Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw e30 (316/318/320)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] Bmw e30 (316/318/320)

Beste forummers,

aangezien ik binnen een paar weken m'n rijbewijs ga halen ben ik op zoek naar een 1e wagen. Ik ben echt verzot op BMW's E30 en wou er dus ook graag een om wat mee rond te rijden. Het gaat hier niet om lange afstanden; dus daarom dat ik dit wel zie zitten om een relatief oude wagen aan te schaffen. Mijn budget is redelijk beperkt (wat aankoopbudget betreft; wnt aanpassingen kunnen in de toekomst wel mogelijk zijn). Ik had gedacht aan een budget van om en bij de €1500 euro... Zou ik hier iets voor vinden en/ of welke wagens raden jullie mij aan?

mvg

1500€ is net wat te weinig voor een mooie 320i, die gaan meestal wat duurder. 316(i) en 318 vallen wel in uw budget. De M40 is wel niet het beste blok van bmw, en de M10 is met carburateur dus minder zuinig. Ik zou zoeken naar een pfl 316 met mechanische carburateur of een 318i pfl dus met M10 injectie.

Even CAS quoten: Een M10 is super sterk. Mijne heeft nog te warm gelopen en nog steeds niks mis met de koppakking. Onderhoud is ook enkel olie, filters en bougie's, gezien die met ketting aangedreven is.

Een M20 is al met riem, maar moet pas rond de 90 000km vervangen worden. Verder zelfde onderhoud als M10 en indien je ze niet warm rijd, kan een koppakking al eens scheuren.

Een M40 moet om de 40 000km nieuwe distri hebben! Als je je onderhoud niet op tijd doet (en om de 10k gaat al spannen dan) slijt de nokkenas te snel in. Als uw kleppen tikken zijde ne hoop geld kwijt als je dat wil herstellen en koppakking is even gevoelig als de m20.

Vraag mij toch af waarop je u baseert, want de M10 van nine11 heeft mss wat problemen, maar als je dan ziet hoe die zijn kabelboom bij elkaar geplakt is, weet je al dat daar ooit eens aan geprutst geweest is. Mijn M10 heeft het hard te verduren gehad, en eigenlijk heb ik nooit last gehad met dat blok. Toen die eens te warm was gelopen heb ik wel uit veiligheid de kop er eens afgehaald. Maar zelfs daar bleek alles in orde. Gezien ik dan een gereviseerd kop had liggen, heb ik die dan wel vervangen omdat 1 van de cilinders bij mij precies iets minder goeie verbranding had door een klep die mss niet volledig haar ding deed.

En een M40 is juist een kut blok door dat die zoveel onderhoud vraagt. Ik zou er in ieder geval geen moeten hebben om daar echt met te rijden. Dan zou ieder jaar de distri al moeten vervangen worden...

Koop vooral niet te overhaast. Vanwaar ben je en heb je enige technische kennis?

Comment

Ik woon regio Schilde (Antwerpen) en ken zelf niet veel van het technische aspect; maar ken wel mensen waarbij dit wel het geval is. Deze zullen ook meegaan om ev. een auto te gaan bekijken.

Comment

Wat denken jullie hiervan:

Verken een breed aanbod aan auto’s. Van stadsauto's tot gezinswagens, vind je een passende auto die aan jouw wensen voldoet op ons platform.

Is dicht bij de deur.. maar is dit te duur/ te goedkoop voor zo'n wagen?

Comment

Ziet er mij wel redelijk zuiver uit.
          2012 E92 Bmw 335i DKG
          1991 E30 320i

Comment

Staat een nieuwe plaat op. Dat wantrouw ik al meteen. Soms onterecht, maar toch...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
              Staat een nieuwe plaat op. Dat wantrouw ik al meteen. Soms onterecht, maar toch...

Waarom als ik vragen mag?

Comment

Mensen kopen een "nieuwe" wagen en na een maand of een paar maanden moet hij alweer weg?
                Waarom? Zijn er mankementen of defecten? Altijd iets om over na te denken.
                Anyway, deze staat te koop voor 3200€ en uw budget is 1500€, denkt ge 1700€ van de prijs af te doen ofzo?

Comment

Nee dat niet maar het geld dat voor 'aanpassingen' kan dienen kan ik wel bij de prijs bijleggen... 2500 wil ik wel nog geven dan, mits hij in orde is. En wat is er zo speciaal aan een M tech 1 packet?

Comment

Sorry maar jij bent precies niet echt verzot op een e30 als je dat nog moet vragen..
                    Mtech1 is de oude benaming voor wat vandaag bekend staat als een M-pack en houd een bodykit in, een verlaging en wat prul in het interieur. Als zie ik van dat laatste niets.

Comment

Working...
                    X