Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Olieprijzen blijven stijgen in New York en Londen

De prijzen van ruwe olie blijven stijgen en dus ook nieuwe records bereiken. In New York steeg de prijs tot 110,70 dollar per vat light sweet crude. In Londen werd 106,80 dollar neergeteld voor een vat Brent-olie. De prijzen worden nog steeds de hoogte in geduwd door de verzwakking van de dollar. (belga/vsv/demorgen)
    De schrijvers van deze artikels hebben duidelijk ook geen inspiratie meer voor hun titels

Comment

• Kunnen we hier niet beter een grafiek/ticker plaatsen met weergave van de huidige bied en laatprijs?

Retrouvez en direct de la bourse de Paris toutes les informations en temps réel et suivez l'évolution et les actualités des marchés financiers : CAC 40, actions et investissements (conseils), indices des devisesActions éligibles au SRD -

Comment

• Tanken op de kuringersteenweg in Hasselt is nu 1 cent duurder ivm tankstations langs de baan hier...

Een tijd geleden was het daar nog vlot 2-3 cent goedkoper...weg is dat verschil dus.

Comment

• Das dan toch teken dat die langs de baan bij u goedkoper zijn geworden denk ik. Ni? Ik tank regelmatig aan de Shell Express aan de Carrefour van de grote ring in Hasselt (ma das de Kuringersteenweg mss net nemeer) en ik vind da die t.o.v de andere pompen waar ik ook tank, goedkoper is beginnen worden sinds een paar maanden. Vroeger scheelde da meerdere centen, nu is het quasi gelijk

Ik heb er maandag aan 1.148 getankt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
            Das dan toch teken dat die langs de baan bij u goedkoper zijn geworden denk ik. Ni? Ik tank regelmatig aan de Shell Express aan de Carrefour van de grote ring in Hasselt (ma das de Kuringersteenweg mss net nemeer) en ik vind da die t.o.v de andere pompen waar ik ook tank, goedkoper is beginnen worden sinds een paar maanden. Vroeger scheelde da meerdere centen, nu is het quasi gelijk
            Gisteren de wagen van een vriendin daar gaan volgooien, aan €1,158. De Q8 die daar wat verderop ligt, eveneens €1,158 en hier bij ons in diest €1,148.

Ik weet dat ik 'vroeger' als ik kon telkens tankte op de kuringstnwg net omdat het daar 2-3 cent onder de prijs hier zat. Shell is met hun Express stations wel de colruyt aan het worden binnen de merken, meestal duiken ze net 1 cent onder de prijs van de concurrentie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
              Tanken op de kuringersteenweg in Hasselt is nu 1 cent duurder ivm tankstations langs de baan hier...

Een tijd geleden was het daar nog vlot 2-3 cent goedkoper...weg is dat verschil dus.
              Uhm, ik hoop dat je 't nu niet over de Shell Express aan de Carrefour hebt ?!

Een tank 95 daar bespaart me toch een € 6-7 in vgl. met andere plaatsen. Als men elders pakweg € 1.45 de liter vraagt, vraagt men daar € 1,33 of zo. 55 liter x 0,12 is een € 6,5.
              De 98 staat daar wel op zijn maximumprijs, maar de diesel is er ook wel een 10 cent goedkoper dan elders (denk ik, ik tank dat quasi nooit). Diesel Extra staat er aan de maximumprijs, maar wie dat tankt is imo te goedgelovig: Diesel Extra is niet meer dan een leep marketingtrucje om je de volle pot te doen betalen.

Njah, voor 2-3 cent ga ik niet dat klein stukje omrijden eigenlijk.
              Dan doe ik quasi evenveel benzine op dan dat ik er centen bespaar, denk ik.
              Last edited by sibi; 15/03/2008, 12:39.
              Life's too short. Not to. Live it.
              1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
              2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
              2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
              2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Ik moet wel zeggen dat alle tankstations in de buurt waar ik woon quasi de maximumprijs hanteren (2-3 cent eronder, meer niet).

Twee stations liggen vlak langs de op- en afrit naar de snelweg (2 Texaco's, op 200 meter van elkaar, go figure), en dan heb ik nog de Shell, Esso, Total, Texaco en Q8 langs de baan Hasselt-Eindhoven, allemaal nog voor de afslag Beringen. Hanteren ook allemaal prijzen 2-3 cent onder de maximumprijs.

De goedkoopste in Zonhoven is de Oeral, maar die ligt quasi tegen Genk en voor mij is dat al 'n serieus eind omrijden.
                Dus dan ga ik maar naar de Shell Express in Hasselt en rijd ik binnendoor naar huis.
                Life's too short. Not to. Live it.
                1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Gisteren nog eens gaan tanken en bij Gulf staat 1 liter diesel nu aan € 1.188. Ik vind het veel, maar goed dat ik niet zo veel km's doe. Ik begin toch stilletjes te denken om op het werk(van papa) gaan te tanken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten

Een tank 95 daar bespaart me toch een € 6-7 in vgl. met andere plaatsen. Als men elders pakweg € 1.45 de liter vraagt, vraagt men daar € 1,33 of zo. 55 liter x 0,12 is een € 6,5.
                    De 98 staat daar wel op zijn maximumprijs, maar de diesel is er ook wel een 10 cent goedkoper dan elders (denk ik, ik tank dat quasi nooit). Diesel Extra staat er aan de maximumprijs, maar wie dat tankt is imo te goedgelovig: Diesel Extra is niet meer dan een leep marketingtrucje om je de volle pot te doen betalen.

Officiële dieselprijs is 1.268 denkik. Ik tankte aan die Shell Express 1.148 € / l. Meestal zit die pomp dus een 10 à 12 cent onder de prijs. Op een tank van 40 liter is da dus al gauw 4 à 5 €

Hun Diesel Extra staat gewoon aan de officiële prijs. Verschil? Kzou het niet met zekerheid weten. Ik neem aan wat extra additieven

Comment

• Ik heb een tijdje terug aan de Shell Express in Korbeek-Lo (aan de carrefour) getankt, en daar was het dikke 10 cent minder dan de Shell pomp in Sint-Truiden! En ook deze in Sint-Truiden stond al 7 of 8 cent onder de maximum prijs.
                      O ja, heb het hier over de 95 naft.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten

Njah, voor 2-3 cent ga ik niet dat klein stukje omrijden eigenlijk.
                        Dan doe ik quasi evenveel benzine op dan dat ik er centen bespaar, denk ik.
                        Jawel, die shell express aan de carrefour daar.
                        Ik dacht tot gisteren ook dat die altijd goedkoper was, die vlieger gaat dus niet langer op.

Comment

• Weer een stijging van de dieselprijs:

Op dinsdag 18 maart 2008 wordt Diesel duurder.

* Voor Diesel betaalt men vanaf dinsdag maximum 1,296 €/l (een stijging van 0,028 €/l)
                          Bron: http://www.brandstofprijzen.be/
                          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Vandaag gaan tanken, 52€ voor 43l diesel (1,208€/l)

Comment

• Zwijg, vorige week in Duitsland paar keer getankt aan 1,58

Voor superplus, maar toch!

Comment

• Ah, nochtans heb ik in Duitsland veel tankstations gezien waar benzine maar rond de 1,30-40 zat. Da's wel al een paar weken geleden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Ik heb een tijdje terug aan de Shell Express in Korbeek-Lo (aan de carrefour) getankt, en daar was het dikke 10 cent minder dan de Shell pomp in Sint-Truiden! En ook deze in Sint-Truiden stond al 7 of 8 cent onder de maximum prijs.
                                  O ja, heb het hier over de 95 naft.
                                  En da's al een dure! De Jet aan de vaart is de goedkoopste in de omgeving leuven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nightfox Bekijk Berichten
                                    Ah, nochtans heb ik in Duitsland veel tankstations gezien waar benzine maar rond de 1,30-40 zat. Da's wel al een paar weken geleden.
                                    Duitsland is groot, in sommige gebieden is het veel duurder. En ik zat dan ook nog eens op de Autobahn tegen vermoedelijk maximumprijzen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                                      En da's al een dure! De Jet aan de vaart is de goedkoopste in de omgeving leuven.
                                      De Jet in Kampenhout is de goedkoopste denk ik

Comment

• Gisteren mijn krel volgegooid aan de Q8 in Dendermonde (Mechelse steenweg) aan € 1,143 / liter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                                          ???

Korbeek lo - 1,153 diesel
                                          Vaart - 1,158 diesel

Bent U eigenaar of familie van die aan de Vaart toevallig?

Edit voor 95:
                                          Korbeek Lo - 1,369
                                          Vaart - 1,383 en bij de duurdere van Leuven

Check zelf op :
                                          Last edited by ; 17/03/2008, 15:14.

Comment

Working...
                                          X