Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Alé weer goed nieuws voor de mensen hune portemonnee.

Comment

• Komt goed uit, morgen moet ik tanken Rekening houdende met de prijs waaraan hij daar vandaag staat, zal het morgen aan 95-96 cent moeten zijn

Comment

• De olieprijs blijft ondertussen dalen, Brent momenteel 51.16$

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
          De olieprijs blijft ondertussen dalen, Brent momenteel 51.16$
          -20% op één dag

Ik heb van een private banker vernomen dat ze de olie prijs opzettelijk zo hard mogelijk aan het drukken zijn om de economie terug aan te zwengelen (pour la petite histoire). Ze zullen de oliesjeiks wel koest houden met andere zoetigheden momenteel denk ik dan. Dit samen met fameuze renteverlagingen kan de economie weer wat zuurstof geven.

Comment

• Nog niet eens zo lang geleden was de officiële prijsvork toch rond de 35 dollar per vat?

Als je rekent dat ze zelfs op die prijs nog goed verdienden kun je nagaan...hun kost stijgt niet of nauwelijks.

Toch blijf ik enorm bullish voor olie en aanverwante producten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
              Nog niet eens zo lang geleden was de officiële prijsvork toch rond de 35 dollar per vat?

Als je rekent dat ze zelfs op die prijs nog goed verdienden kun je nagaan...hun kost stijgt niet of nauwelijks.

Toch blijf ik enorm bullish voor olie en aanverwante producten

Ja maar van 140 naar 60 moet toch even pijn doen hé. Misschien hopen ze nu stiekem milieuvriendelijke voertuigen terug naar de zolder te verbannen voor tien jaar.

Comment

• Daarnet volgetankt bij Shell aan 0,948 euro/liter.

Comment

• Een drietal jaren geleden startte ik het toenmalige dieselprijzen topic op, toen ging de diesel voor 't eerste in de geschiedenis door de 1€-grens.

Als we zo blijven doorgaan gaat 'ie er straks weer onder

Comment

• 2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Irak gaat in 2009 2 miljard dollar investeren in zijn oliesector, met de bedoeling om de komende tien jaar de olieproductie van het land te verdrievoudigen. Irak gaat op zoek naar internationale partners omdat de technologie van Irak naar eigen zeggen dateert uit de jaren zeventig.

(belga) - Dat heeft de Iraakse minister van Financiën Baqer Jabr Soelagh donderdag gezegd.
                      Irak produceert momenteel ongeveer 2,4 miljoen vaten olie per dag, waarvan 2 miljoen bestemd voor de export. "Volgens mij moeten we onze export laten toenemen om ten minste het niveau van de jaren tachtig te halen, toen we 3,4 miljoen vaten per dag uitvoerden. Volgens het ministerie van Olie kan ons land binnen tien jaar 6 miljoen vaten per dag exporteren. Irak heeft daar in ieder geval de capaciteit toe", aldus de minister van Financiën.
                      Eens benieuwd wat dit gaat doen met de olieprijzen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FR2007 Bekijk Berichten
                        Daarnet volgetankt bij Shell aan 0,948 euro/liter.
                        Ikke iets duurder, 0.954, ook bij Shell Express

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                          -20% op één dag

Ik heb van een private banker vernomen dat ze de olie prijs opzettelijk zo hard mogelijk aan het drukken zijn om de economie terug aan te zwengelen (pour la petite histoire). Ze zullen de oliesjeiks wel koest houden met andere zoetigheden momenteel denk ik dan. Dit samen met fameuze renteverlagingen kan de economie weer wat zuurstof geven.
                          De dollar staat nu wel terug aan 80eurocent, zal er ook wel mee te maken hebben...

Comment

• Morgen ook nog 's volgooien ...

Vorige week hier diesel getankt aan 1.27 euro/l ... ik hoop dat ik morgen kan tanken aan 1.20 euro/l ofzo ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten

Fak hoe zalig!

Comment

• Maar echt: LPG > diesel.
                                Gatverdamme. Dan mag je krel al +15l zuipen.
                                Maar is dat een recente foto?

Comment

• Ik wil ook een krel op gas.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                    Ik wil ook een krel op gas.
                                    Ik ook, het grote nadeel is alleen dat je ofwel maar een kleine gastank hebt en veel moet gaan tanken, ofwel een grote tank hebt die veel te veel plaats innneemt.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Ik ook, het grote nadeel is alleen dat je ofwel maar een kleine gastank hebt en veel moet gaan tanken, ofwel een grote tank hebt die veel te veel plaats innneemt.

Ik bedoelde eigenlijk dat ik een auto die we hier staan hebben op gas wil steken. En lichte vracht.

Weinig tax en een 200 liter tank in de koffer.

Daar kan je dan 700km mee doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                        Ik bedoelde eigenlijk dat ik een auto die we hier staan hebben op gas wil steken. En lichte vracht.

Weinig tax en een 200 liter tank in de koffer.

Daar kan je dan 700km mee doen.
                                        Das inderdaad handig ja.
                                        Een pick-up zou ik wel op gas leggen bijvoorbeeld, daar kan ook makkelijk een grote tank in.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Opmerkelijke trend van LPG trouwens in de laatste maanden. Enkele maanden geleden stond LPG nog ongeveer aan de helft van de prijs van een litertje diesel. Maar na de laatste (stevige) dalingen van de LPG-prijs komt de prijs bijna aan 1/3 van de dieselprijs.

Probeert men LPG meer en meer te promoten? Met de ecoscore in het achterhoofd en onlangs het nieuwsbericht over het mogelijk afschaffen van de extra LPG-taks.
                                          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Working...
                                          X