Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
    niet zo erg alleen moeten ze hier wel de BIV afschaffen, wat een schande dat dat hier nog bestaat zeg
    Nee toch niet. Ik vind het eerlijker; hoe duurder de wagen - hoe minder de BIV ... dat stimuleert de autoverkoop van duurdere wagens en meteen de economie. Goed voorstel vind ik.
    AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.


    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
      niet zo erg alleen moeten ze hier wel de BIV afschaffen, wat een schande dat dat hier nog bestaat zeg
      Ach, wij hebben ook nogsteeds BPM in NL

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Friso89 Bekijk Berichten
        Ach, wij hebben ook nogsteeds BPM in NL
        De Nederlandse regering is een echte beul voor autoliefhebbers. Bekijk de bolides in België in vergelijking met Nederland. Hopelijk gaat België niet dezelfde toer op.
        AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.


        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
          Nee toch niet. Ik vind het eerlijker; hoe duurder de wagen - hoe minder de BIV ... dat stimuleert de autoverkoop van duurdere wagens en meteen de economie. Goed voorstel vind ik.

          Belachelijk voorstel vind ik. Duurdere wagens vervuilen veel meer en mensen die die wagens kopen hebben meestal meer geld dus is het logisch dat ze ervoor betalen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
            waar tank jij weer?
            Vandaag nog 0,499 gezien op de baan van hasselt naar houthalen (Total)
            Fuck gisteren ook Lpg getankt en ik heb eigenlijk nooit op de prijs gelet .

            Ik heb net al me ticketjes bekeken en blijkbaar is het altijd 0.571 . Is dat normaal als het op factuur moet staan ? Morgen eens vragen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
              Belachelijk voorstel vind ik. Duurdere wagens vervuilen veel meer en mensen die die wagens kopen hebben meestal meer geld dus is het logisch dat ze ervoor betalen.
              Nee, d'as typisch socialistisch denken. Wat heeft vervuiling daarmee te maken. Er zijn zoveel dure bolides die minder verbruiken dan een goedkope. Maar ... ja eigenlijk heb je gelijk een belachelijk voorstel.
              AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.


              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                Belachelijk voorstel vind ik. Duurdere wagens vervuilen veel meer en mensen die die wagens kopen hebben meestal meer geld dus is het logisch dat ze ervoor betalen.
                Dat is ook niet altijd waar.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                  waar tank jij weer?
                  Vandaag nog 0,499 gezien op de baan van hasselt naar houthalen (Total)
                  Dit was bij de Octa+ (Gryjan) in Kortessem. Ik tank niet op een vaste plek, maar ga gewoon tanken als ik 'm ergens goedkoop zie staan, al heb ik wel m'n vaste plekjes hier en daar. Even een lijstje:
                  • Esso (Slachthuiskaai, Hasselt)
                  • Octa+ (Hasseltweg, Genk)
                  • Octa+ (Hasseltsesteenweg, Kortessem)
                  • Oeral (St.- Truidersteenweg, Hasselt)
                  • All-Gas (Walenstraat, Hasselt)
                  Nuja, onder de €0,5 voor een liter is al een mooie prijs. Maar er is heel veel verschil op de LPG-prijs. Zo staat hij hier in Lummen, waar maar 1 station is met LPG, aan 0,531.
                  Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                    De Nederlandse regering is een echte beul voor autoliefhebbers. Bekijk de bolides in België in vergelijking met Nederland. Hopelijk gaat België niet dezelfde toer op.
                    Ik duim voor jullie, dat het niet die kant op zal gaan...
                    De BPM wordt hier langzaamaan afgebroken, maar we krijgen er een CO2 taks voor terug.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Friso89 Bekijk Berichten
                      Ik lees zojuist, dat België vanaf volgend jaar waarschijnlijk ook een vliegtaks gaat heffen.
                      Join the club! België begint op NL te lijken, met al die taksen
                      Naar het schijnt zou het zo'n 10 € zijn voor gewone vluchten (charters enz..) en zo'n 50 € voor intercontinentale vluchten in 1e klasse. En de mensen van de reissector maar jengelen dat er jobs op de tocht gaan staan door deze maatregel. Als het op die luizige 10€ voor vacantievluchten en op die 50€ voor 1e kl.intercontinentaal aankomt zouden die mensen zich beter eens afvragen of ze überhaupt wel op vacantie KUNNEN. Als die bedragen hen doen besluiten om geen reis te boeken dan moeten het wel fantastische economen zijn dat ze op reis kunnen gaan met zo'n krappe financiële marge......
                      (Als ze willen uitwijken naar Nederland en/of Duitsland zal het hun waarschijnlijk veel meer kosten dan die 10/50€. Verder zei die oen dat het voorbeeld in NL gegeven was, daar zijn de mensen ook naar België en Duitsland uitgeweken en dus stelde hij maar voorop om de Belgen dit dan maar naar Nederland (?????) en Duitsland te laten doen. Of is die extra taks alleen voor nationale onderdanen en niet voor buitenlanders?).

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                        Naar het schijnt zou het zo'n 10 € zijn voor gewone vluchten (charters enz..) en zo'n 50 € voor intercontinentale vluchten in 1e klasse. En de mensen van de reissector maar jengelen dat er jobs op de tocht gaan staan door deze maatregel. Als het op die luizige 10€ voor vacantievluchten en op die 50€ voor 1e kl.intercontinentaal aankomt zouden die mensen zich beter eens afvragen of ze überhaupt wel op vacantie KUNNEN. Als die bedragen hen doen besluiten om geen reis te boeken dan moeten het wel fantastische economen zijn dat ze op reis kunnen gaan met zo'n krappe financiële marge......
                        (Als ze willen uitwijken naar Nederland en/of Duitsland zal het hun waarschijnlijk veel meer kosten dan die 10/50€. Verder zei die oen dat het voorbeeld in NL gegeven was, daar zijn de mensen ook naar België en Duitsland uitgeweken en dus stelde hij maar voorop om de Belgen dit dan maar naar Nederland (?????) en Duitsland te laten doen. Of is die extra taks alleen voor nationale onderdanen en niet voor buitenlanders?).
                        Terwijl dit in het nieuws kwam was ik mij dat inderdaad ook aan het afvragen. De makers v/h nieuws beginnen nu ook al te denken dat, buiten de politiekers, ook de kijkers SIMPELE OENEN zijn. Gewoon tegenwoordig schering en inslag.
                        AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.


                        Comment


                        • @ Will: Het kan misschien goedkoper zijn (met autorit etc.) om vanuit België te gaan reizen, maar neem nou NL als voorbeeld.
                          De burgers voelden zich al zo erg genaaid door de overheid, dat het gewoon om het principe ging en daarom reizen veel Nederlanders via Duitsland en België sinds de invoering.

                          KLM heeft ook laten weten dat ze een flinke daling in passagiers hebben waargenomen in de maandan juli/augustus.




                          Ryanair heeft ook afgezien van een 'basis' in Eindhoven, o.a. vanwege de vliegtaks en in Maastricht Airport is zelfs een luchtvaartmaatschappij vertrokken naar Luik, terwijl Maastricht Airport het al zo moeilijk heeft.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                            De markten zijn niet volatiel doorzichtig. Dat is het welbekende 'jojo effect' en dat men absoluut niets kan voorspellen heden ten dage. In normale marktomstandigheden kan je een stijging of daling relatief goed incalculeren.

                            De olie is ondertussen gezakt onder de 80 grens :
                            De olieprijs in Londen is voor het eerst sinds 12 oktober vorig jaar onder de 80 dollar per vat gedoken. De wereldwijd dalende aandelenbeurzen versterken de zorgen dat de vraag naar olie zal afnemen als gevolg van de economische neergang. Ook het Internationaal Energie Agentschap (IEA) neemt dit waar.

                            (tijd) - Het Internationaal Energie Agentschap (IEA) verwacht dat de wereldwijde olievraag in 2008 met amper 0,5 procent zal groeien, de traagste groei sinds 1993.
                            Het IEA verlaagde de prognose voor de groei van de olievraag in 2008 met 250.000 vaten per dag tot 440.000 vaten per dag. De instelling verwijst naar de zwakke economie en de liquiditeitscrisis. Voor 2009 mikt het IEA op 690.000 extra vaten per dag, eveneens een pak minder dan voorheen.
                            Het IEA zegt dat niet enkel de olievraag maar ook de olieproductie zal verminderen. Oliebedrijven zullen door de kredietcrisis namelijk minder investeren in nieuwe olie-installaties en olievelden. In september alleen al werden er naar schatting dagelijks 1 miljoen vaten minder opgepompt, onder andere door de tropische stormen en de striktere naleving van de OPEC-quota.
                            De novemberfuture voor een vat ruwe Brent-olie koerst om 12.10 uur 5,9 procent lager op 77,76 dollar. De olieprijs stevent zo af op zijn grootste weekverlies in vier jaar tijd. 'Ik denk dat de olieprijs niet zal herstellen vooraleer de paniek omtrent de financiële sector is verdwenen', liet een oliespecialist verstaan aan persagentschap Bloomberg.
                            Samen met de olieprijs donderen ook de prijzen voor basismetalen naar beneden. Koper wordt bijna 10 procent goedkoper, en ook nikkel, zink en aluminium verliezen fors waarde op de London Metal Exchange.
                            JDS/RV
                            http://www.tijd.be/nieuws/economie-f...088819-600.art
                            Dankuwel bomma!
                            Die oudjes, 't zijn toch schatten, eh! Altijd staan ze weer klaar met wijze woorden, ervaring en kennis om te delen.
                            Leve onze senioren!

                            BTW als de basismetalen ook dalen in prijs gaat het misschien terug goedkoper worden om te bouwen???

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Friso89 Bekijk Berichten
                              @ Will: Het kan misschien goedkoper zijn (met autorit etc.) om vanuit België te gaan reizen, maar neem nou NL als voorbeeld.
                              De burgers voelden zich al zo erg genaaid door de overheid, dat het gewoon om het principe ging en daarom reizen veel Nederlanders via Duitsland en België sinds de invoering.

                              KLM heeft ook laten weten dat ze een flinke daling in passagiers hebben waargenomen in de maandan juli/augustus.




                              Ryanair heeft ook afgezien van een 'basis' in Eindhoven, o.a. vanwege de vliegtaks en in Maastricht Airport is zelfs een luchtvaartmaatschappij vertrokken naar Luik, terwijl Maastricht Airport het al zo moeilijk heeft.
                              Mij interesseert het geen bal via waar of hoe ze willen reizen, ik wil alleen maar zeggen dat personen die zo'n acrobatiën moeten/willen uitvoeren voor zo'n 10€ beter hun 'valoche' zouden thuislaten en niet op verlof vertrekken. Met andere woorden, het grote aantal reizigers die een lening moeten afsluiten om op verlof te kunnen gaan zou er alleen maar mee verminderen (en er niet van verschieten dat je uit hun weg moet gaan eens op bestemming toegekomen want het zijn precies sujetten die zo rijk zijn als de zee diep is, dikke m'as-tu vu's ja....). Schijnbaar is het gezegde: De tering naar de nering zetten, voor velen een onbekend begrip ??

                              Comment


                              • en het cliqeut systeem start weer

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  en het cliqeut systeem start weer
                                  Inderdaad, maar is het omgekeerde cliquet systeem ooit in werking getreden? Volgens mij trad dat in theorie in werking bij een dieselprijs boven de 1.2€. De prijs zit daar momenteel amper onder... Voor zover ik weet is de accijns een percent van de kostprijs? Dat wil zeggen dat de overheid de voorbije maanden gigantische winsten heeft geboekt, maar niets is nog genoeg blijkbaar?

                                  Schijnbaar wil men opzettelijk het toerisme en de economie afremmen, door de brandstofprijzen desnoods kunstmatig op te drijven!

                                  Comment


                                  • Dat omekeerde cliquet ding komt er ook niet meer heb ik gelezen!
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk Berichten
                                      BTW als de basismetalen ook dalen in prijs gaat het misschien terug goedkoper worden om te bouwen???
                                      Daar heb ik persoonlijk geen zicht op. Maar als je logisch redeneert, de basismaterialen zakken inderdaad in prijs en de orderboekjes van de aannemers raken niet meer zo gevuld als vroeger van medio 2009 begin 2010. Afdingen op de prijs wordt dus weer wat makkelijker. Daartegenover staan de leningsrentevoeten die momenteel nog alle kanten op kunnen (basispunten zijn juist verlaagd en dat zal nog even zo blijven om de recessie tegen te gaan, dit ten koste dan weer van de inflatie...)

                                      Bouwen is een branche apart, waar ik in principe voor mijn professionele sector ook wel wat verstand van zou moeten hebben, maar dat ligt me niet zo. Die prijzen zijn immers om flauw te vallen als je alles zou laten doen sleutel op de deur.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
                                        Inderdaad, maar is het omgekeerde cliquet systeem ooit in werking getreden? Volgens mij trad dat in theorie in werking bij een dieselprijs boven de 1.2€. De prijs zit daar momenteel amper onder... Voor zover ik weet is de accijns een percent van de kostprijs? Dat wil zeggen dat de overheid de voorbije maanden gigantische winsten heeft geboekt, maar niets is nog genoeg blijkbaar?

                                        Schijnbaar wil men opzettelijk het toerisme en de economie afremmen, door de brandstofprijzen desnoods kunstmatig op te drijven!
                                        Check hier een paar pagina's terug eens over dat systeem...

                                        Comment


                                        • BRUSSEL - Een daling van de benzineprijzen wordt voortaan slechts voor de helft doorgerekend aan de consument. Die begrotingsmaatregel moet 159 miljoen opleveren.
                                          De begroting van de regering-Leterme I blijft voorlopig omgeven met mist. Vooral over de maatregelen die de burger in zijn of haar portemonnee zal voelen, wordt beperkt gecommuniceerd.

                                          Bij de toelichting over de begroting werd dinsdag bijvoorbeeld niets gezegd over hoeveel het herinvoeren van het cliquetsysteem voor brandstofprijzen moet opbrengen. Gisteren werd duidelijk dat de regering hiermee 159 miljoen euro extra accijnzen op benzine en diesel hoopt te innen.

                                          Het cliquetsysteem werd in 2003 ingevoerd toen de brandstofprijzen — net zoals nu — aan het dalen waren. Als benzine of diesel goedkoper worden, mag maar de helft van die daling doorgerekend worden in de accijnzen op die producten. De andere helft vloeit naar de schatkist. Concreet dalen de verkoopprijzen voor de consument dus niet in dezelfde mate als die van de brandstof zelf.

                                          Volgens de regering is een herinvoering van het cliquetsysteem in de eerste plaats een milieumaatregel om het massale gebruik van de wagen te temperen. Maar met een geraamde opbrengst van 159 miljoen is het tegelijk een aanzienlijke belastingverhoging. Ze komt naast de vliegtuigtaks die 132 miljoen euro moet opbrengen en de verhoging van prijs van dienstencheques tot 7,5 euro.

                                          Het omgekeerde cliquetsysteem, waarbij prijsverhogingen niet volledig doorgerekend worden aan de consument, wordt niet opnieuw ingevoerd. De verhogingen zal elke automobilist volledig voelen, de dalingen niet.

                                          Verder moet de verkoop van gebouwen goed zijn voor 100 miljoen euro extra in de schatkist. Toen CD&V nog in de oppositie zat liep ze storm tegen de verkoop van overheidsgebouwen om de begroting rond te krijgen.

                                          Waanneer het volledige begrotingsplaatje zal worden bekendgemaakt is niet duidelijk. Het definitief op papier zetten van de maatregelen die tijdens het nachtelijke begrotingsconclaaf werden afgesproken, blijkt in elk geval meer tijd dan gewoonlijk te vergen. Naar verluidt bestaan er nog enkele stevige meningsverschillen over de manier waarop sommige beslissingen moeten worden geïnterpreteerd.

                                          Kabinetsmedewerkers waren gisteren druk in de weer om de teksten klaar te krijgen. Zij kregen gisteren wat respijt aangezien de wekelijkse ministerraad op vrijdag is afgelast. Premier Leterme vertrekt dan naar de top van de Francofonie in Quebec. Onderweg zal hij een tussenstop maken in ijsland om het dossier-Kaupthing aan te kaarten.

                                          steven samyn

                                          Comment

                                          Working...
                                          X