Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe wagen/stockwagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe wagen/stockwagen

Ik bestelde een Renault Mégane Break bij mijn garagist en kreeg de gebruikelijke korting. 's Anderendaags belt ie op om te zeggen dat er pas over 2-3 weken plaats was bij Renault om die wagen in elkaar te knutselen maar dat hetgeen ik wil bij een andere garagist in stock staat op een kleine aanpassing na. Uiteraard zonder meerkost voor mij. Ik dacht dat normaalgezien op stockwagens meer korting gegeven wordt als op nieuwe wagens maar mijn garagist beweert van niet. Dat dit pas gedaan wordt als deze wagens meer als een half jaar in stock staan. Klopt dit? Iemand anders zei me dat men wettelijk verplicht is 11% of zo te geven omdat deze wagens anders beschouwd worden als 2dehandswagens.
    Ik heb me al suf gezocht op internet maar vindt nergens een antwoord. Kan iemand hier me misschien verder helpen?

Alvast bedankt!

Wettelijk is men niks verplicht. Op stockwagens wordt globaal gezien méér korting gegeven dan op bestelde wagens, aangezien je beperkt wordt in je keuze. Op stockwagens die al meer dan 6 maanden in de showroom staan, zal hoogstwaarschijnlijk nog een procentje of 2 extra verhandeld kunnen worden. En als het dan tenslotte nog een eindereeks is, kan je met goed onderhandelen zeer goede kortingen bedingen.
    BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

Normaal gezien blijft een wagen -ongeacht de leeftijd- als nieuw verkoopbaar zolang deze niet voor de eerste maal werd ingeschreven. In de praktijk willen ze met stockvoertuigen wel eens speciale voorwaarden geven maar in de regel blijven het nieuwe wagens. Dit in tegenstelling tot wanneer men een reeds ingeschreven wagen met een leeftijd van minder dan 6 maanden koopt
      Last edited by ; 19/06/2007, 23:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Miss Bekijk Berichten
        Ik bestelde een Renault Mégane Break bij mijn garagist en kreeg de gebruikelijke korting. 's Anderendaags belt ie op om te zeggen dat er pas over 2-3 weken plaats was bij Renault om die wagen in elkaar te knutselen maar dat hetgeen ik wil bij een andere garagist in stock staat op een kleine aanpassing na. Uiteraard zonder meerkost voor mij. Ik dacht dat normaalgezien op stockwagens meer korting gegeven wordt als op nieuwe wagens maar mijn garagist beweert van niet. Dat dit pas gedaan wordt als deze wagens meer als een half jaar in stock staan. Klopt dit? Iemand anders zei me dat men wettelijk verplicht is 11% of zo te geven omdat deze wagens anders beschouwd worden als 2dehandswagens.
        Ik heb me al suf gezocht op internet maar vindt nergens een antwoord. Kan iemand hier me misschien verder helpen?

Alvast bedankt!
        Ik heb een paar jaar terug mijn corsa 1.7dti sport willen inruilen bij de garage omdat ik een 1.7cdti gsi wilde hebben. Probleem was dat je toen enkel nog maar een silverline uitvoering kon bestellen die mij helemaal niet interesseerde. De garage heeft toen ik België rondgekeken of hij ergens gsi stockwagens kon vinden. En ik kreeg daar ook geen extra korting op.

Men is het niet verplicht dus... Als ik u was zou ik de versie nemen die jij écht graag wil tenzij je niet kan wachten dan is de stockwagen een oplossing.
        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten

Men is het niet verplicht dus... Als ik u was zou ik de versie nemen die jij écht graag wil tenzij je niet kan wachten dan is de stockwagen een oplossing.
          Op zich is het de auto die ik echt graag wil, ze moeten er alleen nog parkeerhulp in plaatsen. Ik hoop alleen dat er geen krasjes e.d. op die stockwagen gaan zijn. Anyway, het enige dat ik ondertekend heb is een bestelbon voor een nieuwe wagen, de rest is telefonisch gegaan. Dus ik ga er van uit dat ik me kan bedenken als de wagen licht beschadigd of zo zou zijn...

Bedankt voor de reacties in elk geval!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Miss Bekijk Berichten
            Op zich is het de auto die ik echt graag wil, ze moeten er alleen nog parkeerhulp in plaatsen. Ik hoop alleen dat er geen krasjes e.d. op die stockwagen gaan zijn. Anyway, het enige dat ik ondertekend heb is een bestelbon voor een nieuwe wagen, de rest is telefonisch gegaan. Dus ik ga er van uit dat ik me kan bedenken als de wagen licht beschadigd of zo zou zijn...

Bedankt voor de reacties in elk geval!
            onze peugeot 407 was ook een stockwagen en wij wilden ook parkeerhulp erop.
            Bij ons hebben ze géén gaten gemaakt in de achterbumper (zoals het dus wél fabriek-af is), maar hebben ze een soort strip aan de binnenkant van de achterbumper gehangen.
            Je kan dus echt niet zien dat wij parkeerhulp hebben, maar het is er dus wel.

Het geluid-speakertje hebben ze vanachter in de buurt van de hoedenplank geplaatst en je ziet het bijna niet.

Ik denk dus dat je geen schrik moet hebben voor krasjes

Comment

ik zou de nieuwe nemen, als je geen extra korting krijgt.
              Er gaan:
              1 kans op krasjes zijn
              2 al mee "gespeeld" zijn (deuren 100keer open en dicht, prutsen knopjes en versnellingsbak,...)

Normaal word teen wagen op 4weken gemaakt dus binnen een week of 6 moe tje je nieuwe hebben. Tzou me verbazen moest het niet vroeger zijn en ze gewoon een "excuus" geven om die andere kwijt te geraken. Hier profiteren ze van uw zwakheid om zo snel mogelijk je nieuw speelgoed te hebben.

dus : ik zou wachten of meer korting vragen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
                onze peugeot 407 was ook een stockwagen en wij wilden ook parkeerhulp erop.
                Bij ons hebben ze géén gaten gemaakt in de achterbumper (zoals het dus wél fabriek-af is), maar hebben ze een soort strip aan de binnenkant van de achterbumper gehangen.
                Je kan dus echt niet zien dat wij parkeerhulp hebben, maar het is er dus wel.

Het geluid-speakertje hebben ze vanachter in de buurt van de hoedenplank geplaatst en je ziet het bijna niet.

Ik denk dus dat je geen schrik moet hebben voor krasjes
                aaah en ben je daar tevreden van?
                ik ging maandag om parkeerhulp op men boot bij te nemen maar het was al te laat. Dan sprak de garagist zelf over die strip van een 250€ tegenover het klassieke systeem van een 400€, te monteren. Twas veel goedkoper maar wel minder precies volgens hem. Wat zijn uw ervaringen ermee?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                  aaah en ben je daar tevreden van?
                  ik ging maandag om parkeerhulp op men boot bij te nemen maar het was al te laat. Dan sprak de garagist zelf over die strip van een 250€ tegenover het klassieke systeem van een 400€, te monteren. Twas veel goedkoper maar wel minder precies volgens hem. Wat zijn uw ervaringen ermee?
                  ik merk geen verschil op dan met het "gaten-systeem".
                  werkt even precies en op die 2jaar nog nergens tegengezeten!
                  dat ding doet zijn werk goed, en als't van mij afhangt ga ik altijd strips gebruiken ipv gaten te laten maken in de bumper.

Comment

ik merk geen verschil op dan met het "gaten-systeem".
                    werkt even precies en op die 2jaar nog nergens tegengezeten!
                    dat ding doet zijn werk goed, en als't van mij afhangt ga ik altijd strips gebruiken ipv gaten te laten maken in de bumper.
                    Bedankt.
                    Dan overweeg ik ook die oplossing later.

Comment

PDC is zo onnozel, ik snap die optie niet. vroeger parkeerde iedereen zonder, en nu kan niemand "zonder".

Ik zet dat ding altijd af, ik parkeer trouwens beter zonder dan met.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                        PDC is zo onnozel, ik snap die optie niet. vroeger parkeerde iedereen zonder, en nu kan niemand "zonder".

ik zette mij ook altijd in elk kotje, terwijl sommigen zeggen dat ik er niet in kan. Maar nu ik de clipper gezien heb. Die is echt wel lang.
                        Tis natuurlijk allemaal een gewoonte, maar tis toch gemakkelijk. Zo was ik onlangs men ouders in zaventem gaan afzetten en om daar achterwaarts te parkeren in die kleine kotjes, kwam de PDC ferm van pas. Het gaat gewoon iets vlotter.
                        En zoals geschreven, ik zal wel zien hoe het vlot. maar tzou zonde zijn van de wagen door ergens een paaltje mee te hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                          ik zette mij ook altijd in elk kotje, terwijl sommigen zeggen dat ik er niet in kan. Maar nu ik de clipper gezien heb. Die is echt wel lang.
                          Tis natuurlijk allemaal een gewoonte, maar tis toch gemakkelijk. Zo was ik onlangs men ouders in zaventem gaan afzetten en om daar achterwaarts te parkeren in die kleine kotjes, kwam de PDC ferm van pas. Het gaat gewoon iets vlotter.
                          En zoals geschreven, ik zal wel zien hoe het vlot. maar tzou zonde zijn van de wagen door ergens een paaltje mee te hebben.
                          Njah een paaltje, als je in een klein gat moet piept dat ding toch constant, ...

Als ik me niet vergis is de clipper zoals de touring dat is van BMW? Die vind ik het gemakkelijst om te parkeren, aangezien de achterruit het einde van wagen is.

Comment

Njah een paaltje, als je in een klein gat moet piept dat ding toch constant, ...
                            dan had jij een slecht systeem

Comment

vroeger parkeerde iedereen zonder,
                              En als je ziet hoeveel wagens kleine parkeerschades, deuken en krassen hebben, dan zou het beter zijn als nog méér mensen PDC installeren op hun wagen.
                              BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

dan had jij een slecht systeem
                                Ik heb niets! Het zit op de E60 van de papa.

Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                                En als je ziet hoeveel wagens kleine parkeerschades, deuken en krassen hebben, dan zou het beter zijn als nog méér mensen PDC installeren op hun wagen.
                                En dat zou beteren? Op die manier haal je de "techiek" van de mensen weg.

Maar soit, ik verdoezel die lieve jongen zijn topic.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                                  Tis tot nu toe niet nodig geweest, maar met mijn dubbele handicap (blondje én vrouw ) vind ik het toch een goeie investering, temeer omdat ik nooit met ne break gereden heb maar altijd met brooddoosmodellekes

Comment

Ik heb het voor-en achteraan op de Passat. Het gepiep irriteert soms, maar al bij al toch een zeer nuttige optie bij een wagen van 4.77m. De achterklep mag al dan recht zijn. Vooraan zou ik het best kunnen missen...

Comment

Ik heb niets! Het zit op de E60 van de papa.

En dat zou beteren? Op die manier haal je de "techiek" van de mensen weg.

Maar soit, ik verdoezel die lieve jongen zijn topic.
                                      Het is niet omdat je PDC hebt, dat je niet meer moet kunnen parkeren eh. Als je een gaatje vind waar je maar net in kan, moet je nog altijd insturen... De PDC kan je op die moment wel helpen om de afstand achter je in te schatten en ervoor te zorgen dat je niet moet 'voelen'. Een kras zie je tegenwoordig snel op de meegespoten bumpers...

Comment

Op zich is het natuurlijk een luxe, maar wie heeft nog nooit eens een klein duwtje gegeven bij het parkeren?

Ik spreek wel van een duwTJE hé

Comment

Working...
                                        X