Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Antara: Geen tussenkomst kapotte transferbak die slechts 2 maand uit garantie is
Bekijk het even van de kant van de garage: als een wagen binnenkomt met grote breuk 2 dagen voor de garantie vervalt, is het voor hen ook balen. Een garage wil immers zelf ook wel niet dat hun wagens vervroegd terugkeren...
De garage staat hier eigenlijk buiten wat de financiële kant betreft. Het is de constructeur (invoerder) die de garantievoorwaarden bepaalt. Een garage die een reparatie onder garantie binnenkrijgt gaat die kost gewoon doorfactureren. Als ze nu van de invoerder of hun klant worden betaald maakt voor hen niets uit.
Was er geen expertise gebeurt?
Vraag dat verslag eens op, daar staat normaal in wat er loos was.
Ik vrees wel dat de kilometerstand in jou nadeel spreekt Als dit een fabrikagefout was, dan zou dit eerder kapot moeten gegaan zijn... Ook krijg je zo'n verdeler op die kilometers kapot met een foute rijstijl of door veel zwaar gebruik (trekken van lasten, offroad,...)
Niet dat dit zo is, of ik je hiervan verdenk, maar ik zou als tegenpartij minstens deze zaken op tafel gooien, aan jou om te weerleggen. Dus hierbij is het belangrijk dat er een goeie expertise is gebeurt bij dit geval.
Indien niet vrees ik dat je het moeilijk zal hebben.
Met diezelfde combo destijds ook de boite laten vervangen, wel nog in de garantieperiode. Was duidelijk een lager verkeerd geplaatst in de fabriek, was dan ook naar god na amper 7000Km.
Vragen staat vrij, bel de invoerder op en leg rustig en beleefd je probleem uit en vraag hun mening. Ik had toen een vriendelijke dame aan de lijn, en na een beetje argumenteren en een beetje touwtrekken toch gedaan gekregen.
Ook bij je garagist kan je onderhandelen. Deze willen aan jou nog wel wagens verkopen en service geven. Als ze ook van mening zijn dat het niet stuk had mogen gaan, kan je informeren naar een korting op het onderdeel en mindering op bijvoorbeeld de werkuren. Ze hebben best enige marge die ze kunnen aanspreken om jou een geste te doen als ze willen. Tuurlijk zijn ze dit niet verplicht...
Als je dat kapotte stuk wil terug hebben zou ik me maar haasten. Kans is groot dat de afval al opgehaald is
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
afval?
die zit waarschijnlijk al op de revisiebank.
veel hangt ook af of de factuur al betaald is.
is deze nog niet betaald protesteer ze dan met de vraag om nog een commerciele tussenkomst. eens betaald sta je zwakker want geld teruggeven is veel moeilijker gedaan te krijgen dan gewoon een mindering op factuur.
de goodwill van de garagist zit er ook voor een deel tussen. hoe hard heeft hij bij de invoerder aangedrongen. (als hij het al gedaan heeft) want bij 3maand uit garantie (en 10km waarschijnlijk ook) zijn er meestal wel nog commerciele gestes, zeker bij zo'n grote bedragen.
Ik vrees ook wel dat het nu al te laat zal zijn. Veel van de nodige maatregelen moet je nemen nog voor ze aan de herstelling beginnen en eventueel er juist na. Wanneer alles reeds gebeurd en betaald is dan kan je nog maar moeilijk beginnen bepaalde zaken bewijzen.
Kulanz-regeling wordt inderdaad nu al toegepast door Mercedes en BMW. Ik kan enkel van deze twee bevestigen omdat ik er bij alletwee al beroep heb mogen op doen.
Bij mijn A-klasse werden de stabilisatoren (na ongeveer 3 jaar, en nog eens een paar jaar later) en de benzineleiding (na 7 ! jaar en >200.000 km) onder kulanz vervangen. De alternator werd in de garantieperiode eveneens vervangen. Mijn wagen was één van de allereerste in België (met ESP), en had dienst gedaan als pers-demowagen (zijn we pas nadien op uitgekomen). We hadden die, met slechts 10.000 km op de teller, en 6 maand oud, aan een zeer goede prijs kunnen kopen, bij de Mercedes-dealer.
Eigenlijk hebben we in de zeven jaar die we er mee gereden hebben niks van speciale kosten moeten betalen, buiten de normale onderhoudsfacturen. Ik heb nooit moeten vragen voor die tussenkomsten,dit werd spontaan door de garage geregeld (Garage Woestijn).
Bij onze E46 (ook tweedehands, maar dan van een particulier gekocht) draaide de turbo na 6 maanden in de soep. De wagen was toen bijna vier jaar en had meer dan 90.000 km op de teller. BMW is toen tussen gekomen voor de helft van de kostprijs, voor zowel werkuren als voor vervangstukken. De wagen was voordien altijd bij een officiële garage op onderhoud geweest. Ik heb de wagen echter laten afslepen naar een andere BMW-dealer (Monserez). Het voorstel tot tussenkomst kwam van de garage zelf (waar ik voordien nimmer een voet had binnen gezet).
Ik vond, en vind, dat, van beide garages, een top-service...
Beste OKIN 6jaar geleden een nieuwe toledo stylance 2.0 tdi 16v 136 din/pk gekocht altijd redelijk mee gereden met warme motor. een plezier van een auto aan de lichten,je kon velen met een 2.0motor het nakijken geven.now to the point: 3jaar en 2weken later big problems coulasse kapot .De seat garage waar hij gekocht werd gekontakteerd .antwoord (terecht) was ,hij is uit garantie ,kben met mijn haar recht naar desbetreffende garage geweest en gevraagd wat voor zever da was.voor het onderhoud gingen we altijd naar een vw garage bij ons in de buurt want de seat garage waar we hem kochten lag 20km verder maar toch van dezelfde garage namelijk vw,audi;seat en skoda.de mensen van de vw garage bij ons in de buurt verstonden ons probleem ,ze hebben aangedrongen bij de seat garage om tussen te komen maar nee hun wil was wet.we kregen een vervangwagen mee om ons te verhelpen.intussen waren de kosten voor het herstellen van onze toledo zo efkes rondt de 5500 euro slik halloo.de vw garage heeft nog eens aangedrongen bij de seat garage en ja twee dagen later kregen we te horen dat de seat garage en seat dieteren ertussen zouden komen omdat er met coulasses van 2.0 vw ook al dezelfde probs vastgesteld geweest waren. om je kort te zeggen werd er gesnoeid in werkuren en stukken en ten einde verhaal. we betaalden 850 euro voor een nieuwe coulasse en werkuren .achteraf toen de nieuwe coulasse werd geinstaleerd de boordcomputer kapot maar die heeft seat zelf gefinancieerd . dus besluit veel geluk voor ons door beiden hun tussenkomst maar we hebben moeten aandringen.
zowel bij de noorderburen als bij de oosterburen lees je vaak dat er na de garantie toch van een coulance regeling wordt gesproken, en dat importeur eeen overeenkomst treft van deelde verantwoordelijkheid
in belgie nog steeds niet in zwang, consumentorganisties zouden er harder aan kunnen werken
wel een mooie km-stan na 2 jaar en 3 maanden
niet iedereen is zoals Opel hé....ik heb een motor van een Volvo X90 vervangen van....2006 met 130dkm en ze zijn nog tussen gekomen,hangt af van de goodwill van de invoerder.
Btw: doe die Antara snel buiten,één van de slechtste auto's die er zijn
Ik had een EGR klep stuk na iets meer 3 jaar, op de factuur was een vermindering van 40 % zonder dat ik ook maar iets gezegd had.
Volgens Renault dealer mag dit niet zovlug stuk gaan daardoor de vermindering.
Ik heb met mijn X5 en 525d ooit een probleem gehad met de turbo en collector na garantie. Dan hebben ze toch een commerciele tussenkomst gedaan en de stukken betaald. Werkuren waren voor eigen rekening. Ik vind om een klant tevreden te houden deze werkwijze echt top.
2014 Bmw 118d Estorill //M
2000 Bmw 320d
2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.) https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... " Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje... http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld Rekening nummer:Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929
Kulanz-regeling wordt inderdaad nu al toegepast door Mercedes en BMW. Ik kan enkel van deze twee bevestigen omdat ik er bij alletwee al beroep heb mogen op doen.
Bij mijn A-klasse werden de stabilisatoren (na ongeveer 3 jaar, en nog eens een paar jaar later) en de benzineleiding (na 7 ! jaar en >200.000 km) onder kulanz vervangen. De alternator werd in de garantieperiode eveneens vervangen. Mijn wagen was één van de allereerste in België (met ESP), en had dienst gedaan als pers-demowagen (zijn we pas nadien op uitgekomen). We hadden die, met slechts 10.000 km op de teller, en 6 maand oud, aan een zeer goede prijs kunnen kopen, bij de Mercedes-dealer.
Eigenlijk hebben we in de zeven jaar die we er mee gereden hebben niks van speciale kosten moeten betalen, buiten de normale onderhoudsfacturen. Ik heb nooit moeten vragen voor die tussenkomsten,dit werd spontaan door de garage geregeld (Garage Woestijn).
Bij onze E46 (ook tweedehands, maar dan van een particulier gekocht) draaide de turbo na 6 maanden in de soep. De wagen was toen bijna vier jaar en had meer dan 90.000 km op de teller. BMW is toen tussen gekomen voor de helft van de kostprijs, voor zowel werkuren als voor vervangstukken. De wagen was voordien altijd bij een officiële garage op onderhoud geweest. Ik heb de wagen echter laten afslepen naar een andere BMW-dealer (Monserez). Het voorstel tot tussenkomst kwam van de garage zelf (waar ik voordien nimmer een voet had binnen gezet).
Ik vond, en vind, dat, van beide garages, een top-service...
Ik vrees er een beetje voor. Heb zelf ooit één Opel gehad met verschillende problemen met ook een geval (alternator) net (2maand) uit garantie.
Met mijn kop tegen de muur gelopen, ze vonden het héél jammer maar heb toch mogen betalen.
Ooit eens een kapot gesprongen zijruit gehad bij een Honda Civic na 3 en 1/2 jaar in de tijd toen hun garantie ook slechts 2 jaar was, geen probleem van gemaakt en in garantie vervangen.
Was nu de grote kost niet maar kom, als klantenbinding kan zo een geste wel tellen natuurlijk.
Die ook niet oneindig is. Je kan bij BMW ook 2 of 3 jaar garantie bijkopen maar als je dan iets tegenkomt na die extra termijn sta je er evengoed alleen voor. En terecht. Dat is de afspraak die je bij aankoop maakt.
Wat is er terecht?
Echt gebeurd verhaal. Ik had met mijn Opel zafira na 2 jaar en 2 maanden een versnellingspook die hernieuwd moest worden. De eerste keer dat dit bij ons in de garage gebeurd zei men bij Opel en veel pech voor jouw dat het net buiten de garantie valt.
Toeval bij toeval kon ik de wagen niet binnen brengen voor herstelling en liet ik dit aan mijn oudste zoon over. Hij bracht wagen binnen en verkondigde ook nog dat hij zich nog eens zou bevragen over de garantie bij eventuele fabrieksfouten.
Bij het vertrek liet hij zijn naamkaartje achter met telefoonnummer waarop hij gebeld kon worden na de reparatie. Op dat naamkaartje staat ook nog zijn beroep. Advocaat xxx.
En nu de verrassing, bij het afhalen van de wagen na herstelling kreeg hij het heuglijke nieuws dat de garage zich nog eens bevraagd had bij Opel België, het was schijnbaar een onverwachts voorkomend probleem. Alles werd vergoed.
Zou het naamkaartje hier meegespeeld hebben? Of waren ze bang voor art. 1641 tot 1649 van het Burgerlijk wetboek.
Je wilt dit waarschijnlijk niet horen maar Kia heeft 7 jaar garantie, Hyundai 5 jaar.
Smaken verschillen natuurlijk maar als je het mij vraagt staat Opel op gelijk trede van de ladder dan Kia en Hyundai. Opel is ook geen BMW !!!
Je wilt dit waarschijnlijk niet horen maar Kia heeft 7 jaar garantie, Hyundai 5 jaar.
Smaken verschillen natuurlijk maar als je het mij vraagt staat Opel op gelijk trede van de ladder dan Kia en Hyundai. Opel is ook geen BMW !!!
Sent from my iPad using Tapatalk HDm
Die grote merken geven meestal ook een garantie tot 6 jaar en/of 200.000 km. Daar moet dan wel afhankelijk van het model een eenmalige bijdragen van 500 a 1000 euro voor betaald worden. Schandalig van die Duitsers.
Beste OKIN 6jaar geleden een nieuwe toledo stylance 2.0 tdi 16v 136 din/pk gekocht altijd redelijk mee gereden met warme motor. een plezier van een auto aan de lichten,je kon velen met een 2.0motor het nakijken geven.now to the point: 3jaar en 2weken later big problems coulasse kapot .De seat garage waar hij gekocht werd gekontakteerd .antwoord (terecht) was ,hij is uit garantie ,kben met mijn haar recht naar desbetreffende garage geweest en gevraagd wat voor zever da was.voor het onderhoud gingen we altijd naar een vw garage bij ons in de buurt want de seat garage waar we hem kochten lag 20km verder maar toch van dezelfde garage namelijk vw,audi;seat en skoda.de mensen van de vw garage bij ons in de buurt verstonden ons probleem ,ze hebben aangedrongen bij de seat garage om tussen te komen maar nee hun wil was wet.we kregen een vervangwagen mee om ons te verhelpen.intussen waren de kosten voor het herstellen van onze toledo zo efkes rondt de 5500 euro slik halloo.de vw garage heeft nog eens aangedrongen bij de seat garage en ja twee dagen later kregen we te horen dat de seat garage en seat dieteren ertussen zouden komen omdat er met coulasses van 2.0 vw ook al dezelfde probs vastgesteld geweest waren. om je kort te zeggen werd er gesnoeid in werkuren en stukken en ten einde verhaal. we betaalden 850 euro voor een nieuwe coulasse en werkuren .achteraf toen de nieuwe coulasse werd geinstaleerd de boordcomputer kapot maar die heeft seat zelf gefinancieerd . dus besluit veel geluk voor ons door beiden hun tussenkomst maar we hebben moeten aandringen.
Comment