Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Daarstraks wat gaan rijden.
Veel wegen die nog altijd wit zijn.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Daar maar een 10 minuten stilgestaan maar uiteindelijk 6 uur onderweg geweest van Gent naar Luxemburg.
Wegdek ging van letterlijk door 15cm verse sneeuw ploegen naar een laag ijs tot "dit lijkt ok maar boven de 80 schiet ESP iets te veel in gang". RWD + automaat is geen ideale combinatie in zo'n weer, zelfs mét winterbanden.
Om kort te antwoorden: slecht!
Maar oh zo mooi! Taferelen die ik anders alleen maar zou associëren met skivakantie etc.
Heb trouwens nog nooit in mijn leven zoveel auto's met sneeuwkettingen gezien in België :o
Wegdek ging van letterlijk door 15cm verse sneeuw ploegen naar een laag ijs tot "dit lijkt ok maar boven de 80 schiet ESP iets te veel in gang". RWD + automaat is geen ideale combinatie in zo'n weer, zelfs mét winterbanden.
Bij sneeuw en ijs zet ik de ESP liever af. De wielen slippen dan wel door als ge wa gas geeft, maar dat geeft juist iets meer controle zonder dat er constant aan uw remmen gefoefeld wordt.
Bij sneeuw en ijs zet ik de ESP liever af. De wielen slippen dan wel door als ge wa gas geeft, maar dat geeft juist iets meer controle zonder dat er constant aan uw remmen gefoefeld wordt.
Ik heb dat ook al zitten denken.
Maar langs de andere kant: ik krijg liever eerst even een "waarschuwing" dan ineens compleet achterstevoren te staan
Comment