Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• (Belga) De aanpak van de Belgische overheid om via fiscale bevoordeling het gebruik van biobrandstof te stimuleren, is aan het uitdraaien op een mislukking. Verdelers van autobrandstoffen kopen maar met mondjesmaat biodiesel. Dat berichten De Standaard, Het Nieuwsblad en Het Volk woensdag.

De Belgische verdelers van autobrandstoffen hebben slechts 25 procent van de hoeveelheid gekocht waarvoor de federale overheid een voordelige accijnsregeling had uitgewerkt. Dat heeft minister van Financiën Didier Reynders (MR) bekendgemaakt naar aanleiding van een parlementaire vraag van Katrien Partyka (CD&V/N-VA). De federale regering had vorig jaar het licht op groen gezet om tussen 1 november 2006 en 30 september 2007 286 miljoen liter biodiesel van vier Belgische producenten fiscaal vriendelijk te behandelen. Verdelers van autobrandstoffen die de biodiesel vermengden met gewone diesel, werden belast tegen een lager accijnstarief. Minister Reynders meldt nu dat slechts 72,8 miljoen liter is opgebruikt. (DWM)
    BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• de 4de diesel getankt tegen 1,034 euro
      de 10de tegen 1,009 euro
      En nu staat 'ie 0,989 euro.

Eindelijk, krijg ik terug meer dan ik betaal.

Comment

• prijzen zijn sinds gisteren weer aan het stijgen.

Comment

• kut, dan ga ik straks tanken.

worden prijsstijgingen/dalingen eigenlijk aangekondigd? Ik weet er niet zoveel van, maar ik hoor het altijd pas nadat het doorgevoerd is. (of ten hoogste: "morgen wordt de prijs van bla bla hoger/lager").

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
            kut, dan ga ik straks tanken.

worden prijsstijgingen/dalingen eigenlijk aangekondigd? Ik weet er niet zoveel van, maar ik hoor het altijd pas nadat het doorgevoerd is. (of ten hoogste: "morgen wordt de prijs van bla bla hoger/lager").
            Ja, die worden aangekondigd.

Comment

• Zijn er specifieke websites die daarvoor handig zijn?

Comment

• Comparez et faites des économies sur vos achats de mazout, pellets, essence, diesel, Super, CNG et électricité

wordt het ook wat duur ?

Comment

• thanks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                    En nu staat 'ie 0,989 euro.
                    waar ?
                    gisteren express aan 1.049

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      waar ?
                      gisteren express aan 1.049

Esso boomsesteenweg. achter m'n deur, de goekoopste diesel van belgië.

Comment

• www.voordeligtanken.be is er ook zo een

Comment

• Als je bij Voordeligtanken inschrijft krijg je ALTIJD daags voordien de prijsveranderingen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Juist zelf de officiele prijzen van zo'n dikke 7 jaar terug met nu vergeleken, en zowel voor benzine als voor diesel is de prijs met een dikke 20 oude BEF gestegen!!!
                            Inderdaad je hebt gelijk, heb net even de huidige prijs gecheckt.

Comment

• Het handige van beide hierboven vermelde sites is dat je je kan aanmelden op een nieuwsbrief waarin ze je de dag vooraf laten weten als er prijsdalingen of stijgingen zijn.

Het enige wat ik mis is een service die via sms je verwittigt wanneer de prijzen gaan stijgen of dalen. Handig voor mensen die willen gaan tanken na hun werk en op het werk geen pc ter beschikking hebben!
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• lpg staat hier in Eksel maar 50,4 cent bij Pollet terwijl de meeste anderen toch rond de 54 cent

Comment

• Morgen veranderen de officiele prijzen (15/12/2007)

Dit zijn de nieuwe prijzen:

DIESEL: 1,149 €/L
                                  EUROSUPER 95 : 1,470 €/L (+ 0,031 €/L)
                                  SUPERPLUS 98 : 1,492 €/L (+ 0,037 €/L)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                                    Benzine is vorige week 1 keer gezakt.
                                    Diesel 3 keer de afgelopen week.
                                    Nu stijgt de benzineprijs weer.
                                    Waar zit de logica achter dit alles?

Hoeveel is de benzine procentueel gezakt en hoeveel de diesel?

Comment

Diesel ongeveer 8%.
                                      Benzine ongeveer 3%.

Heeft misschien met de raffinaderijen te maken? Want daar ligt meestal het probleem qua prijs...niet genoeg capaciteit.
                                      Geen idee hoor, of er desbetreffend een verschil is tussen diesel en benzine....just guessing.

Comment

Benzine is vorige week 1 keer gezakt.
                                        Diesel 3 keer de afgelopen week.
                                        Nu stijgt de benzineprijs weer.
                                        Waar zit de logica achter dit alles?
                                        Zowel diesel als benzine heeft een notering op de beurs. Die notering kan verschillend evolueren en dus bijgevolg op andere momenten prijswijzigingen opleveren. In theorie kan je op die manier zelfs een stijging hebben van het ene produkt en een daling voor het andere (meestal bewegen ze uiteraard in dezelfde zin). Alles is afhankelijk van vraag/ aanbod...

Comment

• Lijkt me indd een hoop gezever. Het klinkt iig verre van logisch

Comment

Working...
                                          X