Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• DIESEL wordt morgen goedkoper (12/09/2009)
    Dit zijn de nieuwe prijzen:

DIESEL: € 1,039/L (- € 0,007/L)
    EUROSUPER 95: € 1,352/L
    SUPERPLUS 98: € 1,372/L
    LPG: € 0,491/L
    Bron: www.brandstofprijzen.be
    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• LPG wordt morgen goedkoper (18/09/2009)

DIESEL: € 1,039/L
      EUROSUPER 95: € 1,352/L
      SUPERPLUS 98: € 1,372/L
      LPG: € 0,482/L (- € 0,009/L)

Comment

• Gotver, dat is nu al de tweede keer dat ik tank bij een station dat een foute maximumprijs hanteert... Deze keer was het madameke overtuigd dat de prijs correct was...

Bon, zal ik wel oplossen met EuroShell.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Gotver, dat is nu al de tweede keer dat ik tank bij een station dat een foute maximumprijs hanteert... Deze keer was het madameke overtuigd dat de prijs correct was...

Bon, zal ik wel oplossen met EuroShell.
          Ik wist niet eens dat dat bestond

Morgen waarschijnlijk ook eens gaan tanken, de bak is bijna leeg
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Benzine wordt morgen goedkoper (26/09/2009)

DIESEL: € 1,039/L
            EUROSUPER 95: € 1,310/L (- € 0,042/L)
            SUPERPLUS 98: € 1,329/L (- € 0,043/L)
            LPG: € 0,482/L

Comment

• Hoor net op de radio dat de regering de accijnzen op diesel & benzine aanzienlijk wil verhogen teneinde de maximumprijs voor beide brandstoffen tot op het niveau van de buurlanden te krijgen. Daarenboven zou er een milieutaks komen op de bedrijfswagens ifv de co2-uitstoot.

Comment

• Benzine is goedkoper in Frankrijk en Duitsland.
                Hoe kan 't hier dan duurder worden als men naar de prijzen van de buurlanden wil streven ?!
                Nederland is het enige buurland niet... .

Diesel is een heel ander verhaal uiteraard.
                Life's too short. Not to. Live it.
                1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                  Benzine is goedkoper in Frankrijk en Duitsland.
                  Hoe kan 't hier dan duurder worden als men naar de prijzen van de buurlanden wil streven ?!
                  Nederland is het enige buurland niet... .

Diesel is een heel ander verhaal uiteraard.
                  Ik pen hier maar neer wat ik hoorde op het radionieuws.
                  De regering denkt blijkbaar na over een verhoging van de diesel- en benzineprijzen, een extra milieubelasting op stookolie alsook over een nieuwe milieutaks op de bedrijfswagens, deze laatste in functie van de CO2-uitstoot of van de jaarlijks gereden kilometers.

Vooral dat laatste gaat bijzonder sterk naar een kilometerheffing ruiken. Daar ben ik voorstander van.

De brandstofprijzen hic et nunc verhogen stelt iedere autogebruiker voor 1 voldongen feit: tanken en rijden wordt duurder, punt.

Een belasting op basis van de gereden kilometers, een kilometerheffing dus, en liefst van al nog een variabele in functie van plaats en tijd, geeft de autobestuurder de mogelijkheid alternatieven te zoeken. Een andere weg, een ander tijdstip...dat effect heb je niet bij een radicale verhoging van de brandstofprijs.

Hoe men het draaien of keren wil, ik ben ervan overtuigd dat we binnen 5 jaar met z'n allen aan 't kilometerheffen zijn.

Comment

• De federale regering moet de komende twee jaar ruim drie miljard euro zien te besparen. Waar dat geld vandaan moet komen, wordt dit weekend tijdens het conclaaf besproken.

Een deel van de inkomsten zal komen van groene fiscaliteit. Het zou gaan om hogere accijnzen op fossiele brandstoffen zoals benzine en diesel en milieubelasting op bedrijfswagens. De regering is van plan de accijnzen, die bij ons in vergelijking met andere Europese landen vrij laag liggen, op te trekken tot net onder het niveau van de buurlanden. Zo wil de regering vermijden dat Belgische automobilisten in het buitenland gaan tanken..

Verder wordt verwacht dat ongeveer 1 miljard euro moet komen van de verschillende departementen, hoewel de besparingsmogelijkheden op dat gebied beperkt zijn. Het langer openhouden van de kerncentrales levert de regering bijna een miljard euro aan extra inkomsten op. Nieuw in dit debat is de afspraak dat, als elektriciteit in de toekomst duurder wordt, de regering hier ook een graantje van zal meepikken.

Geld halen uit ziekteverzekering
                    Ook op vlak van sociale zekerheid is er sprake van fikse besparingsmaatregelen. Het gaat om de overschotten van de ziekteverzekering. De ziekteverzekering in ons land groeit sneller dan de rest van de economie. Een deel van het onuitgegeven kapitaal gaat naar een toekomstfonds binnen de ziekteverzekering, een ander deel vult nu het begrotingstekort aan. Dit onderwerp van besparing staat echter nog steeds ter discussie. Met name Open VLD en PS slagen er niet in tot een akkoord te komen. Verder zullen ook de banken hun duit in het begrotingszakje moeten doen.

deredactie.be

Comment

• Diesel only volgens dit bericht, wat ook maar logisch zou zijn... .

Comment

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ve...otingsconclaaf

Diesel only volgens dit bericht, wat ook maar logisch zou zijn... .
                        Waarom zou dat logisch zijn?
                        Daardoor gaat geen kat minder met een diesel rijden.
                        Pure geldklopperij van de staat.
                        Als straks niemand meer met diesel zou rijden dan gaat de benzine omhoog.
                        En als iedereen met elektriciteit rijdt dan gaat die elektricitiet omhoog.
                        Dus stop met hier te zeveren over dat dit logisch zou zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                          ² second that , gewoon geldklopperij met de grootste cliché reden van de eeuw. Ik ben verbaasd dat de sigaretten accijnzen nog niet gestegen zijn

Comment

Omdat diesel stinkt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                              Omdat diesel stinkt.
                              Proficiat!

Een deel van de inkomsten zal komen van groene fiscaliteit. Het zou gaan om hogere accijnzen op fossiele brandstoffen zoals benzine en diesel en milieubelasting op bedrijfswagens. De regering is van plan de accijnzen, die bij ons in vergelijking met andere Europese landen vrij laag liggen, op te trekken tot net onder het niveau van de buurlanden. Zo wil de regering vermijden dat Belgische automobilisten in het buitenland gaan tanken..
                              Hoe gaan ze dat doen?
                              Benzine is in Frankrijk goedkoper dan hier en diesel kost er exact evenveel als bij ons. Luxemburg is nog veel goedkoper.
                              Benzine is in Duitsland ook goedkoper dan hier.

Van onze buurlanden is alleen Nederland duurder (benzine en diesel) en Duitsland (diesel).

Als de ministers daar geld willen uit kloppen en hun principe van niet duurder dan de buurlanden willen volgen zullen ze niet veel geld kunnen scheppen, integendeel...

Accijns op diesel omhoog betekent alle wegtransport weer duurder en hup met de productprijzen...
                              Last edited by ; 26/09/2009, 23:39.

Comment

Omdat 't onzin is van op 1 liter diesel maar een 35 cent accijnzen te heffen en op 1 liter benzine een goeie 60 cent. En dat terwijl 't opstoken van 1 liter diesel in alle opzichten vuiler is. Sorry dat ik 't dan logisch vind dat ze daar iets aan gaan doen... . Al had ik 't ook wel leuker gevonden moesten ze de benzine goedkoper maken, maar zoiets is natuurlijk een illusie .
                                Als straks niemand meer met diesel rijdt, verdient de staat er overigens wél een zeer mooie frank aan zonder benzine duurder te moeten maken, gewoonweg omdat er dan per litertje brandstof twee keer zoveel accijnzen de schatkist in belanden. Wat jij zegt, kan ik dus net zo goed als "zever" bestempelen.
                                Last edited by sibi; 26/09/2009, 23:46.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BozZke Bekijk Berichten
                                  Ik ben verbaasd dat de sigaretten accijnzen nog niet gestegen zijn
                                  van 4.5 naar 4.6

nog zo'n geldklopperij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                    Accijns op diesel omhoog betekent alle wegtransport weer duurder en hup met de productprijzen...
                                    Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                    Omdat 't onzin is van op 1 liter diesel maar een 35 cent accijnzen te heffen en op 1 liter benzine een goeie 60 cent. En dat terwijl 't opstoken van 1 liter diesel in alle opzichten vuiler is. Sorry dat ik 't dan logisch vind dat ze daar iets aan gaan doen... . Al had ik 't ook wel leuker gevonden moesten ze de benzine goedkoper maken, maar zoiets is natuurlijk een illusie .
                                    Als straks niemand meer met diesel rijdt, verdient de staat er overigens wél een zeer mooie frank aan zonder benzine duurder te moeten maken, gewoonweg omdat er dan per litertje brandstof twee keer zoveel accijnzen de schatkist in belanden. Wat jij zegt, kan ik dus net zo goed als "zever" bestempelen.

Jwv50 heeft het voor 200% bij het rechte eind!

Wie denkt dat er door een stijging van de dieselprijs opvallend minder gaat gereden worden heeft het mis. Anderhalf jaar geleden stond brandstof historisch duur, geen kat die daarom ook maar één kilometer minder gereden heeft, er werd niet minder brandstof verkocht, files werden niet minder lang.

Geen enkele firma gaat morgen zijn fleet dieselauto's vervangen door benzine's omdat de prijs stijgt.

Laten we vooral niet vergeten dat zowat heel onze economie en vooral onze distributiesector draait op dieselolie. Een verhoging van de dieselprijs gaat dus zowat automatisch een stijging van consumentengoederen met zich meebrengen.

Comment

Omdat 't onzin is van op 1 liter diesel maar een 35 cent accijnzen te heffen en op 1 liter benzine een goeie 60 cent. En dat terwijl 't opstoken van 1 liter diesel in alle opzichten vuiler is. Sorry dat ik 't dan logisch vind dat ze daar iets aan gaan doen... .
                                      Sibi, men doet niks aan de prijs omdat diesel 'vervuilender' is. Men zoekt een manier om geld te rapen.

Volgens jou is het correct dat diesel duurder wordt omdat het vervuilender is dan benzine.

Jij bent dus ook voorstander van een sterke verhoging van de stookolieprijs (gas is immers milieuvriendelijker)?
                                      Jij gaat ermee akkoord om zware benzineauto's extra te gaan belasten (een kleine wagen verbruikt minder)?
                                      Jij gaat ermee akkoord om mensen die veel kilometers vreten extra te gaan belasten (zijn zijn immers vervuilender dan diegene die hun kar thuis laten staan)?

Als je consequent bent antwoordt je 3x positief.

Ik heb echter de indruk dat velen hier voorstander zijn van een dieselprijsverhoging omdat zij meer betalen om hun bak te vullen dan hun dieselrijdende buurman. Enkel lijkt men niet goed te beseffen dat het meer met zich meebrengt.

Comment

• Dat benzinerijders het goed vinden dat de dieselprijs mogelijk omhoog gaat omdat zij meer betalen zegt veel over die mensen.

Het is trouwens de schuld van de overheid en van de auto-industrie dat er zoveel dieselwagens rondrijden. Nu is het wel een logische stap om diesel duurder te maken want de meeste mensen kunnen er niet onderuit, als het zover komt moeten ze wel duurder tanken want anders raken ze niet op hun werk of bij de bakker.

Voor mij is het een beetje een dubbel gevoel, ik rij zelf met een diesel omdat ik genoeg kilometers doe om het te verantwoorden maar anderzijds heb ik er ook een hekel aan om grote hoeveelheden dieselrook in te ademen en dan heb ik het vooral over vrachtwagens en oude diesels. Mocht diesel echt te duur worden dan zou ik een LGP overwegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                          Jij bent dus ook voorstander van een sterke verhoging van de stookolieprijs (gas is immers milieuvriendelijker)?
                                          Jij gaat ermee akkoord om zware benzineauto's extra te gaan belasten (een kleine wagen verbruikt minder)?
                                          Jij gaat ermee akkoord om mensen die veel kilometers vreten extra te gaan belasten (zijn zijn immers vervuilender dan diegene die hun kar thuis laten staan)?

Als je consequent bent antwoordt je 3x positief.
                                          Punt 2 en 3 zijn toch al het geval nu..

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                          cc

Comment

Working...
                                          X