Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    @magnum : gij zijt echt wel ne zuren precies. De mensen hun rekening maken over de afbetaling van hun wagen e.d.

Shit man... Ik hoop voor u dat de naft en den diesel voor ons gelijk blijven en voor u aan 2000 euro de liter komt te staan, zodat ge uw auto kunt verkopen en kunt gaan bleiten!

*disclaimer : bovenstaande reactie is niet mijn mening, maar wel een kopie van wat magnum eerst schrijft.

Grapjas, je moet leren lezen tussen de regels dan zou je weten dat ik verre van verzuurd ben. Voor de rest blijf ik bij mijn mening en beschouw ik iedereen die een ander poogt belachelijk te maken ook als een verzuurde frustro.

BTW, voor de serieuze mensen onder ons, zopas een 'voorspelling' gelezen van een analist van ING dat de steunlijn van $35 voor olie nog tijdens het eerste halfjaar zal hertest worden en kan doorbroken worden ook.
    Dus benzine kan nog steeds goedkoper worden, spijts de andere nare effecten van een minder draaiende economie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Konrad1 Bekijk Berichten
      Voor mij mogen die lange posts zeker blijven. Ik heb hier al veel bijgeleerd over hoe alles in elkaar zit en voor wie het te moeilijk vindt kan er altijd over lezen.
      wisali gij hebt ook wel lange tenen precies, zo direct beginnen schelden da’s voor niets nodig
      ik schrijf nergens dat die lange teksten niet mogen, want ik lees die ook.
      ik schreef gewoon ludiek of er weet was van een stijging of daling van de prijzen. (die posts staan meestal kort en bondig)

en schelden? die post is geen scheldpartij. gewoon een luchtige reactie op dimas (was het dimas?) zijn "overdreven" reactie. hij schrijft iets komisch dus schrijf ik iets komisch terug.

bospoeper.
      wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
        Dan nog zie ik nergens gescheld

Moest hij nu iemand bospoeper genoemd hebben ..
        bospoeper is toch geen scheldwoord
        das net tof.
        wimoptiek.be op

Comment

• Dieselrijders kunnen jaarlijks 141 euro besparen

"ANTWERPEN - Chauffeurs die met een dieselwagen rijden, kunnen jaarlijks 141 euro besparen als ze altijd kiezen voor het goedkoopste tankstation. Bestuurders die voor de zuinigste dieselbrandstof kiezen, betalen per jaar dan weer maximaal 29,6 euro minder. Dat blijkt uit een studie van de Vlaamse Automobilistenbond (VAB) en het departement industriële wetenschappen van de Karel de Grote Hogeschool (KDG) uit Antwerpen.
          Voor het onderzoek werd het rendement en de kostprijs van acht verschillende soorten diesel van zeven verschillende merken vergeleken.

De verschillen qua gebruik tussen de verschillende dieselsoorten zijn erg klein. Het gemiddeld verbruik is maximaal 1,09 procent hoger en daalt maximaal met 3,27 procent. Brandstofverdeler Total komt qua rendement als beste uit de test waarvoor de onderzoekers een auto op een rollenbank aan 50, 90 en 120 kilometer per uur lieten rijden.

De verschillen qua prijs zijn wel opmerkelijk. De onderzoekers merkten een duidelijk regionaal verschil tussen de ene pomp en de andere. Mensen die voor zuinige brandstof kiezen, besparen 30 liter per jaar, wat neerkomt op iets minder dan 30 euro. Als je bewust op zoek gaat het goedkoopste tankstation, kan je echter elk jaar 141 euro besparen. Daarvoor ga je het best naar de tankstations bij retailer Makro en de onbemande stations van Esso en Q8.

Om een goed beeld te krijgen werden de regio’s rond Brussel en Antwerpen onderzocht, omdat daar een goede mix is van verschillende soorten dieselaanbieders.

VAB en KDG gingen tenslotte ook eens kijken of de nieuwe dieselbrandstoffen van Shell en Total hun geld waard zijn. 'V-Power' van Shell is volgens het team voor de budgetrijder niet interessant omwille van zijn hogere prijs en 'Excellium' van Total geeft enerzijds wel een hoger rendement, maar door de duurdere kostprijs wordt dat effect geneutraliseerd.
          svh (belga)"

Nice to know

Comment

• Ik rij nu al vrij lange tijd met Q8 easy en ben daar wel tevreden over. Anderzijds ging ik vroeger bij Makro tanken maar met 1 tankbeurt kon ik daar echter veel minder kilometers mee rijden. Ik heb dit uitgerekend en getest tijdens ettelijke maanden. Dus een verschil in kwaliteit moet er dus toch zijn, hoor!

Comment

• Bij Makro, Dats en die Paki's zien ze mij toch niet hoor...
              141 euro besparen door rommel te tanken en daarna een veelvoud uitgeven om hun kapotte injectiepomp te vervangen

Comment

• Dat heb ik nog al horen zeggen en ik kan me daar wel in vinden. Nu bij mij speelt dat niet zo'n rol. Ik zou bij wijze van spreken ruwe aardolie kunnen tanken, maar modernere dieseltjes zou ik ook niet volgooien bij bovenvernoemde verdelers...

Comment

• Op vrijdag 30 januari wordt Diesel & LPG duurder!

* Voor Super 95 betaalt men maximum 1,204 €/l (onveranderd)
                  * Voor Super 98+ betaalt men maximum 1,220 €/l (onveranderd)
                  * Voor Diesel betaalt men vanaf vrijdag maximum 0,9890 €/l (een STIJGING van 0,0110 €/l)
                  * Voor LPG betaalt men vanaf vrijdag maximum 0,487 €/l (een STIJGING van 0,0120 €/l)
                  Bron: www.brandstofprijzen.be
                  Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Awoee

Comment

• Even klein bericht tussendoor voor degene die geinteresseerd zijn in de Fortis-zaak (aangezien hier veel over economie gepraat wordt): dit weekend is Herman Verwilst (tijdelijke CEO van Fortis in de zomer) te gast in OpenKaart op kanaal Z. Het is altijd interessant om het situatie is van de andere kant te bekijken. Bovendien vind ik meneer Verwilst een zeer aangenaam persoon om naar te luisteren, iets wat ik niet van Votron of Lippens kon zeggen (maar dat is uiteraard mijn persoonlijke mening).

Comment

• Op zaterdag 7 februari wordt Super 95 & Super 98+ duurder!

* Voor Super 95 betaalt men vanaf zaterdag maximum 1,220 €/l (een STIJGING van 0,0160 €/l)
                        * Voor Super 98+ betaalt men vanaf zaterdag maximum 1,236 €/l (een STIJGING van 0,0160 €/l)

Comment

• 'Grootste daling olievraag in 27 jaar in 2009'

Het Internationaal Energieagentschap (IEA) verwacht dat de wereldwijde vraag naar olie in 2009 met 1,1 procent zal terugvallen tot 84,7 miljoen vaten per dag. Het zou de scherpste daling zijn in 27 jaar.

(belga) - Het IEA maakte zijn bijgestelde vooruitzichten woensdag bekend.
                          Een maand geleden voorspelde het IEA nog dat de dagelijkse vraag naar olie dit jaar 570.000 vaten hoger zou liggen. Het stelt zijn cijfers bij nu het Internationaal Monetair Fonds (IMF) bekendmaakte dat het voor 2009 een groei van de globale economie van 0,5 procent verwacht, en geen 2,2 procent zoals eerder werd voorspeld.
                          De daling van de vraag zal zich volgens de verwachtingen in Azië en Rusland het scherpst aftekenen. De stijging van de vraag naar olie in China zal dan weer vijf keer lager zijn dan de voorbije jaren.

Comment

• eigelijk zou men dit alleen maar moeten kunnen bejuichen

Comment

• Op vrijdag 13 februari wordt LPG duurder!

* Voor Super 95 betaalt men maximum 1,220 €/l (onveranderd)
                              * Voor Super 98+ betaalt men maximum 1,236 €/l (onveranderd)
                              * Voor Diesel betaalt men maximum 0,9890 €/l (onveranderd)
                              * Voor LPG betaalt men vanaf vrijdag maximum 0,497 €/l (een STIJGING van 0,010 €/l)
                              Bron: www.brandstofprijzen.be
                              Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Sedert januari is het precies toch gedaan met de dalingen, mede dankzij het heringevoerde Cliquetsysteem ? Bij super is er intussen toch weer 0,10 euro bijgekomen !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                  Sedert januari is het precies toch gedaan met de dalingen, mede dankzij het heringevoerde Cliquetsysteem ? Bij super is er intussen toch weer 0,10 euro bijgekomen !

Valt me al langer op dat dat cliquet systeem de mensen blijkbaar helemaal niet stoort. Terwijl ze eigenlijk een goeie 20 cent minder zouden moeten betalen, schat ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                    Valt me al langer op dat dat cliquet systeem de mensen blijkbaar helemaal niet stoort. Terwijl ze eigenlijk een goeie 20 cent minder zouden moeten betalen, schat ik.
                                    t is maar wat je noemt "storen". Wat ga je er aan doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                      t is maar wat je noemt "storen". Wat ga je er aan doen
                                      Ja, OK, maar 't lijkt mij in tegenstelling tot wat velen blijkbaar vinden niet een periode waarin je zelfs maar blij kan zijn met de huidige prijzen.

Ten eerste verliezen velen hun werk, voor die mensen houdt het autorijden helemaal op.
                                      Ten tweede moet de prijs aan de pomp in theorie flink lager zijn, zonder aan diverse accijnzen etc te raken. Dat lowprofile geniepig systeempje aka cliquetsysteem moet echt bàkken geld binnenbrengen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                        Ja, OK, maar 't lijkt mij in tegenstelling tot wat velen blijkbaar vinden niet een periode waarin je zelfs maar blij kan zijn met de huidige prijzen.

Ten eerste verliezen velen hun werk, voor die mensen houdt het autorijden helemaal op.
                                        Ten tweede moet de prijs aan de pomp in theorie flink lager zijn, zonder aan diverse accijnzen etc te raken. Dat lowprofile geniepig systeempje aka cliquetsysteem moet echt bàkken geld binnenbrengen.
                                        Maar de rest kost op dit moment ook pakken geld.

Comment

• De vraag is dan wel of de automobilist en de transportsector moeten opdraaien voor de manke begroting en de crisis...

Comment

Working...
                                          X