Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ter informatie. Momenteel betalen ze in Oklahoma City (USA) voor hun benzine 0,574 Euro per liter...... hoe lang is het geleden dat het hier ook zoiets was ????

Comment

• je kan altijd op gas rijden will, dan betaal je al jaren meer een fractie (de btw ) meer als in us

Comment

• Sinds deze nacht terug van 3 weken Zuid-Frankrijk.

Aangezien de firmawagen des huizes enkel op kosten van de firma tankt in de Benelux was het aan de Corolla. En dient gezegd, ook met LPG in Frankrijk (waar de prijzen doorgaans een pak hoger liggen) is het eigenlijk fantastisch rijden. Mits een kleinigheid aan opzoekingswerk vooraf vindt je tal van voordelige tankststations die LPG aanbieden, het is kinderspel die te programmeren in het GPS-toestel en dan karren maar.

De prijzen voor zowel benzine als diesel swingen ook in Frankrijk de pan uit. In vergelijking met België mogen we dus heus niet 'klagen', als ik het zo mag stellen. In 't hotel zaten trouwens ook Nederlanders die wisten te vertellen dat ze voor hun diesel in kezenland al gauw 1.70 euro/liter mogen neertellen. Das pokkeduur.

Wat me opvalt, ook hier, is de daling waardoor iedereen plots weer begint te hopen op low-prices. Ik ben er van overtuigd dat 't er niet zal van komen. Dit topic is destijds, door mezelf, opgestart, ongeveer een 4-tal jaar geleden en toen doorbrak de officiele maximum dieselprijs de grens van €1/liter. Sindsdien is die er, bij mijn weten, amper nog onder gegaan. De kans lijkt me dus bijzonder klein dat we morgen opnieuw 80 cent voor een litertje diesel gaan betalen.

De zakkingstrend is trouwens al opnieuw gekeerd:

Olieprijs schiet omhoog na uitlatingen Israëlische vicepremier

De prijs voor een vat ruwe olie is vandaag in New York met meer dan 4 dollar gestegen, nadat de Israëlische vicepremier Shaul Mofaz gezegd had dat Iran op weg is naar een "grote doorbraak" in zijn nucleaire programma.

Aanval op Iran
        De uitlatingen van Mofaz, een van de kandidaten voor de opvolging van de Israëlische premier Ehud Olmert, doen de speculatie toenemen rond een aanval van de Verenigde Staten of Israël op Iran. Dat land is de op een na grootste producent van de OPEC, de organisatie van olieproducerende landen.

De prijs voor een vat ruwe olie met levering in september steeg deze ochtend Amerikaanse tijd met 4,10 tot 128,26 dollar, dat is een toename van 3,4 procent. (belga/mvp)

Comment

• Ondertussen boeken de oliemaatschappijen gigantische winsten:

Total boekt 7 miljard winst in eerste jaarhelft

De Franse petroleumgroep Total heeft in de eerste jaarhelft van 2008 een nettowinst van 6,977 miljard euro behaald. Deze stijging van 15 procent, ondanks een aanhoudende daling van de dollar, wordt gedragen door de exploratie- en productieactiviteiten in een context van een sterke prijsstijging voor ruwe aardolie, aldus de maatschappij. Het omzetcijfer steeg met 21 procent tot 92,4 miljard euro.

Profiteren van prijsstijgingen
          De groep profiteerde van de prijsstijgingen voor ruwe aardolie. Dat deed de resultaten van de activiteiten van de groep 'stroomopwaarts' (exploratie en productie) stijgen. Ze compenseerden ruimschoots de sector 'stroomafwaarts' (distributie) die getekend werd door een lager verbruik. De gemiddelde prijs van een vat Brent-olie steeg met 72 pct tussen tegenover de eerste zes maanden van 2007, stipt Total aan.

Dalend verbruik
          Die prijsopstoot van ruwe aardolie leidde tot een lager verbruik van autobrandstoffen. In Frankrijk daalde het verbruik in juni met 10 pct vergeleken met juni 2007. Over zes maanden bedraagt de daling zowat 1,5 pct. (belga/vsv)
          Oliebedrijven maken gigantische winsten
          Chevron, het tweede grootste oliebedrijf van de VS, kon net als de andere oliebedrijven zijn resultaten opkrikken. Dat heeft het te danken aan de stijgende olieprijs.

De winst in het tweede kwartaal steeg 11 pct tot een recordbedrag van 6 miljard dollar, zo maakte het bedrijf vandaag bekend. Net als bij Exxon Mobil, dat gisteren met cijfers kwam, hadden analisten nog betere cijfers verwacht. De omzet dikte 48 pct aan tot 82,9 miljard dollar.

Ook andere oliereuzen als Total, Shell en BP kwamen de voorbije dagen met sterke cijfers. De kwartaalwinst van Exxon (11,7 miljard dollar) was zelf de hoogste ooit voor een Amerikaans bedrijf.

De hoge olieprijs compenseert de stijgende kosten van de oliebedrijven in onder meer de raffinage. (belga/eb)

Comment

• Vanaf 16 augustus gaat de lpg-corolla trouwens weg. Ik werk vanaf dan mee aan een project in GH-Luxemburg en Frankrijk en daarvoor krijgen we een wagen ter beschikking. Aangezien 't om minstens 2.5 jaar zal gaan én mijn wederhelft ook een firmawagen heeft zal de corolla minstens 2.5 jaar lang stilstaan en dat is 't niet waard.

Eigenlijk zal ik 't gassen wel missen. Hij heeft goed dienst gedaan en dankzij de pokkedure diesel en naftprijzen van de laatste 2 jaar was de installatie maar liefst 6 maanden vroeger dan gepland afgeschreven. We hebben daardoor gereden voor een appel & een ei en ik werd er door m'n werkgevernog rijkelijk voor vergoed ook, dankzij een kilometervergoeding. Om een idee te geven, 2 van de 3 weken zuid-frankrijk zijn bekostigd, puur met hetgene de werkgever betaald heeft aan km-vergoeding, dankzij het gassen!
            M'n schoonbroer neemt hem over als 2e wagen. Op naar 't verre limburg dus.

Voor de twijfelaars: ik blijf gas als een groot voordeel beschouwen. Plaatsverlies was er niet (ringtank op de plaats van 't reservewiel), ik ging 2-dagelijks tanken maar vandaag zijn er meer dan voldoende lpg-tankstations waardoor 't eigenlijk vlakbij was. Ook de aankoopprijs was belachelijk laag. Het was een jonge tweedehands-benzine: in occasie spotgoedkoop vandaag waardoor er (ivm een dieselwagen) makkelijk een installatie vanaf kon.
            Amper meerverbruik (nooit meer dan 5%) gehad. En tot slot de literprijs: tov diesel al gauw 50% goedkoper, tov benzine 70%. De lagere herverkoopswaarde tov diesel wel blijft een nadeel.

Owja, voor de freaks onder ons: de nieuw kar wordt een Mégane grandtour 1.9 diesel.

Comment

• Hoeveel km heb je er eigenlijk mee gebold op LPG ?
              A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus

Owja, voor de freaks onder ons: de nieuw kar wordt een Mégane grandtour 1.9 diesel.
                Mijn oprecht medeleven...Ik heb ook zo eentje gehad.
                Wel een goede koffer, maar die electronica en piepende remmen( "Sorry meneer, bij Renault is dit geweten maar er is niet dadelijk een oplossing")

Gas, is volgens jou de goedkoopste manier om rond te karren ? Dan is het op zich toch raar dat de firmawagens diesels blijven ? Let op, dit is enkel een vraag, geen verwijt he.
                Zal het er maar bijzetten, als er weer een paar hun maandelijkse regels hebben

Ook een oplossing voor de vakantie naar het buitenland : internationale tankkaart of onkostennota...

Comment

• gas is heel goekoop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                    Gas, is volgens jou de goedkoopste manier om rond te karren ? Dan is het op zich toch raar dat de firmawagens diesels blijven ? Let op, dit is enkel een vraag, geen verwijt he.
                    Zal het er maar bijzetten, als er weer een paar hun maandelijkse regels hebben
                    Er zijn al firma's (waaronder lease) die overschakelen/het ook aanbieden, het groeit maar het is nog steeds een kleine minderheid.
                    A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      gas is heel goekoop
                      Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                      Er zijn al firma's (waaronder lease) die overschakelen/het ook aanbieden, het groeit maar het is nog steeds een kleine minderheid.
                      en dat zal het ook blijven , en weinig in de lease-markt doordringen.

Tov een dieselmotor is er het nadeel van de restwaarde. Een auto op LPG kopen is dus minder auto kopen dan wanneer je een diesel neemt. En dan de LPG-tank. Ofwel rijd je rond met een kleinere koffer ofwel heb je een ridicuul rijbereik (klein LPG tankje ipv reservewiel). Voor een lease-wagen rijder dus weinig of beter gezegd geen voordelen.

Voor mensen die veel rijden is lpg zowiezo alleen van financieel standpunt interessant (iedere 2-3 dagen LPG tanken is geen pretje, been there, done that)
                      BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                        en dat zal het ook blijven , en weinig in de lease-markt doordringen.

Tov een dieselmotor is er het nadeel van de restwaarde. Een auto op LPG kopen is dus minder auto kopen dan wanneer je een diesel neemt. En dan de LPG-tank. Ofwel rijd je rond met een kleinere koffer ofwel heb je een ridicuul rijbereik (klein LPG tankje ipv reservewiel). Voor een lease-wagen rijder dus weinig of beter gezegd geen voordelen.

Voor mensen die veel rijden is lpg zowiezo alleen van financieel standpunt interessant (iedere 2-3 dagen LPG tanken is geen pretje, been there, done that)
                        Dus om het eerlijk te vergelijken, is het geen volledig alternatief ? Neen, ik heb geen zin om iedere dag te gaan tanken, ik sta nu al 2 a 3 keer per week de Vectra te vullen. Tank van de Vectra is maar 60 liter, wat ik al veel te klein vind voor dergelijke auto. Gelukkig dat ik maar een 6,5l/100km verbruik.
                        Concreet kan je dus maar een 400 kilometer rijden op een tank LPG ? Ik doe er regelmatig meer per dag...

Comment

• Kziet niet meer zitten!

Comment

• Kom kom... It will soon pass. Don't worry, just clicky http://www.spellentuin.nl/sportbloop...no-zwembad.php

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                              Dus om het eerlijk te vergelijken, is het geen volledig alternatief ? Neen, ik heb geen zin om iedere dag te gaan tanken, ik sta nu al 2 a 3 keer per week de Vectra te vullen. Tank van de Vectra is maar 60 liter, wat ik al veel te klein vind voor dergelijke auto. Gelukkig dat ik maar een 6,5l/100km verbruik.
                              Concreet kan je dus maar een 400 kilometer rijden op een tank LPG ? Ik doe er regelmatig meer per dag...
                              Een LPG tank mag je maar voor 80% vullen. Als je een ringtank van 50 liter installeert, en rekening houdt met het verbruik van een wagen op LPG, sta je elke 400-500 km aan het tankstation. Je kan natuurlijk een joekel van een tank in de koffer plaatsen, maar dan heb je geen koffer meer
                              BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Belga
                                LONDEN/NEW YORK - De prijs van een vat ruwe aardolie is maandag in New York en Londen voor het eerst in drie maanden onder de kaap van 120 dollar gedaald.
                                In Londen werd een vat (159 liter) Brent-Noordzeeolie omstreeks 15.30 uur plaatselijke tijd verhandeld tegen 118,80 dollar. Het gaat om een prijsdaling van 5,38 dollar per vat. In New York zakte de prijs even tot 119,50 dollar.

Omstreeks 18 uur Belgische tijd noteerde een vat ruwe aardolie in Londen aan 120,48 dollar (-3,70 dollar) en 120,87 dollar in New York (-4,23 dollar).

De olieprijs kwam onder druk van nieuwe Amerikaans cijfers die wijzen op een vertraging van de bestedingen van de huishoudens, berichten over een hogere olieproductie van OPEC in juli en meldingen dat de tropische storm Edouard niet zal leiden tot de sluiting van olie- en gasinstallaties in de Golf van Mexico. Edouard nadert de kust van Texas en zet koers richting Galveston.
                                .....

vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?

Comment

• Op woensdag 6 augustus wordt Diesel goedkoper.

* Voor Super 95 betaalt men maximum 1,529 €/l (onveranderd)
                                  * Voor Super 98+ betaalt men maximum 1,564 €/l (onveranderd)
                                  * Voor Diesel betaalt men vanaf woensdag maximum 1,326 €/l (een DALING van 0,032 €/l)
                                  * Voor LPG betaalt men maximum 0,614 €/l (onveranderd)
                                  Bron: www.brandstofprijzen.be
                                  Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                    Morgen komt dan de aankondiging voor benzine. Nice.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                                      Dat hopen we toch hè En 2 dagen erna is LPG aan de beurt dan.
                                      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                                        Laat ons hopen he, dan word het tijd dat ik ook nog eens ga tanken denk ik
                                        Het is al een tijdje geleden (laatste keer getankt op 9 juni, das bijna 2 maanden geleden ) en heb tot nu toe zo'n 550 km d'r mee gedaan en de bak is nog maar iets over de helft!
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• (beetje zangerig) Woaawowa! Izz great sukses!!

borat-mode off

Comment

Working...
                                          X