Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Panamera Hybrid zit vol problemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• MRJ
    replied
    Voor wat het waard is,in de Mechelse autowereld gaan de geruchten dat PCM door D'ieteren in de ACM groep zal worden ondergebracht omdat het er zeer slecht gaat qua klanttevredenheid

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
    arrogantie, of wanbeheer
    sommige merken hebben danig lange wachttijden dat de verkopers op een troon zitten. als zij hun ego willen boosten door klanten te pesten.... dan kunnen ze dat zonder probleem doen
    Akkoord maar het ging hier dus over een pas geleverd toonzaal model. Dat te koop stond/staat. Geen gezever over documenten leasing of financiering maar gewoon hoeveel opleggen op zijn huidige wagen. En zijn overnameprijs die hij in gedachten had lag pakken lager dan waar die wagens momenteel te koop voor staan. Opleg overschrijven en enkele dagen later nummerplaat opvijzen. Ik weet de winstmarges niet op een Porsche van 130.000 euro maar het zal wel meer dan een paar duizend euro zijn. De verkoper zijn maandloon was misschien door die 1ne verkoop betaald. Ik zei nog van dit eens naar de zaakvoerder te sturen maar hij ging het zo laten en elders bestellen. Het leuke was wel dat hij daarna telefoon heeft gekregen om enkele enquêtevragen van Porsche te beantwoorden. Die antwoorden waren zeker niet positief te noemen.

Leave a comment:

• Teus
    replied
    als ze hem kwijt willen als klant is het veel eenvoudiger en professioneler om te zeggen dat ze hem niets meer zullen verkopen

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Verhaal heeft natuurlijk twee kanten en als iemand echt effectief dat bedrag wil neertellen, dan gaan ze er wel voor. Maar er is mss meer aan de hand dat die man u niet verteld. Mss hebben ze zo een gezever met hem gehad, dat ze hem liefst kwijt zijn als klant? Zomaar arrogant daarin zijn, lijkt me wat raar.

Leave a comment:

• Teus
    replied
    arrogantie, of wanbeheer
    sommige merken hebben danig lange wachttijden dat de verkopers op een troon zitten. als zij hun ego willen boosten door klanten te pesten.... dan kunnen ze dat zonder probleem doen

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
    Eerst een technische fout maken en dan beloond worden met de aankoop van een nieuwe auto.....zou ik niet doen hoor.
    Gisteren de man in kwestie gezien en hij heeft de wagen niet gekocht. Als reden : ze hebben nadat hij het enkele keren gevraagd had geen offerte gemaakt en geen overnameprijs gegeven. Ondanks de wagen in de toonzaal aan hem zou verkocht geweest zijn. Hij had alles al bij de verzekering nagevraagd voor omnium en overzetting nummerplaat. Maar de garage heeft blijkbaar er geen moeite voor gedaan en zelfs via e-mail zou hij geen antwoord hebben gekregen. Wagen van 130.000 euro gewoon niet willen verkopen? Sommigen bedrijven kunnen zich enorm veel permitteren. Ik denk niet dat ze hem daar nog zullen zien.

Leave a comment:

• Teus
    replied
    volledig akkoord
    daarom dat een scène maken of beginnen met aangetekende brieven of advocaat echt wel niet hoeft

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    wat bedoel je?
    Dat ik nog altijd niet gehoord heb van de klant/bestuurder, wat het oorzakelijk verband was tussen onderhoud en panne.

Zoals reeds gezegd: de kans is groot hé.
    Maar om nu meteen die dealer hier te beschuldigen.

Daarom mijn voorbeeld: als jij een nieuwe oliefilter steekt en 10 minuten later gaat het boordnetregelapparaat defect ...
    Dan zegt men ook: ja hij komt juist van de garage en 't is al weer kapot. Al kan je daar totaal niets aan doen.

Dus ik zou nog steeds willen weten: welke onderhoudswerkzaamheden zijn hier aan gebeurd en wat is de panne geweest.
    Dan weet je toch pas of het al dan niet aan de garage/ kan liggen ?

Leave a comment:

• josenjef
    replied
    Ik ben zelfs hybride technieker met opleiding bij Porsche in Frankrijk....ik weet maar al te goed hoe sommige Porschedealers werken Belgie. En dat heb ik hier al enkele keren op het forum duidelijk gemaakt.
    Triest dat mensen steeds zo een blind vertrouwen hebben in sommige dealers...
    Euh, de doorsnee consument kan toch enkel blind vertrouwen op zijn garagist?

Leave a comment:

• MRJ
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
    Blind vertrouwen ? Neen.
    Feiten wil ik zien.
    wat bedoel je?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik ben zelfs hybride technieker met opleiding bij Porsche in Frankrijk....ik weet maar al te goed hoe sommige Porschedealers werken Belgie. En dat heb ik hier al enkele keren op het forum duidelijk gemaakt.
    Blind vertrouwen ? Neen.
    Feiten wil ik zien.

Leave a comment:

• MRJ
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door fille001 Bekijk Berichten
    Bij Porsche Mechelen heel vriendelijke service en word je direct geholpen. Als je vergelijkt bij Porsche Antwerpen (enkele jaren geleden) is deze een veel klantvriendelijke garage. Mijn persoonlijke mening over deze garage.
    Een vriendelijk meisje achter de balie betekent niet dat er eerlijkheid en kennis heerst hé

Leave a comment:

• fille001
    replied
    Bij Porsche Mechelen heel vriendelijke service en word je direct geholpen. Als je vergelijkt bij Porsche Antwerpen (enkele jaren geleden) is deze een veel klantvriendelijke garage. Mijn persoonlijke mening over deze garage.

Leave a comment:

• Teus
    replied
    dat van die Porsche met motorschade na onderhoud is zware klootzakkerij van de dealer.
    nu, 't is gekend dat het rechtssysteem krom is, en veel hangt af van hoeveel geld je gooit tegen je advocaten.

Leave a comment:

• MRJ
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
    Wie zegt dat zij een technische fout gemaakt hebben ? Die kans bestaat. Die kans is zelfs groot.
    Maar, en dat heb ik hier in heel dit verhaal niet bevestigd (noch ontkend) gezien, het kan ook zijn dat de wagen toevallig een panne heeft gehad.

Je bent zelf technieker, dus dan weet je dat toch ?
    Als jij morgen een nieuwe oliefilter steekt en de klant heeft een uur later een defect boordnetregelapparaat.
    Is dat jouw schuld ? Kon je dat zien aankomen ? Is dit toeval ? Nee - nee - ja

Ik lees daar in het begin dat de klant "dacht dat de wagen wat raar reed". Tsja, soms maken mensen zichzelf iets wijs. Zeker als je een panne hebt. Dan is het gemakkelijk om te zeggen: hij reed inderdaad wel raar. 't Valt toch niet te controleren.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Eerst een technische fout maken en dan beloond worden met de aankoop van een nieuwe auto.....zou ik niet doen hoor.
    Wie zegt dat zij een technische fout gemaakt hebben ? Die kans bestaat. Die kans is zelfs groot.
    Maar, en dat heb ik hier in heel dit verhaal niet bevestigd (noch ontkend) gezien, het kan ook zijn dat de wagen toevallig een panne heeft gehad.

Je bent zelf technieker, dus dan weet je dat toch ?
    Als jij morgen een nieuwe oliefilter steekt en de klant heeft een uur later een defect boordnetregelapparaat.
    Is dat jouw schuld ? Kon je dat zien aankomen ? Is dit toeval ? Nee - nee - ja

Ik lees daar in het begin dat de klant "dacht dat de wagen wat raar reed". Tsja, soms maken mensen zichzelf iets wijs. Zeker als je een panne hebt. Dan is het gemakkelijk om te zeggen: hij reed inderdaad wel raar. 't Valt toch niet te controleren.

Leave a comment:

• MRJ
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
    Deze middag met de eigenaar van de panamaera hybrid iets gaan eten en hij is nu toch wel vol lof over OPC Mechelen. Het probleem zou intern perfect zijn opgelost en ze hebben hem uitvoerig uitgelegd waarom de wagen was stil gevallen. Hij is echt tevreden over de mensen die er werken. Omdat het eerder toeval was deed hij ook niet moeilijk over de factuur. Zijn wagen stond terug voor het restaurant te blinken. Zelf zit hij niet op dit forum dus ik vond het mijn plicht om na mijn eerdere posts dit hier even te vermelden. Het enige minpunt dat hij zei was dat er een 991 in de showroom was gezet die er in zijn ideale configuratie staat. Hij wacht nu op de juiste offerte en eigenlijk mag ik dat hier niet schrijven maar hij heeft al beslist om de wagen te gaan kopen. Dus OPC Mechelen is toch meer klantvriendelijk en betrouwbaar dan sommigen denken.

Leave a comment:

• Teus
    replied
    voila, zie je wel dat het probleem simpel kon zijn en goed opgelost worden.
    aangetekende brieven mogen de vuilbak in. ik heb niks met Porsche of OPC mechelen te maken, maar niemand wordt graag geconfronteerd met een klant die direct een ganse scène maakt.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Deze middag met de eigenaar van de panamaera hybrid iets gaan eten en hij is nu toch wel vol lof over OPC Mechelen. Het probleem zou intern perfect zijn opgelost en ze hebben hem uitvoerig uitgelegd waarom de wagen was stil gevallen. Hij is echt tevreden over de mensen die er werken. Omdat het eerder toeval was deed hij ook niet moeilijk over de factuur. Zijn wagen stond terug voor het restaurant te blinken. Zelf zit hij niet op dit forum dus ik vond het mijn plicht om na mijn eerdere posts dit hier even te vermelden. Het enige minpunt dat hij zei was dat er een 991 in de showroom was gezet die er in zijn ideale configuratie staat. Hij wacht nu op de juiste offerte en eigenlijk mag ik dat hier niet schrijven maar hij heeft al beslist om de wagen te gaan kopen. Dus OPC Mechelen is toch meer klantvriendelijk en betrouwbaar dan sommigen denken.

Leave a comment:

• MRJ
    replied
    Het is een zeer triest verhaal dat ik al in meerdere topics heb aangehaald,dat van OPC Mechelen. Er is door D'ieteren veel te snel een nieuwe garage geopend die niet mocht samenwerken met garages met ervaring om binnen de groep niet te concurreren. Uiteindelijk heeft niemand daar kennis van de e-hybrids. Laat dan nog zijn dat het systeem voor Porsche in zijn kinderschoenen staat en ook niet echt betrouwbaar te noemen is en je hebt een dodelijke cocktail voor klanttevredenheid en duurzame herstellingen. Mijn tip: OPC Mechelen vermijden

Leave a comment:

Working...
X