Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda, Toyota en Honda ‘meest betrouwbare’ wagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
    Iedereen weet dat dat van geen kanten klopt.
    Met merken als VW, Mercedes en Audi wordt "gereden".
    Mazda's, Toyota's en dergelijke staan meer in de huisgarage dan wat anders. Tuurlijk dat die dan betrouwbaarder zijn.

    och jong, "krupt in je bed en dekt jou me jen sloefn."

    edit: Voor je zo'n onzin uitkraamt, ....
    Bezint eer ge begint!
    Baseer je op feiten in plaats van op je eigen gedachtenkronkels.
    Last edited by Mazdastruction; 04/01/2008, 15:33.
    I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

    1985 Mazda 626 Coupé

    Comment


    • Eens mens zou toch verschieten hoeveel MB'en en Volvo's ook bijna niets anders doen dan in de garage staan of om zo eens een keer naar de bakker ed. te rijden.

      Zoals gezegd zullen innovaties kinderziekten met zich meebrengen. En de manier van daarmee omgaan verschilt dan onderling. Het snel op de markt brengen en 'patchen' of testen eer het en masse toe te passen. Op deze manier zie ik het verschil wel tussen de Duitsers en de Aziaten.

      Waar ik dan meer vragen bij stel is bij de Franse en Italiaanse wagens die het slecht doen en waarvan ik nu ook niet meteen zoveel snufjes bij kan bedenken als bij een dikke Duits.

      Comment


      • De mijne is beter dan de jouwe, sliep sliep sliep. Hoe is het mogelijk.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
          Een vriend van mij had begin vorig jaar de nieuwe Honda Civic gekocht. De eerste dag toen hij hem kwam voorstellen ging zijn centralslot niet alsook zijn radio weigerde te werken. Ik vond het sneu voor hem, en zei hem dat hij morgen eens rustig al de gebruiksaanwijzingen eens ùaar moest doornemen. 's Anderdaags starte de wagen niet en zijn ze hem komen halen. Hij heeft 1 maand in de garage bij zijn dealer gestaan, en dat voor een auto waar hij 1 dag in bezit had! Na herstelling van 1 maand is hij een week later gestolen. Voor hem een geluk dat hij terug zijn vertrouwd merk(Opel) terug kon kopen.

          Als we nu naar de F1 kijken en ook constant de Honda van Button of van Barichello zien uitvallen met technische problemen, dan leggen we ook altijd de link dat het merk toch echt niet deugt.

          Probeer diene link van F1 en personenwagens maar uit iemands hoofd te krijgen die zo iets voor heeft gehad


          Renault is twee jaar wereldkampioen geworden en is dito in de pannestatistieken.(maar dan meer dan twee jaar)

          Dit gaat niet op denk ik

          Comment


          • en laat ons ons zelf nu verzoenen met het feit dat zowel Japanners als Duitsers degelijke auto's maken en dat Jaguar de beste luxe wagens maakt en Renault het meest op de pechstrook staat.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door QuintenVGL Bekijk Berichten
              Renault is twee jaar wereldkampioen geworden en is dito in de pannestatistieken.(maar dan meer dan twee jaar)

              Dit gaat niet op denk ik
              Toch weet ik dat de knowhow bij Renault heel hoog ligt. Fantastische ingenieurs(bewijst zich ook al die jaren in de F1!) maar er wordt te veel nieuwigheden bedacht met kinderziektes tot gevolg. Al belooft Renault dat dit tot het verleden zal horen.....

              Comment


              • ik rij (gedwongen) in een Franse wagen en je voelt daar volgens mij iets "wrong" aan. Een Opel heeft dat ook. Ik ben rotsvast overtuigd dat mijn wagen een zeer goede sterke motor heeft,maar je voelt dat alles maar in één gegooid is,dat de elektronica soms rare kuren vertoont. Mijn wagen heeft ongeveer zoveel km als die van m'n vriendin,maar ik heb al 5 keer (uitgez onderhoud) in de garage gestaan en zij nog nooit. Bovendien rammelt mijn interieur en het hare niet..... Ook bij echte Duitse wagens vind ik dat je een zeker built-forever gevoel hebt als in de Jaguar,en dat hebben Fransen,Italianen en Koreanen niet.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                  Volkswagen is ook wel een goede koop

                  Duurste qua onderhoudskosten en pas 19es
                  VW is eigenlijk een bizar merk : duur, maar het profileert zich als een gewoon "goedkoop" merk ... maar goedkoop is wel relatief, natuurlijk


                  En BMW staat 5de

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                    VW is eigenlijk een bizar merk : duur, maar het profileert zich als een gewoon "goedkoop" merk ... maar goedkoop is wel relatief, natuurlijk


                    En BMW staat 5de
                    Bizar?? Dat is bij de meeste Europese merken zo.

                    Je gaat de showroom binnen, koopt een autootje van 17.000 euro en daarna duwen ze je een telefoonboek opties onder je neus. Tegen dat je bestelbon ondertekend is kost die geen 17.000, maar 27.000 euro.

                    Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                      Bizar?? Dat is bij de meeste Europese merken zo.

                      Je gaat de showroom binnen, koopt een autootje van 17.000 euro en daarna duwen ze je een telefoonboek opties onder je neus. Tegen dat je bestelbon ondertekend is kost die geen 17.000, maar 27.000 euro.
                      Your point being what exactly, mister I-Hate-VW ?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                        Hoe representatief is de lijst als Mazda enkel met de Mazda6 (1 model dus) in de lijst zit
                        Wees blij. De mazda 3 is veel betrouwbaarder dan de 6....
                        Mazda staat bovenaan en toch zegt mijn garagist regelmatig dat de mazda's van pakweg 10 jaar geleden veel beter en betrouwbaarder waren.
                        Daar moest bijna niks aan vervangen worden, dat bleef gewoon rijden...
                        KLIK |&| KLAK

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                          Wees blij. De mazda 3 is veel betrouwbaarder dan de 6....
                          Mazda staat bovenaan en toch zegt mijn garagist regelmatig dat de mazda's van pakweg 10 jaar geleden veel beter en betrouwbaarder waren.
                          Daar moest bijna niks aan vervangen worden, dat bleef gewoon rijden...
                          dat is een feit. Ik denk dat Japanners allemaal slechter geworden zijn dan over 10 jaar. Zeker Toyota

                          Comment


                          • Onze 626 van 1998 heeft na 190000km z'n eerste probleempje gehad aan de motor, voordien nog nooit binnen gemoeten, behalve voor onderhoud.
                            Onze 6 van 2004 met 100000km heeft ook nog niets voorgehad (tzou maar jammer zijn met die kmstand moest dat wél zo zijn). Wat we wel merken is dat er rapper kraakjes en tikjes waren in het interieur dan bij de 626.

                            Comment


                            • Dat ze vroeger sterker waren staat als een paal boven water. Dat was mechanica, nu is het electronica. Wanneer is een gaskabel los of door? Dat zie je en dat voel je. Wanneer is een gaspedaalsensor naar de zak? Als hij geen signaal meer geeft? Wie zal het zeggen...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                VW is eigenlijk een bizar merk : duur, maar het profileert zich als een gewoon "goedkoop" merk ... maar goedkoop is wel relatief, natuurlijk
                                Volkswagen is eigenlijk een zeer sterk merk op gebied van marketing. Ze spreken aan in de fleet vanwege hun 'dure klank'. Een Golf zal altijd duurder klinken dan bvb een '308', ook al is die 308 eigenlijk wel wat duurder in aankoop.

                                Langs de andere kant zijn ze voor de particuliere klant wel te betalen in occasie. (Te betalen is uiteraard wel relatief. Voor iemand die absoluut een Golf wil is 11.000 euro voor een 4-jaar oude niet veel geld, iemand anders zal zich met wat extra opleg liever iets anders kopen). En vooral, door dat ze een 'dure klank' hebben als merk zijn ze vrij geliefd, mensen blijven erg gevoelig voor status.

                                Komt daar nog bij dat hun zaken degelijk zijn. Vaak overroepen zoals hier op 't forum wel is het geval is. Duitse degelijkheid is niet meer het blok beton van vroeger.

                                Door deze combinatie kunnen ze het hun dus eigenlijk permitteren vrij hoge prijzen voor onderhoud aan te rekenen en hun garantie eerder beperkt te houden of zaken die doorgaans aan 't merk zelf te wijten zijn niet opnemen in garantie (vallende ramen, luchtmassameters...)

                                Er zijn weinig merken die dat tesamen kunnen dus op dat gebied hebben ze 't wel goed voor mekaar.

                                Iedere klant moet het dan voor zich uitmaken of men een vrij prijzige wagen & eerder (te) duur onderhoud wil betalen voor 'een volkswagen' met wellicht degelijke mechaniek maar vandaag eigenlijk nog weinig voorsprong op de concurentie.
                                Last edited by ; 05/01/2008, 21:33.

                                Comment


                                • Ik heb zowel een Mazda 323 en een 626 diesel gehad. Technisch prima. Die 626 had 250000 op de teller. Enkel batterij en 1 keer de gloeikaarsen moeten vervangen. Maar roesten dat die deed. Toen ie 10j werd heb ik die moeten wegdoen. Die bodemplaat was kompleet rot.

                                  Ook Renault 11 diesel gehad. Slecht, slecht, rotslecht. Niks deugde daarvan.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                    Ja de EU modellen en meer bepaald de Duitse wagens komen ook regelmatig met technische nieuwigheden waar een Aziatisch model effe de kat uit de boom kijkt :
                                    Ik kan me weinig Duiste of Europese merken herinneren die al het baanbrekend onderzoek naar de wankelmotor hebben gedaan de laatste 30 jaren.
                                    Mazda verkoopt ze nog steeds. Dus je stelling is onderuit te halen.
                                    Toyota en honda zijn pioniers op gebied van hybride voertuigen...
                                    Japanners staken in de jaren 70 powered windows en mirros in hun auto's en die blijven werken, zelfs na 15 jaar...
                                    Electronica steeks in elke auto, alleen waren Japanse bedrijven tegen dat de autoindustrie het nodig had al wat meer gespecialiseerd in, en zijn er weinig Japanse merken geweest met electronicaproblemen. (in tegenstelling tot bvb Mercedes of Franse merken)

                                    Op gebied van waterstofauto's zijn er ook al Japanse merken auto's aan het leveren aan klanten...
                                    KLIK |&| KLAK

                                    Comment


                                    • Lijkt me ook geen echt 100% betrouwbare betrouwbaarheidsenquete...
                                      volgende dan maar?

                                      Comment


                                      • [quote=Stefanus;2364567]Pas op hoor, citroën heeft die truuk de laatste 10 jaar geprobeerd. Maar ik heb toch niet echt de indruk dat de man in de straat dat nu plots de best mogelijke wagen lijkt te vinden.

                                        Kan best zijn, maar ik ben meer dan tevreden over de betrouwbaarheid van m'n ZX. In de 10 jaar dat ons vader en ik ermee hebben gereden (ik heb de meeste kilometers gereden) is 't ie enkel voor nieuwe banden, onderhoud en 's een lichtje hier of daar binnengegaan. Heb 'r eigenlijk nooit mee langs de kant van de baan gestaan, nu ik erover nadenk...

                                        Ik denk dat je gewoon heel veel geluk moet hebben met je wagen. De C5 eerste generatie had enorm veel problemen, meen ik me te herinneren. Andere zoals mijn ZX zijn gewoon super. Beetje geluk, op een normale manier rijden met de auto en goed onderhoud zijn volgens mij de ingrediënten voor een lange levensduur...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                                          Ik kan me weinig Duiste of Europese merken herinneren die al het baanbrekend onderzoek naar de wankelmotor hebben gedaan de laatste 30 jaren.
                                          Mazda verkoopt ze nog steeds. Dus je stelling is onderuit te halen.
                                          Toyota en honda zijn pioniers op gebied van hybride voertuigen...
                                          Japanners staken in de jaren 70 powered windows en mirros in hun auto's en die blijven werken, zelfs na 15 jaar...
                                          Electronica steeks in elke auto, alleen waren Japanse bedrijven tegen dat de autoindustrie het nodig had al wat meer gespecialiseerd in, en zijn er weinig Japanse merken geweest met electronicaproblemen. (in tegenstelling tot bvb Mercedes of Franse merken)

                                          Op gebied van waterstofauto's zijn er ook al Japanse merken auto's aan het leveren aan klanten...
                                          Sorry, maar hier ben je toch verkeerd geïnformeerd denk ik Gewoon wat op het net zoeken en je komt er.

                                          Hybride wagen =

                                          http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrische_auto + http://nl.wikipedia.org/wiki/Nicolaus_Otto

                                          Hybridetechniek was al een techniek van 1899 http://nl.wikipedia.org/wiki/Hybride_auto

                                          Waterstof http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterstof#Ontdekking (waaronder BMW tochwel het verst staat)

                                          Wie de eerste wagen had met elektrische ruitenheffers en spiegels kan ik niet zo onmiddellijk terug vinden, maar ik denk toch dat het wel eens de Amerikanen of Duitsers zouden kunnen zijn. Japanse wagens waren in de jaren 70 sobere auto's waar zulke luxe opties niet bestonden.

                                          Japanse electronica in Japanse wagens? Bosch hoe Japans zou het kunnen zijn?
                                          Last edited by ; 06/01/2008, 22:38.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X