Mededeling

Collapse
No announcement yet.

waterauto's

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zoals de Bugatti Veyron dé auto is, onovertroffen in 't verleden, het heden en waarschijnlijk ook de toekomst, zo is de grote Wally (van 70m) die op stapel staat, dé boot der boten. Zelfs de 118 is al grandioos (i especially like the carbonfiber toilet seats ), maar die nieuwe wordt de max.

(foto is al gepost, vroeger toen we hier pagina's lang over dat ding hebben zitten zeveren)

Wallypower 118 voet ligt dus rechts.

Alhoewel, de 118 is met z'n turbines toch echt wel een lekker ding. Alleen een beetje duur om mee te gaan varen.

Comment

• Trouwens, toen ik op reis een beetje door de haven van St.Tropez aan 't kuieren was, kwam ik daar een Poker Run Cigarette tegen met een triple MerCruiser 575SCi, en een soort van Z-drive die 'k niet kon thuisbrengen (zagen me er geen Bravo3 uit), en daarop van die verschrikkelijk dure, 5-bladige raceschroeven.

Miljaar dat ding moet vooruit gaan. Scary. En héél erg dodelijk...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
        Trouwens, toen ik op reis een beetje door de haven van St.Tropez aan 't kuieren was, kwam ik daar een Poker Run Cigarette tegen met een triple MerCruiser 575SCi, en een soort van Z-drive die 'k niet kon thuisbrengen (zagen me er geen Bravo3 uit), en daarop van die verschrikkelijk dure, 5-bladige raceschroeven.

Ja, dat is kotsen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
          Trouwens, toen ik op reis een beetje door de haven van St.Tropez aan 't kuieren was, kwam ik daar een Poker Run Cigarette tegen met een triple MerCruiser 575SCi, en een soort van Z-drive die 'k niet kon thuisbrengen (zagen me er geen Bravo3 uit), en daarop van die verschrikkelijk dure, 5-bladige raceschroeven.

eentje van dees?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski
            27000 euro inclusief trailer

mijn aanvraag voor info is binnen

binnenkort heb ik een dikke brochure en een 50 minuten durend videootje van dat ding

dit is eigenlijk gewoon ideaal, de mast en betuiging is er in 10 minuten op/af, kan je lekker gaan powerboaten nadat je de ballasttanks hebt geledigd, en heb je zin om te zeilen dan maak je er zeilbootje van door de masten erop te zetten en je ballasttanks te vullen en je zwaard te laten zakken

ideale combo imho

+ geen ligplaats nodig, de trailer is gebouwd door Macgregor zelf om de boot zo snel en makkelijk mogelijk in/uit het water te halen

/me likes (A LOT)

het enige nadeel dat ik tot nu toe gevonden heb is dat er geen douche aan boord is en slechts een klein waterreservoir met handpomp

Dat zijn erg veelzijdige bootjes, maar leg je verwachtingen niet té hoog, zowel qua zeileigenschappen als vaareigenschappen op motor kunnen ze niet tippen aan echte zeilboten respectievelijk echte motorboten

Comment

• Het is niet dat ik van de ultieme racezeilboot kom en nu overschakel naar zoiets, maar om te leren zeilen is dit ding naar het schijnt ideaal

en als je ziet hoe weinig ze in waarde zakken, identieke van bouwjaar 95 gaan nog steeds makkelijk 20000 euro als ze goed onderhouden zijn

Comment

• edit...
                Last edited by cousie; 27/07/2006, 11:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski
                  Het is niet dat ik van de ultieme racezeilboot kom en nu overschakel naar zoiets, maar om te leren zeilen is dit ding naar het schijnt ideaal

en als je ziet hoe weinig ze in waarde zakken, identieke van bouwjaar 95 gaan nog steeds makkelijk 20000 euro als ze goed onderhouden zijn
                  Als je echt wilt leren zeilen, zou ik toch nog niet direct een (nieuwe) zeilboot kopen. Ga eerst eens met kennissen die evt boot hebben mee, of huur desnoods eens een yacht voor een week. Zelf ben ik ook een fervent zeiler, en ga vaak in Nederland zeilen. Ik heb een tijdje geleden ook zitten zoeken naar een 2de hands zeilboot, en ik heb er vrij veel gevonden die binnen mijn budget pasten. Ik was op zoek naar een boot van 7-9.5 meter. En heb besloten om er toch geen te kopen. Het is niet zozeer de aankoop dat echt zwaar doorweegt, maar het is vooral de jaarlijkse kosten die niet echt in mijn budget pasten (ben nog student). Jaarlijks liggeld,onderhoudsproducten ( literke anti-fouling is verschrikkelijk duur); winterberging, herstellingen,... het loopt allemaal snel op. Als je dan kijkt naar het absolute aantal dagen per jaar dat je gaat zeilen, dan heb je er soms voordeel bij om gewoon enkele keren per jaar eens voor een weekend, of een week een zeilboot te charteren. Moest ik daarentegen gepensenioneerd zijn, dan zou ik mij direct er een aanschaffen. Heb al van vrij veel zeilers gehoord, die het ook soms beu zijn in de winter om iedere keer te wroeten aan hun jacht, en die overwegen ook soms om hun yacht te verkopen omwille van die reden.

Maar ja, eens je op het water zit, dan vergeet je dit alles. En kan je gewoon genieten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG
                    eentje van dees?
                    Daar was het inderdaad, 'ie lag nog een tikkie meer naar links (op de hoek), en 'ie was iets minder schoonheidsproductverpakkingerig van kleur.

Deze ziet me er ook een heus ding uit, zal ook wel richting de 40 voet gaan. Ik kan alleen z'n achtersteven niet zien. Is 't ook een triple ? Toevallig fotootjes getrokken van de Z-drives en schroeven ?

...

Ik heb zelf foto's van die die 'k zag, maar 'k ben precies te tam om ze online te zetten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel
                      Ja, dat is kotsen
                      Niet echt, hoor.

Ik heb ooit nog 'n ritje meegemaakt op een Baja Outlaw, ik denk dat 't een 33-voeter was. Die had een twin HP500 zitten, en het ding liep toch mooi 60 knopen (zo'n kleine 110 km/u). De zee lag vrij vlak, er stond geen 4 Bft wind, maar toch heb je dan al een deinig van zo'n halve meter, met windgolven van een halve meter ; maximaal 1 meter 'golven' dus. Ik stond bijna met een ei in m'n broek in de linker bolster. Ik zweer het je, een racehull zoals een Baja Outlaw, een Formula Fastech of een Cigarette, da's verschrikkelijk beangstigend, het ding rolt erg makkelijk, stempen doet 'ie niet (gaat 'ie te snel voor), maar 'ie rolt erg makkelijk en da's constant corrigeren met de stabilizers, en jarenlange stuurmanskunst ... anders kom je na een klapje op een golf en een 'sprong' van enkele tientallen meter mooi op je zij terecht. Zo'n boot maakt klappen waar je tandvullingen van verbrijzelen, het is alsof je in een T-shirtje een orkaan staat te trotseren terwijl de grond onder je voeten aan dik 7 Richter aan 't beven is ... maar zeeziek word je daar écht niet op.

De eigenaar van de boot heeft al jaren ervaring, ook met supersnelle monohulls, en toch heeft 'ie zo geen boot meer. Eén keer is 'ie door 't oog van de naald gekropen (klapje op een klein golfje terwijl de boot op dat moment enkele graden per seconde rolde, boot neemt een sprongetje en rolt verder, en kwam meer dan 45° slagzij terug op 't water, aan zo'n 100 per uur), en sindsdien hoeft 'ie die dingen niet meer.

Comment

• Dit moet wel ongelooflijk zijn: hét snelste model, van Skater. Loopt 180 knopen met twee 1300 pk monsters achterin... Zot...

Comment

• Ik denk dat het volgende hier nog niet gepost is: de Mirabella V.

De Mirabella V dobbert sinds 2004 in het sop, en is het grootste zeiljacht dat slechts 1 mast heeft. Dit jacht wordt uitsluitend gecharterd. Voor een luttele som van 300.000$ per week, mag je eens meevaren. Het heeft een 14 koppige bemanning bestaande uit: Captain ~ 1st Officer ~ Chief Engineer ~ 2nd Engineer ~ Chef ~ 2nd Chef ~ 4 Stewardess ~4 Deckhand

Enkele pics:

Let op de man bij de voorstag! :s

Let op de giek: bied plaats voor 1557m² zeil!!!

enkele interior pics (kitsch....)

Specs:

LOA: 75.22m (247 ft)

Beam: 14.80m (48.5 ft)

Draught (Keel Up): 4.0m (13 ft)

Draught (Keel Fully Down):
                          10.0m (33 ft)

Displacement:
                          765 tonnes

Mast Height: 88.5m (292ft)

Builder: VT Shipbuilding

Mirabella V Project Manager:
                          Paul Johnson MDC

Naval Architect/Interior Designer:
                          Ron Holland Design

Composite Engineering:
                          High Modulus

Sails: Doyle Sailmakers

Main Sail - Segmented Battened Panels:
                          1557m² (16,760ft²)

UPS (Genoa): 1833m² (19,730ft²)

Working Jib: 828m² (8,915ft²)

Staysail: 320m² (3,445ft²)

Built to DNV, Germanischer Lloyds and MCA compliant

Leisure:

18’ Custom tender with 255 hp inboard
                          12’ Novurania with 50hp outboard
                          Yamaha 7000cc Waverunner
                          Laser
                          Windsurfer
                          Waterskis, mono ski
                          Two man doughnut, one man doughnut
                          Five man Banana
                          Wakeboard
                          Bongo Trampoline
                          Kneeboard
                          Ocean Kayak
                          Snorkel Equipment
                          Dive compressor and 6 sets equipment (certified divers only)

Het jacht zegt mij totaal niks, verschrikkelijk lelijk! Ik vind het wel zeer impressionant dit is gewoon giga. Alles is 10 keer groter dan normaal.

Deze zomer zeilt het rond op de middelandse zee, en tijdens de winters is het aan den overkant van de atlantic te doen.

Als er iemand dit jacht( of ook andere zeiljachten) tegenkomt op de middelandse zee: pics nemen en hier posten aub !

Comment

• Nog enkele pics van de Mirabelle V

Voila het mastje is geplaceerd

De Jacuzzi is bijna klaar:

In een giek als deze kan je gewoon recht staan...

Ja Jos, Hoe spant ge dieje voorstag precies aan??

Ah, de boegankers zijn ook inbegrepen in de prijs:

Zo een romp is natuurlijke een uitstekende half-pipe:

Plaats voor een dubbeldekker:

Toch wel serieus impressionant zn!!!

Comment

• holy crap

Comment

• fuck maat

Comment

• Comment

• Foto's zijn genomen in Monaco door een kameraad..

Comment

• de wallytender, peperduur speelding

ik geloof dat de daycruiser (deze dus) ergens rond de 460000 euro moest kosten

natuurlijk is dit een koopje in vergelijking met de 118 voet wally power (26 miljoen euro)
                                      Last edited by ; 04/08/2006, 13:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Willem-Jan

Foto's zijn genomen in Monaco door een kameraad..

Wally heeft sublieme bootjes door zijn vorm, maar aan de Tender zou ik m'n geld niet geven Hij doet me wat denken aan die boten die specefiek voor parasailen zijn gebouwd.

Die fairline er langs: even veel geld maar je hebt er veel meer aan. Op identiek dezelfde heb ik vroeger nog heel wat vakanties doorgebracht

Comment

• Verleden week in de haven van Barcelone 3 superjachten gezien.

Ze waren allebei 'gedomicilieerd' in Georgetown, UK.

Dit is de eerste, Mylin IV

Comment

Working...
                                          X