Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[GZ] Dieselpomp Opel Astra 2.0 DTH DTI 16V

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] Dieselpomp Opel Astra 2.0 DTH DTI 16V

hey

Zou er mij iemand aan een dieselpomp van een opel astra bj 2000 kunnen helpen.
    of eventueel met zekerheid kunnen zeggen welk type pomp dit is.

Volgens de garage zou dat ding 1700€ kosten, en dat zie ik niet goed meer zitten bij een auto die naar de 300.000km gaat.

Alvast bedankt

Ik hou m'n hart vast want vroeg of laat mag ik hier ook wel eens rekening mee houden. Ik zit momenteel aan bijna 209.000 km op de teller.
    BMW F30 316d Sportline - '13
    BMW Z3 1.8 -- '97
    --------------------------------------------------------------
    2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
    2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

Ik wist niet dat de 2.0 daar ook last van had, met mijn 1.7 van 2002 had ik er vorig jaar zelfde tijd ook een panne mee, had toen 90.000km ofzo. Het stuurhuis van de pomp dan wel, vervangen bij Opel zelf voor 1350 ofzo. (had 600 geweest bij een onafhankelijke!)
      De pomp zou in mijn geval 3000 gekost hebben bij Opel

Zou mijne met recent vernieuwd stuurhuis nog problemen kunnen krijgen met die pomp ook?

Comment

Op-art in Schelle?

Comment

Mischien best een andere auto kopen. 1700eur kosten doen aan een Opelleke met 300 000km lijkt me economisch niet verantwoord.
          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Daarom zoek ik ook een tweede hands uit een pertotal ofzo
            en eventueel via ebay ofzo als ik het type weet.
            ben namelijk nog nooit naar de dealer geweest met deze auto en ook nog geen euro kosten aangehad zonder banden en remmen mee te tellen. dus overweeg ik mss om het toch te herstellen door een 2de hands en er nog 100000km bij te zetten, voor 1000 euro heb ik geen auto die dagelijks 200 km moet doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk Berichten
              Ik wist niet dat de 2.0 daar ook last van had, met mijn 1.7 van 2002 had ik er vorig jaar zelfde tijd ook een panne mee, had toen 90.000km ofzo. Het stuurhuis van de pomp dan wel, vervangen bij Opel zelf voor 1350 ofzo. (had 600 geweest bij een onafhankelijke!)
              De pomp zou in mijn geval 3000 gekost hebben bij Opel

Zou mijne met recent vernieuwd stuurhuis nog problemen kunnen krijgen met die pomp ook?

Wel raar he die pomp kost meer dan een tiende van de aankoopprijs van u auto... De rest is dan waardeloos zeker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Glenn1980 Bekijk Berichten
                Wel raar he die pomp kost meer dan een tiende van de aankoopprijs van u auto... De rest is dan waardeloos zeker
                Schandalig is't.
                Is die 1700 dan de prijs bij een onafhankelijke? Plaatsing inclusief?

Comment

bij houttequit temse
                  een opel garage dus

ex plaatsing

Comment

'T is een bosch VP44 dacht ik. In de UK zitten mannen die deze reviseren en verbeteren. Prijs is rond de 600 euro voor de revisie (ruilsysteem). Indien interesse kan ik ze wel eens opzoeken...

Comment

UK, hmm, opzoeken mag altijd
                      maar ga morgen eens naar die op-art bellen en via google, heb ik in nederland misschien ook iets gevonden...

Comment

met die VP was ik niets, dat ding eruit halen en serienummer ... de laatste 2 cijfertjes,
                        reeds een gereviseerde gekocht en geinstalleerd !
                        bedankt

hop naar de 400.000 :p

Comment

ge moogt blij zijn dat ie het 300.000 heeft uitgehouden.
                          ik ken er een paar aan minder dan 100.000

Comment

met die VP was ik niets, dat ding eruit halen en serienummer ... de laatste 2 cijfertjes,
                            reeds een gereviseerde gekocht en geinstalleerd !
                            bedankt

hop naar de 400.000 :p
                            Viel het wat mee qua kostprijs?
                            BMW F30 316d Sportline - '13
                            BMW Z3 1.8 -- '97
                            --------------------------------------------------------------
                            2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
                            2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

1100 euro met papieren van revisie
                              150 euro nieuwe dichtingen en pakkingen
                              300 euro werkuren int zwart

dus eigenlijk niet nee, maarja daar koop je geen andere wagen mee.
                              blijf er mee rijden tot ik er door zak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                                ge moogt blij zijn dat ie het 300.000 heeft uitgehouden.
                                ik ken er een paar aan minder dan 100.000

285.000km.

Alles gaat bij mij lang mee, komt omdat ik nooit op onderhoud ga bij een garage met veel glas, marmer en gekostumeerde verkopers.

Comment

tzal zeker daar aan liggen ze....

Comment

285.000km.

Alles gaat bij mij lang mee, komt omdat ik nooit op onderhoud ga bij een garage met veel glas, marmer en gekostumeerde verkopers.
                                    Zalig
                                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moyaert Bekijk Berichten
                                      tzal zeker daar aan liggen ze....

misschien maar het valt wel op..

die astra blijft rijden zonder kosten, misschien is hij ongelooflijk goed gebouwd, ik weet het niet.
                                      mijn pa (70jaar) rijdt met een corsa'tje 1700 dti en gaat steeds mooi elk jaar op onderhoud, dit is om de 5000 km, en telkens is er iets stuk.
                                      mijne tweede wagen was een E36 cabrio, gekocht bij een BMW dealer in st-niklaas, en meer kosten aan gehad dan ik er voor betaald had.

Kan toeval zijn maar mij zie je niet meer bij een officiele dealer. Heb nu een nieuwe mégane break als tweede wagen (wegens gezinsuitbreiding) en deze gaat sowieso niet meer door de poort van de dealer rijden, alleen als het garantie is

Comment

Heb nu een nieuwe mégane break als tweede wagen (wegens gezinsuitbreiding) en deze gaat sowieso niet meer door de poort van de dealer rijden, alleen als het garantie is
                                        Veel succes met de Mégane. Doorblader mss even het topic van mijn Mégane. Ik hoop voor u dat je de poort van de dealer nooit hoeft te zien.

Comment

Working...
                                        X