Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Shell ist ook altijd max prijs hoor waar ik ga en die ligt niet naast de autosnelweg.

Is gewoon hun recht blijkbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
      Ik vind dat de overheid vooral eens moet ingrijpen bij de tankstations langs de autostrade, dat is zo goed als altijd tegen maximumprijs.

Akkoord, er is een (zo goed als) vrije markt. Maar waar de consument geen keuze heeft moet de overheid ingrijpen IMO.
      En wat moet de overheid dat zeggen?
      De overheid stelt de maximumprijs vast, en de pompen hebben zelf de keuze of ze daar onder gaan of niet he, de oveheid kan toch niet verplichten aan de pompen om onder de maximumprijs te gaan verkopen.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        En wat moet de overheid dat zeggen?
        De overheid stelt de maximumprijs vast, en de pompen hebben zelf de keuze of ze daar onder gaan of niet he, de oveheid kan toch niet verplichten aan de pompen om onder de maximumprijs te gaan verkopen.

Kijk, als je als buitenlander van Brussel naar Antwerpen rijdt, en je kent de omgeving niet, heb je dan een keuze? Neen.
        Dat is het enigste wat ik wil zeggen.

De pompen hebben inderdaad de keuze om daar onder te gaan. Maar als je het enige tankstation aan de E19 bent tussen die twee steden zou je wel erg dom zijn om dat niet te doen.
        Ik vind het (toegestane) uitbuiterij, er heerst daar geen concurrentie.

Comment

Gesteld dat er op termijn ook voldoende alternatieven komen, uiteraard. Stel je maar eens voor dat er morgen iemand een betaalbaar soort H20 splitsapparaatje uitvindt ofzo, ik zeg maar iets. Dat zou fenomenale gevolgen kunnen hebben.
          Maar goed, dat is verre toekomstmuziek, in zoverre het al niet utopisch is natuurlijk
          Bestaat al hoor: http://wateralsbrandstof.nl/
          Heb daar al eens een topic van gemaakt ook trouwens.
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Zolang dat zulke systemen niet en masse verkrijgbaar zijn aan een prijs die Jan-met-de-pet kan betalen hebben ze weinig baat. Toch zeker niet om voldoende invloed uit te oefenen.

Comment

• De reactie's die ik ondertussen te horen of lezen krijg zowel vanmorgen met de fietsbende als hier op 't forum zijn wel grappig.

Vooral die gasten die tot voor enkele maanden lieten uitschijnen dat al die prijsstijgingen hun niet raakten ("wat kan mij die prijs schelen, ik blijf met benzine rijden tot ik erbij neerval aangezien gas voor op te koken is" of "ik zal NOOIT 1km minder rijden"...) krabbelen nu stillaan terug ("ja, dieje naft begint toch door te wegen nu zulle, wa kost zo'n gasinstallatie eigenlijk" of " 'k peis da de volgenden toch nen diesel zal worden zulle"). Laat het net die gasten zijn die mij gierig noemden omwille van mijn gaskuipe

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                De reactie's die ik ondertussen te horen of lezen krijg zowel vanmorgen met de fietsbende als hier op 't forum zijn wel grappig.

Vooral die gasten die tot voor enkele maanden lieten uitschijnen dat al die prijsstijgingen hun niet raakten ("wat kan mij die prijs schelen, ik blijf met benzine rijden tot ik erbij neerval aangezien gas voor op te koken is" of "ik zal NOOIT 1km minder rijden"...) krabbelen nu stillaan terug ("ja, dieje naft begint toch door te wegen nu zulle, wa kost zo'n gasinstallatie eigenlijk" of " 'k peis da de volgenden toch nen diesel zal worden zulle"). Laat het net die gasten zijn die mij gierig noemden omwille van mijn gaskuipe
                Typisch mannelijk fenomeen volgens mij Ik ken er ook zo'n paar die eerst commentaar hebben op nieuwe dingen en zeggen dat dat maar voor snobs/ jeanetten/ fils-à-papas/ jongeren / ... is, tot ze er een paar maanden later zelf mee rondlopen. Of misschien is het typisch Belgisch? Maar die veralgemening kan ik niet maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                  Typisch mannelijk fenomeen volgens mij Ik ken er ook zo'n paar die eerst commentaar hebben op nieuwe dingen en zeggen dat dat maar voor snobs/ jeanetten/ fils-à-papas/ jongeren / ... is, tot ze er een paar maanden later zelf mee rondlopen. Of misschien is het typisch Belgisch? Maar die veralgemening kan ik niet maken.
                  U hebt het bv over "DE GSM"?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    U hebt het bv over "DE GSM"?
                    onder andere En tegenwoordig over de gsm met camera. Nu lopen de gekende oudere mannen er hier ook mee rond, terwijl ze dat vorig jaar nog uiterst belachelijk vonden... Totdat hun vrienden er op het werk ook één hadden waarschijnlijk We zijn toch zo voorspelbaar hé! Vrouwen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Bestaat al hoor: http://wateralsbrandstof.nl/
                      Heb daar al eens een topic van gemaakt ook trouwens.
                      http://www.autoforum.be/showthread.p...+als+brandstof
                      Is dat een grap ofwa?

Comment

Als je vergelijkt lijkt dat enorm veel.
                        Maar als je dan bv gaat vergelijken met openbaar vervoer, en daarbij de vrijheid neemt die je hebt, valt dat uiteindelijk als effectieve kost nog mee.

Dat klinkt degoutant, want ik vind het ook duur hoor. Maar op zich valt zo'n 10 EUR voor een vrije actieradius van 100km nog mee, vind ik.
                        Je vergeet wel de aankoopprijs te verreken en het onderhoud, verzekering, belastingen,...

Gemiddeld betaal je per kilometer toch een kleine halve euro met en middenklasse auto.

En dan betaal je dus 50 euro voor 100 km...
                        (Voor wie van de baas geen auto in bruikleen krijgt - Al zal het daar ook niet lang meer duren voor die benzinevretende grote berlines vervangen worden)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                          Je vergeet wel de aankoopprijs te verreken en het onderhoud, verzekering, belastingen,...

Dat heb ik iets verderop geschreven

Comment

• so I see
                            Ik begin merken dat twee auto's en een moto toch wel heel zwaar beginnen wegen... Het einde van de maand is soms zo ver weg...

Comment

• Gisteren getankt aan 1.07

Deed toch goed na de 1,29 hier in de buurt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                so I see
                                Ik begin merken dat twee auto's en een moto toch wel heel zwaar beginnen wegen... Het einde van de maand is soms zo ver weg...

Gij ook op t einde van het geld nog een stuk maand over?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                  Is dat een grap ofwa?
                                  Waarom zou dat een grap zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                    Gisteren getankt aan 1.07

Deed toch goed na de 1,29 hier in de buurt...

nice!

waar was dit?

Comment

• Hoppa nieuw record!

In NL kost sinds vandaag een litertje Euro 95: 1.596 euro

Comment

• Vandaag gelezen dat de ruwe olie gemakkelijk naar 200 dollar per vat kan gaan tis altijd iets als er ergens iemand een scheet laat die wat pijn gedaan heeft slaat de olie op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
                                          Vandaag gelezen dat de ruwe olie gemakkelijk naar 200 dollar per vat kan gaan tis altijd iets als er ergens iemand een scheet laat die wat pijn gedaan heeft slaat de olie op
                                          Echt he?
                                          De ene keer is het "schieten op schepen bij Iran...oeh spannenddddd" en de andere keer weer omdat ze DENKEN dat het een stevig orkaanseizoen gaat worden (wat achteraf dan weer niet uitkomt, maar de prijs gaat dan nog niet omlaag.

Comment

Working...
                                          X