Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AEcars Izegem (Alex's Exclusive Cars)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Jona86
    replied
    Mijn ervaring:
    ik ging er heen omdat ik al veel goede dingen gehoord had en interesse had in een A4 die daar stond. Volgens het zoekertje zag hij er gelikt uit. Afspraak gemaakt en 160km gebold.
    Kwam ik daar toe (ik had een afspraak en was precies op tijd). Ik bied me aan bij de verkoper dewelke mij zegt: ik kom zo tot bij u... ik begin rond te kijken in de showroom en aan de A4 zelf... 45!!!!min (en 2 sigaretten) later komt hij bij mij. We overlopen de auto en ik wijs toch op paar zaken die ik beter verwacht had. Dit stond hem niet zozeer aan en je voelde dat de sfeer er niet beter op werd. Hij stelde me nog enkel andere wagens voor maar daar kwam ik niet voor.
    De A4 was niet zoals beloofd op de advertentie... lederen interieur maar had enkel stof, GPS maar deze vond maar geen locatie, veel lakfouten, motorcompartiment zag er snel snel gekuist uit maar als je dieper keek had die precies door een moeras gereden... de verkoper uiteindelijk eerlijk meegedeeld dat het niets zal worden. Die draait zich om en gaat terug in zijn bureau zitten

    Leave a comment:


  • C'Mon
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten

    Als men met zo'n meter de dikte van de lak kan meten, hoe weet je dan 100 % zeker dat de wagen nooit is herspoten ?
    Is het spuitwerk achteraf dan altijd minder dik dan af fabriek ?
    Is het spuitwerk op alle delen van een auto overal even dik af fabriek ? (bumper, dak, deuren ?)
    Waar kan je de dikte af fabriek vinden, da staat niet in de papieren die bij mijne otte zitten. ?
    Zoals A160 schrijft is herspoten lak dikker dan af fabriek. Hoe dik die lak nu af fabriek is, is geen exacte wetenschap evenals dat niet elk paneel gelijk is. Je kan altijd eens eiken met de lak op het dak, die is het minst waarschijnlijk herspoten.

    Herspoten lak is vaak 200-300 micron terwijl dat af fabriek toch aanzienlijk lager is 100-150 micron.

    Leave a comment:


  • A160
    replied
    Lakdikte na een herstelling is net veel dikker. Een carrossier kan nooit zo dun spuiten als de robots in de fabriek.
    Als er een deel veel dikkere lak heeft dan de andere, dan duidt dit meestal op een herstelling.

    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    Je hebt volledig gelijk. Elke auto die ik verkocht heb, heb ik ook eerlijk geweest over eventuele gebreken en aankomend onderhoud/herstellingen. Ik heb de indruk dat dat vertrouwen wekt en mensen bieden ook minder af.

    Leave a comment:


  • order66
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Ik vind ook dat er vrij zwaar aan getild wordt... een geplooide auto moet ik ook niet hebben, maar een geblutste bumper die perfect herspoten is hoeft toch geen probleem te zijn...
    Volledig akkoord. Maar daar gaat het niet om. Ik verwacht van gelijk welke verkoper volledige openheid rond alle herstellingen aan de wagen die eventueel mijn interesse wekt.

    Als ik interesse had in mijn F10 535i Premium Selection belde ik om te komen kijken, die wagen was net binnen, en stond blijkbaar nog bij de carrossier met gedemonteerde voorbumper door wat steenslag (een PS moet perfect zijn voor verkoop, staat in hun voorwaarden). Ik heb gewoon de naam van de carrosserie gevraagd of ik zo mocht gaan kijken, anders had ik geen interesse. Ik wou het verhaal wel zien, steenslag of ongeval. De verkopers van de PS waren hier erg open in. Zo hoort het imo.
    Last edited by order66; 08/12/2017, 19:36.

    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    Ik vind ook dat er vrij zwaar aan getild wordt... een geplooide auto moet ik ook niet hebben, maar een geblutste bumper die perfect herspoten is hoeft toch geen probleem te zijn...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten

    Idd. Ik ben een tijd geleden eens bij Bergwerff BMW geweest in Nederland en de verkoper nam uit eigen initiatief de lakdiktemeter.
    Als men met zo'n meter de dikte van de lak kan meten, hoe weet je dan 100 % zeker dat de wagen nooit is herspoten ?
    Is het spuitwerk achteraf dan altijd minder dik dan af fabriek ?
    Is het spuitwerk op alle delen van een auto overal even dik af fabriek ? (bumper, dak, deuren ?)
    Waar kan je de dikte af fabriek vinden, da staat niet in de papieren die bij mijne otte zitten. ?

    Leave a comment:


  • ReV
    replied
    Serieuze shit, vooral als je dan nog de hoofdprijs betaal :s

    Leave a comment:


  • Inventief
    replied
    ae cars is een gangster machine die op het randje van de wet draait
    Maar !!! zich goed weet te profileren op de auto markt , en veel mensen dromen van een wagen met uitstraling ,sportwagen of wat dan ook maar hebben daar soms spijtig genoeg niet de middelen voor om deze nieuw te kopen en dan bied zo ne marchand de mogelijkheid om die mensen hun droom waar te maken .
    Bijna alle wagens dat zijn kopen zijn demo , wagens geweest die meestal veel circuut (voor klanten van garages ) gedraaid hebben .
    ik weet niet waar ik het hier ooit al gepost heb juist maar ik denk een jaar of 12 geleden , ben ik daar gaan zien voor de geen die het zich herrinneren ,hij had ne blauwe ONGEVAL vrije 997 turbo staan ,eenmaal aangekomen klappeke gedaan , en alles liep vlot tot ik ook mijn lak meterke te voor schijn haalde
    was wel zo slim vcan een foto van chassis nr te nemen en een klein beetje zoek werk leverde op dat de wagen van Porsche italie kwam en daar vanaf nieuw tot doorverkoop aan ae cars als circuut wagen had gediend .
    Porsche italie verkocht deze door wegens klein aksidentje , lees wagen had in de muur gestoken paar keer rond gedraaid en eigenlijk goed voor het stort .

    dus mijn ervaring met ae is ni zo goed , maar ik veronderstel dat er mensen gaan zijn die wel tevreden zijn , zo heeft men in alles zen voor en tegenstanders , alleen als men gaan shoppen in dit segment zou ik toch voor zichtig zijn met zo een sjaggelaar .
    mvg

    Leave a comment:


  • C'Mon
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

    Waarom niet? Als je recht in je schoenen staat heb je daar geen problemen mee. Iedereen mag bij aankoop van mijn wagen een lakdiktemeter meebrengen. Ik ben eerlijk over de staat van mijn wagen. Dus dik in orde voor mij.

    Als ik een 2de handswagen koop, dan weet ik of daar aan gespoten is of niet. Dat zie ik aan allerhande details. Geleerd van een bevriende carossier, want ik zit totaal niet in de sector. Wie met een aankoop liever vogelpik wil spelen, be my guest natuurlijk.
    Idd. Ik ben een tijd geleden eens bij Bergwerff BMW geweest in Nederland en de verkoper nam uit eigen initiatief de lakdiktemeter.

    Leave a comment:


  • A160
    replied
    Bavaria heeft zelfs een (goede) in-huis detailer (pole position car detailing aka ‘De Witten’), en heeft een veel betere reputatie dan AE.
    @Challazar werkt ginds, trouwens.

    Leave a comment:


  • order66
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

    Al eens bij Bavaria geweest? (zou graag weten of ze u daar ook wegstuurden met uw lakdiktemeter)
    Ik heb zelf geen lakdiktemeter, dacht dat dat duidelijk was

    Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
    Bij Bavaria mag je dat proberen denk ik, ooit es geweest en goed ontvangen, niet te vgl met ae qua garage
    Idd, niet vergelijkbaar. Daar zouden ze daar geen problemen mee hebben.

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Bij alle wagens van AE Cars staat: "100% gegarandeerd ongevalsvrije wagen". Waarom dan die lakdiktemeter meenemen?

    Leave a comment:


  • ReV
    replied
    Bij Bavaria mag je dat proberen denk ik, ooit es geweest en goed ontvangen, niet te vgl met ae qua garage

    Leave a comment:


  • Schnippy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

    Waarom niet? Als je recht in je schoenen staat heb je daar geen problemen mee. Iedereen mag bij aankoop van mijn wagen een lakdiktemeter meebrengen. Ik ben eerlijk over de staat van mijn wagen. Dus dik in orde voor mij.

    Als ik een 2de handswagen koop, dan weet ik of daar aan gespoten is of niet. Dat zie ik aan allerhande details. Geleerd van een bevriende carossier, want ik zit totaal niet in de sector. Wie met een aankoop liever vogelpik wil spelen, be my guest natuurlijk.
    Al eens bij Bavaria geweest? (zou graag weten of ze u daar ook wegstuurden met uw lakdiktemeter)

    Leave a comment:


  • order66
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten

    Ik denk niet dat er veel particuliere kopers met een lakdiktemeter op zak een showroom binnenstappen.
    Wie kent dat zo'n meter ? en vooral wie weet hoe dat werkt ? Ik alvast niet .
    Uit ervaring zal die mens wel weten dat hij aan die "meters" toch gene otto zal verkopen.
    Hij zal vast wel een ander doelgroep aanspreken
    Waarom niet? Als je recht in je schoenen staat heb je daar geen problemen mee. Iedereen mag bij aankoop van mijn wagen een lakdiktemeter meebrengen. Ik ben eerlijk over de staat van mijn wagen. Dus dik in orde voor mij.

    Als ik een 2de handswagen koop, dan weet ik of daar aan gespoten is of niet. Dat zie ik aan allerhande details. Geleerd van een bevriende carossier, want ik zit totaal niet in de sector. Wie met een aankoop liever vogelpik wil spelen, be my guest natuurlijk.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

    Daar geef je de pap in de mond. Als ze het met onderstaande wagen doen, dan ZEKER met een auto waar nog 280K aan te verdienen is. Dus waarom niet met een lakdiktemeter binnenstappen als je van plan bent DAT soort bedragen uit te geven bij een 2dehands handelaar? Ik vind het eerder achterlijk als je het NIET zou doen.
    Waarmee ik hiermee totaal niet wil zeggen dat AE cars onderstaande praktijken uitvoert.


    Ik denk niet dat er veel particuliere kopers met een lakdiktemeter op zak een showroom binnenstappen.
    Wie kent dat zo'n meter ? en vooral wie weet hoe dat werkt ? Ik alvast niet .
    Uit ervaring zal die mens wel weten dat hij aan die "meters" toch gene otto zal verkopen.
    Hij zal vast wel een ander doelgroep aanspreken
    Trouwens : als je al die handelaren in exclusieve 2de handswagens ziet (zelf een hele boel in de nabije omgeving van AE) dan kan het niet anders of er moet een grote vraag zijn naar dergelijke wagens
    Last edited by ; 06/12/2017, 19:28.

    Leave a comment:


  • order66
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

    Ik ga binnen om de F12 berlinetta te kopen maar voor aankoop haal ik even mijn lakdiktemeter uit om effe te checken of de 280.000€ wagen wel deftig gelakt is
    Daar geef je de pap in de mond. Als ze het met onderstaande wagen doen, dan ZEKER met een auto waar nog 280K aan te verdienen is. Dus waarom niet met een lakdiktemeter binnenstappen als je van plan bent DAT soort bedragen uit te geven bij een 2dehands handelaar? Ik vind het eerder achterlijk als je het NIET zou doen.
    Waarmee ik hiermee totaal niet wil zeggen dat AE cars onderstaande praktijken uitvoert.



    Leave a comment:


  • Schnippy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

    Goed voor hem, maar als ik lees dat mensen die met een lakdiktemeter binnen wandelen prompt aan de deur gezet worden, houdt het voor mij al op.
    Ik ga binnen om de F12 berlinetta te kopen maar voor aankoop haal ik even mijn lakdiktemeter uit om effe te checken of de 280.000€ wagen wel deftig gelakt is

    Leave a comment:


  • order66
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

    Hm... dan zijn er erg veel mensen die de markt niet kennen want ik ken zijn neef en als ik hoor wat Alex verkoopt van wagens ewel vele garagisten kunnen daar alleen maar van dromen...
    Goed voor hem, maar als ik lees dat mensen die met een lakdiktemeter binnen wandelen prompt aan de deur gezet worden, houdt het voor mij al op.

    Leave a comment:

Working...
X