Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door zionlion Bekijk Berichten
    en dan nog dit de olieprijs stond op een record van ongeveer 150 dollar per vat en vandaag staat deze ongeveer een 50 dollar minder, MERKEN WIJ ALS AUTOMOBILISTEN DAAR IETS VAN AAN DE POMP,NEEEEEEEN!!!!!!!!!!de prijs blijft ongeveer hetzelfde
    1) De dollar is aan een opmars(je) begonnen, eindelijk.
    2) De ruwe olie-prijzen staan _niet_ in rechtstreeks verband met de prijzen van afgewerkte olieproducten, en dus ook niet met de prijzen die we aan de pomp zien. Er is een verband natuurlijk, maar da's niet 1-op-1.
    3) Denk je nu echt dat 't voor de overheid zó simpel zou zijn om de prijs voor ons kunstmatig hoog te houden, regelmakers die zij zijn ? Neen, de berekening van de pompprijzen is zeer nauwkeurig gedefiniëerd... daarvan afwijken wordt direct opgemerkt. De transportsector zou héél vlug aan de alarmbel trekken moesten ze 't toch proberen.
    4) Kabaal maken over dingen waar je duidelijk nóg minder van afweet dan ik, zal zéker niet helpen.
    Life's too short. Not to. Live it.
    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

ik heb een wagen gekocht omdat het altijd regent!!!!
      Een paraplu helpt ook.

Comment

• Thanks Sibi....helaas krijgen we hier zo'n lui om de paar dagen over de vloer, en ik heb écht geen zin om daar nog op te reageren. We zouden hier beter eens een F.A.Q. maken. Misschien kan whipsy ons daaromtrent adviseren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
          Een paraplu helpt ook.
          en jij hebt geen wagen zeker het is 2008

Comment

en jij hebt geen wagen zeker het is 2008
            Ik heb geen wagen neen.

Sterker nog, het is bijna 2009.

Door de dure brandstof maakt een Vlaming op vijf tegenwoordig meer gebruik van het openbaar vervoer. Dat blijkt maandag uit een onderzoek dat vervoersmaatschappij De Lijn liet uitvoeren door marktonderzoeksbureau Gfk Significant. De vervoersmaatschappij lanceerde maandag tegelijk ook de campagne "De bus nemen is goedkoper dan erachter te rijden", om de bus en tram te promoten als alternatief voor de dure auto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
              1) De dollar is aan een opmars(je) begonnen, eindelijk.
              2) De ruwe olie-prijzen staan _niet_ in rechtstreeks verband met de prijzen van afgewerkte olieproducten, en dus ook niet met de prijzen die we aan de pomp zien. Er is een verband natuurlijk, maar da's niet 1-op-1.
              3) Denk je nu echt dat 't voor de overheid zó simpel zou zijn om de prijs voor ons kunstmatig hoog te houden, regelmakers die zij zijn ? Neen, de berekening van de pompprijzen is zeer nauwkeurig gedefiniëerd... daarvan afwijken wordt direct opgemerkt. De transportsector zou héél vlug aan de alarmbel trekken moesten ze 't toch proberen.
              4) Kabaal maken over dingen waar je duidelijk nóg minder van afweet dan ik, zal zéker niet helpen.
              nee staan niet rechtstreeks, verklaar dan hoe dat de diesel verdubbelt is en een vat olie ook?

Comment

nee staan niet rechtstreeks, verklaar dan hoe dat de diesel verdubbelt is en een vat olie ook?
                Misschien eerst eens http://taal.vrt.be/ consulteren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                  Ik heb geen wagen neen.

Sterker nog, het is bijna 2009.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF18082008_041
                  je zegt dat je geen wagen hebt en je beantwoord mijn vraag:met welke diesel????: we tanken bij het tankstation waar we het dichts bijzijn als we moeten gaan tanken. Meestal is dat een witte pomp hier om de hoek.

Na 490.000km nog altijd geen problemen

Comment

• Op de Tijd zijn er al 53 reacties op dat artikel. Gaande van grof tot bedreigend. Grappig om te lezen! Binnenkort burgeroorlog Iedereen eigen belangen eerst!

Neem wat popcorn en geniet van de boeiende lectuur :

Comment

• Hé... daar staat dat de pompprijzen wél de prijs van ruwe olie volgt.
                      Ik meen ooit een artikel in de Knack gelezen te hebben waarin stond dat dat _niet_ zo was.

-edit-
                      Dat staat in de derde link.
                      Maar de tweede link zegt dan wél weer wat ik dacht.
                      Last edited by sibi; 04/09/2008, 19:11.
                      Life's too short. Not to. Live it.
                      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Waar kan ik info vinden over de olieprijzen in Duitsland, Tsjechië, Slowakije ? (om te weten waar ik 't goedkoopste voltank )

Comment

• Duitsland mag je al zeker schrappen denk ik

Comment

• Dat de verhouding niet 1 op 1 is akkoord, en de sterkere dollar de laatste tijd zal het effect van de prijsdaling ook wel wat afvlakken, maar dat neemt niet weg dat er toch iets niet klopt.
                            Een daling van iets van 30 % en aan de pomp schiet daar 0.0 van over? Sorry ze, maar hoe komt het dan dat we nagenoeg iedere prijsSTIJGING wel voelen enkele dagen later?

Comment

• ik verwijs Zionlion daar naar de website van HLN, daar mag ie tussen al de andere vlaamse laaggeschoolden gaan schelden op de regering

Comment

• Op zaterdag 6 september wordt Super 95 & Super 98+ & Stookolie goedkoper!

* Voor Super 95 betaalt men vanaf zaterdag maximum 1,519 €/l (een DALING van 0,028 €/l)
                                * Voor Super 98+ betaalt men vanaf zaterdag maximum 1,538 €/l (een DALING van 0,036 €/l)
                                * Voor Diesel betaalt men maximum 1,311 €/l (onveranderd)
                                * Voor LPG betaalt men maximum 0,629 €/l (onveranderd)

* Voor Stookolie (>2000 liter) betaalt men vanaf zaterdag maximum 0,8106 €/l (een DALING van 0,0314 €/l)
                                * Voor Stookolie (<2000 liter) betaalt men vanaf zaterdag maximum 0,8344 €/l (een DALING van 0,0314 €/l)
                                * Voor Propaan (>2000 liter) betaalt men maximum 0,6033 €/l (onveranderd)
                                * Voor Propaan (<2000 liter) betaalt men maximum 0,6582 €/l (onveranderd)
                                Bron: www.brandstofprijzen.be
                                Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Kijk, dat werd eens tijd als je beschouwt hoeveel de olieprijzen zijn gedaald de laatste weken. Met de gebruikelijke vertraging in 't achterhoofd zouden er nog dalingen moeten volgen.

Misschien richting 1,40 voor benzine en 1,15 voor diesel ?

Comment

• Ik heb altijd de indruk dat de verhoging sneller doorkomt dan de verlaging, niet?

Comment

• Woehoew, nog maar 1,538

Comment

• dat is waar verhoging voeren ze sneller door, dan verlaging

Comment

Working...
                                        X