links en rechts ingehaald door de Aziatische markt. Dit gaat weer ten koste van arbeidsplaatsen van de autofabrieken van Audi en DaimlerChrysler, die in de deelstaat gevestigd zijn. Markus Schrick, zegsman van Toyota Deutschland: ´Het is bedenkelijk om berijders van een Japanse auto als verrader te betitelen. Er rijden zo’n 145.000 inwoners van Baden-Württemberg in een Toyota of Lexus en er werken 1.500 mensen bij een Toyota-dealer.’ (bron: bovagkrant.nl).

Daarnaast schreven we al eens dat Duitsers het meest tevreden zijn met Japanse merken. Dit bleek uit een tevredenheidsonderzoek van J.D. Power gehouden in Duitsland. Op het top-3 erepodium vinden we enkel Japanners: 1e Toyota, 2e Honda, 3e Mazda.

Wat nou Duitse degelijkheid? Bij de keuze voor een Duitse auto, is “Duitse degelijkheid” een vaak gehoorde kreet. Toch zou je beter kunnen spreken van “Japanse degelijkheid”. Het Japanse Toyota heeft de beste reputatie als het gaat om de kwaliteit van z’n auto’s. Ondanks dat vorig jaar duidelijk werd dat dit imago zich niet vanzelf in stand houdt, is het met Toyota en zustermerk Lexus in de ogen van de consument nog altijd dik in orde. Occasions van de Japanse autobouwer zijn over het algemeen zeer waardevast.

En als ik nu nog eens moest kiezen over een nieuwe wagen .... nu met de stijgende olieprijzen, ik zou misschien gaan voor een van de goedkoopste Japanse wagens.
            Neem nu 7000 € voor dergelijke wagen, 5 jaar garantie, betrouwbaar, enz ... laat de luxe maar weg dit kost zo al genoeg, hard rijden en sprintjes trekken moet hij ook niet kunnen, je mag toch maar 30 - 50 - 70 - 120 km/hr. rijden of het kost je nog eens wat extra om de boetes te betalen.
            Na 5 jaar krijg ik er nog minstens 2000 € voor, dan heb ik 5 jaar gereden voor 5000 €, dit is 1000 € per jaar !!!!!!!!!!!!!
            Ik heb het dan zelfs niet nodig om een overname, aan die prijs kan ik hem evengoed wegsmijten na 5 jaar, maar alles wat ik er nog voor krijg is gewoon zuivere winst. Kan ik eens een paar dagen/weken goed zat van zijn of lekker op vakantie gaan.
            Kan ik nog goedkoper zijn en toch overal geraken ?
            Welke Duitse wagen geeft mij dit ook ?
            W8 heb nog een ander gevonden(voor de verandering dan hé )

Comment

• Duitsers meest tevreden over Honda, BMW en Toyota Duitse auto-eigenaars zijn het meest te spreken over hun Honda, BMW of Toyota. Dat blijkt uit de Customer Satisfaction Index (CSI) van J.D Power, een onderzoek waarin 19.000 eigenaars van auto's uit 2005 en 2006 hun (on)tevredenheid uiten. Voor het tweede jaar op rij komt Honda als beste uit de bus. Dat wil niet zeggen dat Honda's het minste defecten vertonen, maar wel dat ze het best beantwoorden aan de verwachtingen van hun eigenaars. Zij zijn ook heel tevreden over de service van Honda. Na Honda volgen BMW, Toyota, Audi en Mazda. Bij de modellen is de Toyota Prius nummer één, wat ook al bleek uit gelijkaardige onderzoeken in Groot-Brittannië en Frankrijk.

Het gemiddelde van de industrie gaat erop vooruit. "De globale tevredenheid zit op het hoogste niveau sinds de start van de studie in 2002, met een verbetering van 48 indexpunten tot 815", zegt Martin Volk, research manager van J.D. Power in Europa.

De eigenaars evalueerden hun auto en dealer op 77 punten, gegroepeerd in vier domeinen. In volgorde van belangrijkheid zijn dat:
              kwaliteit en betrouwbaarheid (telt voor 30% mee)
              aantrekkelijkheid van de auto (25%; prestaties, design, comfort, uitrusting)
              dealertevredenheid (23%)
              gebruikskosten (22%; verbruik, verzekering, onderhoud en herstellingen)

Volgens de bevindingen van J.D. Power zijn dit de beste wagens in hun segment:

Het merkenklassement ziet er zo uit:

Tot slot is het ook nog interessant om te bekijken welke...
              de 20 best scorende auto's zijn...
              01. Toyota Prius (88,8%)
              02. Honda Accord (87,0%)
              03. Toyota Avensis (85,7%)
              04. Mazda 6 (85,4%)
              05. Honda Civic (85,1%)
              06. Honda Jazz, Mazda 3 en Mercedes CLK (84,8%)
              09. BMW 1 (84,6%)
              10. BMW X3 (84,5 %)
              11. BMW 3 en Toyota Yaris (84,4%)
              13. BMW 5 en Toyota Aygo (84,3%)
              15. Audi A3 (84,2%)
              16. Toyota Corolla Verso (84,1%)
              17. Audi A6 (84,0%)
              18. Toyota Corolla en Volkswagen Jetta (83,9%)
              20. Honda CR-V (83,7%)

... en de 20 slechtst scorende auto's
              103. Chevrolet Matiz (72,3%)
              100. Citroën Berlingo, smart fortwo en Volkswagen Fox (74,2%)
              099. Kia Sorento (74,4%)
              096. Chevrolet Kalos, Fiat Punto en Seat Ibiza (75,6%)
              095. Fiat Stilo (75,8%)
              094. Kia Carnival (76,0%)
              093. Citroën C2 (76,1%)
              091. Suzuki Grand Vitara en Volkswagen Sharan (76,4%)
              090. Hyundai Atos (76,5%)
              089. Renault Espace (76,8%)
              088. Hyundai Santa Fe (77,5%)
              087. Citroën C3 (77,9%)
              086. Hyundai Matrix (78,0%)
              085. Peugeot 307 (78,2%)
              084. Peugeot 206 (78,3%)

Comment

• Van Lexus was men dan weer minder tevreden, want die zitten onder de Duitse merken

Comment

• Aaaaight.

Mazda komt hier toch weer onberispelijk uit, niet?
                  I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mazdastruction Bekijk Berichten
                    Aaaaight.

Mazda komt hier toch weer onberispelijk uit, niet?
                    Als we maar iemand tevreden mee kunnen maken hé

Comment

Van Lexus was men dan weer minder tevreden, want die zitten onder de Duitse merken

Waar jij dit haalt weet ik niet, wat ik wel weet is :

Lexus-rijders uit Groot-Brittanië zijn het meest tevreden over hun auto. Volgens het Britse onafhankelijke onderzoek ‘J.D. Power and Associates/What Car? 2008 UK Customer Satisfaction Index Study’, eindigde Lexus voor de achtste keer op de eerste plaats.Lexus heeft altijd geïnvesteerd om haar producten en diensten van een hoge kwaliteitsgraad te voorzien. “Aan de hand van de resultaten van dit soort onderzoeken, toont Lexus aan dat men een vooruitstrevend automerk is die nieuwe maatstaven stelt op het gebied van productkwaliteit en service aan klanten.”, aldus Belinda Pool, directeur van Lexus in Groot-Britannië.
                      16.000 meningen
                      ‘J.D. Power and Associates UK Customer Satisfaction Index Study 2008’ trekt haar conclusie aan de hand van 16.000 ingevulde antwoordformulieren door eigenaren van auto’s die tussen september 2005 en augustus 2006 een auto hebben gekocht. In het onderzoek zijn 28 merken en 100 modellen opgenomen.

Comment

Waar jij dit haalt weet ik niet
                        Omdat ik ze niet in mijne lijst zag staan, of zou ze misschien vervalst zijn zoals voorheen?

Comment

• Ik zal je een beetje helpen met Lexus want je weet er blijkbaar weinig van.
                          De Lexus is een wagen voor de US, er is dan ook geen diesel in te verkrijgen, daarom staat deze misschien zo laag in jou lijst.

Maar voor jou een plezier te doen :

Duitsers zelf toch meest tevreden over Japanse auto’s

De Duitsers hebben heel wat automerken waar ze trots op kunnen zijn en waarschijnlijk zijn ze dat ook wel, maar het meest tevreden zijn ze toch met de Japanse merken. Dit blijkt uit een tevredenheidsonderzoek van J.D. Power gehouden in Duitsland. Op het top-3 erepodium vinden we enkel Japanners: 1e Toyota, 2e Honda, 3e Mazda. De eerste Duitse merken in de lijst en die vinden we op de 7e plaats: Audi en BMW delen deze positie.
                          J.D. Power toetst sinds 2002 jaarlijks de tevredenheid van de Duitse automobilist. De uitslag is een belangrijke graadmeter voor de autobranche. Dit jaar werden aan 22.265 automobilisten 74 vragen voorgelegd, over hun gemiddeld twee jaar oude auto met 30.100 kilometer op de teller. Het onderzoek omvat 225 modellen van totaal 25 merken

Comment

• Weer koppositie Lexus in JD Power-onderzoek

JD Power haal jij er anders toch graag bij omdat je dit zo hard vertrouwd, waarom dan nu niet ?
                            Geen erg, ik heb het voor jou effe gedaan

18 juni 2008

Britse Lexus rijders zijn al acht jaar lang het meest tevreden over hun auto. In de acht jaar die Lexus tot nu toe meedeed in de ‘J.D. Power and Associates/What Car? 2008 UK Customer Satisfaction Index Studysm’, eindigde het merk altijd op de eerste plaats. De prestatie van Lexus is ongeëvenaard door andere merken en weerspiegelt de succesvolle en aanhoudende inspanningen van het merk om producten en diensten van hoge kwaliteit te leveren. Belinda Pool, directeur van Lexus in Groot-Britannië, vertelt: “Dit is een fantastisch resultaat voor Lexus. Het onderzoek biedt een onafhankelijke beoordeling van de resultaten die we boeken, terwijl we nieuwe maatstaven stellen op het gebied van productkwaliteit en service aan klanten.” “Verder denken we dat het behalen van de hoogste plaats in dit onderzoek aantoont dat het vooruitstrevende beleid van Lexus om auto’s met hybridetechnologie op de markt te brengen, niet ten koste gaat van ons vermogen om aan de verwachtingen van onze klanten te voldoen en die te overtreffen.” De ‘J.D. Power and Associates UK Customer Satisfaction Index Study 2008’ is opgesteld aan de hand van 16.000 antwoordformulieren die zijn ingevuld door eigenaren van auto’s die tussen september 2005 en augustus 2006 op kenteken zijn gezet. Het ging daarbij om 28 merken en 100 modellen.
                            Last edited by ; 28/06/2008, 11:32.

Comment

Volgens de bevindingen van J.D. Power zijn dit de beste wagens in hun segment:

Tot slot is het ook nog interessant om te bekijken welke...
                              de 20 best scorende auto's zijn...
                              01. Toyota Prius (88,8%)
                              02. Honda Accord (87,0%)
                              03. Toyota Avensis (85,7%) Hebben we gehad
                              04. Mazda 6 (85,4%)
                              05. Honda Civic (85,1%)
                              06. Honda Jazz, Mazda 3 en Mercedes CLK (84,8%)rijden we mee rond
                              09. BMW 1 (84,6%)
                              10. BMW X3 (84,5 %)
                              11. BMW 3 en Toyota Yaris (84,4%)
                              13. BMW 5 en Toyota Aygo (84,3%)
                              15. Audi A3 (84,2%)
                              16. Toyota Corolla Verso (84,1%)
                              17. Audi A6 (84,0%)
                              18. Toyota Corolla en Volkswagen Jetta (83,9%)
                              20. Honda CR-V (83,7%)
                              We zijn goed bezig , ook al zeggen ze van niet
                              - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                              - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

Weer koppositie Lexus in JD Power-onderzoek

JD Power haal jij er anders toch graag bij omdat je dit zo hard vertrouwd, waarom dan nu niet ?
                                Geen erg, ik heb het voor jou effe gedaan

18 juni 2008

Britse Lexus rijders zijn al acht jaar lang het meest tevreden over hun auto. In de acht jaar die Lexus tot nu toe meedeed in de ‘J.D. Power and Associates/What Car? 2008 UK Customer Satisfaction Index Studysm’, eindigde het merk altijd op de eerste plaats. De prestatie van Lexus is ongeëvenaard door andere merken en weerspiegelt de succesvolle en aanhoudende inspanningen van het merk om producten en diensten van hoge kwaliteit te leveren. Belinda Pool, directeur van Lexus in Groot-Britannië, vertelt: “Dit is een fantastisch resultaat voor Lexus. Het onderzoek biedt een onafhankelijke beoordeling van de resultaten die we boeken, terwijl we nieuwe maatstaven stellen op het gebied van productkwaliteit en service aan klanten.” “Verder denken we dat het behalen van de hoogste plaats in dit onderzoek aantoont dat het vooruitstrevende beleid van Lexus om auto’s met hybridetechnologie op de markt te brengen, niet ten koste gaat van ons vermogen om aan de verwachtingen van onze klanten te voldoen en die te overtreffen.” De ‘J.D. Power and Associates UK Customer Satisfaction Index Study 2008’ is opgesteld aan de hand van 16.000 antwoordformulieren die zijn ingevuld door eigenaren van auto’s die tussen september 2005 en augustus 2006 op kenteken zijn gezet. Het ging daarbij om 28 merken en 100 modellen.
                                Allemaal heel geloofwaardig toch

Jaguar is number one in the States

British brand Jaguar is continuing to impress US owners, retaining its number one ranking in the American JD Power customer satisfaction survey.

Jaguar fought off Lexus into second place and Buick and Porsche into joint third. Last year it tied with Lexus, but pulled ahead of its rival in this year's results.

UK owners continue to prefer the Japanese brand, however, voting it into the number one spot for the fifth year in a row in 2005.

Jaguar only manages 11th place overall in the survey of UK owners. The S-type performs best in the model league table, reaching 26th out of 124. The X-type sits in 46th place.

Skoda came second in this year's UK rankings, followed by Honda in third.

Comment

Ik zal je een beetje helpen met Lexus want je weet er blijkbaar weinig van.
                                  De Lexus is een wagen voor de US, er is dan ook geen diesel in te verkrijgen, daarom staat deze misschien zo laag in jou lijst.
                                  En waar rijdt een IS 220d dan op?

't Leuke aan al die geposte statistiekjes is toch wel het feit dat ze mekaar zo nu en dan eens tegenspreken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk Berichten
                                    En waar rijdt een IS 220d dan op?

't Leuke aan al die geposte statistiekjes is toch wel het feit dat ze mekaar zo nu en dan eens tegenspreken.
                                    Eeeuuuhhhhh...... sorry, ik had mijn zin een beetje verkeerd geformuleerd in het heetst van de strijd. ;-)

Dat is natuurlijk de "nieuwe" hé, die staat dan ook nog niet in de statistieken met zoveel jaar ondervinding van de betrouwbaarheid. Zijn ze eerst half 2006 beginnen te verkopen, ik kan nu niet zeggen wanneer juist in welk land.
                                    Eerst dan nog met de tax-onvriendelijke 2.2
                                    Hiervoor zullen we nog effe moeten wachten om te weten hoe deze het doet. ( volgend jaar in de statistieken ? )

This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1600x1200 and weights 424KB.
                                    This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1600x1200 and weights 453KB.
                                    Last edited by ; 29/06/2008, 10:40.

Comment

Allemaal heel geloofwaardig toch

Jaguar is number one in the States

British brand Jaguar is continuing to impress US owners, retaining its number one ranking in the American JD Power customer satisfaction survey.

Jaguar fought off Lexus into second place and Buick and Porsche into joint third. Last year it tied with Lexus, but pulled ahead of its rival in this year's results.

UK owners continue to prefer the Japanese brand, however, voting it into the number one spot for the fifth year in a row in 2005.

Jaguar only manages 11th place overall in the survey of UK owners. The S-type performs best in the model league table, reaching 26th out of 124. The X-type sits in 46th place.

Skoda came second in this year's UK rankings, followed by Honda in third.
                                      En Hot Rod?

Comment

• Het werd tijd dat er eens een andere komt op de eerste plaats vind je ook niet ?
                                        Na 8 jaar ( wat nog nooit iemand voorgedaan heeft ) op de eerste plaats staan, in het land van de auto ! (US)
                                        Stel je voor : nog eens 8 jaar aan de top staan .............
                                        Zoals ze zeggen hé ; het is eenzaam aan de top, zeker na 8 jaar.
                                        Deze auto is dan ondertussen ook al 8 jaar ouder geworden hé, niet vragen wat een voorsprong op de andere hij had !
                                        En zoals je kan lezen : verleden jaar heeft Jaguar het ook al geprobeerd maar is toen niet gelukt om hem van de troon te stoten, en dat dan nog met een nieuw model ......

Inderdaad : een goede keuze een Lexus.

Comment

Het werd tijd dat er eens een andere komt op de eerste plaats vind je ook niet ?
                                          Na 8 jaar ( wat nog nooit iemand voorgedaan heeft ) op de eerste plaats staan, in het land van de auto ! (US)
                                          Stel je voor : nog eens 8 jaar aan de top staan .............
                                          Zoals ze zeggen hé ; het is eenzaam aan de top, zeker na 8 jaar.
                                          Deze auto is dan ondertussen ook al 8 jaar ouder geworden hé, niet vragen wat een voorsprong op de andere hij had !
                                          En zoals je kan lezen : verleden jaar heeft Jaguar het ook al geprobeerd maar is toen niet gelukt om hem van de troon te stoten, en dat dan nog met een nieuw model ......

Inderdaad : een goede keuze een Lexus.
                                          Allemaal vreemde statistieken als je het mij vraagt, waar vele toch blijkbaar (graag) in willen trappen

Comment

Working...
                                          X