Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[GZ] Moto 125cc

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] Moto 125cc

Ik zoek een leuke moto waar ik m'n korte afstanden mee kan afleggen.

Vereisten:
    Moet ok zijn voor autorijbewijs, dus max 125cc, en 11(?) kw;
    moet in goeie staat zijn;
    liefst niet té recent (prijs drukken)

Mag dus 2 takt zijn ook wat mij betreft, een goeie NSR 125 ben ik zeeeker voor te vinden, maar een cross achtige moto mag ook! Ook een RS125 (apr) mag aangboden worden, maar een goeie zal wellicht boven m'n budget liggen..

Over het budget gesproken.. goh, MAX 1500, maar zo veel geef'k er liever niet aan..

Greetzzz!

TB

Waarom geen nieuwe motodax?

Kost u 899 euro en geeft bakken, fun.

Ik heb altijd een peugeot jetforce 125 cc gehad, geen aanrader in elk geval.
    Ik heb nu 2 weken mijn nieuw daxke en ik moet zeggen FANTASTISCH
    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

heb KeeWay speed 125cc staan. Is paar maand oud, heeft 580km gereden, zit nog 1.8jaar garantie op, heeft andere (betere) voorband en een sportievere bougie. Verbruikt 2-2.5liter nafte, is nog in rodage, is blauw en in showroomstaat.

Kost nieuw 1650 euro, mag weg voor 999 euro (vaste prijs). Is een vree geinig ding om mee te rijden. Gaat weg wegens plaatsgebrek enzo.

is zo eentje (internet foto):

Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

Bedankt voor de reply's, maar ik denk dat ik toch als ik iets koop voor een Aprilia RS125 11kw ga gaan.

Met goed te zoeken zijn er te vinden voor €1500!

Grtzz

Comment

Je moet weten dat een 2 takt sneller en agressiever is. En dus ook harder gaat, ontgrensd gaan die makkelijk 150, hoef je met een 4 takt niet te proberen. Ik zou ook een nsr of rs nemen. Weet wel dat zo een rs redelijk duur is in onderhoud, verslijt snel onderdelen.

Heb zelf een nsr 50 gehad en dat was echt bakken fun, echt een mini monstertje met zijn 2 takt.

Als ge van hoogtoerigheid houdt gaat 2 takt u wel aanstaan.

Comment

ja kweet het, ben nogal bewust tussen de 2 takt aant zoeken. CBR125 zal zeker en vast ook fun zijn, maar 't zal toch niet hetzelfde geven als met zo'n RS125, of als 'k goed zoek een oudere NSR125.

En zo'n RS125 snel onderdelen slijten.. Bij correct onderhoud, en altijd warmrijden zal dat allemaal wel meevallen zeker? Of heb je het ook over het rolling frame?

Groeten,
            TB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommeh Bekijk Berichten
              ja kweet het, ben nogal bewust tussen de 2 takt aant zoeken. CBR125 zal zeker en vast ook fun zijn, maar 't zal toch niet hetzelfde geven als met zo'n RS125, of als 'k goed zoek een oudere NSR125.

En zo'n RS125 snel onderdelen slijten.. Bij correct onderhoud, en altijd warmrijden zal dat allemaal wel meevallen zeker? Of heb je het ook over het rolling frame?

Groeten,
              TB
              Ik weet niet wat rolling frame is maar correct onderhoud houdt in dat ge veel vervangt. Ken iemand met een rs 250 heeft, wat eigenlijk dezelfde motor is maar dan 2 keer, en die moet toch om de zoveel km vanalles vervangen. Ik weet er het fijne niet van, maar tis toch kostelijker dan normaal. Maar dat had ik er zeker voor over.

Comment

Ik heb nen CBR125R staan, nieuw model met injectie.

(Model met de afzonderlijke koplampen)

Dus Te Koop

Bouwjaar 10/2007 (dus net 2 jaar oud)
                Km: 5500 (dus bijna niets)

Normaal vraag ik 1900, maar voor het forum doe ik een speciaal effortke 1700 en je mag erom komen.

Is een koopje hoor.

Natuurlijk minder snel dan een RS of Mito, maar vele betrouwbaarder. Heb zelf een Mito gehad, en dat is qua prijs toch een heel ander budget.
                Reken voor bvb. een goede Mito 2500-3000 Euro (ik heb de mijne verkocht voor 2700) + het feit dat zoiets onderhoudsgevoelig is.

Voor 1500 een tweetakt kopen, is een groot risico. Heeft hij ooit eens een vastloper gehad? De verkoper zal je het niet wijs maken en bij een testrit merk je er niets van tot je de motor eens echt gaat belasten.

Maar als je er een goede vindt voor 1500 Euro, go for it!
                Last edited by ; 09/10/2009, 14:35.

Comment

Ik ben ook al een tijdje aan het zoeken naar een 125cc model, lang getwijfeld maar ben uiteindelijk bij de yamaha yzf-125 uitgekomen. Deze vind ik persoonlijk er redelijk goed uitzien, behalve die dunne bandjes dan. zijn er hier mensen die ervaring hebben met het model?

Moest ik het geld hebben kocht ik waarschijnlijk een aprilia rs125 maar deze licht voor mij (voorlopig) buiten budget.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 914 Bekijk Berichten
                    Ik heb nen CBR125R staan, nieuw model met injectie.

(Model met de afzonderlijke koplampen)

Dus Te Koop

Bouwjaar 10/2007 (dus net 2 jaar oud)
                    Km: 5500 (dus bijna niets)

Normaal vraag ik 1900, maar voor het forum doe ik een speciaal effortke 1700 en je mag erom komen.

Is een koopje hoor.

Natuurlijk minder snel dan een RS of Mito, maar vele betrouwbaarder. Heb zelf een Mito gehad, en dat is qua prijs toch een heel ander budget.
                    Reken voor bvb. een goede Mito 2500-3000 Euro (ik heb de mijne verkocht voor 2700) + het feit dat zoiets onderhoudsgevoelig is.

Voor 1500 een tweetakt kopen, is een groot risico. Heeft hij ooit eens een vastloper gehad? De verkoper zal je het niet wijs maken en bij een testrit merk je er niets van tot je de motor eens echt gaat belasten.

Maar als je er een goede vindt voor 1500 Euro, go for it!

Mag je hiermee rijden met rijbewijs B ?

Comment

bajaat
                      2 jaar je b hebben, en je mag max 125cc en max 11kw hebben

Comment

Ik vind dat vet.

Comment

ik heb even een cagiva raptor 125cc, tweetakt, dat trilde zo hard dat je lijf gevoelloos werd
                          wel knap design en topmateriaal

zo'n viertakt is op dat punt wel comfortabeler

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                            Ik vind dat vet.
                            lol
                            2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davyke78 Bekijk Berichten
                              lol
                              Probleem ?

Comment

Is een leuke moto om ervaring op te doen. Je leert schakelen en bochten inschatten. Heeft een snelheid die meer dan voldoende is om met het verkeer mee te kunnen (top: 130 km/h) en het verbruik is minimaal.

Natuurlijk heb je altijd stoere kerels die zoiets een opgedreven brommer vinden. Maar de echte motard kan ook de techniek in zo'n 125 cc met PGM-FI injectie best appreciëren.

Ik denk dat er hier op het forum enkele zitten die met zo'n CBR125 verschillende "grote moto's" met open mond lieten toekijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                                  Probleem ?
                                  nee niet echt maar ik kan zo n brommerke toch niet echt vet noemen,zo smal en die bandjes...
                                  niet dat ik niet begrijp waarom mensen zoiets kopen he maar voor mij zou het toch niks(meer) zijn,vroeger wel als k 16jaar was

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davyke78 Bekijk Berichten
                                    nee niet echt maar ik kan zo n brommerke toch niet echt vet noemen,zo smal en die bandjes...
                                    niet dat ik niet begrijp waarom mensen zoiets kopen he maar voor mij zou het toch niks(meer) zijn,vroeger wel als k 16jaar was
                                    Hola dave als ge 16 zijt moogde daar wel ni mee rijden ze.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
                                    ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ///NFSThunder Bekijk Berichten
                                      Hola dave als ge 16 zijt moogde daar wel ni mee rijden ze.
                                      nee ik weet het maar dat was de tijd dat zo n brommers me 'imponeerden' maar nogmaals ik begrijp wel waarom mensen ze kopen ze

Comment

imponeren als in een m-pack op een bmw

sorry davy
                                        alle respect voor cbr 125-rijders

het ziet er uit als een fiets, maar dan wel een leuke

Comment

Working...
                                        X