Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes C36 AMG
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door 3ERT Bekijk BerichtenInteressant?
maar voor de rest zou't leuk zijn een c36 op het forum te hebben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenZalig kot.
Kilometerstand is wel hoog... Maar die bakken kunnen dat normaal wel aan.
Check hem vooral op zwetend blok, roest en olieverbruik eigenlijk. Maar dat laatste is oncontroleerbaar.
Auto is dan ook al van 1995
Wel spijtig van de spoiler op de koffer, lipje had mooier geweest
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtengezien je jonge leeftijd en daarmee het nog graag snel wisselen (ik ook nog steeds), beseffen dat er niet zo gek veel liefhebbers van dit type rondlopen en dazt het wel eens moeilijk kan zijn er weer vanaf te geraken achteraf
maar voor de rest zou't leuk zijn een c36 op het forum te hebben
Dit of een 190E 2.3-2.5 16
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 3ERT Bekijk BerichtenWel spijtig van de spoiler op de koffer, lipje had mooier geweest
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenvind ik ook
En liever een C36 dan een C43 want zie geen directe voordelen (alleen is de C43 nieuwer? En jaarlijks duurder)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 3ERT Bekijk BerichtenEn C36 of C43?
Anders moet je er ook eens in het mercedes-topic achter vragen
Met een 43 heb ik nog nooit (mee)gereden, met een 36 wel, zij het niet in een C-klasse.
Uiteraard zijn het twee totaal verschillende motoren, beide 'knappe' concepten, de één een 6-in-lijn en de andere een V8. De 36 is een langeslagblok, de 43 niet, met als gevolg dat de 36 voor zijn cilinderinhoud (en leeftijd) enorm koppelrijk is.
Op zich is het dus zeker een interessante motor, het scheelt ook heel wat in taks/verzekering, en qua verbruik zou een 36 nog relatief 'meevallen'. De C 36 is ook de eerste AMG in samenwerking met Mercedes gemaakt, maar ik betwijfel of je dat nu al in de waardevastheid en gegeerdheid gaat terugzien.
Over degelijkheid durf ik geen uitspraken te doen... Matteus enzo waarschijnlijk wel
Mijn mening: gewoon voor die 2.5-16 gaan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 3ERT Bekijk Berichtenok
Ben er vandaag al 2x voorbijgereden maar 2x niemand thuis
Ik hoop meer succes dit weekend
Comment
-
Qua betrouwbaarheid zullen deze motoren niet veel verschillen tov elkaar. Beide zijn onderhoudsvriendelijk, en kunnen hoge kilometerstanden aan (mits voldoende onderhoud uiteraard).
Dat gezegd zijnde, zou ik geen seconde twijfelen tussen deze twee motoren.
De 36 is, zoals G-fiddy reeds aanhaalde, een overvierkante motor, en heeft dus veel koppel.
Ook gebruikt de motor 4-kleps-techniek, terwijl de (weliswaar modernere) 43 3-kleps-techniek gebruikt.
Naar wat ik gehoord heb is de 3-kleps-techniek-generatie van MB niet de meest vinnige motorensoort, soepelheid valt mee, maar vaak missen ze wat pit onderin, en het geluid is ook niet echt alles.
De 36 motor is ook veel meer 'tuned' dan de 43 motor. Die laatste is gewoon de 430 motor, met dubbele inlaten, en wat getweakte uitlaatlijn en ECU, terwijl de 36 een 280 is, opgeboord naar 3.6 liter, en dus alle interne onderdelen AMG parts zijn.
De 36 zal vinniger en schreeuweriger zijn, maar heeft toch nog steeds 385Nm koppel (op iets van een 4000rpm, dacht ik).
In tegenstelling tot wat velen denken, is de 43 motor NIET zwaarder dan de 6-inlijn uit de C36, omdat deze een alu blok heeft, terwijl de 3.6 een stalen onderblok heeft.
Er is naar het schijnt wel degelijk een verschil in built-quality tussen de twee. En, wederom in tegenstelling tot wat je zou denken, scoort de C36 op dit vlak aanzienlijk hoger dan de C43. De C36 is volledig met de hand gemaakt, terwijl dit bij de C43 niet meer het geval was.
Qua performance liggen de twee héél dicht bij elkaar. 6,7 naar 100 voor de C36; 6,4 voor de C43.
Ook niet vergeten dat de C36 tot 1997 een 4-bak had, en pas in dat jaar een 5-bak kreeg. De C43 heeft sowieso de 5-bak.
Wederom, misschien niet wat je verwacht, maar ik raad je aan om naar een 4-bak te zoeken (indien je C36 gaat), want de 722 5-bak heeft af en toe te kampen met wat problemen (sturing vooral).
De 4-bak is simpelweg onverwoestbaar.
Klein kwaaltje is bij beide auto's de Luchtmassameter die kapotgaat.
Bij de C36 moet je ook, zoals reeds eerder vermeld, letten op een kapotte koppakking, en zweten.
Ook de lambdasonde is een zwak punt, en zo ook de kabelboom (verduren, schuurtjes, slechte contacten, etc; kans is groot dat de meeste auto's deze vroeger reeds vervangen gekregen hebben).
Voor de rest zijn het beide fantastische auto's.
Mijn voorkeur gaat uit naar de C36, ook omdat deze duidelijk meer ziel draagt dan de C43.
Happy search.
Comment
Comment