Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat brandstofprijzen kunnen zijn zonder een hebberige en spilzieke staat:

op de Islas Canarias:

Euro95: 0,698 €/l
    Diesel : 0,587 €/l

Zelfs taxi's gezien die op benzine reden

Comment

• De Belgische prijzen zonder accijnzen, BTW en andere bijdragen:
      • 95 -> 0,4526
      • 98 -> 0,4821
      • diesel -> 0,4499
      • LPG -> 0,3387

't Zou voor autoliefhebbers een zó veel mooiere wereld worden, moesten de accijnzen op benzine en diesel gelijkgesteld worden.
      Dit door 't gewogen gemiddelde van de twee te nemen natuurlijk -> veel grotere afname van diesel dan van benzine -> diesel gaat ietsje omhoog, benzine drastisch omlaag.
      Life's too short. Not to. Live it.
      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• diesel mag zo blijven (oke kzal maar zijn en mee doen)....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
          De Belgische prijzen zonder accijnzen, BTW en andere bijdragen:
          • 95 -> 0,4526
          • 98 -> 0,4821
          • diesel -> 0,4499
          • LPG -> 0,3387

't Zou voor autoliefhebbers een zó veel mooiere wereld worden, moesten de accijnzen op benzine en diesel gelijkgesteld worden.
          Dit door 't gewogen gemiddelde van de twee te nemen natuurlijk -> veel grotere afname van diesel dan van benzine -> diesel gaat ietsje omhoog, benzine drastisch omlaag.
          Zou inderdaad een pak beter zijn. Ik ben echt benieuwd naar de ware toedracht van de duurdere benzine ten opzichte van diesel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
            Zou inderdaad een pak beter zijn. Ik ben echt benieuwd naar de ware toedracht van de duurdere benzine ten opzichte van diesel...
            Lobbywerk transporteurs

Comment

• diesel is niet milieuvriendelijk genoeg, daarom betaal je minder. logisch toch?
              2015 BMW F11 520dA
              1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                diesel is niet milieuvriendelijk genoeg, daarom betaal je minder. logisch toch?
                je bedoelt benzine is niet milieuvriendelijk genoeg, daarom betaal je meer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DaSolid Bekijk Berichten
                  je bedoelt benzine is niet milieuvriendelijk genoeg, daarom betaal je meer
                  Diesel is schadelijker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                    Diesel is schadelijker
                    Hoe je ga fijn stof afwegen t.o.v. CO2? Dat hangt heel erg af van je blik op de milieuproblematiek en is heel moeilijk zo niet onmogelijk om in alle objectiviteit te doen.

De feiten zijn:
                    *CO2 uitstoot: diesel beter
                    *fijn stof uitstoot: naft beter

Comment

• Er gaat niemand dood van CO2, diesel is de grootste veroorzaker van fijn stof en CO2 wordt maar voor een klein deel door verkeer veroorzaakt.
                      Moet toch mogelijk zijn om aparte tarieven te hebben voor transporteurs? Hoe doen ze het dan in Spanje, benzine goedkoper dan diesel?
                      Trouwens niet moeilijk dat diesels minder CO2 uitstoten, hangt min of meer samen met het verbruik.
                      Wat ik pas erg zorgwekkend vind, zijn dingen zoals een Polo "BlueMotion" met een diesel in. Dat ze voor zo'n zaken een drukgevoede driecilinder ontwikkelen die ook op aardgas loopt of zo...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk Berichten
                        De feiten zijn:
                        *CO2 uitstoot: diesel beter
                        *fijn stof uitstoot: naft beter
                        Fout.
                        CO2-uitstoot -> benzine _altijd_ beter.
                        Fijn stof -> meestal is benzine beter, maar daar is geen regel voor.

Corrigeer me als ik verkeerd ben hé, maar is 't niet 2,6 kg CO2 per liter verbrande diesel en 2,4 kg CO2 per liter verbrande benzine ?
                        Dus de vuilere brandstof (in fijn stof én CO2-uitstoot) heeft ins ons land wel degelijk de lagere accijnzen.

Ik koop een liter brandstof aan de pomp... de properste liter zou de laagste accijnzen moeten hebben.
                        In wat voor motor ik die liter dan kap zou daar maar weinig mee mogen te maken hebben, vind ik.
                        Als ik die in een of ander hybridegeval kap, ben ik vrij groen bezig en toch moet ik een pák meer accijnzen betalen dan de dieselrijder ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                          Fout.
                          CO2-uitstoot -> benzine _altijd_ beter.
                          Fijn stof -> meestal is benzine beter, maar daar is geen regel voor.

Corrigeer me als ik verkeerd ben hé, maar is 't niet 2,6 kg CO2 per liter verbrande diesel en 2,4 kg CO2 per liter verbrande benzine ?
                          Dus de vuilere brandstof (in fijn stof én CO2-uitstoot) heeft ins ons land wel degelijk de lagere accijnzen.

Ik koop een liter brandstof aan de pomp... de properste liter zou de laagste accijnzen moeten hebben.
                          In wat voor motor ik die liter dan kap zou daar maar weinig mee mogen te maken hebben, vind ik.
                          Als ik die in een of ander hybridegeval kap, ben ik vrij groen bezig en toch moet ik een pák meer accijnzen betalen dan de dieselrijder ?
                          benzine is altijd beter per liter brandstof. aangezien CO2 per gereden km van tel is en het verbruik van een dieselmotor lager ligt is diesel beter i.v.m. CO2 uitstoot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk Berichten
                            benzine is altijd beter per liter brandstof. aangezien CO2 per gereden km van tel is en het verbruik van een dieselmotor lager ligt is diesel beter i.v.m. CO2 uitstoot
                            CO2 per gereden kilometer is van tel voor de auto's... ecotaksen op auto's e.d. moeten dat maar doen, de properste motor goedkoper in gebruik en de vuilere motor duurder in gebruik maken. En dat gaat uiteindelijk ook gebeuren (maar dan wel liefst in functie van 't aantal gereden kilometers natuurlijk). De CO2 per gereden kilometer wordt nu écht niet gebruikt voor de accijnsbepaling op brandstoffen, gewoon omdat 't niet berekend kan worden door de grote verscheidenheid in ons wagenpark.
                            En je zegt 't zelf, benzine is altijd beter per liter brandstof. Wat kopen wij aan de pomp denk je ?

Ik blijf bij mijn standpunt: de huidige accijnsheffing is een mooi staaltje van 't ene zeggen, maar 't andere doen.
                            Last edited by sibi; 07/05/2009, 16:56.

Comment

• DIESEL wordt morgen duurder (12/05/2009)

Dit zijn de nieuwe prijzen:

DIESEL: € 1,010/L (+ € 0,026/L)
                              EUROSUPER 95: € 1,300/L
                              EUROSUPER 98: € 1,335/L
                              LPG: € 0,410/L

Stookolie + 2000L: € 0,4831/L
                              Stookolie - 2000L: € 0,5076/L
                              Propaan + 2000L: € 0,4036/L
                              Propaan - 2000L: € 0,4601/L
                              1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                              2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• weet iemand wat de stookolie de komende dagen / weken gaat doen?
                                misschien nu indoen of nog even afwachten?
                                Database error.
                                The database has encountered a problem.

Comment

• Dju,

diesel duurder ...

toch nog ff wachten op een volgende aankondiging...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
                                    weet iemand wat de stookolie de komende dagen / weken gaat doen?
                                    misschien nu indoen of nog even afwachten?
                                    Die vraag komt hier precies wel vaker terug...

http://www.brandstofprijzen.be/previsions.php
                                    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• gisteren bij de esso
                                      diesel 0,894 €/liter

voor 52€ full.

en bij de esso in hasselt-centrum (langs het kanaal) zo'n 10 cent duurder

Comment

• Gisteren aan de Q8 in Hasselt (ergens op de weg van de Carrefour naar de oprit van de autostrade) stond de diesel aan 0.844 euro/liter. Ik heb de indruk dat die altijd goedkoper is dan op andere plaatsen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                                          gisteren bij de esso
                                          diesel 0,894 €/liter

voor 52€ full.

en bij de esso in hasselt-centrum (langs het kanaal) zo'n 10 cent duurder
                                          eergisteren bij shell
                                          diesel 0,843 €'liter

voor 52 € full

(was in hasselt aan de Carrefour)

ik denk dat ik de B6 wat leger heb geredan dan jij Izzy

Comment

Working...
                                          X