Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Mijn berekening is juist hoor, beter zelf nog eens opnieuw tellen!

>>>
    Re-check pls

Zie hierboven!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gregggie Bekijk Berichten
      Re-check pls

Zie hierboven!
      Moeilijk van begrip of wat

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Dat ge die eerste 0,048 niet moet meetellen voor de periode waar het over gaat
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Dat ge die eerste 0,048 niet moet meetellen voor de periode waar het over gaat
        Aja die prijsstijging dateert van mei, dus die moeten we in juni niemeer betalen ofwa?

Comment

Aja die prijsstijging dateert van mei, dus die moeten we in juni niemeer betalen ofwa?
          Daar gaat het niet om, ik ben beginnen tellen met de prijs van 27 mei, toen stond de diesel 1,496 euro. Het zijn de stijgingen en dalingen die daarna verrekend zijn waar ik mee rekende!
          Die stijging die jij meetelt in je berekening (die van 0,0480 euro) is de stijging om de prijs waarmee ik begin te rekenen te bereiken!
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
            Magnum, bekijk effe de brandstofprijzen die ik hier enkele posts hoger gepost had. Diesel is op 5 jaar tijd verdubbeld in prijs, 100% duurder geworden dus. Benzine is op die 5 jaar tijd amper (als ik dat woord mag gebruiken...) 40% duurder geworden...dus "promoten", zoals jij dat noemt, is dat volgens mij zeker en vast niet.

Een vergelijking met bvb Nederland gaat dan ook niet echt op. Net omdat heel onze industrie & logistiek systeem in België op diesel draait. Dat we in de toekomst het dieselverbruik drastisch naar beneden moeten halen is duidelijk, maar net omwille van onze economie is het gevaarlijk dat in één keer hard aan te pakken. Maar nogmaals, diesel promoten, zoals jij het noemt, is zeker niet het geval, afgaande van de prijzen over 5 jaar!
            Wat was er ook al weer gebeurd met de dieseltaks?

Comment

Daar gaat het niet om, ik ben beginnen tellen met de prijs van 27 mei, toen stond de diesel 1,496 euro. Het zijn de stijgingen en dalingen die daarna verrekend zijn waar ik mee rekende!
              Die stijging die jij meetelt in je berekening (die van 0,0480 euro) is de stijging om de prijs waarmee ik begin te rekenen te bereiken!

Het doet er niet toe!

De prijzen van alle brandstoffen zijn overdreven
              Maar geen enkele politieker die daar graten in ziet.

Comment

Het doet er niet toe!

De prijzen van alle brandstoffen zijn overdreven
                Maar geen enkele politieker die daar graten in ziet.
                Daar heb je gelijk in, alleen de prijs voor den LPG vallen nog wel goed mee.

Comment

• € 98 om mijn bakkie vol te gooien, we kunnen weer weg voor een week

Comment

• Goed nieuws ?

Gemuteerde ééncellige organismen poepen ruwe olie

De wetenschappers van het Amerikaanse bedrijf LS9 hebben het voor elkaar gekregen om het DNA van een ééncellig organisme zodanig te muteren, dat deze ruwe olie gaat poepen. Niet exact, maar het scheelt niet veel. De substantie die de organismes uitscheiden is qua moleculaire structuur bijna gelijk ruwe olie en kan na een relatief eenvoudige bewerking op dezelfde manier worden gebruikt.

De organismen kunnen op grote schaal worden gekweekt. Aangezien alles dat leeft ook moet eten, worden de “beestjes” verwend met mais, suikerriet of graan. Het zijn in ieder geval geen hele kritische eters. Het opmerkelijke aan het hele proces is dat de productie CO2 neutraal is. Met andere woorden, bij de productie komt minder CO2 vrij dan dat er verbruikt wordt. In het proces wordt 1.000 liter van de LS9 organismen, in een week tijd omgetoverd tot ruim 150 liter ruwe olie.

Het bedrijf wil in 2010 het proces in een demo-fabriek operationeel hebben en volgens de planning moet in 2011 de boel commercieel draaien. Men heeft berekend dat wanneer de organismen gevoed worden met Braziliaans suikerriet, een vat ruwe olie zo’n 40 dollar zal kosten. Momenteel kost een vat ruwe olie meer dan 140 dollar, dus dit is erg interessant. Hup, aan het werk dus!

Comment

• Prijzen suikerriet gaan serieus gaan stijgen.

Kostprijs ruwe olie ook

Maar die Brazilianen gaan er blij mee zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                        € 98 om mijn bakkie vol te gooien, we kunnen weer weg voor een week

Daarnet in Sint Niklaas fxckin 130 euro

Comment

• Als het kan met suikerriet kan het ook met de inhoud van mijn groenafvalcontainer. Breng mij maar een kubiek van die beestjes. Plets in de groencontainer, en volgende vrijdag effe tanken.
                          Nee serieus. Waarom suikerriet? Dat is een voedsel/grondstof. Gebruik groenafval. Dat kan toch even goed? 't komt er op neer van suikers te hebben, dat is wat die bacteriën eten. In groenafval van een gezin zitten veel schillen en zo, dat zit toch ook vol suikers!

Comment

• suiker wordt alcohol, groenten niet ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              suiker wordt alcohol, groenten niet ?
                              a nee zeker.
                              Patatten -> vodka

Comment

• leve dodo

Comment

• Ik hoor hier net op Kanaal Z vertellen dat men verwacht dat de olie nog in prijs zal stijgen. De prognose is zelfs dat tegen het einde van het jaar een vat ruwe olie 250 dollar gaat kosten...
                                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                    Ik hoor hier net op Kanaal Z vertellen dat men verwacht dat de olie nog in prijs zal stijgen. De prognose is zelfs dat tegen het einde van het jaar een vat ruwe olie 250 dollar gaat kosten...
                                    Nu zijn ze toch echt wel zot aan't worden

Comment

• Iemand enig idee wat dat dan gaat geven aan de pomp? 2 euro per liter diesel ofzo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nightfox Bekijk Berichten
                                        Iemand enig idee wat dat dan gaat geven aan de pomp? 2 euro per liter diesel ofzo?
                                        Denk dat het dan al meer dan 2 euro is aan de pomp voor één liter diesel
                                        Dat kunnen de mensen toch niet blijven betalen he

Comment

• Stel dan dat 't 2,30 is voor 'n litertje 98. Voltanken Polo (iedere 450km) ==> 69 euro...

Comment

Working...
                                          X