Oorspronkelijk geplaatst door Avantus
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDuizenden jaren is wel overdreven vrees ik, maar het is wel een feit dat er nog veel meer olie is dan word beweerd!
Olie is er nog genoeg...maar geen "makkelijke" olie, die goedkoop ontgonnen kan worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenOlie is er nog genoeg...maar geen "makkelijke" olie, die goedkoop ontgonnen kan worden.
En trouwens stel nu nog dat die olie moeilijker te ontginnen is dan de huidige olievelden, dan nog zullen ze op die velden winst kunnen maken met de huidige tarieven voor de olie!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenEr worden thans nog geregeld nieuwe olievelden ontdekt, ge gaat mij niet zeggen dat al die olie moeilijk te onginnen is
En trouwens stel nu nog dat die olie moeilijker te ontginnen is dan de huidige olievelden, dan nog zullen ze op die velden winst kunnen maken met de huidige tarieven voor de olie!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door boomerang Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toto Bekijk Berichten't Was misschien maar om te lachen.
Maar waarom heeft Shell zijn boorplatformen in de noordzee (of waar was dat? stilgelegd zoveel jaar geleden?
Het kostte meer dan de prijs dat ze ervoor kregen.
Er is nog genoeg olie, maar het is geen goedkope olie zoals vroeger
Vroeger stak je een stok in de woestijn en het kwam naar boven gespoten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenheeft er iemand nog wat van gehoord, van dat braziliaans veld ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenEr worden thans nog geregeld nieuwe olievelden ontdekt, ge gaat mij niet zeggen dat al die olie moeilijk te onginnen is
En trouwens stel nu nog dat die olie moeilijker te ontginnen is dan de huidige olievelden, dan nog zullen ze op die velden winst kunnen maken met de huidige tarieven voor de olie!
Met de huidge prijzen wel, maar wie is bereid dat risico te nemen? Trouwens, dergelijk hoge prijzen zijn er nog niet lang he. En boorinstallaties heb je niet op 1-2-3 opgebouwd, dat heeft jaren R&D nodig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenDat is inderdaad dé reden die wij graag aanhalen om onszelfve goed te praten. 't Is echter voor een groot deel onze eigen fout. We weten al jaren dat er een serieuse oliecrisis op komst was (toen ik op de schoolbanken zat voorspelde men toen reeds de grootste oliecrisis ooit rond 2015-2020).
En wat hebben we daaraan gedaan de afgelopen jaren? We hadden nochtans alle technieken voor handen. Hoeveel woningen zijn nog ongeïsoleerd, hoeveel ramen zijn nog van enkel glas, hoeveel zuipende mazoutketels hebben we nog in huis staan, waarom hebben we niet meer 3-liter wagens ontwikkeld...We gingen uit van onze machtspositie en onze gemakspositie.
Nu worden we daarop gepakt.
China daarvan de schuld geven is hypocriet. Ook de Chinezen hebben, net als wij ooit, het recht hun economie op te bouwen. Zij zijn trouwens niet blind voor hernieuwebare energie. Menig chinees is weg van zonneënergie of windenergie!
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenOoow. En zijn wij dan zo moreel perfect geweest? Als ik mij niet vergis heeft koning leopold een paar miljoen negertjes in congo laten afmaken voor België te voorzien van goud. De pot en de ketel, weet je wel
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenOK, maar je stelde het voor alsof wij zo dom waren om 20j niks te doen, en dat de Chinezen dan de slimme strebers zijn die wél naar de toekomst kijken.
En dat vond ik gewoon niet correct. Vergeet niet dat in landen als China, India etc ALLES draait om geld. Die hebben geen decennialange kapitalistische "opvoeding" gehad.
In tegendeel: ze hadden nooit iets en opeens alles.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenChina heeft kapitalistiche trekjes maar is sterk centraal gestuurd. Chinese overheid heeft visie en neemt onpopulaire beslissingen in het belang op lang termijn zonder te moeten vrezen voor verkiezingen
Jaja, dat weet ik allemaal wel
Ik heb het over de mensen, niet over de overheid, slimmeke.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenDe prijs voor ruwe olie is vandaag beetje gezakt.
Zal waarschijnlijk wel zijn om terug met een serieuze scheut te stijgen naar een volgend recordOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
Jaja, dat weet ik allemaal wel
Ik heb het over de mensen, niet over de overheid, slimmeke.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichtenmaar de mensen nemen geen beslissingen in China, dat doet de overheid. Vergeet niet dat een Chinees maar drie woorden kent
Dan mag jij nog tien keer komen uitleggen dat de Chinese staat nog steeds een eenpartij-stelsel heeft, en dat de basis nog steeds communistisch is, dat interesseert me allemaal niet want dat was totaal de pointe niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenKijk, ik heb geen idee wat je nu eigenlijk probeert te bewijzen, of waar je naar toe wil. Het enigste punt dat ik wou maken is dat in landen als China en India (maar ook Bangladesh, Vietnam en consoorten) geld alles is, nog meer dan hier. Status, macht en respect, enkel en alleen door geld.
Dan mag jij nog tien keer komen uitleggen dat de Chinese staat nog steeds een eenpartij-stelsel heeft, en dat de basis nog steeds communistisch is, dat interesseert me allemaal niet want dat was totaal de pointe niet.- Money
- Money
- Money
Ik zeg hetzelfde als jij...
Comment
-
Volgens mij zou een Chinees véél erger zijn. Dat bedoel ik met onze "kapitalistische opvoeding". Sommigen onder ons hebben ondertussen al ingezien dat geld niet alles is.
Ik neem dat de Chinezen ook niet kwalijk. Net zo min als ik het hun niet kwalijk neem dat ze geen gewetensproblemen hebben als ze de grootste rotzooi de lucht inblazen.
We moeten niet vergeten dat een deel van hun inwoners op 15jaar hebben moet verwerken waar wij 100 jaar over gedaan hebben.
Comment
-
Op donderdag 12 juni wordt Diesel & Stookolie duurder.
* Voor Super 95 betaalt men maximum 1,609 €/l (onveranderd)
* Voor Super 98+ betaalt men maximum 1,655 €/l (onveranderd)
* Voor Diesel betaalt men vanaf donderdag maximum 1,444 €/l (een STIJGING van 0,042 €/l)
* Voor LPG betaalt men maximum 0,606 €/l (onveranderd)
Comment
Comment