Oorspronkelijk geplaatst door Debomma
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenDe brandstof is véél te goedkoop, het wordt drukker en drukker op de baan.
Je moet meer en meer vluchtroutes nemen om de opstoppingen te vermijden...
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenWel sterk dat net jij dat moet zeggen. Toen(enkele maanden terug) was LPG nog heilig en iedereen met een firmawagen een boeman. Ik wil geen oude koeien uit de gracht halen, maar bovenstaande is niet echt getuige van een consequente gedachtengang...
Deze post dus :
http://www.autoforum.be/showthread.p...en#post2706798) dat hij zowat imuun was voor al wat stijgende brandstofprijzen betreft, dankzij z'n firmawagen. En iedereen die géén firmawagen had was bij wijze van spreken onderbetaald. En das bullshit, dat weet jij evengoed als ik.
Dit geval is lichtjes anders. Met 120.000km/jaar wordt het bedrag van de km-vergoeding ontzaglijk hoog, welke werkgever wil dat betalen als men fiscaal voordelig een wagen ter beschikking kan stellen? En welk voordeel blijft erover voor mij als werknemer als de wagen na 2 jaar volledig opgereden is?
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenWas je vergeten dat stef ANUS het prototype is van de egoïst ? Als het voor hem maar goedkoop/gratis, dan heeft hij het liefst dat de rest zoveel mogelijk bloedt... Ik weet wel waarom hij op mijn negeerlijst staat, gelieve hem dus niet te quoten
Edit : voila hij doet nu net hetgeen hij jou verweet... maar 't betekent wel dat je ook een begoïst bent
Comment
-
Tuur, niet lezen he, allemaal Stef..... quotes !!
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenJe moet de zaken wél in het juiste daglicht stellen! De persoon in kwestie beweerde (zoek dat ook maar effe op) dat hij zowat imuun was voor al wat stijgende brandstofprijzen betreft, dankzij z'n firmawagen. En iedereen die géén firmawagen had was bij wijze van spreken onderbetaald. En das bullshit, dat weet jij evengoed als ik
Oorspronkelijk geplaatst door StefanusDit geval is lichtjes anders. Met 120.000km/jaar wordt het bedrag van de km-vergoeding ontzaglijk hoog, welke werkgever wil dat betalen als men fiscaal voordelig een wagen ter beschikking kan stellen? En welk voordeel blijft erover voor mij als werknemer als de wagen na 2 jaar volledig opgereden is?
Jij kon toch veel meer verdienen met een eigen wagen op kilometer vergoeding dan al die sukkelaars met hun firmawagen ? Of zie ik dat ook weer in een verkeerd daglicht ?
Oorspronkelijk geplaatst door StefanusVolledig incorrect. Goedkoop en gratis is iets compléét anders dan voordelig. Ik tracht in alles wat ik doe de ideale kosten/baten-verhouding te vinden. Als een bepaalde optie op een bepaald ogenblik voordeliger (en dat is niet altijd goedkoper) is, waarom ze dan niet in overweging nemen?
Weet je, laat het maar hoor. Ik heb begrip voor het veranderen van je gedachte, maar geef het dan gewoon toe ipv met allerlei drogredenen aan te komen.
Niemand zal een firmawagen weigeren als het hem goed uitkomt. En laat ons zeggen dat er weinig gevallen zijn waar het slecht uitkomt, zeker in deze woelige brandstoftijden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenHet aantal kilometers maakt een LPG wagen dus ineens duurder dan de diesel die je nu wel krijgt ?
Jij kon toch veel meer verdienen met een eigen wagen op kilometer vergoeding dan al die sukkelaars met hun firmawagen ? Of zie ik dat ook weer in een verkeerd daglicht ?
En waarom kan je dat, nu je ook met een leasingbak rondrijdt, wel toegeven en in mei nog niet ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat iemand met een aanvaardbaar aantal km/jaar voordeel kan halen uit een deftige km-vergoeding. Op een firmawagen moet immers ook belasting betaald worden, wat niet zonder meer 'krijgen' is.
Comment
-
Gisteren 58 liter 95 getankt aan € 1,195 de liter, dit bij de Shell Express in Hasselt.
't Was ff geleden dat ik nog met € 70 toekwam voor zo ne tank.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichtenbij welk merk heb je dan wel getankt??
ik heb gisteren getankt bij Schell 1.044 !!
Maes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenGisteren 58 liter 95 getankt aan € 1,195 de liter, dit bij de Shell Express in Hasselt.
't Was ff geleden dat ik nog met € 70 toekwam voor zo ne tank.
Comment
-
Uhm nee, 95 staat net onder € 1,34 per liter dacht ik.
14 cent onder de max. prijs vind ik al best mooi... 'k ga niet direct veel goedkoper vinden, toch ?Life's too short. Not to. Live it.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlaCkBirD Bekijk Berichtenis dat niet zowat de maximumprijs? bij mij esso express 1.044Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Ah ja, dat zal idd het misverstand zijn.Life's too short. Not to. Live it.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenAh ja, dat zal idd het misverstand zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenHet aantal kilometers maakt een LPG wagen dus ineens duurder dan de diesel die je nu wel krijgt ?
Maar nu ineens is t een ander verhaal.
Man man, van opportunisme gesproken. Nog ni gedacht om in de politiek te gaan Stefanus?
Ge zou nog ne goeie zijn, zo bv eerst roepen:"Eenmalige maatregelen om de begroting in evenwicht te krijgen, da is niet toelaatbaar, een schandaal!" om dan een paar jaar later te roepen: "Jama eh, nu mag het wel als wij het zelf doen, want ja, t is een andere situatie he"
Comment
-
OPEC plant 'aanzienlijke' productiedaling
Tijdens de buitengewone vergadering van de organisatie van olie-exporterende landen (OPEC) op 24 oktober zal er tot een 'aanzienlijke' daling van de productie beslist worden. Dat heeft de Algerijnse minister van Energie en voorzitter van de OPEC zaterdag gezegd.
(belga) - 'Er komt een inperking van de productie en die moet aanzienlijk zijn om het evenwicht te herstellen tussen aanbod en vraag', zei minister Chakib Khelil. 'Als de daling 1,5 miljoen vaten per dag moet bedragen, dan zal ze zo groot zijn. Is het 2 miljoen vaten per dag, dan zal het 2 miljoen vaten zijn'.
De precieze daling zal becijferd worden op basis van gegevens over de olievoorraden en de vraag in de eerste helft van 2009, aldus Khelil. Hij wijst op een daling van de vraag naar ruwe olie in belangrijke verbruikslanden zoals de VS.
'De OPEC zal de juiste beslissing nemen opdat de koersen stabiel zouden blijven', zei de Algerijnse minister nog. 'We willen een stabiele prijs, tussen 70 en 90 dollar.'
De prijs van ruwe olie bereikte in juli 147 dollar per vat, om nadien terug te vallen tot minder dan 70 dollar in New York door de wereldwijde financiële crisis die een economische groeivertraging veroorzaakt en een daling van de vraag naar olie. Vrijdag stond de ruwe olie in New York op 71,85 dollar per vat.
10:30 - 19/10/2008 Copyright © De Tijd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenIdd, want uw baas krijgt ongetwijfeld gratis brandstof voor al z'n bedrijfswagens die 'ie heeft rondbollen.
Voor iedereen zijn de brandstofprijzen hoog. Als jij het niet betaalt, moet iemand anders het doen.
Het volgende leasingcontract zal waarschijnlijk wel duurder worden, dus zal de werknemer minder opties, een kleinere motor of radicaal een kleinere wagen kunnen kiezen, tenzij zijn baas gul is (=dromen) en die de meerkost voor zich neemt..
Comment
-
[quote=Debomma;3013064]Tijdens de buitengewone vergadering van de organisatie van olie-exporterende landen (OPEC) op 24 oktober zal er tot een 'aanzienlijke' daling van de productie beslist worden. Dat heeft de Algerijnse minister van Energie en voorzitter van de OPEC zaterdag gezegd.
(belga) - 'Er komt een inperking van de productie en die moet aanzienlijk zijn om het evenwicht te herstellen tussen aanbod en vraag', zei minister Chakib Khelil. 'Als de daling 1,5 miljoen vaten per dag moet bedragen, dan zal ze zo groot zijn. Is het 2 miljoen vaten per dag, dan zal het 2 miljoen vaten zijn'.
De precieze daling zal becijferd worden op basis van gegevens over de olievoorraden en de vraag in de eerste helft van 2009, aldus Khelil. Hij wijst op een daling van de vraag naar ruwe olie in belangrijke verbruikslanden zoals de VS.
'De OPEC zal de juiste beslissing nemen opdat de koersen stabiel zouden blijven', zei de Algerijnse minister nog. 'We willen een stabiele prijs, tussen 70 en 90 dollar.'
De prijs van ruwe olie bereikte in juli 147 dollar per vat, om nadien terug te vallen tot minder dan 70 dollar in New York door de wereldwijde financiële crisis die een economische groeivertraging veroorzaakt en een daling van de vraag naar olie. Vrijdag stond de ruwe olie in New York op 71,85 dollar per vat.
10:30 - 19/10/2008 Copyright © De Tijd
http://www.tijd.be/nieuws/economie-f...600.art[/quote]
Vechten tegen de bierkaai lijkt mij. Als olie tov de andere grondstoffen daardoor relatief duur blijft zal de consumptie nog verder dalen.
Deze zomer heb ik niet veel van die stabiele prijzen gemerkt...
Comment
Comment