Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik volg altijd het advies van nooit uw tank volledig leeg te rijden

En ik spaar punten bij den Esso

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
      Ik volg altijd het advies van nooit uw tank volledig leeg te rijden

En ik spaar punten bij den Esso
      Oh maar leeg was ie nog niet. Kon nog 30 km maken nee ik tank normaal ook vanaf het ogenblik dat ie op reserve overgaat. Nu was het er niet van gekomen.

Punten sparen doe/ kan ik niet. Is het de moeite om naar de concurrent te stappen?

Comment

• Benzine wordt morgen duurder (13/05/2009)

Dit zijn de nieuwe prijzen:

DIESEL: € 1,010/L
        EUROSUPER 95: € 1,330/L (+ € 0,03/L)
        EUROSUPER 98: € 1,359/L (+ € 0,024/L)
        LPG: € 0,410/L
        Bron: www.brandstofprijzen.be
        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• De olieprijs is ondertussen alweer met 50% gestegen!

Enkele weken geleden stond de prijs van ruwe olie op z'n laagste punt sinds jaren, namelijk 40 dollar per vat. Vandaag ging de olieprijs boven 60 dollar per vat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
            De olieprijs is ondertussen alweer met 50% gestegen!

Enkele weken geleden stond de prijs van ruwe olie op z'n laagste punt sinds jaren, namelijk 40 dollar per vat. Vandaag ging de olieprijs boven 60 dollar per vat.
            Zou de stijging zich nu gaan doorzetten? Of hebben we het ergste van de "crisis" nog niet gezien, en zou de prijs toch nog terug kunnen dalen??
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Zou de stijging zich nu gaan doorzetten? Of hebben we het ergste van de "crisis" nog niet gezien, en zou de prijs toch nog terug kunnen dalen??
              't Zijn de oliebaronnen die de productie hebben verlaagd.

Comment

De olieprijs is ondertussen alweer met 50% gestegen!

Dat is tenminste weer een beetje een normale prijs, de vorige was echt wel te laag om goed te zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                  Dat is tenminste weer een beetje een normale prijs, de vorige was echt wel te laag om goed te zijn.
                  40 a 45 dollar is jarenlang 'dé' prijs geweest voor ruwe olie. De prijsboost die we de afgelopen 3 jaar hebben meegemaakt is gestart op 65 dollar en gestopt bij 140...

Comment

• Ha, onze azijnpisser is terug

Comment

40 a 45 dollar is jarenlang 'dé' prijs geweest voor ruwe olie. De prijsboost die we de afgelopen 3 jaar hebben meegemaakt is gestart op 65 dollar en gestopt bij 140...
                      Wel ja, maar bij 60 dollar is de prijs hoog genoeg om ook nog investeringen te doen en op zoek te gaan naar andere oliebronnen.

Wat ook niet onbelangrijk is, is dat als de olieprijs erg laag is, de recyclage ook voor een groot stuk terugvalt. Een zakenpartner van mijn pa zit in de recyclage met voor het grootste stuk thermoplasten, en die voelde het effect zeer hard van de lage olieprijzen.
                      Hij moest zelfs een jaar langer wachten om hem een nieuwe AMG te kopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                        Ha, onze azijnpisser is terug
                        Jij, de vleesgeworden perfectie zou minstens moeten opgemerkt hebben dat ik nooit ben weggeweest.

Comment

40 a 45 dollar is jarenlang 'dé' prijs geweest voor ruwe olie.

Ah, serieus?

Ik dacht dat dat 22 tot 28 USD per vat was, de officiële "prijsvork" die de OPEC hanteerde.

Heb je een bron?

Comment

Jij, de vleesgeworden perfectie
                            Blijven strelen, doet goed aan m'n ego

Comment

Ah, serieus?

Ik dacht dat dat 22 tot 28 USD per vat was, de officiële "prijsvork" die de OPEC hanteerde.

Heb je een bron?
                              Neen.

Comment

• Dus algemene kennis die je jezelf aangepraat hebt?

Anyway...eind 2004 zijn we vertrokken vanop een niveau van ca. 32 USD per vat. Sindsdien is het in 1 stijgende lijn gegaan, tot vorig jaar.

Ik vind olie nog steeds een veel te waardevol goedje, dat momenteel veel te goedkoop genoteerd staat.

Time will tell!

Comment

Dus algemene kennis die je jezelf aangepraat hebt?

Anyway...eind 2004 zijn we vertrokken vanop een niveau van ca. 32 USD per vat. Sindsdien is het in 1 stijgende lijn gegaan, tot vorig jaar.
                                  Toon jij hiervan dan 'es een grafiekjes of wat cijfers. Ik meen mij inderdaad te herinneren dat de prijs redelijk wat tijd is blijven hangen rond de 40 dollar, wat je trouwens al deels bevestigd.

Mijn excuses dat ik nu en dan even put uit mijn niet-onfeilbaar geheugen, wat vanzelfsprekend minder eenvoudig is dan pagina's lang te lopen geilen op één of andere velg, dit vanzelfsprekend geheel in de marge.

Comment

Toon jij hiervan dan 'es een grafiekjes of wat cijfers. Ik meen mij inderdaad te herinneren dat de prijs redelijk wat tijd is blijven hangen rond de 40 dollar, wat je trouwens al deels bevestigd.

Mijn excuses dat ik nu en dan even put uit mijn niet-onfeilbaar geheugen, wat vanzelfsprekend minder eenvoudig is dan pagina's lang te lopen geilen op één of andere velg, dit vanzelfsprekend geheel in de marge.
                                    bv http://ngc891.blogdns.net/pub/pictures/oil-price.jpg

Mijn geheugen is trouwens evenmin onfeilbaar, met absolute zekerheid zelfs.
                                    Jammer dat je meteen wild om je heen begint te schoppen als er eens iemand niet akkoord is met je stellingen.

Comment

bv http://ngc891.blogdns.net/pub/pictures/oil-price.jpg

Jammer dat je meteen wild om je heen begint te schoppen als er eens iemand niet akkoord is met je stellingen.
                                      1998

Persoonlijk vind ik € 1,00 / liter een acceptabele prijs. Betaalbaar maar ook niet verknoeibaar. Maar ja, de naft is in België jammer genoeg nog steeds te duur en ik verwacht de prijs weer in een stijgende lijn de komende jaren.

Comment

Alle respect voor je evenmin onfeilbaar geheugen. Voorwaar een punt waar we genoegzaam in overeenstemmen. Heel waarschijnlijk één van de weinige.

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                        En op jouw beurt jammer dat je de zaken steeds opnieuw heel sterk opblaast. Laten we immers niet vergeten dat het niet ik was die mezelf een azijnpisser noemde. En dat het evenmin ik was die beweerde zaken mezelf aan te praten.

Maar opnieuw, dat geheel ter zijde, voor je zou denken dat ik om me heen ga stampen.

Comment

En op jouw beurt jammer dat je de zaken steeds opnieuw heel sterk opblaast. Laten we immers niet vergeten dat het niet ik was die mezelf een azijnpisser noemde. En dat het evenmin ik was die beweerde zaken mezelf aan te praten.

Maar opnieuw, dat geheel ter zijde, voor je zou denken dat ik om me heen ga stampen.

Ik zei dat enkel omdat ik me jou in herinnering had als een soort doemdenker die hier elke dag kwam verkondigen dat zowat de wereld vergaat, om dan vervolgens een half jaar uit de topics te verdwijnen en met geen woord over olie te reppen...om dan weer terug te komen en in dezelfde trant verder te gaan.

Maar ik lees verre van al je posts, dus (zoals ik eerder al aanhaalde) best mogelijk dat ik in deze niet onfeilbaar ben

Comment

Working...
                                          X