Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    Ook waar. Waaruit trek jij dan de conclussie dat bijna iedereen minder rijdt?

In Zuid-West Vlaanderen is 't nochtans aan 't keren.
    Ik wil totaal niet veralgemenen en wild an ook niet beweren dat er massaal minder gereden wordt. ik weet enkel dat veel leeftijdsgenoten (20ers en jonge 30ers) die net een huis hebben en soms al kindjes, hun auto meer en meer laten staan.

Maar ik begeef mij dan ook in een totaal ander milieu dan de meerderheid van dit forum. Mijn vrienden huren of wonen in een krot van een rijwoning, hebben goedkope auto's (2500 euro), ...

ZWVL is totaal aan het verloederen door Noord-fransen en andere nieuwe Belgen. Is idd een totale ramp aan het worden!
    2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
    2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HaVo Bekijk Berichten
      in mijn buurt (leuven - vl. brabant) volg ik een paar van deze huizen op de voet, omdat ik het knappe woningen vind (ik denk er met deze prijzen niet eens aan van een huis te kopen), en deze zijn op 8 weken tijd gezakt met bedragen gaande van 35000 tot 55000 euro. Het zijn huizen in de prijscategorie van 250000 tot 450000 euro.

enfin, back on topic (alhoewel dit volgens mij on topic is want deze olie 'crisis' zal ongetwijfeld zijn weerslag gaan hebben op de immo markt, dat kan bijna niet anders aangezien een woning naast de auto de andere grote investering is).
      Veel mensen zijn een grens aan het bereiken.

Voor een huis te huren is dat volgens mij 750 a 850 euro

Voor een huis te kopen is dat volgens mij 250000 a 30000 euro

Het is een trend die al jaren bezig is dat duurdere dingen blijven leegstaan.
      2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
      2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
        Ik wil totaal niet veralgemenen en wild an ook niet beweren dat er massaal minder gereden wordt. ik weet enkel dat veel leeftijdsgenoten (20ers en jonge 30ers) die net een huis hebben en soms al kindjes, hun auto meer en meer laten staan.

Maar ik begeef mij dan ook in een totaal ander milieu dan de meerderheid van dit forum. Mijn vrienden huren of wonen in een krot van een rijwoning, hebben goedkope auto's (2500 euro), ...
        Ja 't zou best kunnen hoor en ik ga 't zeker niet tegenspreken. Ik denk eerder dat m'n wat rationeler omspringt met ritten (zoals ik zei, wat ritten combineren ipv 7keer over en weer te rijden) ipv echt zeggen 'dit weekend gaan we niet buitenshuis omwille van de dure tankbeurt'.

Aan de school, vooral moeders met hun kroost, niet minder wagens dan enkele maanden geleden, op de parking van de supermarkt evenmin. En de parkings in centrum gent staan iedere weekend propvol...

Comment

Ja 't zou best kunnen hoor en ik ga 't zeker niet tegenspreken. Ik denk eerder dat m'n wat rationeler omspringt met ritten (zoals ik zei, wat ritten combineren ipv 7keer over en weer te rijden) ipv echt zeggen 'dit weekend gaan we niet buitenshuis omwille van de dure tankbeurt'.

Aan de school, vooral moeders met hun kroost, niet minder wagens dan enkele maanden geleden, op de parking van de supermarkt evenmin. En de parkings in centrum gent staan iedere weekend propvol...
          Er zal een punt komen dat mensen hun wagen zullen moeten laten staan. Vrees ik.

En van die huizen. Ik ben op zoek naar één, maar ik kan't alleen nie betalen. Jammer!
          1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
            Jaja, er wordt daadwerkelijk minder gereden en meer gefietst!
            Wie weet zal ons straatbeeld binnen enkele jaren gelijkenissen vertonen met wat het ooit in China was. Oh ironie, allemaal op de fiets.

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
            Makelaars proberen, onlangs nog in Adegem een mooi voorbeeld, hun vastgoed te verkopen aan hoge prijzen en willen potentiele kopers over de streep trekken met andere middelen. Die in Adegem gaven een autootje cadeau bij een appartement.Als de verkoop goed gaat doen ze dat niet.
            Grappig idd! Laat de middenstand maar samenspannen met dingen die ze niet verkocht krijgen, dat gaat boeiend worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
              Er zal een punt komen dat mensen hun wagen zullen moeten laten staan. Vrees ik.
              Ik heb het hier daarnet nog geschreven: we gaan gemiddeld 2x per jaar op reis, gaan erg vaak uit eten, kopen multimedia aan de lopende band...er gaat héél wat geld naar luxe dus we kunnen er in principe tegen.

Alleen moeten we dan luxe opgeven en dat is een shock.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                Wie weet zal ons straatbeeld binnen enkele jaren gelijkenissen vertonen met wat het ooit in China was. Oh ironie, allemaal op de fiets.

Een autoloze zondag, zoals tijdens de crisis in de jaren '70 is een ramp voor de staatskas. Alleen kunnen wij dat niet in België omdat bijna de helft op de kosten van de firma rijdt en niet wakker ligt van een km meer of minder.

Comment

Een autoloze zondag, zoals tijdens de crisis in de jaren '70 is een ramp voor de staatskas. Alleen kunnen wij dat niet in België omdat bijna de helft op de kosten van de firma rijdt en niet wakker ligt van een km meer of minder.
                  Als die andere helft dan al de auto laat staan zullen ze het toch nog wel hard genoeg voelen hè

Ik vind dit lang geen slecht idee!
                  Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toto Bekijk Berichten
                    Het is en blijft een tsjeef.
                    Die 800.000 mestvlamingen staan nu wel mooi te kakken natuurlijk.

Comment

Alleen kunnen wij dat niet in België omdat bijna de helft op de kosten van de firma rijdt en niet wakker ligt van een km meer of minder.
                      Mijn antwoord daarop is bij een opkuis in dit topic verloren gegaan, maar dat klopt. Met als rechtstreeks gevolg dat de leasingrijder zichzelf de das omdoet. Des te hoger die brandstofkosten, des te kleiner de lease auto straks gaat zijn.

Comment

• ik ken niet iedereen zijn situatie, maar ik ben onlangs veranderd van werk en doe nu 160km per dag (80 heen en 80 terug). Op maandbasis kost mij dat +- 240 euro (met een verbruik van rond de 6 liter diesel).
                        Nu dat weegt zwaar door, maar via de personenbelasting (opteren voor werkelijke kosten ipv forfait) krijg je 0.15km per kilometer (die opgetrokken zal worden naar 0.25).

De rekening:
                        +- 230 werkdagen * 120 = 27600km * 0.15 = 4140 euro. (werkelijke kost)
                        Huidige vergoeding (Sociaal Abonnement) = 81 euro.
                        Wat blijkt dat ik zo'n 2000 euro extra zal terugkrijgen = 160 euro
                        Sommetje: 81+160 = 240.

Nu dit is wat zwart wit gezien, aangezien er meer onderhoud nodig is (banden, oliewissels, filters, ..., meer reparaties? (hopelijk niet)

Stel dat ze het optrekken naar 0.25 (en dat zal er wel doorkomen)
                        230(werkdagen)*120(kilometers)=27600*0.25 = 6900 euro (werkelijke kost)
                        Huidige vergoeding (Sociaal Abonnement) = 81 euro
                        Nu blijkt dat ik zo'n 4000 euro extra zal terugkrijgen = 333 euro/maand
                        Sommetje: 81+333 = 414 euro.

Reeële kost 240, vergoeding 414 euro = 174 euro over *12 =2088 euro voor extra onderhoud en banden etc.

Dit is een simulatie die ik gemaakt heb, indien er fouten in zitten gelieve mij daarop te wijzen.
                        Maar zoals het hier staat heeft dit maar weinig invloed op iemand die niet voor de forfait methode kiest.

edit: precies vanavond moeten gaan tanken, morgen dieselprijzen omhoog
                        edit2: wel rekeninghouden met het feit dat je dit gedurende zo'n 2 jaar moet voorfinanciëren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                          Ik vind dit lang geen slecht idee!
                          Als autoforum hebben wij een morele plicht. Organiseren we 't?

Comment

Als autoforum hebben wij een morele plicht. Organiseren we 't?
                            I'm in
                            Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                              Ga dan gewoon wat dichter wonen.

De prijs van het woon-werkverkeer heb je zelf in de hand. Je kan je werk en woonplaats zodanig kiezen zodat dat je geen euro meer kost.
                              Dat is mss voor u van toepassing!!!

Met sommige diploma's is de keuze op de arbeidsmarkt niet zo ruim!!
                              Ikzelf heb reeds meerdere vervangopdrachten achter de rug en steeds op andere plaatsen.
                              Telkens opnieuw verhuizen is geen optie als je kijkt wat de immo markten vandaag staan!

En graag had ik uw uitleg willen horen om het woon-werk verkeer tot een nuloperatie om te toveren!!!!
                              Auto aan de kant zetten is geen optie!!!

Comment

• Hoe begin je daaraan? Hoe pak je dat aan?

't Moet meer zijn dan een omgekeerde forummeeting

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlaCkBirD Bekijk Berichten
                                  (en dat zal er wel doorkomen)
                                  maar ondertussen is 't nog niet zover.

Comment

• De prijzen van de olie zijn drastisch hoger dan het daadwerkelijk zou moeten zijn. Dit is onlangs bekendgemaakt door de directeur-generaal van de OPEC in een persconferentie.
                                    Staat trouwens in een artikel van HLN. Wat doen we eraan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mickymachien Bekijk Berichten
                                      De prijzen van de olie zijn drastisch hoger dan het daadwerkelijk zou moeten zijn. Dit is onlangs bekendgemaakt door de directeur-generaal van de OPEC in een persconferentie.
                                      Weinig of niets. En dat is 't probleem

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mickymachien Bekijk Berichten
                                        De prijzen van de olie zijn drastisch hoger dan het daadwerkelijk zou moeten zijn. Dit is onlangs bekendgemaakt door de directeur-generaal van de OPEC in een persconferentie.
                                        Het enige wat nog effect heeft is het hele land lamleggen

Comment

Het meest hypocriete aan heel het verhaal blijft onze regering, onze lieve Waalse vriend Didier Reynders en onze waardige eerste minister Yves Leterme.

Jarenlang diesel promoten en zorgen dat 80% van ons wagenpark dieselt om daarna, op nog geen 6 maand het voordeel laten wegvallen zonder dat de consument economisch de tijd krijgt zich aan te passen.

Das diefstal.
                                          En dat is de schuld van Reynders en Leterme? Ik wist niet dat die al jarenlang aan macht waren?

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                          En Van Brempt keldert dan ook nog eens de biodiesel...
                                          En terecht. Voedsel in ruil voor brandstof is gewoon dom.

Comment

Working...
                                          X