Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wie gaat ervan wakker liggen dat een particulier minder auto's koopt.
Dat is naast de kwestie, eigenlijk. Dat die ene garage of dat ene merk er nu nog niks van ondervindt, kan goed zijn, maar dat doet er hier niet toe. 't Is alleen maar een teken aan de wand dat steeds meer particulieren de eindjes moeilijker aan elkaar kunnen knopen. En net die particulieren zijn de basis van de economie. Pas in een later stadium laat zich dit "breder" voelen in de ganse economie.
Dat is naast de kwestie, eigenlijk. Dat die ene garage of dat ene merk er nu nog niks van ondervindt, kan goed zijn, maar dat doet er hier niet toe. 't Is alleen maar een teken aan de wand dat steeds meer particulieren de eindjes moeilijker aan elkaar kunnen knopen. En net die particulieren zijn de basis van de economie. Pas in een later stadium laat zich dit "breder" voelen in de ganse economie.
Ja goed, maar als dat 'dé tekenen aan de wand' zijn dan kan de hele heisa nog 10 jaar aanhouden. Ketens als Lidl en Aldi krijgen ook jaar na jaar meer klanten, dat duidt er ook op dat de consument Delhaize en Carrefour te duur vindt maar op 't zelfde moment reizen we meer dan ooit tevoren en bouwen we als gekken...
Die terugvallende particuliere autoverkoop lijkt me dus niet echt een goede barometer te zijn.
Ik herinner mij nog op een Nederlandse zender iemand met een Bentley, die zei dat het beter voor hem zou zijn dat er minder auto's zouden rijden. Ja, meneer kon niet genoeg doorrijden.
Wat ik wil zeggen is dat jammer genoeg niet iedereen onder de dure brandstofprijs lijdt, integendeel zelf! De gewone mens moet dit bekopen!
Ik herinner mij nog op een Nederlandse zender iemand met een Bentley, die zei dat het beter voor hem zou zijn dat er minder auto's zouden rijden. Ja, meneer kon niet genoeg doorrijden.
Wat ik wil zeggen is dat jammer genoeg niet iedereen onder de dure brandstofprijs lijdt, integendeel zelf! De gewone mens moet dit bekopen!
Das just, maar das altijd zo he, mensen die geld genoeg hebben zullen nooit last hebben van hoge prijzen!
@ bobo: d'r zijn inderdaad mensen die veel nuttelozen verplaatsingen maken, als ik korte afstanden moet doen dan doe ik dat met de fiets of te voet.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Tuurlijk is dat logisch. Meer dan 50% van onze wegen wordt gevuld met bedrijfswagens die 'gratis' rijden. Je zou schrikken hoeveel er vandaag naar zee en terug rijden om daar uiteindelijk 2 luttele uurtjes op den dijk te lopen.
En ja, de gewone man vindt dit duur en tankt maar een half bakje. Maar overmorgen staat hij weer aan de pomp voor nog een half bakje, minder rijden gaat niemand doen!
China trekt de prijs van benzine, diesel en andere olieproducten op met ongeveer 8 procent. De prijsstijging is het gevolg van de wereldwijde stijging van de olieprijzen. Volgens de Nationale Commissie voor Ontwikkeling en Hervorming moet de maatregel de kloof tussen de hoge prijzen op de internationale markten en de door de Chinese overheid kunstmatig laag gehouden brandstofprijs verkleinen.
De jongste tijd was er in sommige delen van China sprake van brandstoftekort. Raffinaderijen boekten immers verliezen door de lage verkoopprijs van brandstof in China en verminderden daarom de productie.
De Commissie verwacht dat de prijsstijging een invloed zal hebben op de inflatie, maar de Chinese overheid zal proberen de invloed op de prijzen van voedingsproducten als graan, olie en varkensvlees te beperken. De inflatie in China bedroeg in september 6,2 procent. (belga/dm)
Nog nooit was een vat olie zo duur in Azië en de VS.De beurs van Tokio is hoger geëindigd. Door de verlaging van de rente, die de Amerikaanse Centrale Bank (Fed) doorvoerde, steeg de Nikkei-index van 225 standaardwaarden met 132,77 punten of 0,79 procent tot 16.870,40 punten. De olieprijs bereikte donderdag op de Aziatische markten een nieuw record van 96,24 dollar per vat.
De breder samengestelde Topix-index deed er 15,71 punten of 0,97 procent bij en kwam uit op 1.635,78 punten. De dollar was 115,40-45 yen waard, een stijging ten opzichte van de 114,76-79 yen dinsdag. De euro was 1,4460-65 dollar waard, ook een stijging tegenover de 1,4452-54 dollar dinsdag.
Recordprijs olie
Op de Aziatische markten steeg de olieprijs voor het eerst boven de 96 dollar. Een olievat kost 96,24 dollar. De stijging is onder meer een gevolg van de beslissing van de Amerikaanse centrale bank. De Fed verlaagde woensdag het belangrijkste rentetarief met een kwart procentpunt tot 4,50 procent. De Federal Reserve benadrukte daarbij de risico's op een vertraging van de economie door het groter worden van de immobiliëncrisis.
De olieprijs bereikte woensdag in New York voor het eerst het record van 95 euro per vat. Die stijging kwam er na de aankondiging van de sterke daling van de Amerikaanse reserves ruwe olie. (belga/dm)
Dat vullen van halve bakjes is ook een deel speculatie, tegen beter weten in hopen op een plotse prijsdaling tegen dat je de volgende keer moet tanken. Anderzijds doen sommigen het ook gedwongen natuurlijk, een hele bak vullen kost tegenwoordig een serieuze slok.
LPG is tegenwoordig ook een stuk duurder geworden, maar ik loop nog altijd geen halve tanken te vullen en ik sta ook nog niet groen te lachen van pure miserie.
Ik tank als het moet (als de tank bijna leeg is dus), of als ik weet dat de prijs de dag erna zal stijgen. Op dalingen speculeer ik niet.
Misschien is het een goede zaak dat ze in China de prijzen verhoogd hebben die blijkbaar kunstmatig laag werden gehouden. Het verbruik in China zal nu misschien wat dalen, of allersinds toch iets minder gaan stijgen!
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
LPG is tegenwoordig ook een stuk duurder geworden, maar ik loop nog altijd geen halve tanken te vullen en ik sta ook nog niet groen te lachen van pure miserie.
Hoe duurder naft wordt, des te sneller de investering in LPG teruggewonnen is. Op autogebied is de LPG tank zowat de beste investering die ik de afgelopen 10 jaar gemaakt heb. Ik ben tevreden.
Comment