Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Vectra C , niet te duur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] Opel Vectra C , niet te duur

Ik ben dus op zoek naar een Vectra C, dus het nieuwe model Vectra van bouwjaar +2002.

Type: liefst diesel maar indien benzine overweeg ik het wel. Liefst wel niet het zwaarste model!
    Ook geen break!

Het bouwjaar maakt niet veel uit, alles na 2002 is in orde, zolang hij niet meer dan pakweg... 130 000 km heeft. Meer vind ik een beetje te veel aangezien ik nog lang met de wagen wil kunnen rijden. Ik weet dat dit wat kort door de bocht is (met 140 000 heb je nog steeds veel kilometers te gaan) , maar we moeten ergens een grens trekken. Moest nu alles meezitten (opties bouwjaar etc) dan wil ik gerust nadenken over eentje met meer km'ers.

Opties : hij moet minstens airco hebben, dat vind ik absolute noodzaak. Voor de rest is niets verplicht voor mij, al zou ik wel graag parkeersensoren, alarm, navi enz hebben. Allemaal mooi meegenomen

Interieur: liefst wil ik geen lederen interieur. Ik heb het snel warm en dus in de zomer ga ik volgens mij gewoon constant een plakkerige rug en broek hebben met zo'n lederen bekleding... Het oogt chique maar voor mij persoonlijk gaat het heel oncomfortabel zijn vrees ik... Airco helpt denk ik niet veel voor je rug aangezien daar geen lucht aan kan.

Locatie is ook eender, voor een mooie vectra wil ik wel een afstandje rijden.

Budget: 3500-4500 afhangend van de specs, opties, bouwjaar, etc.

Ik heb reeds op 2dehands,kapaza enz gezocht zonder resultaat. Op autoscout24 staat af en toe iets interessants maar meestal teveel km of toch te ver (heel veel waalse wagens op die site). Ik heb er ook al aan gedacht om in Duitsland op zoek te gaan maar om nu al die shit te doorlopen met administratieve rompslomp etc... Nah.

Grts!
    Last edited by ; 04/12/2013, 18:22.

Benzine of diesel?
    Vectra C 2002 is trouwens geen face-lift maar een compleet nieuw model
    FL van de C kwam er in 2006
    2021 Taycan 4S
    2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
      Benzine of diesel?
      Vectra C 2002 is trouwens geen face-lift maar een compleet nieuw model
      FL van de C kwam er in 2006
      Ik wist dat ik iets vergat Liefst diesel, maar liefst ook geen TE zware (maw geen 2.2).

En bedankt voor de correctie ivm de facelift, heb de beginpost even aangepast.

Comment

Voila sé

2021 Taycan 4S
        2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
          Thx maar deze had ik al bekeken, maar 5500 is echt over budget. 4500 is de absolute max.
          Hij is z'n vraagprijs ook nog waard naar mijn mening dus ik ga er vanuit dat hij vlotjes voor meer dan 4500 zal verkocht worden... maar ik ga toch voor alle zekerheid bod doorgeven

Comment

Model GTS, vind ik persoonlijk mooier en sportiever:
            http://www.kapaza.be/nl/opel/opel-ve...k-78944880.htm
            http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=241580033

Verken een breed aanbod aan auto’s. Van stadsauto's tot gezinswagens, vind je een passende auto die aan jouw wensen voldoet op ons platform.

Met koffer
            AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Minder problemen met het facelift (vanaf 2006) model dacht ik, maar deze is ook duurder.
            De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Opletten voor roetproblemen, turbo, swirl flaps, vliegwiel, vooral bij eerste cdti's. DTI's hebben hier minder last van dacht ik (tot 2004).
            Ik heb 2 vectra's break gehad hiervan en bovenvermelde problemen beginnen vaak na 150.000km.
            Succes met je zoektocht!

Je kan ook eens kijken voor de Signum, als je dat model mooi vindt tenminste:

Verken een breed aanbod aan auto’s. Van stadsauto's tot gezinswagens, vind je een passende auto die aan jouw wensen voldoet op ons platform.

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
            Last edited by ; 04/12/2013, 10:40.

Comment

Ik zou gewoon voor een 1.8 benzine gaan zoals deze, geen miserie met vlinderkleppen, vliegwiel, EGR, roet-issues etc. en op langere afstanden ook lekker zuinig. Beter nog een 2.0T maar die vind je nagenoeg niet in België
              Je moet eens de rekening maken hoeveel je gaat besparen met een diesel op brandstof en hoe snel je die 'besparing' dubbel en dik kwijt zal zijn als er een grote kost aan je diesel komt...

Comment

Als het diesel moet zijn, zou eerder uitkijken naar een Golf IV tdi, betrouwbare blokjes.

Of genre Laguna:

Last edited by ; 04/12/2013, 17:17.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                  Model GTS, vind ik persoonlijk mooier en sportiever:
                  http://www.kapaza.be/nl/opel/opel-ve...k-78944880.htm
                  http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=241580033

Met koffer

Minder problemen met het facelift (vanaf 2006) model dacht ik, maar deze is ook duurder.

Opletten voor roetproblemen, turbo, swirl flaps, vliegwiel, vooral bij eerste cdti's. DTI's hebben hier minder last van dacht ik (tot 2004).
                  Ik heb 2 vectra's break gehad hiervan en bovenvermelde problemen beginnen vaak na 150.000km.
                  Succes met je zoektocht!

Je kan ook eens kijken voor de Signum, als je dat model mooi vindt tenminste:

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=238771748
                  Bedankt voor de uitgebreide post !!

Om even te reageren op je suggesties :
                  De facelift modellen zijn jammer genoeg geen optie, dan zou ik nog een hele tijd door moeten sparen en dat zie ik niet zitten

Die Signum is best geen misse wagen, jammer dat er geen sedan versie van is... ale , een niet-break you know. Ik vind het wel een veeel mooiere wagen dan de vectra break!

De Gts heeft momenteel zeker mijn voorkeur, vind deze mooier dan de gewone vectra uiteraard. maar meestal zijn ze boven mijn budget of teveel km of een ander probleem... Maar ga het zeker nog eens bekijken. Vaak ook net een waalse verkoper en mijn frans is niet echt super ... Best iemand er bij nemen dat goed frans kan haha

Ik hoop toch iets op de kop te kunnen tikken, liefst een GTS met niet te veel km en onder de 5000 eur. Maar vaak als ik eentje vind dan reageert de verkoper niet op mails en staat er geen nummer bij ...

Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                  Ik zou gewoon voor een 1.8 benzine gaan zoals deze, geen miserie met vlinderkleppen, vliegwiel, EGR, roet-issues etc. en op langere afstanden ook lekker zuinig. Beter nog een 2.0T maar die vind je nagenoeg niet in België
                  Je moet eens de rekening maken hoeveel je gaat besparen met een diesel op brandstof en hoe snel je die 'besparing' dubbel en dik kwijt zal zijn als er een grote kost aan je diesel komt...
                  Ja jij doet me nu weer twijfelen he Een naft zou ik zeker overwegen, want je hebt een heel goed punt daar ivm die besparing op de brandstof en de kost aan onderhoud/herstellingen. Op langere termijn is een naft dan waarschijnlijk wel goedkoper... Maar is dat ook geen kwestie van een diesel goed onderhouden, of heb je gewoon sowieso bij een vectra diesel problemen na een bepaald aantal km?

En die GTS dat je daar linkt, wat ne kwiet is die eigenaar... Ik had hem al vaak zien staan (al weken lang) op alle websites, maar negeerde hem omdat hij een benzine motor heeft. Nu, eindelijk krijg ik toch wat interesse er in en ik contacteer hem met de vraag of de prijs nog licht bespreekbaar is (er staat bij genoteerd "bieden mag") : begint hij alles op te noemen dat hij net vervangen heeft om hem te verkopen, en hij sluit af met te zeggen sorry ik ga er nog 2 jaar mee rijden ik houd hem bij. Even gedubbelcheckt en hij gaat hem effectief opeens offline halen. Zucht. Zat een vette Pioneer in ook wel haha

Bon ik blijf zoeken!
                  Thx voor de suggesties tot hier toe !

ps ook nog even toevoegen: liefst wil ik geen lederen interieur. Ik heb het snel warm en dus in de zomer ga ik volgens mij gewoon constant een plakkerige rug en broek hebben met zo'n lederen bekleding... Het oogt chique maar voor mij persoonlijk gaat het heel oncomfortabel zijn vrees ik...
                  Last edited by ; 04/12/2013, 18:21.

Comment

Nog een propere Signum naft

Comment

bedankt maar de voorkeur gaat nog steeds vollenbak naar een vectra heb er een mooie gevonden maar wel een zware 2.2 diesel... zal wel vooruit gaan maar de tank ook

Ik ben misschien een beetje paranoïde voor wanpraktijken in de autoverkoop, maar 3350 eur voor een vectra 2.2 dti met 110 000 km van 2002, ruikt dat niet naar een verborgen motorisch gebrek? Voor die prijs vind ik er echt geen 1 andere... ik ga morgen een kijkje nemen maar ik ken natuurlijk helemaal nul van dieselmotoren en ik betwijfel of een kenner langs de buitenkant er meer over zou kunnen zeggen.

Wat denken jullie?

Koop of miskoop? De gemiddelde vectra met die specs is vlotjes 1000 euro duurder...

Comment

Hij verkoopt blijkbaar nog andere wagens, maar dat wil niet zeggen dat deze wagen niet in orde is.
                        Volgens Kapaza wel een prof. autoverkoper:

Maar eerlijk gezegd, van deze wagen krijg ik het koud nog warm. Maar ieder zijn keuze natuurlijk.

Een andere optie is voor een duurdere wagen gaan, waarvan je weet minder problemen te zullen mee hebben (facelift, weinig kms).
                        Als je bovenvermelde kosten op een oudere diesel voorhebt, ga je het bedrag van een duurdere snel overstijgen.
                        Maar iedereen moet zijn situatie afwegen wat al dan niet haalbaar is. 2dehands kopen houdt altijd een zeker risico in natuurlijk.

Comment

Hij verkoopt blijkbaar nog andere wagens, maar dat wil niet zeggen dat deze wagen niet in orde is.
                          Volgens Kapaza wel een prof. autoverkoper:

Maar eerlijk gezegd, van deze wagen krijg ik het koud nog warm. Maar ieder zijn keuze natuurlijk.

Een andere optie is voor een duurdere wagen gaan, waarvan je weet minder problemen te zullen mee hebben (facelift, weinig kms).
                          Als je bovenvermelde kosten op een oudere diesel voorhebt, ga je het bedrag van een duurdere snel overstijgen.
                          Maar iedereen moet zijn situatie afwegen wat al dan niet haalbaar is. 2dehands kopen houdt altijd een zeker risico in natuurlijk.

http://www.kapaza.be/nl/opel/opel-ve...d-79714043.htm
                          Haha lekker ironisch dat hij PRO is maar wel de beschrijving van een Audi A2 bij dat zoekertje plaatst

Ik zou uiteraard liever zo eentje hebben als die link dat je als laatste gaf... Maar jammer genoeg is het budget er niet, en zit momenteel niet in de positie / moment om er voor te sparen (ik ben aan het sparen om op mezelf te gaan wonen) .
                          Bovengenoemd budget blijft dus jammer genoeg waar ik het mee moet doen. Ik wil simpelweg voor mijn geld een zo betrouwbaar mogelijk vectra (of evt iets dat er sterk op lijkt) waar ik nog een hele tijd mee kan rijden. Ergens zegt mijn gevoel me dat ik dan geen 2dehandse wagen met teveel kilometers moet kopen... Maar ja als ik mijn zinnen zet op iets en iets wil, dan wint dat meestal van mijn voorgevoel. Het blijft inderdaad een risico.

Maar zijn er mensen die FvDm zn mening volgen?

Ben ik echt zoveel beter af met een benzine als ik niet teveel zorgen wil maken om grote kosten enz? Of hangt dat allemaal af van onderhoud etc?

heb met deze verkoper gemaild en hij wil mijn bod aanvaarden... Evenveel kilometers ongeveer en zelfde opties maar benzine en 1000 euro duurder dan die blauwe 2 posts naar boven. Dilemma's... Ik kan op den duur niet meer aan de pro's en contra's uit ...
                          Diesel: duurder in onderhoud maar zuiniger, Naft: duurder in aankoop (in dit geval) maar dorstiger en minder onderhoud , pfff ! Wat is nu het beste
                          Last edited by ; 05/12/2013, 22:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vas Legas Bekijk Berichten
                            Haha lekker ironisch dat hij PRO is maar wel de beschrijving van een Audi A2 bij dat zoekertje plaatst

Ik zou uiteraard liever zo eentje hebben als die link dat je als laatste gaf... Maar jammer genoeg is het budget er niet, en zit momenteel niet in de positie / moment om er voor te sparen (ik ben aan het sparen om op mezelf te gaan wonen) .
                            Bovengenoemd budget blijft dus jammer genoeg waar ik het mee moet doen. Ik wil simpelweg voor mijn geld een zo betrouwbaar mogelijk vectra (of evt iets dat er sterk op lijkt) waar ik nog een hele tijd mee kan rijden. Ergens zegt mijn gevoel me dat ik dan geen 2dehandse wagen met teveel kilometers moet kopen... Maar ja als ik mijn zinnen zet op iets en iets wil, dan wint dat meestal van mijn voorgevoel. Het blijft inderdaad een risico.

Maar zijn er mensen die FvDm zn mening volgen?

Ben ik echt zoveel beter af met een benzine als ik niet teveel zorgen wil maken om grote kosten enz? Of hangt dat allemaal af van onderhoud etc?
                            Vectra C is niet de meest betrouwbare Opel die ze gemaakt hebben natuurlijk. Daarom dat ik wat alternatieven heb gepost.
                            In uw plaats zou ik geen Vectra kopen wegens het risico van snel grote kosten te kunnen hebben.

Comment

Vectra C is niet de meest betrouwbare Opel die ze gemaakt hebben natuurlijk. Daarom dat ik wat alternatieven heb gepost.
                              In uw plaats zou ik geen Vectra kopen wegens het risico van snel grote kosten te kunnen hebben.

Check je ook nog even mijn toevoeging vanonder mijn post? ivm die benzine. Maakt dat verschil in kosten of bedoel je dat ik vectra beter sowieso mijd als ik iets betrouwbaars wil?

Lastig om zoveel geld te gaan geven aan iets waar je zo weinig over weet... Maar daar zijn fora als deze dus bangelijk voor.
                              Je hebt inderdaad enkele alternatieven gepost maar spijtig genoeg niets dat me aanspreekt qua uiterlijk. Betrouwbaarheid is 1 maar het oog wil ook wat, en ik ben best kieskeurig op dingen waar ik duizenden euros aan ga spenderen. Ergens logisch natuurlijk...

Het is gewoon zo dat, als ik wagens met niet te veel kilometers, van bj 2002-2005, in de prijsklasse 3000-4500, als ik die vergelijk met een vectra vind ik keer op keer dat de vectra er langs binnen en buiten moderner uit ziet... Ik heb me al gek gezocht naar andere merken en modellen maar had telkens de conclusie dat ik voor dat geld en met die eisen geen andere wagen vind dat er niet ouwbollig uit ziet langs binnen.
                              Moest je nog suggesties hebben, graag... Het moet dan wel een sedan zijn en met de zelfde specs en eisen als in de beginpost .

Ik weet dat ik veel vraag maar het gaat nu eenmaal niet over een brood kopen!

Comment

Ik heb geen ervaring met benzine Vectra C, kan ik me dus ook niet over uitspreken.
                                Zoveel in benzine zijn er ook niet te koop, meestal van oude mensen, meestal sedan geen GTS (diegene met weinig kms toch).

Comment

Ik heb geen ervaring met benzine Vectra C, kan ik me dus ook niet over uitspreken.
                                  Zoveel in benzine zijn er ook niet te koop, meestal van oude mensen, meestal sedan geen GTS (diegene met weinig kms toch).
                                  Neen ik vind er inderdaad bitter weinig... Ik heb wel een slechter voorgevoel bij een 2.2 diesel voor 3350 , dan bij een naft voor meer dan 1000 euro meer. Als je 1 x kijkt op 2dehands/kapaza/autoscout24 , heb je door wat de gemiddelde prijs is. Enkel bij een verborgen gebrek ga je dan 1000 euro onder die prijs gaan adverteren...

Ik ga morgen eens kijken naar die naft en als hij me aanspreekt in het echt reserveer ik hem. Even knopen doorhakken dus
                                  Aanvullingen/suggesties/waarschuwingen voor dit alles zijn nog altijd heel welkom.

Grts

Comment

BMW 3-reeks?

Ik heb zelf een 316i gehad van 1999, buiten draagarmen (gekend probleem op alle 3-modellen E46) nooit problemen gehad. Verbruik ligt ts 8-10l. Die draagarmen vervangen, is niet zo duur.
                                    In diesel zijn de dieselpomp een gekend probleem, en vrij duur om te vervangen. Turbo defect kan ook voorkomen. Als je er een vindt waarvan dat al vervangen is, zit je goed natuurlijk.

Comment

Mijn pa bezit een 1.8 GTS benzine uit 2005 met nog geen 40.000km maar die is helaas niet te koop...
                                      Kan u wel zeggen dat dit een probleemloze en vrij vlotte wagen is en vooral heel erg ruim in GTS versie (5 deuren)
                                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                        Mijn pa bezit een 1.8 GTS benzine uit 2005 met nog geen 40.000km maar die is helaas niet te koop...
                                        Kan u wel zeggen dat dit een probleemloze en vrij vlotte wagen is en vooral heel erg ruim in GTS versie (5 deuren)
                                        Met die kilometerstand verwacht niemand problemen natuurlijk, maar het is een feit dat diesel-gerelateerde problemen zich niet voordoen. Vliegwiel+koppeling kan wel stukgaan. Ik weet niet of dit een heikel onderdeel is op de benzines.

Mijn redenering voor benzines:
                                        weinig kms, sedan -> oude mensen -> rustig gereden -> minder kans op slijtage aan onderdelen (meestal wel kale sedan versie in lelijke kleuren)
                                        veel kms, sedan & GTS-> jongen gasten -> feller met gereden -> meer kans op slijtage aan onderdelen = meerkost (jonge gasten kiezen meer de GTS)
                                        weinig kms GTS -> meestal recentere wagen van jonge gast = duurder
                                        Last edited by ; 06/12/2013, 12:50.

Comment

Working...
                                        X